LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koemelk niet voor volwassenen, maar wat geef ik mijn kind?
Koemelk niet voor volwassenen, maar wat geef ik mijn kind?
Ik ben om na het zien van de radar-uitzending;
(www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174#)
Mijn gevoel zegt dat het GEEN gebakken lucht is, dus probeer me daar (alsjeblieft) niet van te overtuigen;
Hoe ik het voor me zelf precies in ga vullen weet ik nog niet,álle zuivel in 1 klap bannen is wat veel, maar ik ga zeker drastisch minderen.
Waar ik nu vooral mee zit, is dat ik een kleintje onderweg heb.
Ik ben van plan zo lang mogelijk borstvoeding te geven maar er is natuurlijk altijd een kans dat dat niet lukt; Een vriendin van mij bijvoorbeeld had te weinig melk en moest over op flesvoeding.
Wat kan ik nou het beste geven na de borstvoeding, en kan het ook zonder failliet te gaan? Ik heb sojagroeimelk gezien, maar dat was voor kinderen vanaf een jaar, en twee keer zo duur als koemelk.
Maar (uiteraard) mijn (aanstaande) kind is mijn allessie dus al moet ik er een lening voor afsluiten,mijn kind zal gezond te eten krijgen.
Iemand raad?
Nogmaals, ik vraag niet overtuigd te worden dat melk goed voor volwassenen is, ik wil gewoon een serieus antwoord
(www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174#)
Mijn gevoel zegt dat het GEEN gebakken lucht is, dus probeer me daar (alsjeblieft) niet van te overtuigen;
Hoe ik het voor me zelf precies in ga vullen weet ik nog niet,álle zuivel in 1 klap bannen is wat veel, maar ik ga zeker drastisch minderen.
Waar ik nu vooral mee zit, is dat ik een kleintje onderweg heb.
Ik ben van plan zo lang mogelijk borstvoeding te geven maar er is natuurlijk altijd een kans dat dat niet lukt; Een vriendin van mij bijvoorbeeld had te weinig melk en moest over op flesvoeding.
Wat kan ik nou het beste geven na de borstvoeding, en kan het ook zonder failliet te gaan? Ik heb sojagroeimelk gezien, maar dat was voor kinderen vanaf een jaar, en twee keer zo duur als koemelk.
Maar (uiteraard) mijn (aanstaande) kind is mijn allessie dus al moet ik er een lening voor afsluiten,mijn kind zal gezond te eten krijgen.
Iemand raad?
Nogmaals, ik vraag niet overtuigd te worden dat melk goed voor volwassenen is, ik wil gewoon een serieus antwoord
Re: Koemelk niet voor volwassenen, maar wat geef ik mijn kind?
Er zijn psychiaters die je daar tegen schappelijk tarief van af helpen.....Mijn gevoel zegt dat het GEEN gebakken lucht is, dus probeer me daar (alsjeblieft) niet van te overtuigen;
Waar bemoei jij je eigenlijk mee Karr? Geef jij ook al borstvoeding?
Dit klinkt mij in de oren als een opmerking uit 1970 toen de industrie nog bepaalde dat borstmelk slecht was omdat flessenmelk meer winst oplevert. Denk eraan: borstvoeding is het allerbeste dat er is, spotgoedkoop en altijd vers ingepakt bij de hand. Mocht je dus te weinig melk hebben (dat komt helaas voor, maar meestal is het niet zo!) stap dan niet over op flessemelk, maar gaat het ALLEBEI geven. Borstvoeding voor zover het kan, flesvoeding voor zover nodig.Een vriendin van mij bijvoorbeeld had te weinig melk en moest over op flesvoeding.
Heb je wel een cursus borstvoeding gedaan? Dat is mijn partner zeer goed bevallen. Lijkt misschien overdreven, maar kan een hoop problemen voorkomen (en ik ken ook vrouwen die veel spijt hebben geen cursus gedaan te hebben).
Dat is iets te kort door de bocht. Ik ben voorstander van borstvoeding, maar het komt voor dat een baby allergisch is voor de moedermelk. Dus moedermelk hoeft niet het beste te zijn in elke situatie.
Als je borstvoeding wilt geven, geweldig, als je flesvoeding wilt geven, niet meer of minder geweldig.
Sommige vrouwen kunnen of willen geen borstvoeding geven, dat is geen tekortkoming van die vrouwen ook al willen de tegenstanders van flesvoeding dat maar al te graag beweren.
En de voeding daarna? maak je daar maar geen zorgen om, je ziet en voelt vanzelf wel wat je het beste aan een kind kunt geven.
Ik word volgend jaar 50 en ik ben overgevoelig voor lactose dus zonder melk en zuivel kan je ook groot worden
Mijn broer en zus zijn bijna net zo oud als ik dus met melk lukt het ook.
Een moeder weet wat haar kind nodig heeft en ze heeft daar geen cursussen of adviesen voor nodig, geweldig toch.
Geniet van je kind en hou er van, de rest komt echt vanzelf.
groeten
Sommige vrouwen kunnen of willen geen borstvoeding geven, dat is geen tekortkoming van die vrouwen ook al willen de tegenstanders van flesvoeding dat maar al te graag beweren.
En de voeding daarna? maak je daar maar geen zorgen om, je ziet en voelt vanzelf wel wat je het beste aan een kind kunt geven.
Ik word volgend jaar 50 en ik ben overgevoelig voor lactose dus zonder melk en zuivel kan je ook groot worden
Mijn broer en zus zijn bijna net zo oud als ik dus met melk lukt het ook.
Een moeder weet wat haar kind nodig heeft en ze heeft daar geen cursussen of adviesen voor nodig, geweldig toch.
Geniet van je kind en hou er van, de rest komt echt vanzelf.
groeten
..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.