LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ecopads

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Gee

Ecopads

Ongelezen bericht door Gee »

Wat een ontzettend domme uitzending met hele zielige mensen zeg!

Wist u dat ik met de gewone papieren pads precies hetzelfde vacuum-probleem heb gehad als de mensen in de uitzending met de z.g. ecopad? Probleem is niet de pad maar verstopping van de padhouder. Goed SCHOONMAKEN dus!

Als die Senseo machine dan vastloopt en niet zomaar opent, dan moet je dat dus MET BELEID proberen te bewerkstelligen, DUS GEEN GEWRIK EEN MES OF EEN SCHAAR OF EEN SCHROEVEDRAAIER!

Ecopads zijn naar mijn ervaring niet beter of slechter dan gewone pads. Ook niet wat betreft smaak, en ik ben echt niet iemand die voorheen een slappe bak brouwde!

Eveline

Re: Ecopads

Ongelezen bericht door Eveline »

Bij mij is het ook misgegaan. Maar als je de handleiding goed doorleest zie je dat het vacuüm pas na een dag wordt opgeheven. Dit klopt want na een ruime dag (stekker uit het stopkontact) kwam hij inderdaad los. Na nauwkeurige inspectie ontdekte ik ook een korreltje in het gaatje van de padhouder.
Ik vind de koffie overigens wel lekker, maar dit is dan wel speciaal gemalen voor de senseo. De fijnheid moet tussen snelfilter en esspresso in zitten. De gewone snelfilter koffie vind ik ook niet lekker.

Carla L

Ongelezen bericht door Carla L »

Wij hebben geen problemen met de navulbare pads. We hebben pas 2 keer een kopje koffie gezet, maar die waren beide net zo lekker als een "echt" kopje senseo.
Bovendien kan het apparaat ook vastlopen met de kant-en-klare pads. Ik ken iemand die het apparaat niet meer open kreeg na gebruik van de gewone pads. Dus dat ligt ook niet aan de navulbare pads.
Je moet ze goed schoon houden en op de goede manier erin stoppen, dat is alles.

Erik van der Horst

Ongelezen bericht door Erik van der Horst »

Kan iemand aangeven welke navulbare pads problemen geven?

Kan het zijn dat dit alleen gebeurt met de Ecopads? Ik heb de indruk dat de constructie van de Melitta pads anders is en geen problemen veroorzaakt (tenzij er natuurlijk koffie blijft zitten...)

Gee

Ongelezen bericht door Gee »

Wij gebruiken de navulbare pad van Melitta, en die voldoet prima.

lon

Ongelezen bericht door lon »

de reparatie van een vacuum senseo apparaat kan je makkelijk zelf verhelpen.Dat heb ik geleerd van de winkeljuffrouw van firma Leo van Schaijik in Zutphen. Daar had ik mijn apparaat heengebracht, met het bekende euvel. Nu, wat moet je doen? Allereerst de stroom eraf. Dan de watertank eraf en dan zie je een kunststof achterwand, die kun je er uitwippen , b.v. met een mes of schroevendraaier.Beide zijkanten boeven en onder en de onderrand. Als die wand er af is, zie je een slangetje aan een buisje van het boilertje zitten, dat is vastgemaakt met een z.g. tiewrap.Dat knip of snij je door en dan trek je voorzichtig het slangetje van het buisje. Let op er kan water of koffie uitspuiten vanwege de overdruk!
Dan is het probleem verholpen en druk je het slangetje weer op het buisje en bind je er een nieuwe tiewrap om. Vervolgens klik je de achterwand er weer in (vooral letten of de bodem er wel goed wordt ingedrukt!) Klaar is kees!
Ik heb het al vier keer moeten doen, nu gebruik ik die rot bakjes niet meer. Sterkte ermee.
Lon

leusink

Ongelezen bericht door leusink »

Ik heb ook de melitte pad gebruikt het ging twee keer goed maar de koffy was echt niet lekker de derde keer ging het dus bij ons ook mis de pad zat in de senseo en ik kon hem niet meer open krijgen ik ben naar de winkel gegaan waar ik de melitta pads had gekocht en die zouden mijn senseo opsturen maar ik ben hem nu inmiddels al meer dan 3 weken kwijt ik heb er al drie keer over gebeld maar ik ben bang dat hij iet meer te maken is .en als dat zo is wil ik een schade vergoeding voor het aanschaf van een nieuwe senseo van MELITTA
het zou toch van de gekken zijn dat dit zo maar kan en hun gewoon lekker die pads verkopen en wij met gebakken peren blijfen zitten. :evil: :x

aalt

Ongelezen bericht door aalt »

