LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] janssen de jong infra koude douche ONZIN !!

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
alex B.

janssen de jong infra koude douche ONZIN !!

Ongelezen bericht door alex B. »

KOUDE DOUCHE ONZIN!!!

naar aanleiding van de uitzending d.d 6-12-04 zou ik graag een korte reactie geven op de stelling van martijn:

-Het is ten eerste erg kort door de bocht(om in vaktermen te praten)om zomaar te zeggen dat janssen de jong verantwoordelijk is voor dit voorval, waarschijnlijk zal martijn niet iedere dag zijn auto wassen en er wordt tegenwoordig op talrijke plaatsen aan de weg gewerkt.Dusis er al helemaal niet aan te tonen dat janssen de jong verantwoordelijk is!!
-Ten tweede is het daarom al naar mijn inzien, GOODWILL van Janssen de Jong om de geleden schade te gaan vergoeden.(juridisch niet aansprakelijk).
-Ten derde, zijn er talrijke andere aannemers die de claim zondermeer direct van de hand zouden doen zonder enige schadevergoeding.
-Als martijn eens in een autospeciaalhandel was geweest(bv Heuts) en geinformeerd had, had hij uitgevonden dat er voor zulke spetters wonderlijke middelen bestaan.Namelijk een eenvoudige spuitbus van €5 waarmee binnen 5 minuten de auto weer geheel schoon is.

Dus kortom : deze aannemer zou eerder een warme douche moeten ontvangen voor de directe toekenning/oplossing van het probleem dan de gegeven koude douche, deze zou Martijn zelf mogen/moeten ontvangen voor zijn zéér kortzichtige houding ten opzichte van de medemens, en het uitbuiten van een firma die dag en nacht in de weer is om voor o.a hemzelf de wegen oporde te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Alex.

Hans B

Re: janssen de jong infra koude douche ONZIN !!

Ongelezen bericht door Hans B »

Aan het begin van het item over de douche dacht ik dat Janssen de Jong infra een warme douche zou krijgen omdat ze gratis de auto zouden laten schoonmaken, maar tot mijn grote verbazing werd het een koude douche omdat de meneer met de golf een stuk ervoor zou moeten rijden.

Ik sluit me aan bij de reactie van Alex B. De meneer met de Golf had niet kunnen bewijzen dat zijn auto vuil was door toedoen van Janssen de Jong Infra. Dan wil Jansen de Jong tegenmoet komen, is het nog niet goed.

Het lijkt er meer op dat de meneer 160 euro euro in zijn zak wilde hebben dan dat hij zijn auto schoon wilde hebben.

Hans B

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb met verbazing gekeken naar de uitreiking van de koude douche. Toen ik het verhaal aanhoorde en nog niet wist waar het op zou eindigen zei ik al tegen mezelf: nou dat is netjes dat die meneer zijn auto mag wassen op kosten van de aannemer, dat hoor je niet veel meer. Dan gaat meneer zeuren dat het 150 km rijden is!! Sorry hoor, maar ik vind het knap ombeschoft om een goedbedoelde regeling te bestraffen met een koude douche. Ze waren helemaal niet verplicht om die wasbeurt voor hem te regelen. Het is gewoonweg belachelijk en hoop dat deze aanemer alsnog de warme douche ontvangt welke WEL verdient is.

Ook gedupeerd

Ongelezen bericht door Ook gedupeerd »

