LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenste straatverkoop
Ongewenste straatverkoop
Tip om snel van deze verkoopmensen af te zijn: (bij mij werkt het al jaren heel adequaat)
De meeste verkopers beginnen hun verhaal met de vraag: "mag ik U een vraag stellen?" of zoiets, een standaard openingszin.
Als ik er geen zin in heb zeg ik dan meteen: "Dat hebt U bij deze gedaan!" en dan zijn ze vaak zo overrompeld dat je snel kunt doorlopen.
Probeer het eens, U zult zien dat het helpt!
De meeste verkopers beginnen hun verhaal met de vraag: "mag ik U een vraag stellen?" of zoiets, een standaard openingszin.
Als ik er geen zin in heb zeg ik dan meteen: "Dat hebt U bij deze gedaan!" en dan zijn ze vaak zo overrompeld dat je snel kunt doorlopen.
Probeer het eens, U zult zien dat het helpt!
Re: Ongewenste straatverkoop
Was al een topic over...
Is het nu echt zo moeilijk om gewoon op een bestaande topic te reageren?
Is het nu echt zo moeilijk om gewoon op een bestaande topic te reageren?
dakloze krantje of straatverkopers.. Toch een klein verschilletje
Geen idee
Sja, nu weet ik het dus zeker.
Je plaatst dus echt alleen berichten voor het plaatsen...
Heb je dan echt niks anders te doen in je leventje?
Je plaatst dus echt alleen berichten voor het plaatsen...
Heb je dan echt niks anders te doen in je leventje?
Zover ik kan zien is er geen andere topic over ongewenste straat verkoop, ik kan het mis hebben
Het enige wat er op lijkt is de topic over de daklozekrant verkopers, zo ver ik kan zien...
Ik reageerde alleen op gast van 08:08
Het spijt me als mijn aanwezigheid u stoort
Sja....
Het enige wat er op lijkt is de topic over de daklozekrant verkopers, zo ver ik kan zien...
Sja....
Niet eenzaam
een gebroken been
Sja...
een gebroken been
Sja...
Auw, pijnlijk zo'n geknakt beentje.
Nou, beterschap dan maar.
En wat die straatverkopersterreur betreft; een vriendelijk, maar beslist NEE zeggen werkt afdoende hoor. Al sla ik een gratis sultana-koekje, mars light etc. toch niet snel af.
Vr. groet,
S.
Nou, beterschap dan maar.
En wat die straatverkopersterreur betreft; een vriendelijk, maar beslist NEE zeggen werkt afdoende hoor. Al sla ik een gratis sultana-koekje, mars light etc. toch niet snel af.
Vr. groet,
S.
De topic over dit onderwerp staat ook slechts recht onder deze topic en was al een tijdje eerder geopend dan deze...Zover ik kan zien is er geen andere topic over ongewenste straat verkoop, ik kan het mis hebben
Sja....
Brilletje nodig misschien?
U heeft gelijk!!
Zoals ik al zei ; ik kan het mis hebben
Ik heb inderdaad niet verder gekeken dan mijn neus lang is...
Ik dank u ervoor dat u mij hierop heeft geattendeerd
Sja...
Zoals ik al zei ; ik kan het mis hebben
Ik heb inderdaad niet verder gekeken dan mijn neus lang is...
Ik dank u ervoor dat u mij hierop heeft geattendeerd
Sja...
Ik woon zelf in de binnenstad en heb inderdaad veel last van dit soort klootviolen. Ze gaan ook steeds brutaler te werk. Was het vroeger een zwerver die op je af kwam met een vraag: "Mag ik u wat vragen"? Dan zei je nee en dan was dat het. Nu zijn het, in sportjasje geklede kids van 17/18 die met een schrijfblokje met je mee gaan lopen. "Ach meneer, het duurt maar 2 minuutjes", of erger: "Maar u kunt toch wel eventjes..."
Maar ja, ik ben net terug uit Barcelona en daar gebeurt precies hetzelfde. Daar hebben ze ook zo'n moeite om het woord Nee of No te begrijpen. Het zal er wel bijhoren. Ik heb gelukkig de mazzel dat ik 2 mtr. lang ben en volgens mijn vriendin een boevenkop heb, dus bij mij gaan ze wat eerder weg. Ik merk echter wel steeds meer dat ik daarvoor, ronduit onbeschoft moet doen. Iets anders schijnen die lui niet te begrijpen.
Maar ja, ik ben net terug uit Barcelona en daar gebeurt precies hetzelfde. Daar hebben ze ook zo'n moeite om het woord Nee of No te begrijpen. Het zal er wel bijhoren. Ik heb gelukkig de mazzel dat ik 2 mtr. lang ben en volgens mijn vriendin een boevenkop heb, dus bij mij gaan ze wat eerder weg. Ik merk echter wel steeds meer dat ik daarvoor, ronduit onbeschoft moet doen. Iets anders schijnen die lui niet te begrijpen.
2 punten:
1 Ach daar hebben we dat Gastje weer (zie zn bijdehande opmerkingen inzake rexona-deo).
2 Straatverkopers in de marketing/salesrichting (en dus niet straatnieuwsverkopers) is nu na JAAAAAREN irritatie van "het winkelend publiek" allang aflopende zaak, de bedrijven die dit doen voor de goede doelen, telefonie, dagbladen zijn zich nu aan het omvormen.
Ze gaan zich richten op door-to-door, jahaa, inderdaad: In plaats van ophangen aan de telefoon of doorlopen in de stad zul je ze nu aantreffen op de stoep van je huis... dit wordt de direct marketing en sales van de komende jaren.. supertriest..
