LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eten in turkye
eten in turkye
wij zijn de laatste vier jaren 7 maal in turkye op vacantie
geweest
wij waren in drie en vier sterren hotels
wij hebben nooit klachtenover eten
of iets anders gehad
het waren altijd heel fijne vacanties
ber hounjet
geweest
wij waren in drie en vier sterren hotels
wij hebben nooit klachtenover eten
of iets anders gehad
het waren altijd heel fijne vacanties
ber hounjet
Re: eten in turkye
Eten in Turkije, marokko, Egypte, griekenland....als Nederlander is het heel verstandig als je, voordat je op reis gaat, een hepattitus a en rabiesprik haalt bij de GGD.
De normen in deze landen zijn anders als die in nederland
De normen in deze landen zijn anders als die in nederland
In oktober in Grand Kaptan (Alanya) geweest. OOk daar waren vele
gasten ziek. Zij hebben dit gemeld bij hostess en receptie van het hotel. Lag niet aan het eten maar aan de LUCHT werd gezegd. Hoe verzinnen ze het.
De lunch en het diner zijn gelijk. Dat wat over is in de middag wordt opgewarmd voor het avondeten. Over bacterieën gesproken
gasten ziek. Zij hebben dit gemeld bij hostess en receptie van het hotel. Lag niet aan het eten maar aan de LUCHT werd gezegd. Hoe verzinnen ze het.
De lunch en het diner zijn gelijk. Dat wat over is in de middag wordt opgewarmd voor het avondeten. Over bacterieën gesproken
mijn vraag is ; worden uitslagen van die testen ook doorgegeven aan het hotel waar deze test heeft plaats gevonden.
Ben twee jaar achter elkaar naar Side geweest in 5 sterren Hotels,te wetenTurquoise en Club Voyage Sorgun select.
Allen maar lof over deze hotels in de keukens werd er alleen gewerkt met mutsen en latex handschoentjes overal hingen checklisten.
Alles was heel transparant, je kon zien wat er in de keuken gebeurde.
Ik heb diverse hotels gehad in diverse landen, maar zo schoon als in deze hotels, ben ik nog nergens tegen gekomen.
Het is jammer dat dit soort misstanden voorkomen, kan alleen zeggen geef je ogen goed de kost, kijk hoe er met jou eten omgegaan wordt
Helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet.
Maar ik blijf graag naar deze hotels komen, om te genieten van het heerlijke eten.
Allen maar lof over deze hotels in de keukens werd er alleen gewerkt met mutsen en latex handschoentjes overal hingen checklisten.
Alles was heel transparant, je kon zien wat er in de keuken gebeurde.
Ik heb diverse hotels gehad in diverse landen, maar zo schoon als in deze hotels, ben ik nog nergens tegen gekomen.
Het is jammer dat dit soort misstanden voorkomen, kan alleen zeggen geef je ogen goed de kost, kijk hoe er met jou eten omgegaan wordt
Helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet.
Maar ik blijf graag naar deze hotels komen, om te genieten van het heerlijke eten.
wij zij al een paar keer in side in hotel prestege geweest nou ik ben 3 kg aangekomen en ben niet ziek geweest het buffet was perfect echrt 5 sterren plus
Natuurlijk mogen dit soort dingen niet gebeuren.Zonde van je vakantie Wij zijn in Pergasus Resort in Incekum geweest en hebben totaal geen problemen gehad. Alles was perfect,Ook het eten.Was wel 5 sterren dat schijnt toch ook nog wel een verschil te zijn.Maar de mensen moeten toch ook eens bij zichzelf nadenken over waarom je daar ziek kunt worden ,dat is niet alleen van het slechte eten.Ook wordt er door de mensen zelf vaak vreemd gegeten in dit soort hotels .Alles is voor niets dus bij het ontbijt 3 gebakken eieren en dan liefst nog wat pannekoeken.Moet je thuis eens doen ,wedden dat je dan ook beroerd wordt.En de hele dagen gratis drankjes (liefst bier en wijn tegelijk)..Je kunt daar bijna de hele dag eten.Ben je thuis ook niet gewend dus pas daar dan ook een beetje mee op als in Turkije (maar ook in andere landen met all-in) bent.
ons gezin is in juli in hotel Delphin Palace geweest en wij waren vol lof !