Ook ik heb op een beurs de quick cup gekocht.
Hij voldoet totaal niet aan mijn verwachtingen .
Ik kan hem zo zrgvuldig mogelijkl vullen maar de koffie is veel te slap en het apparaat bleef ook meerdere keren vast zitten.
Het is juist dat het apparaat na een flink aantal uren wel weer open te krijgen is.
Ik vraag mij nu af waarom de mensen die de cups verkopen niet de cups demonstreren.
Ik denk dat ik daar het antwoord nu wel op weet want ze kunnen hun verkooppraatje niet waar maken. Nu ik het adres heb ga ik probveren het aankoop bedrag terug te krijgen.

jdehaan

Ongelezen bericht door jdehaan »

Ook ik heb deze navulbare pads, ik heb daar totaal geen problemen mee, ik heb zowie zo de kanis en gunik pads omdat ik de gewone niet te drinken vind, Dus vul ik mijn pads ook met kanis.

Mensen merken hier absoluut geen verschil.

Heb nog nooit 1 probleem gehad. Is inderdaad gewoon een kwestie van schoonmaken.

De koffie die ik er mee zet is gewoon dezelfde als de pads van kanis.

Mijn buurvrouw gebruikt geen navulbare pads, en die machine is al diversen keren vacuum geweest totaal niet meer open tekrijgen, dus ligt dit absoluut niet aan de pads.

Ik ben zeer tevreden over de eco pads.

J. de Haan Grootebroek

BertK

Ongelezen bericht door BertK »

Eindelijk bevestiging van mijn vermoeden. Die eco-pads zijn drie keer waardeloos. Ik heb ze op de kerstmarkt te Valkenburg a/d Geul gekocht. Het klonk allemaal geloofwaardig, maar was te mooi om waar te zijn. Koffie is slap en smakeloos, dingen schoonmaken een heel gedoe. Nee echt, het is drie keer niks. Zonde van het geld. Ik heb ze na enkele keren gebruikt te hebben in een hoekje gelegd. Niet meer naar omkijken nu dus.

johan eek

Ongelezen bericht door johan eek »

Na het zien van de uitzending en het lezen van de voorgaande reacties moet me het volgende van het hart. Iedereen heeft het erover dat de senseoapparaten niet meer open kunnen, omdat er vacuüm op staat.
Denk eens even na! Als het apparaat met vacuüm zou werken kwam er nooit koffie uit. Het senseoapparaat werkt op hydraulische overdruk, waarmee het hete water door de koffiepad en daarna door het driekwart millimeter gaatje wordt geperst. De koffie wordt dus onder flinke overdruk geëxtraheerd, waardoor de vluchtige componenten binnen het apparaat nog opgelost blijven en pas tijdens het passeren van het gaatje ontsnappen. Door de hoge snelheid tijdens de passage ontstaan zeer fijne gasbelletjes, die een stabiel schuim opleveren. Voila het geheim van de senseo.
Terecht merken velen op, dat bij papieren pads het verstoppingsprobleem zich net zo goed voordoet, vooral bij de namaakpads die vaak van mindere kwaliteit zijn. Er zitten dan weleens losse koffiekorreltjes van niet goed gesealde pads in de verpakking. Losse koffiekorrels kunnen het gaatje in de padhouder verstoppen, waardoor de druk zover wordt opgebouwd, dat het sluitingsmechanisme volledig vast komt te zitten.
Neemt U nu van mij aan, dat geduld nu de beste oplossing is, want koffiekorrels zijn niet geheel waterdicht (anders kunt U ze ook niet extraheren). Er hoeft slechts zeer weinig vloeistof door te sijpelen om de hydraulische druk op te heffen (vloeistof is praktisch niet smandrukbaar). Bovendien koelt het zaakje af waardoor de vloeistof harder krimpt dan het metalen omhulsel. Binnen een aantal uren en zeker binnen 24 uur vloeit de druk weg en kunt U het apparaat openen en het gaatje ontstoppen.
Neemt U ook van mij aan, dat wanneer U de zelfde hoeveelheid en kwaliteit koffie als in een papieren pad in uw navulbare pad stopt er net zo'n lekker bakje koffie uit komt.