Het werkt als volgt:
-'s middags doen ze een rondje door je buurt, dit noemen ze "burnen", idee is om in kaart te brengen wie niet thuis is--> hier wonen de tweeverdieners, ondertussen proberen ze nog hier en daar wat te verkopen
-rond etenstijd komen ze lastigvallen, iedereen is thuis en ze zijn intensief aan het scoren..
-vervolgens iedereen die hen vriendelijk probeerde af te houden met iets van "ik kan nu niet meteen of niet alleen voor dit huishouden n beslissing nemen" wordt rond het 20.00uur-journaal nog een keer geconfronteerd met die face-to-face goedkope direct scoren verkoop POEP verhalen.
Het probleem is dat hier geen regelgeving voor is die de lokale overheden weten toe te passen...
Straatverkoop is dus al passe, binnenkort staan ze gewoon bij je op de stoep!
Groetjes,
Dirtdog2000.
1 Ach daar hebben we dat Gastje weer (zie zn bijdehande opmerkingen inzake rexona-deo).
2 Straatverkopers in de marketing/salesrichting (en dus niet straatnieuwsverkopers) is nu na JAAAAAREN irritatie van "het winkelend publiek" allang aflopende zaak, de bedrijven die dit doen voor de goede doelen, telefonie, dagbladen zijn zich nu aan het omvormen.
Ze gaan zich richten op door-to-door, jahaa, inderdaad: In plaats van ophangen aan de telefoon of doorlopen in de stad zul je ze nu aantreffen op de stoep van je huis... dit wordt de direct marketing en sales van de komende jaren.. supertriest..
Het werkt als volgt:
-'s middags doen ze een rondje door je buurt, dit noemen ze "burnen", idee is om in kaart te brengen wie niet thuis is--> hier wonen de tweeverdieners, ondertussen proberen ze nog hier en daar wat te verkopen
-rond etenstijd komen ze lastigvallen, iedereen is thuis en ze zijn intensief aan het scoren..
-vervolgens iedereen die hen vriendelijk probeerde af te houden met iets van "ik kan nu niet meteen of niet alleen voor dit huishouden n beslissing nemen" wordt rond het 20.00uur-journaal nog een keer geconfronteerd met die face-to-face goedkope direct scoren verkoop POEP verhalen.
Het probleem is dat hier geen regelgeving voor is die de lokale overheden weten toe te passen...
Straatverkoop is dus al passe, binnenkort staan ze gewoon bij je op de stoep!
Groetjes,
Dirtdog2000.
Apart, vieze hond denkt dat hij iets weet, maar ik heb nog nooit een berichtje geplaatst in de rexona-deo topic.1 Ach daar hebben we dat Gastje weer (zie zn bijdehande opmerkingen inzake rexona-deo).
Overigens is het voor jou nog altijd Mevrouw Gastje, vieze hond.
Goh, wat een heisa!
Ik had helemaal niet gezien dat er al een forum over dit onderwerp was!
Heb slechts gereageerd n.a.v. de uitzending.
Weet je wat ik pas triest vind?
Dat er zo op elkaar gescholden en gezeurd wordt, iedereen vergist zich toch wel eens, of doen jullie dat niet?
Ik vind dat hier ook een taak ligt voor trosradar zelf; dit heeft toch geen zin om te plaatsen op een forum???
Daarbij wordt er dus ook niet serieus ingegaan op de problematiek van het onderwerp en da's erg jammer. Voor veel mensen is het namelijk echt heel moeilijk om van dit soort verkopers met hun mooie praatjes af te komen helaas.
Misschien kunnen mensen elkaar beter helpen met tips en trucs in plaats van tegen elkaar tekeer te gaan over van alles behalve het onderwerp: namelijk de ongewenste straatverkoop en de praktijken van de verkopers die dit doen!!!!!
Heb ik ook slechts willen doen....
Sacha
Ik had helemaal niet gezien dat er al een forum over dit onderwerp was!
Heb slechts gereageerd n.a.v. de uitzending.
Weet je wat ik pas triest vind?
Dat er zo op elkaar gescholden en gezeurd wordt, iedereen vergist zich toch wel eens, of doen jullie dat niet?
Ik vind dat hier ook een taak ligt voor trosradar zelf; dit heeft toch geen zin om te plaatsen op een forum???
Daarbij wordt er dus ook niet serieus ingegaan op de problematiek van het onderwerp en da's erg jammer. Voor veel mensen is het namelijk echt heel moeilijk om van dit soort verkopers met hun mooie praatjes af te komen helaas.
Misschien kunnen mensen elkaar beter helpen met tips en trucs in plaats van tegen elkaar tekeer te gaan over van alles behalve het onderwerp: namelijk de ongewenste straatverkoop en de praktijken van de verkopers die dit doen!!!!!
Heb ik ook slechts willen doen....
Sacha
Oja, nog één opmerking tot slot:
Dat andere forum heb ik inmiddels gevonden en het valt onder telefonie, dus zo gek was het eigenlijk niet dat ik dit niet had gezien....
Misschien zelf ff beter opletten ofzo?
Sacha
Dat andere forum heb ik inmiddels gevonden en het valt onder telefonie, dus zo gek was het eigenlijk niet dat ik dit niet had gezien....
Sacha
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... 4&start=15
Geplaatst op 25 Mei 2005 18:50 door Sacha
Oja, nog één opmerking tot slot:
Sacha
Ik was wel niet diegene .
Dat staat ook gewoon bij Radar uitzendingenMaar dat ben ik wel gewend hier.