LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] filters t.b.v. laserprinters

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Piet-Hein

filters t.b.v. laserprinters

Ongelezen bericht door Piet-Hein »

In de uitzending van Radar werden enkele middelen getoond om uitstoot van de gevaarlijke stoffen te vermijden c.q. te beperken. Helaas levert een zoekactie op Google betreffende deze filters geen enkel nuttig resultaat op. Ik vind het ook jammer dat Radar niet met een oplossing komt voor kantoorsituaties waarbij er geen ruimte beschikbaar is voor laserprinters en/of kopieerapparaten. Gelet op mijn kantoor aan huis waar een behoorlijk zware kleurenlaserprinter aanwezig is, wil ik graag deze filters aanschaffen om gezondheidsklachten die hierdoor mogelijk veroorzaakt kunnen worden, te voorkomen.

Kan iemand mij vertellen waar deze filters te koop zijn voor de:
HP Color LaserJet 2840 All-in-One en tegen welke prijs?

Groeten, Piet-Hein

Gast

Re: filters t.b.v. laserprinters

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de liddle misschien

Gast

informeer eens bij reprint voor de getoonde filters.

Elgrande

Ongelezen bericht door Elgrande »

toxozon.nl

Rob van Etten

Ongelezen bericht door Rob van Etten »

Hallo Piet-Hein,

Externe toner- en ozonfilters voor printers/copiers zijn bij ons, www.toxozon.nl, te krijgen.

Voor je eigen HP-2840 gebruiken we onze standaard Toxozon die we er nerjes onder zetten. We plaatsen deze Toxozon zelfs op proef zodat de gebruiker zelf kan ervaren wat er in de 4 verschillende filters gaat zitten.

groeten,

Rob

jorgen

Ongelezen bericht door jorgen »

Mij dunkt dat toxozon gerust eens wat prijzen mag noemen ? :P
De gepatendeerde DEXWET filters zijn bij de vakhandel te koop voor EUR 49.95 incl BTW, nu ook met niet goed geld terug garantie !
Bijvoorbeeld op reprint .nl

oplossing

Ongelezen bericht door oplossing »

alle informatie over fijnstof, en wat te doen is te vinden op www.dexwet.com

Gast

Geen gezondheidsrisico's bij gebruik van toner

Op 26 september 2005 is in het consumentenprogramma Radar van de TROS aandacht besteed aan de vraag of het gevaarlijk is om met toner in kopieerapparaten en printers te werken.

Standpunt van ICT~Office:

Lid-bedrijven van ICT~Office geven prioriteit aan de gezondheid en veiligheid van consumenten. De bij ICT~Office aangesloten producenten van printers en kopieerapparaten ontwikkelen hun apparaten conform internationaal vastgestelde veiligheidsstandaarden, waaronder die van de Europese Unie. Grenswaarden liggen in de praktijk ver onder de limieten, die wettelijk zijn toegestaan.

Onder meer in Duitsland is uitgebreid onderzoek gedaan naar het gebruik van toner in combinatie met mogelijke gezondheidsrisico's. Uit onderzoek van zowel fabrikanten als onafhankelijke instellingen blijkt de veiligheid van het gebruik van originele toner in printers en kopieerapparaten.

Op basis van de huidige strenge normeringen en de strikte regelgeving op dit gebied zijn extra filters bij tonergebruik niet nodig.

http://www.ict-office.nl/index.shtml?id=3311

DocumentWereld

Ongelezen bericht door DocumentWereld »

Blijf op de hoogte via www.documentwereld.nl

Gesloten