Man met goed prepensioen. Vrouw met uitkering.
Man particulier verzekerd. Vrouw in ziekenfonds.
Man alleen zou geen zorgtoeslag krijgen.
Vrouw alleen zou wel zorgtoeslag krijgen.
Samen krijgen ze geen zorgtoeslag.
Ink.afh.bijdrage van man wordt niet vergoed (netto bijdrage).
Ink.afh.bijdrage van vrouw wordt wel vergoed (bruto bijdrage).
Door dit alles worden de kosten van het nieuwe zorgverzekering veel hoger dan nu.
Voor de man: netto 800,00 euro meer.
Voor de vrouw: netto 310,00 euro meer.
Totaal 1110,00 euro meer per jaar, dat is 92,50 euro netto meer per maand.
Daar komt nog bij de 30,00 euro netto hogere energiekosten.
En de belasting voor ouderen gaat omhoog (er komt 1 tarief en dat zal dus eigenlijk per definitie hoger liggen dan het nu geldende laagste tarief).
En dan ook nog eens de hypotheekrente-aftrek afschaffen.
Hierdoor zal de huizenmarkt instorten, dus bij gedwongen verkoop blijft er een enorme hypotheekschuld over.
Bij al deze vooruitzichten word ik er niet vrolijker op.
Ik wou dit gewoon even gezegd hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederland wordt (te) duur
Re: Nederland wordt (te) duur
Als je verder maar gezond bent en geniet van het leven
Positief blijven denken ondanks alles, dan loopt het vast wel los allemaal
Positief blijven denken ondanks alles, dan loopt het vast wel los allemaal
Achteruit gaan in de financiën is nooit leuk. U bent particulier verzekerd dus een inkomen boven modaal? U partner heeft een uitkering? Ik weet wel mensen in mijn omgeving waar ik meer mededogen mee heb dan met U, sorry maar dit moest er even uit.
Helemaal mee eens, Jonjo, mevrouw kan het mooi vertellen met zo'n riant inkomen, ik ken mensen die het met veeeeeel minder moeten doen... Wat dacht je van studenten die giga meer kosten moeten maken door dit onzalige ziektekostenplan.. ik noem het maar een ziekteKOTSENplan
Tooske dit ben ik met jou{U} eens maar ja we leven in dit landje met een "DEMOCRATIE" ik heb er niet voor gezorgd dat deze vreselijke figuren de dienst uitmaken, alleen helaas, je hebt er wel mee te maken.
Een forum is er niet alleen voor mensen die een inkomen hebben van minder dan xxxx euro.
Ik besef heel goed dat er mensen zijn die er financieel veel slechter aan toe zijn dan ik. Mededogen heb ik dan ook niet gevraagd.
Net als veel anderen ben ook ik tegen de invoering van de nieuwe zorgverzekering.
Dat zou gewaardeerd kunnen worden.
Een beetje pijn is inderdaad minder erg dan veel pijn.
Toch zal menigeen vreemd opkijken als je bij de dokter komt klagen over je gebroken teen en de dokter zegt je dat je je niet moet aanstellen omdat er ook mensen zijn die beide benen hebben gebroken.
Ik besef heel goed dat er mensen zijn die er financieel veel slechter aan toe zijn dan ik. Mededogen heb ik dan ook niet gevraagd.
Net als veel anderen ben ook ik tegen de invoering van de nieuwe zorgverzekering.
Dat zou gewaardeerd kunnen worden.
Een beetje pijn is inderdaad minder erg dan veel pijn.
Toch zal menigeen vreemd opkijken als je bij de dokter komt klagen over je gebroken teen en de dokter zegt je dat je je niet moet aanstellen omdat er ook mensen zijn die beide benen hebben gebroken.
Tooske, ik heb begrepen dat de studenten 150 euro extra gaan krijgen, maar dat zal dan wel per jaar zijn.......
Ik studeer niet en mijn kids zijn niet hoogbegaafd, dus dat duurt ook nog ff, maar kan je als student ook geen gebruik maken van de zorgtoeslag als je een bijbaantje hebt?
Ik studeer niet en mijn kids zijn niet hoogbegaafd, dus dat duurt ook nog ff, maar kan je als student ook geen gebruik maken van de zorgtoeslag als je een bijbaantje hebt?