LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboekingen Transavia cs

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Laurent

Overboekingen Transavia cs

Ongelezen bericht door Laurent »

Wat vonden jullie van deze uitzending van Radar ?, met een smekende presentatrice aan Transavia om een paar honderd euro los te weken, de advocaat zat er voor spek en bonen bij. :?

bartmarle

Re: Overboekingen Transavia cs

Ongelezen bericht door bartmarle »

DE presentatrice doet heel goed haar best, om voor Transavia (slachtoffers) wat te kunnen betekenen. Die mevrouw van Transavia is volgens mij 'the bits of bounty island'. Die houd voet bij stuk, al heeft ze natuurlijk helemaal ongelijk. Overmacht is overmacht, en niets meer en niets minder. Bij grote bedrijven zien ze de klanten als betalende individuen, en je moet zelf tot het gaatje gaan om je gelijk te halen.
De presentatrice deed goed haar best, maar die bits van Transavia wacht gewoon tot er formeel klachten komen, en dan bekijken ze wel of ze een schikking treffen, of dat ze bij de rechter moeten komen. Die advocaat is natuurlijk een jurist, dus daar wordt je toch al niks wijzer van.

Laurent

Een bitch ??, ben ik niet met je eens. Zij was alleen zakelijk bezig.

De Radar presentatrice begint zich steeds meer ongemakkelijk te voelen met de te behandelen items, Kassa doet m.i het huiswerk voor een uitzending en komt beslagen ten ijs.

Een zieke cabinebemanning is m.i wel degelijk overmacht, meer en minder vertelde ze niet.

Van de overige gebelde charter mij ( 4 stuks ) ,hebben er 3 hetzelfde standpunt, alleen de KLM zou een vergoeding betalen.

De directie van het ministerie vond het schijnbaar geinig, zij lachte er maar wat mee en deelde mede dat de overheid hiervoor geen regeltje bedacht heeft. Jammer voor de gedupeerden.

bartmarle

Ongelezen bericht door bartmarle »

Kijk beste Laurent, ik ben een kleine zelfstandige, vorige jaar brak ik mijn enkel van zaterdag op zondagnacht, maar ik kon wel zorgen dat er voor maandagmorgen 3 uur een vervanger was geregeld. Mijn opdrachtgever ziet mij al aankomen, en zeggen, dat is overmacht.
Mijnsinziens moet je echt wel met een hele goede reden komen, wat betreft overmacht. Een zieke stewardes is gewoon een bedrijfsrisico.

Ik weet niet of jij wel een met vliegmaatschappijen te maken hebt, ik heel veel, niet vliegen, maar er wel op moeten wachten, maar geld is waar het bij die gasten omdraait. Ik zal je een voorbeeld geven;
Vliegtuig 1 zit niet vol, vliegtuig 2 zit ook niet vol en vliegtuig 3 heeft nog plaatsen over. Het hele zooitje wordt bijelkaar gegooit in 1 vliegtuig.
Maar nu blijven er een paar passagiers over. Jammer toch. Kunnen met de volgende vlucht mee. Zo werkt het. Moet je maar op teletekt kijken.
4 verschillende vluchtnummers vanaf de ene naar de andere bestemming, met exact dezelfde tijden. In het vrachtvervoer hetzelfde verhaal. Normale vertrektijd bv. 19.00 uur. Komt er een telefoontje, er moet nog een pakketje mee (spoedzending). Wordt grof geld voor betaald, dus wachten ze toch een uurtje. Ze verzinnen wel weer een smoesje!!

Laurent

Vliegtuig 1 zit niet vol, vliegtuig 2 zit ook niet vol en vliegtuig 3 heeft nog plaatsen over. Het hele zooitje wordt bijelkaar gegooit in 1 vliegtuig.
Maar nu blijven er een paar passagiers over. Jammer toch. Kunnen met de volgende vlucht mee. Zo werkt het. Moet je maar op teletekt kijken.
4 verschillende vluchtnummers vanaf de ene naar de andere bestemming, met exact dezelfde tijden. In het vrachtvervoer hetzelfde verhaal. Normale vertrektijd bv. 19.00 uur. Komt er een telefoontje, er moet nog een pakketje mee (spoedzending). Wordt grof geld voor betaald
,

Bovenstaande is oude koek en bij iedereen bekend, maar dit is niet het onderwerp van dit item.

ik ben een kleine zelfstandige, vorige jaar brak ik mijn enkel van zaterdag op zondagnacht, maar ik kon wel zorgen dat er voor maandagmorgen 3 uur een vervanger was geregeld.

Heb jij een filiaal in Turkije en heb je daar mensen stand by staan ????

Graag met beide voeten op de grond blijven staan, hoe gaat het met de enkel?.

Gesloten