LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nogmaals dvd recorders, voor mij hoeft het niet.

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
swashbuckler

Nogmaals dvd recorders, voor mij hoeft het niet.

Ongelezen bericht door swashbuckler »

Deze ontboezeming meende ik al eerder geplaatst te hebbben, maar kan er niets van vinden.
Wordt er soms gecensureerd?
Probeer het nog maar eens:

Het item van TrosRadar van maandagavond vind ik niet best.
De videorecorder zou zijn tijd hebben gehad, maar ik vind er nog steeds niets mis mee.
Mijn banden kan ik overal afspelen, dat kun je met zelf opgenomen dvds vergeten.
En lees maar eens op het TrosRadar forum over de vele klachten, die sommige dvd-recorders al heel snel geven.
Zou die redactie daar nu geen kennis van nemen?
Waarom een harde schijf of dvd?
Het beeld vind ik niet opmerkelijk mooier dan van mijn video opnames op LongPlay.
Misschien is dat anders als je een digitale tv hebt, maar ik heb mijn analoge breedbeeld eigenlijk nog niet zo lang.

Een groot voordeel van een goede gekochte dvd is dat er 5 of meer aparte geluidskanalen zijn.
Dat kan indrukwekkend zijn.
Maar neem je zelf op dvd op, dan krijg je maar 2-kanaals stereo en daar bakt een thuisbioscoop niets bijzonders van.

Maar de handel moet en zal ons de spullen door de strot duwen.

Overigens in Amerika kosten die dvd recorders maar een schijntje in vergelijking met wat er hier gevraagd wordt.

Dus voorlopig voor mij niet, wel nog een nieuwe videorecorder mocht dat nodig zijn en nog te krijgen.
(80 euro Hi_Fi Stereo, Showview en PDC).

Captain Pervert

Re: Nogmaals dvd recorders, voor mij hoeft het niet.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wat een flauwekul zeg.

- Een opname met een DVD recorder heeft geen 5.1 DD of DTS, dat klopt. Maar dat wordt immers ook niet uitgezonden door de omroepen! In de VS zijn er zat uitzendingen in surround, zelfs in Duitsland wordt daarmee op beperkte schaal geexperimenteerd. Ten tweede pretendeert een DVD recorder nergens een bioscoopmachine te zijn, het is bedoeld als makkelijk systeem om je programma's op te nemen. Trouwens, van 2 kanaals stereo is dmv Prologic II nog best een aardig ruimtelijk geluid te maken. Geen nauwkeurige plaatsing van geluidssporen nee, maar je suggereert dat het marteling voor je oren is en dat is flauwekul.

- Showview en PDC, ja dat is leuk, maar het wordt bijna enkel nog door NL123 doorgegeven, bij de andere zenders werkt het allang niet meer of heel beperkt.

- Waarom kan je je opgenomen DVD's nergens afspelen? Misschien omdat je de handleiding niet gelezen hebt en je de DVD's eerst moet 'finalizen'. Of misschien omdat je vrienden/kennissen die merkloze troep van de Kruidvat in huis hebben staan? Bijna alle DVD spelers van de afgelopen 2 jaar pakken alles, DVD-R, DVD+R en ook de herschrijfbare versies daarvan.

- Klachten over DVD recorders? Noem mij eens een produktgroep waar geen klachten over zijn dan? Digitale camera's. Nee, laten we die ook maar niet meer gaan verkopen, daar zijn nog VEEL meer klachten over. Ook troep die de industrie ons door de strot probeert te duwen soms?
Als je goed kijkt gaan de klachten over DVD recorders in 95% van de gevallen over Philips en JVC, doe daar je voordeel mee en trek je conclusies: de enige echt goede merken zijn Pioneer, Panasonic en Sony. De rest is bagger.

- Heeft jouw videorecorder een electronische programmagids? Kan jouw videorecorder de hele week talloze programma's opnemen die je met een druk op de knop bekijkt, zonder te spoelen? Kan je je videorecoder instellen dat hij iedere week hetzelfde programma opneemt, ook als de uitzendtijd iets wijzigt, en je niet beperkt bent tot 4 uur op een tape? Kan je via firewire je digitale videocamera films bewerken en naar DVD branden?

De VCR is dood.

Trouwens, die VCR van 80 euro is sowieso een strontding, de enige echt goede is de HV61 van Panasonic. Iets boven de 100 euro maar die is tenminste enigszins degelijk.

- In Amerika kosten ze een schijntje, so what? Benzine is daar goedkoper, wapens ook, dan ga je toch lekker daar wonen?

swashbuckler

Ongelezen bericht door swashbuckler »

Je begrijpt niet wat ik bedoel of wil het niet begrijpen.
Volgens mij hebben ze jou al een flinke hersenspoeling gegeven.
Je betoog is op meerdere punten onjuist maar het is me de moeite niet waard om er gedetailleerd op in te gaan.
Maar ik weet wel zeker, dat je jezelf met deze weinig kritische instelling wel tegenkomt.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik zou het dan waarderen als je mijn kennelijk dichtgekoekte ogen eens wilt openen met gefundeerde tegenargumenten, en niet aan te komen kakken met een kinderachtige dooddoener van 'het is me de moeite niet waard'.

En hoezo ben ik gehersenspoeld door de industrie? Ben jij soms ook zo'n figuur die meent dat Philips geheime boodschappen uitzendt met haar breedbeeld TV's? Ga je nu ook jezelf verschansen in een toren om jezelf daarna van kant te maken? Wordt er ook een film over jou gemaakt met in de hoofdrollen Jan Decleir en Jeroen Krabbé?

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Een klein punt zul je moeten toegeven. Bij testen van de diverse media in C't blijkt telkens weer dat je zelfs bij 'bekende' merken moet oppassen, terwijl dat bij videobanden lang niet zo erg is. In Pc-Active was op een gegeven moment een test waaruit bleek dat zelfs de houdbaarheid een probleem (kan) zijn.

Aan de andere kant ... even de dvd kopieeren en alles blijft bij het oude (zolang je niet wacht totdat de dvd echt rot is ;)). Daar kun je bij de beste videoband nog maar van dromen.

Behalve dat er niet/nauwelijks uitzendingen zijn met 5.1 DD en vergelijkbare kwaliteit speelt hier nog een factor. De industrie wil gewoon niet dat wij in die kwaliteit opnemen zelfs als het straks uitgezonden wordt. Zo is *de* reden achter de vertragingen met HD-dvd & Blueray-standaarden het ontbreken van een volledige specificatie van de DRM. Zeker met de opkomst van HDTV is op dat vlak nog genoeg histerie en hypocrysie te verwachten (zoals extra bitjes waar recorders naar moeten luisteren om het opnemen onmogelijk te maken ) ...

'Gelukkig' lopen we hier in Nederland nog ver genoeg achter dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Arald

Ongelezen bericht door Arald »

Het belangrijkste voordeel van de HDD recorder vidn ik de beeldkwaliteit! Daar kan geen VHS aan tippen

Gesloten