LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met www.spitser.nl ?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
AlbertusH

Ervaring met www.spitser.nl ?

Ongelezen bericht door AlbertusH »

Wie heeft er al eens een hypotheek afgesloten bij deze website en wat zijn de ervaringen daarmee?

AlbertusH

Re: Ervaring met www.spitser.nl ?

Ik heb nu wat partijen op een rijtje gezet die retourprovisie geven bij het afsluiten van een hypotheek:

www.eigenhuis.nl, www.independer.nl en www.spitser.nl

Spitser claimt het meest voordelig te zijn, maar wie kan mij hier meer over vertellen en heeft goede/slechte ervaringen met een van deze clubs? VEH komt mij betrouwbaar over omdat het een vereniging is, Independer lees ik veel negatiefs over en Spitser kende ik tot voor kort niet.

diagnosticus

Ongelezen bericht door diagnosticus »

AlbertusH, waarom doe je het niet gewoon helemaal zelf. Loop bij een bank binnen, zeg dat je een hypotheek wil en dat ze geen kosten hebben aan een tussenpersoon. Moet je toch de maximale korting kunnen krijgen.

AlbertusH

diagnosticus,

Bij de partijen die ik noem krijg je de afsluitprovisie teruggestort op je rekening. Dus in plaats dat het geld naar de adviseur (Independer, Spitser etc) gaat, krijg je zelf die paar duizend euro!

Dat is toch mooi meegenomen en zal je bij een bank niet krijgen. Vandaar dat ik zoek naar de voordeligste (lees: waar ik het meest terug krijg).

diagnosticus

Ongelezen bericht door diagnosticus »

AlbertusH, Spitser, Independer etc. plukken die provisie volgens jou van een boom ? Laat me je even uit een droom helpen: Independer bemiddelt voor ING-bank en krijgt daar een heel behoorlijke provisie voor. Van de rand snijden zij wat af en dat mag jij hebben. Dus wat let je om rechtstreeks naar ING te lopen ?

AlbertusH

Omdat ING anders zelf dat geld in zijn zak steekt. Uiteraard zit er bij sommige banken een voordeel in om rechtstreeks af te sluiten, omdat ze wellicht met rente iets meer kunnen spelen. Maar bij een goede intermediair krijg je dezelfde rente als rechtstreek bij de bank (de bank gaat niet concurreren met een van zijn eigen verkoopkanalen!).

Als je dan nog een paar duizend euro op de koop toe krijgt, wat je dus steeds vaker ziet vind ik dat erg aantrekkelijk.

Hetzelfde is jaren geleden ook al ontstaan met mobiele telefonie (zie gsm.nl bijvoorbeeld). Uiteraard is dat wat eenvoudiger materie dan een hypotheek, maar het idee is hetzelfde. Ook met telefonie spaar ik elk jaar honderden euro's uit door retourprovisie die ik niet zou krijgen als ik rechtstreeks naar de primafoon ofzo zou gaan.

Gesloten