LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips breedbeeld vergoed
Philips breedbeeld vergoed
14 dagen voor de RADAR uitzending over de philipsbreedbeeldbuizen was onze Philips Breedbeeld TV die de zelfde klachten had al opgehaald voor reparatie. Gekost FL:2.500,00 en is nu 3 jaar en twee maanden oud.Bij de winkelier om vergoeding gevraagt, kreeg als antwoord, normaliter kost het 5a 6 honderd euro's, ik kon rekenen op zo'n 4-honderd euro's, dus de coulance was al berekend, en de prijs vond hij ook billijk. Tijdens de uitzending bleek dat ik het als leek verkeerd had aangepakt. Je moet niet vragen maar eisen Ik heb de voorbeeldbriefvan RADAR gebruikt en advies bij de consumentenbond gevraagt. Om kort te zijn , ik wordt door het reparatie bedrijf opgebeld met de mededeling uw TV is klaar, op de vraag wat gaat dat mij kosten, krijg ik de mededeling 63,89 euro omdeat ik denkt die kijk op de rekening van een senso apparaat, vraag het nog maar een keer, maar ik had het goed verstaan.Philips had de beeldbuis vergoed voor exact de zelfde klacht als dat moedertje met 3 kinderen in de uitzending, en zo velen anderen. Hier klopt geen moer van!!! In man bijt hond zou men zeggen neem het mee als bagage, doet er wat mee.
Re: Philips breedbeeld vergoed
ik mioet nog contact opnemen met het reparatiebedrijf. Was dat bij jou een philips-reparateur? daar ben ik nl. door philips naar doorverwezen.
Nee via Modern, maar die heeft al zijn monteurs ontslagen eind vorig jaar, en besteed het reparatiewerk voor de regio Den Haag nu uit aan een bedrijf in Spijkenisse.Ik heb bij beide de claim gelegen, maar die aan de winkelier die het toestel verkocht heeft, heeft alleen juridische waarde, via Philips moet je eerst het toestel laten maken, daana een kopie van de rekening, aankoopbon, plus het productienummer van het toestel naar ze opsturen, en dan maar hopen dat de koersen van Philips die dag niet zijn gedaald. Voorheen werden de consumenten met een fooitje afgescheept, misschien dat hun houding na de uitzending van RADAR is veranderd, en was ik één van de eerste die wel gratis een nieuwe beeldbuis heb gekregen.Maar als Philips zijn naam wilt zuiveren, mogen ze wel een paar miljoen uit de kast halen om die honderden andere consumenten van Philips beeldbuizen schadenloos te stellen, dan staat Philips sociaal in de samenleving
vandaag 2-maart bericht terug van It's, nadat ik jullie voorbeeldbrief heb gebruikt. Uit te voeren werkzaamheden: BEELDBUIS TE VERVANGEN, COULANCE TOEGEPAST De reparatiekosten zijn geraamd op Eur. 397,00* *dit bedrag kan 10% naar boven of naar beneden afwijken aanschaf waarde fl. 3076,20 plus nog extra garantie gekocht 3 jaar fl 179,30 dus totaal: fl. 3255,50. De t.v. is nu 5,5 jaar oud 18-augustus 1998
ik heb dus nu het zelfde probleem met mijn jvc televisie we hebben hem op 24-09-1998 aangeschaft voor 1800 gld en er ook nog 5 jaar garantie bijgenomen nu is de garantie verlopen en scheid ie er dus mee uit heb contact opgenomen met de leverancier i.v.m. het radarprogramma van 2 feb. en mijn klacht bij hun neergelegd. Hun antwoord luid sorry kan niets voor u doen en van dat programma weten wij ook niets toen contact opgenomen met jvc nederland zelfde verhaal niemand weet iets heb nu inmiddels de brief geprint en ga mijn tv met brief volgende week naar de winkel brengen en dan maar kijken wat ze zeggen maar hun eerste antwoord was dat ik dan beter voor een nieuwe kon gaan kijken want repareren heeft weinig zin voor zo n oude tv nu vraag ik je dit is toch geen vorm van serivce of wel?????????????? wat moet dit worden met dit land we gaan langzaam naar de ............. was pimmetje er nog maar
