Vind u het ook niet eens tijd worden dat de incassoburo's eens moeten
worden aangepakt?Ergens op deze site heb ik verhaal gedaan over
Energiedirect,en alle nare gevolgen hiervan.Hierdoor heb ik te maken
gekregen met Intrum Justitia,die voor het eerst dit jaar het Incasso
Keurmerk heeft gekregen(zeer onterecht,naar mijn mening).I.J. schijnt
ook veel opdrachten van justitie te krijgen,en denkt hierdoor meen ik
dat zij almachtig zijn.Na heel wat stress en ellende ben ik via
internet het 1 en ander te weten gekomen.Deze info plaats ik hier
graag,in de hoop mensen iets minder schuw te maken voor deze
intimidaties van dit soort instanties,want zij lappen aardig wat
regeltjes aan hun laars en maken misbruik van de ondeskundigheid van de
'wanbetaler'wat wetten en regels waar incassob. zich aan te hebben
houden betreft.Schandalig is het soms gewoon!!Niet dat ik zozeer tegen
een incassoburo ben;ik denk dat er genoeg mensen zijn die terecht
aangemaand worden,maar regels zijn regels.....ook voor hen!
Enkele regels:
- In de eerste brief moet ten minste 15 dagen bedenktijd staan vermeld.
- Zij mogen een maximaal bedrag van 25 euro administratiekosten
rekenen.
- Zij mogen maar 15% over het openstaand bedrag aan 'boete' rekenen.
Deze regels heb ik gevonden op o.a. een site van de
gooi-en eemlander.Door mede
mijn ervaringen met de klantenwervingstechniek van Energiedirect,en het
intimidatiebeleid van Intrum Justitia krijg ik echt het idee dat deze
'partners in crime' zijn en onder de tafel gemaakte afspraken hebben
met elkaar.Intrum Justitia heeft in de eerste brief nooit de tenminste
15 dagen bedenktijd vermeld,en zij hebben over een openstaand bedrag
van 282,75 toch maar een iets ruimer percentage (395,68)binnen 8 dagen
te voldoen, berekend....de boefjes!!!Dit is misbruik maken van een
situatie!!!Ik vind echt dat dit aanepakt moet worden!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incassobureau
-
Re: Incassobureau
Hoeveel is 6300-5000? Volgens I.J is dat 11500. Zij hebben een heel duur bord voor hun kop en dat moet toch ergens van betaalt worden!!!!
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: Incassobureau
Het is helemaal niet verplicht om een termijn van 15 dagen te hanteren , als het goed is dan heeft het bedrijf die een incassobureau heeft ingeschakeld al brieven verzonden met bv. een termijn van 2 weken, en zo'n bedrijf geeft het niet zomaar uit handen dit kost hen namelijk ook geld.
Over de boete valt ook nog wel wat te zeggen meestal wordt de wettelijke rente doorberekend aan degene die zo'n brief van een incassobureau krijgt en hoe langer je bedrag openstaat hoe hoger de rente dus de boete.
De administratiekosten heeft te maken met wat voor contract het bedrijf is aangegaan met het incassobureau en wat ze voor die adminsitratiekosten dan doen 1 of 2 brieven alvorens tot een incasso over te gaan.
Je krijgt namelijk meestal eerst een 3e somatiebrief van zo'n bureau dat is om de mensen tot betaling te laten overgaan heeft overigens meestal al veel effect. Betaald iemand dan niet binnen dat termijn dan kan het zijn dat er nog een tweede brief wordt verzonden en dan pas gaat het over op incasso. Natuurlijk worden dan de kosten alleen maar hoger.
Ik werk niet voor een incassobureau maar heb er op mijn werk wel heel erg veel mee te maken.
Over de boete valt ook nog wel wat te zeggen meestal wordt de wettelijke rente doorberekend aan degene die zo'n brief van een incassobureau krijgt en hoe langer je bedrag openstaat hoe hoger de rente dus de boete.
De administratiekosten heeft te maken met wat voor contract het bedrijf is aangegaan met het incassobureau en wat ze voor die adminsitratiekosten dan doen 1 of 2 brieven alvorens tot een incasso over te gaan.
Je krijgt namelijk meestal eerst een 3e somatiebrief van zo'n bureau dat is om de mensen tot betaling te laten overgaan heeft overigens meestal al veel effect. Betaald iemand dan niet binnen dat termijn dan kan het zijn dat er nog een tweede brief wordt verzonden en dan pas gaat het over op incasso. Natuurlijk worden dan de kosten alleen maar hoger.
Ik werk niet voor een incassobureau maar heb er op mijn werk wel heel erg veel mee te maken.