jdehaan

Neemt U ook van mij aan, dat wanneer U de zelfde hoeveelheid en kwaliteit koffie als in een papieren pad in uw navulbare pad stopt er net zo'n lekker bakje koffie uit komt.
Helemaal mee eens,

John :D 8)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag mij nu af waarom de mensen die de cups verkopen niet de cups demonstreren.
sorry hoor bent u nu zo dom of lijkt u zo dom.
ik vraag altijd om een demonstratie met zoiets geen demo is niet kopen.

u koopt gewoon iets zonder demonstratie wie is dan fout u of de verkoper.
u zelf want niemand zegt dat u het moet kopen

mary-anne

Ongelezen bericht door mary-anne »

Die laatste reactie is echt belachelijk. Om te veronderstellen dat het alleen domme mensen zijn die nu met die ellende zitten.
Ik heb de pads van melitta en zit nu ook met een kapotte senseo. Ik heb gebeld naar melitta maar die zeggen gewoon dat het niet door die pads komt. Ik mag de senseo opsturen maar ze zeggen al bij voorbaat dat het niet door die pads kan komen, en dat ik dan zelf alle kosten moet betalen. Zet dan ook niet zo´n schijnheilig stukje op de internet site als je het toch niet waarmaakt. Zo zeggen ze na de reparatie natuurlijk tegen iedereen dat het niet aan de pads heeft gelegen en dat je alle onkosten zelf moet vergoeden.. makkelijk is dat!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

toch is het dom.

de senseo is gemaakt voor koffiepads en geen losse koffie.
ik ben gebruiker van het eerste uur en ik drink echt veel koffie.
mijn senseo speol ik altijd elke dag netjes uit, dwz het filtertje en dat doorstroomgeval.

dat gaatje zit nooit verstopt alleen bij jullie hier wel, dus gebruik je geen pads maar losse koffie.
9 keer gaat dat misschien goed maar als je niet schoonmaakt gaat nr 10 fout.

je gooit toch ook geen antivries in je olietank van je auto of olie voor diesel in een benzineauto.

knaap

Ongelezen bericht door knaap »

ik heb niet zo'n pad maar zover ik begrijp kun je je apparaat alleen kapot krijgen als je het met een schroevendraaier of iets te lijf gaat??

Sorry hoor maar dat lijkt me ook vrij dom om dan te doen. als je effe geen beeld hebt op je tv ga je m toch ook niet meteen openslopen?

jdehaan

Maar dat ze stuk gaan komt echt niet door die pads, die van ons doet het nog steeds en terwijl die van de buurvrouw al diversen keren niet eens meer de senseo open kan doen terwijl die alleen maar originele pads gebruikt. Mijn schoonouders die Senseo heeft het ook begeven alleen gebruik van gewone originele pads.

Schoonmaken en dat soort dingen blijven toch het belangrijkse van de machine.

En iedereen krijgt hier een imitatie bakkie om het zomaar tenoemen en ze merken het verschil niet met de originele.

Groetjes John

Star in Motion

Ongelezen bericht door Star in Motion »

Bevalt prima. Gevuld met kanis en Gunnik wordt hier geen verschil geproefd. Gewoon 1,5 schepje, en padhouder nadien schoonspoelen.
Voor mensen die ze aangeschaft hebben, en ze weg willen gooien, Ik wil ze graag hebben!!

[email protected]

Groetjes Angela

ANTI PADS

Ongelezen bericht door ANTI PADS »

Halllllo
nou mijn senseo slaat steeds vast als ik die hervulbare pads gebruik en hoor ik veel om me heen,hij slaat gelijk vacuum er staat geen merk op ,heb hem gekocht op een bradderie met de Kerst,maar hoor van mensen waar die het wel doet,dat de koffie slap is en er bij zijn die expresso nemen,nou dan kan je net zo goed de normale pads nemen,bij mij zijn ze die hervulbare ook enkele reis pendaalemmer gegaan,is echt NIKS doeiii van ANTI PADS

Gesloten