Ook wij hebben een jvc breedbeeldtv, gekocht in december 1999 voor fl 2200.00 Veel geld voor een tv maar dan hadden we een 100 Hertz tv en breedbeeld. Volgens de verkoper van maxwell, waar we de tv kochten, was jvc op dat moment een van de betere tv's, en omdat we graag een goede tv wilde hebben we die gekocht. De vorige tv was ook een duurder merk en die hadden we 11 jr zonder problemen gebruikt, dus wij verwachtten toch minstens jaren kijkplezier... Het begon er mee dat, als we de tv aanzetten, er zo'n raar groen puntje boven in de linkerhoek te zien was. Geen probleem zei jvc, dat komt ondat de electronica op moet starten. In september 2003 ben ik weer naar de winkel terug gegaan, want de kleur rood viel weg, er kwamen rare groene strepen, het beeld had een hele rare trapezevorm, teletekst was onleesbaar, ondertiteling viel weg en ga zo maar door. Het rare is dat het de ene keer heel erg is en dan gaat het weer een paar dagen goed. De ene keer doet de tv 5 minuten raar en hebben we verder redelijk beeld, de andere keer schakelt de tv zichzelf uit, en luisteren we maar naar een cd Ik heb een email naar jvc gestuurd met daarin aalle gegevens van de tv, werd teruggebeld door een monteur die als verlossende verklaring had, het is de electronica mevrouw, stuur de tv maar op, onderzoekkosten zijn € 45,-- en dan hoort u het wel. Op mijn vraag of ze al meer van deze klachten hadden gehoord, kreeg ik als antwoord, nog nooit! Ik heb het bij de uitzending van Radar anders gehoord. Als bleek dat het de beeldbuis zou zijn kwamen er nog ong € 600.00 bij. Ik ben niet van plan dit te betalen en beraad me op verdere stappen. Ik hoop dat iemand die dit leest me verder kan helpen, en ik heb me eigenlijk al voorgenomen om de volgende tv bij de Aldi te kopen of zo, is in ieder geval een stuk goedkoper,
Beste Mensen Philips gaat nu alle beeldbuizen (breedbeeld en groter en gelijk aan 28 inch en binnen de 5 jaar oud) geheel vergoeden U betaald dan waarschijnlijk alleen montage, behandelingskosten over dit laatse zijn ze nog niet geheel uit
-
Hier zo'n geval van iemand die appels met peren gaat vergelijken. Dat de beeldbuis defekt is geraakt, is jammer en dat het tegenwoordig veel meer voorkomt is een feit. Het waarom heb ik al in andere topics weer gegeven. Dat Uw TV duur is, heeft niets met de levensduur van doen! Een 100hrz apparaat heeft een heel gecompliceerde techniek en dat maakt de prijs. Dat de kans op storingen groter is bij een dergelijke TV is evident. De consument kijkt alleen maar naar de prijs en die moet zo laag mogelijk zijn. Een auto is een auto, maar toch kost een ferrari meer dan een fiat terwijl beiden in Italië worden gemaakt. Dat is het verschil. Vr. Gr. Hans.
Klopt Pietje, Ik werd vandaag ook gebeld: alles wordt vergoed, ook de reparatiekosten. Heel netjes van Philips!!! EN NU MAAR AFWACHTEN OF RADAR OOK GAAT MELDEN DAT PHILIPS DIT DOET.
