In de afgelopen uitzending werd gezegd dat we gemiddeld 833,- (essent) kwijt zijn aan energie.
Wij betalen 2,5 x zoveel. Ik vind dat nogal wat!
We hadden eerst een dubbele meter (dag en nacht).
Maar die hebben we vorig jaar over laten zetten naar een enkele omdat
ik zelf wat meer thuis ben en mijn was, strijken etc. overdag doe.
Vorig jaar kregen we geld terug,
maar wel zou ons voorschot verhoogd worden.
Verbruiken wij nu echt zo extreem veel?
We zijn thuis maar met z'n drieen en ik let altijd wel op of we geen onnodige dingen aan hebben staan en de kachel gaat een uur voordat we naar be gaan weer uit.
Welke huishoudelijke apperaten vreten energie?
Graag zou ik jullie reactie willen horen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie prijzen
Re: Energie prijzen
Bedoelden ze met dat bedrag voor energie niet het deel van de rekening voor het werkelijk verbruik? Een groot deel van de energierekening is vastrecht en belastingen en zo...en dat bedrag kan niet vastgezet worden qua prijs.
In de uitzending hadden ze het inderdaad over het gedeelte exclusief belastingen en vastrecht enzo. Het merendeel van de rekening bestaat uit belastingen e.d. en daar is dus niets aan te doen. Dat ligt bij de overheid.
Wij betalen 245 euro per maand voor gas, elektriciteit en kabeltv (alles bij Essent). Wij zijn met 5 personen, maar ik weet echt niet waarop ik nog meer moet gaan bezuinigen !
Wij zijn sinds kort overgestapt van Essent naar Cogas en moesten hiervoor dus de meterstanden doorgeven ivm de eindafrekening. Die kwam in september met: Jazeker 1000 m3 meer aan gas. We hadden dat jaar ervoor een houtkachel laten plaatsen en een nieuwe ketel aangeschaft en zijn dus flink aan het besparen geweest. We zijn nu nog bezig om deze foutieve meterstand gecorrigeerd te krijgen