Ik zou graag willen weten of Radar de uitslag van de test aan het hotel laat weten.
Ik zou graag willen weten of Radar de uitslag van de test aan het hotel laat weten.
snapdrniksvan
Rabiesprikken?????Ga al jaren Griekenland en heb dit nog nooit gedaan. Misschien voor de avonturiers onder ons die het bos in gaan bij de wilde dieren, maar 't lijkt me beetje overbodig voor al die Hollandse kuddes die in die bio vakantieoorden bij mekaar op een kluitje gaan zitten. Heeft ook niks met maag/darmstelsels te maken. Hepatitus kan een aanrader zijn, maar 't ligt echt heus wel aan je eigen gesteldheid of je ziek wordt of niet. Balkan/Griekenland, ben nog nooit ziek geweest & eet altijd op de gekste plaatsen buiten de deur. Als we nu hier ook eens beginnen met het afschaffen van smetvrees & wat meer olijfolie gaan gebruiken, dan zou 't ook al wat beter gaan. Verder is het ook zo, dat vele lichamen door stress & veranderde klimaatomstandigheden anders reageren. Als men zich ook zo nu&dan eens beter aanpassen, scheelt dat ook al weer een berg ellende.
Rabiesprikken?????Ga al jaren Griekenland en heb dit nog nooit gedaan. Misschien voor de avonturiers onder ons die het bos in gaan bij de wilde dieren, maar 't lijkt me beetje overbodig voor al die Hollandse kuddes die in die bio vakantieoorden bij mekaar op een kluitje gaan zitten. Heeft ook niks met maag/darmstelsels te maken. Hepatitus kan een aanrader zijn, maar 't ligt echt heus wel aan je eigen gesteldheid of je ziek wordt of niet. Balkan/Griekenland, ben nog nooit ziek geweest & eet altijd op de gekste plaatsen buiten de deur. Als we nu hier ook eens beginnen met het afschaffen van smetvrees & wat meer olijfolie gaan gebruiken, dan zou 't ook al wat beter gaan. Verder is het ook zo, dat vele lichamen door stress & veranderde klimaatomstandigheden anders reageren. Als men zich ook zo nu&dan eens beter aanpassen, scheelt dat ook al weer een berg ellende.
hoi,
ik ben met mijn gezin ook in turkije op vakantie geweest, en ook ziek geweest , maar dat kwam niet van het eten zelf , deze was prima, maar ik heb me tegoed gedaan aan overdadige portie`s.
en aangezien het daar een ander klimaat betreft moeten mensen zich ook realiseren dat je eerst moet aclimatiseren in zoon land en niet als een gek je moet volladen met al dat uitheemse lekkers, want daar kan een hollandse maag niet tegen. maar ben ook van mening dat er in verschillende keukens niet erg gezond met de hygiëne wordt omgesprongen , wij hebben in alanya in het oriënt palace gezeten en het was top.
sterkte voor de mensen die een minder hotel of iets soortgelijks hebben getroffen.
mvg irén
ik ben met mijn gezin ook in turkije op vakantie geweest, en ook ziek geweest , maar dat kwam niet van het eten zelf , deze was prima, maar ik heb me tegoed gedaan aan overdadige portie`s.
en aangezien het daar een ander klimaat betreft moeten mensen zich ook realiseren dat je eerst moet aclimatiseren in zoon land en niet als een gek je moet volladen met al dat uitheemse lekkers, want daar kan een hollandse maag niet tegen. maar ben ook van mening dat er in verschillende keukens niet erg gezond met de hygiëne wordt omgesprongen , wij hebben in alanya in het oriënt palace gezeten en het was top.
sterkte voor de mensen die een minder hotel of iets soortgelijks hebben getroffen.
mvg irén
we zijn ook op vakantie geweest in turkije alanya in hotel minerva het eten was er lauw en de vuile borden en kopjes van de vorige dag stonden er nog mijn man heeft er met diaree op gelopen .
