LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Let op. Adaware is niet zo onschuldig als u denkt
Let op. Adaware is niet zo onschuldig als u denkt
Hallo, In de uitzending van Radar is er gesproken over spyware en het tegengaan ervan. de volgende programma's werden aangeprezen: -Spybot -Ad-aware De laatste is echter NIET al te best. Zodra de GRATIS VERSIE is gedownload en geïnstalleerd zal er echter noujuist spyware op uw computer worden geïnstalleerd!!! Het programma is er ook zo op afgesteld dat deze ook niet verwijderd wordt!!! Dus let op! Ad-aware is ook niet zo onschuldig. Zelf gebruik ik Spysweeper. Ik heb tot nu toe nog geen spyware ontdekt die erop wordt geïnstalleerd en hij vind meer dan de gemiddelde anti-spyware programma. DUS LET GOED OP WAT U INSTALEERD!!! Groeten Hans Wage
Re: Let op. Adaware is niet zo onschuldig als u denkt
Ad-aware bevat zeker geen spyware, alhoewel sommige anti-spyware programma's dat wel als zodanig abusievelijk aangeven. Het programma is goed, maar niet perfect in het ontdekken van spyware en adware. Gebruik er dus andere programma's naast.
Ik ben al meer dan een jaar bezig met dit onderwerp. Spybot is niet zo best, dat laat nogal eens steken vallen. Ik snap dan ook die aanbeveling niet, want onlangs is in een onderzoek nog gebleken dat Spy Sweeper nummer 1 is, gevolgd door Adaware. Precies mijn ervaring. Spybot komt daarna pas. Wie echt meer wil weten over het bestrijden van spyware en advertenties, moet eens gaan kijken op http://nospware.fateback.com, een niet-commerciële site, in het Nederlands waar mogelijk.
Hallo, even voor de duidelijkheid : de programma's : - Spybot - Ad-Aware - Spy-sweeper enz. zijn allemaal programma's om spyware TEGEN te gaan, en bevatten zelf beslist geen spyware. Het probleem is alleen dat het ligt aan waar je het programma download. Hier moet iedereen op letten als er staat "Download now for free" Open het dan ook alleen als het van de officiele website is. (is er geen demo of een gratis versie te vinden, wordt het toch misschien een slim idee om deze programma's aan te schaffen voor een redelijk bedrag, net als bij de virus-scanners. Zelf heb ik de 3 bovenstaande programma's zelf getest en vind ik persoonlijk "Spysweeper" de beste, gevolgd door spybot. Aangezien Ad-Aware bijna niks herkend als een ongewenst programma. ik raad iedereen dan ook aan even een kijkje te nemen op: http://www.webroot.com/ En BESLIST NIET OP spysweeper.com !!! Veel succes ermee, Dennis (een geavanceerd computer kennende)
ik heb getracht ad aware te gebruiken, maar het lukt me niet om te verwijderen (dat duurt zoooooo lang, geen geduld voor). Dus ik ga een andere proberen.
ad-aware haalde bij mij ook eerst niet alles ervanaf maar dat bleek uiteindelijk te komen omdat ik mijn herstel-documenten had aanstaan. Dit is in ieder geval het probleem bij windows XP. Nu werkt het helemaal goed bij mij. Bij mij is er ook geen spyware geinstaleerd toen ik het programma instaleerde. en mijn pc is er alleen maar beter van geworden. Ad-aware vind zelfs meer als de virusscanner van Northon.
Dit onderwerp bestaat al en wordt daarom afgesloten. En zoals boven ookal werd opgemerkt. Er is niks mis met adaware. Redactie Radar