Ik lees toch echt met verbazing de reactie's. Krijg ook het idee dat er een bouwvakker en een advocaat op gereageerd hebben. Meneer Alex en Hans komen met allerlei argumenten waarom de firma Janssen de Jong NIET zou hoeven betalen en suggereren zelfs dat de gedupeerde uit zou zijn op geld. Hoe kortzichtig kun je zijn!!!
Zelf heb ik hetzelfde meegemaakt in de nacht van 24 op 25 augustus.
Mijn auto (en die van mijn collega ook) zat van boven tot onder onder de zwarte teer. Brief gestuurd naar rijkswaterstaat bla bla... (overigens is mijn klacht nog steeds niet afgehandeld en is het inmiddels december!) Maar die teer moest eraf natuurlijk.
Uiteindelijk de hele auto met een speciaal goedje gewassen waar ik meer dan 2 uur mee bezig ben geweest! Dit was geen ramp maar om te zeggen dat je dat in 5 min. doet geeft wel aan dat hier argumenten uit de mouw worden geschud.
Tevens vinden vinden jullie het doodnormaal dat de gedupeerde 150 km moet rijden en dan 2, 3 uur koffie mag gaan drinken op kosten van het poetsbedrijf. Ik weet wel een betere besteding van mijn zaterdag.
Nogmaals, van dit alles ga je niet dood. Maar om te zeggen dat de firma een warme douce verdient.
De wegwerkers hadden de weg gewoon een uurtje later beschikbaar moeten stellen. Dan was het teer hard genoeg geweest en zaten er geen auto's onder de zwarte spikkels. Ze hebben de keuze gemaakt de weg wel beschikbaar te stellen voor verkeer...
De firma heeft een fout gemaakt, dan moet je je verantwoording nemen en niet gedupeerden half Nederland laten afleggen om een eigen fout te laten herstellen.

Henry

alex B.

Ongelezen bericht door alex B. »

naar aanleiding van je reactie wilde ik gaarne enkele tegenargumenten plaatsen.
Ben geen bouwvakker en zeker geen advocaat.
-Vindt het zeer simphatiek dat jij WEL zelf bent begonnen met het proberen te reinigen van je auto, oke je hebt gelijk dat het mogenlijk langer duurt als 5 minuten, maar ook ik heb dit probleem een keer meegemaakt heb de aannemer gevraagd hoe ik het goedje eraf zou moeten krijgen en ze hebben me een busje toegestuurd.zelf was ik binnen een half uur klaar(heb ook maar kleiine auto)
-Verder is het niet de keuze van de aannemer om een weg te openen voor verkeer maar de beslissing van rijkswaterstaat,Maar de aannemer blijft verantwoordelijk.
-Personen als martijn zijn naar mijn idee erg voor zichzelf en rechtlijnig denkend, we zijn hier in ons kleine landje met veel mensen en samen moeten we toch door de bocht kunnen.Dus doe voor zoiets onzinnigs eens niet zo moeilijk en maak je gewoon druk om dingen die wel van belang zijn voor iedereen en niet voor alleen jezelf....

Groeten alex.

Gast

Nou Alex, volgens mij werk jij bij die wegenbouwfirma......of je bent gewoon een werkeloos iemand die de hele dag niks anders te doen heeft dan postings te doen op forums.

Gast

Ik ben het ook niet heel erg eens met de koude douche.

Gast

Heren, hier een jonge met zijn auto als hobby. Helaas ook getroffen door een net geasfalteerde weg en de achterkant van de auto zit onder de spetters.

Ik hebt dit meerdere malen tevergeefs geprobeerd te verwijderen, ook mijn muggensponsje krijgt het er niet af, de lak daarentegen deste makkelijker. :roll:

Ik ben het eens dat het bedrijf eerder een warme als een koude douche had moeten krijgen, denk dat de Radar zonder goede fragmenten voor de douche rubriek zaten en daarom voor dit twijfel gevalletje hebben gekozen.

Nu, mijn eigen belang. Ik zit met deze spetters op mijn auto, wist niet dat je hiervoor de aannemer aansprakelijk kon stellen, kan dat niet, dan nog wist ik niet dat je van de aannemer kans ebt de auto gratis te laten reinigen.

Ik rijdt elke dag de A32 op en neer voor mijn werk, er wordt 1 keer aan de weg gewerkt en Pats-Boem, allemaal zwarte stippen op mijn auto. Deze zitten er na 2 a 3 maanden nog steeds (omdat ik ze gewoonweg niet weg krijg)

Wie wil mij vertellen welk wondermidden ik hier voor 5 euro op los kan laten? Of wie helpt mij aan informatie welke aannemer de weg bij Afslag Steenwijk heeft geasfalteerd.

Krijg ik positieve response of een gratis poets beurt, dan zal ik mijn best doen deze aannemer een warme douche te bezorgen via Radar.

PS ik heb een Diesel, dus rijdt Nederland 2 maal op en neer als het moet !

Groeten,
Rudy

Gesloten