Wij zijn twee jaar geleden voor de 4e keer naar Turkije geweest.
En hebben eboekt via Oad Reizen, club Ali Bey. Wij waren zeer te spreken over het eten hier. Weinig last gehad van de normale vakantie ziektes als diarree.
Je moet goed opletten wat je pakt bij zo'n buffet.
Hier werd alles onder het toeziend oog van de vakantiegast bereid.
Je moet ook weten dat salades, beleg, etc. voor het eerste buffet klaargezet worden. Als je dan aan het eind van de gebruikelijke tijd komt weet je dus dat het eten al een tijd heeft gestaan.
Je ziet het ook aan de salades. Het is niet anders als hier in Nederland met 35 graden.
Dan moet je hier op de markt ook geen vlees en beleg kopen!
Ik zeg dus sipelweg: Geef je ogen goed de kost, neem geen lauwe gerechten maar goed dampende, wil je een salade eten stap dan vroeg uit je bed.
En hebben eboekt via Oad Reizen, club Ali Bey. Wij waren zeer te spreken over het eten hier. Weinig last gehad van de normale vakantie ziektes als diarree.
Je moet goed opletten wat je pakt bij zo'n buffet.
Hier werd alles onder het toeziend oog van de vakantiegast bereid.
Je moet ook weten dat salades, beleg, etc. voor het eerste buffet klaargezet worden. Als je dan aan het eind van de gebruikelijke tijd komt weet je dus dat het eten al een tijd heeft gestaan.
Je ziet het ook aan de salades. Het is niet anders als hier in Nederland met 35 graden.
Dan moet je hier op de markt ook geen vlees en beleg kopen!
Ik zeg dus sipelweg: Geef je ogen goed de kost, neem geen lauwe gerechten maar goed dampende, wil je een salade eten stap dan vroeg uit je bed.
wij zijn al diverse keren in all-inclusive hotels in Turkije geweest en hebben nooit slecht eten gehad en zijn ook nooit ziek geweest!
Laatste keer in Kervansaray in Bodrum geweest en het eten was er gewoon goed!
Hebben het dan misschien altijd getroffen.
Laatste keer in Kervansaray in Bodrum geweest en het eten was er gewoon goed!
Hebben het dan misschien altijd getroffen.
kom al jaren in kemer in het all inclusive hotel kiris alinda beach hotel en het eten is daar perfect. Voordat de gasten gaan eten word door de kok alles nageken en loopt hij zelf ook rond.Alles word goed schoongehouden personeel loopt rond met netjes op hun hoofd en latex handschoenen. wij zijn nooit ziek geweest! praat ik wel over het voor en naseizoen. eten word ook bereid in het bijzijn van de gasten! is dus echt een prima hotel waar wij zeker weer naar terug gaan!
Dus laat je niet afschrikken er zijn ook goede hotels!!!!
p.s prikken hebben wij nog NOOIT gehaald!
Dus laat je niet afschrikken er zijn ook goede hotels!!!!
p.s prikken hebben wij nog NOOIT gehaald!
Nog even een reactie op de inentingen. Die hebben mijn man en ik alletwee hehad voordat we naar Turkije gingen. Maar, dit heeft niks met de bacterien van het eten te maken.En ik ben echt nooit ziek.
Maar, toch lagen wij alletwee in het ziekenhuis.
Dus deze verhalen gaan toch echt niet op.
Maar, toch lagen wij alletwee in het ziekenhuis.
Dus deze verhalen gaan toch echt niet op.