LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke bijdrage

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
qPueLCJ7

Inkomensafhankelijke bijdrage

Ongelezen bericht door qPueLCJ7 »

Hoe zit het nu precies met deze belasting? Je hoort van alles over het nieuwe zorgstelsel maar hier heb ik niets over gehoord? Is dit minder belangrijk? Het gaat toch ook nog om een aanzienlijk bedrag?
Kan iemand hierop een duidelijk antwoord geven?

Gast

Re: Inkomensafhankelijke bijdrage

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen die huur- en zorgtoeslag ontvangen hoeven dit jaar nog maar 18% belasting te betalen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag qPuelC37,

Ik weet niet precies wat je weten wilt, maar...... De IAB krijg je in principe vergoed van je werkgever als je in loondienst bent. Dit is 6,5%
over een maximum bedrag van € 30015. Deze vergoeding moet je zien als een bruto inkomensbedrag waarover je gewoon belasting moet betalen. Bij de schijf van 42% is dat dus maximaal 42% van € 1950,- is € 819,- wat je afdraagt aan de belastingen. Zelfstandigen betalen 4,4% over hetzelfde normbedrag. AOW-ers met een klein aanvullend pensioen betalen 6,5% over de AOW en 4,4% over het aanvullende pensioen(tje). Zelfstandigen krijgen uiteraard géén werkgeversbijdrage. Bij de AOW-er zit de bijdrage al verstopt in de Aow-uitkering, het percentage over het aanvullende pensioen wordt meestal niet vergoed door de uitkeringsinstanties, tenzij daar andere afspraken over gemaakt zijn. Er zijn nog andere groeperingen met andere percentages maar die noem ik hier even niet. Groeten, Paula.

opa kneus

Ongelezen bericht door opa kneus »

Deze vergoeding moet je zien als een bruto inkomensbedrag waarover je gewoon belasting moet betalen.
Veel mensen zien hierin een nieuwe heffing door de overheid, maar dat is niet het geval.
Bij ziekenfondsverzekerden werd tot eind 2005 de bijgetelde werkgeversbijdrage belast en bij particulier verzekerden die een ziektekostenbijdrage ontvingen was die bijdrage belast.

opa kneus

Ongelezen bericht door opa kneus »

Mensen die huur- en zorgtoeslag ontvangen hoeven dit jaar nog maar 18% belasting te betalen.
In Zimbabwe ?

Gesloten