Mijn moeder heeft in 1999 een Philips breedbeeld design tv met meubel t.w.v. fl 3265,- aangeschaft. Afgelopen jaar dus de beeldbuis kapot, reparatiekosten €400. Hier was dan al de coulanceregeling van Philips toegepast. N.a.v. de uitzending van Radar heeft mijn moeder een brief gestuurd naar Philips, omdat de tv daar is gekocht. Maar ze heeft een brief teruggekregen dat ze dus al korting heeft gehad. M.a.w. ze krijgt verder niks vergoed. Pfff, let's make things better zeggen ze dan. De tegelijk aangeschafte video van fl 1299,- is er twee jaar geleden al mee opgehouden en de dvd speler van 1,5 jaar oud doet het ook niet meer. Mijn moeder koopt dus nooit meer iets van Philips.
Marleen, Ik denk dat je moeder het nog eens moet proberen. Zie ook het bericht van Pietje. Die regeling (geld binnen 5 jaar terug) is pas zeer recent ingesteld. Overigens wel heel typisch dat al die apparaten stuk zijn. Ik heb een philips videorecorder die het al dik 10 jaar prima doet, een tv van 12 jaar oud: nooit wat mee aan de hand en m'n dvd functioneert ook goed. Kortom, normaal gesproken zijn mijn ervaringen met Philips goed, op deze beeldbuis na. Gebruikt je moeder wel het juiste voltage?
Rotterdam, 27 oktober 2003 Betreft: Philips breedbeeld televisie Geachte heer/mevrouw, Wij hebben bij it’s op 4 februari 1999 een Philips breedbeeld televisie gekocht voor de somma van fl 4.450,-- De bon zijn we inmiddels helaas kwijt maar het bonnummer is: 029-201048 kascontrol:0135945200 nr9 Even als meerdere aankopen zoals te zien zijn in de computer. Nadat Philips de televisie al eerder gemaakt heeft is deze nu niet meer te maken, de monteur constateerde dat de beeldbuis geheel defect is. De bon van de monteur zijn we in zo verre we deze hebben gekregen, kwijt. Daar de problemen net buiten de jaarlijkse garantie begonnen zijn vinden wij, en ook de verkopers van it’s dat dit toch een ongewone defect is voor een televisie van maar 4 jaar oud. Wij verwachten geen nieuwe televisie, maar gaan er wel vanuit dat wij bij aanschaf van een nieuwe televisie, die we dan toch uiteraard kopen bij it’s, een tegemoetkoming krijgen. In afwachting van uw positieve reactie, verblijf ik, Met vriendelijke groet, Dit hierboven is dus een oude brief maar zolang zijn wij al bezig, en nu deze probeer ik het weer radar aflevering geweest is die ik niet gezien heb,
Op de dag van de uitzending over de klachten van de beeldbuis van philipsbeeldbuizen gaan mijn JVC breedbeeld met zo een buis stuk. Tv is vijfeneenhalf jaar oud. Vandaag met JVC gebeld en zij hebben een coulance regeling tot 5 jaar. En dat voor een tv die toen toch 2600 gulden kostte, ook nu nog een goede prijs voor een tv dunkt mij en ik wil er dan ook nog wel wat langer van kunnen genieten is er nog iets van een economisch recht?
Wij hadden een paar jaar geleden één Philips breedbeeld TV (fl 2700,=)gekocht bij RAF Hilversum. Tijdens de twee jaar en 3 maanden dat wij het apparaat hadden, heeft het geen half jaar probleemloos gespeeld. Eerst ging de speaker stuk, daarna de centrale microchip, enz. Na 1½ jaar bleek dat de beeldbuis niet meer goed was en is deze vervangen. Was ik even blij dat ik een verlengde garantie had waarbij de voorrijkosten en alle reparatiekosten zaten inbegrepen zonder eigen risico (dat heeft mij heel wat sjouwwerk bespaard). Echter, na 3 maanden ging ook de nieuwe beeldbuis op zwart en was niet meer te repareren. RAF heeft samen met Philips toentertijd een regeling uitgewerkt en daardoor kreeg ik een nieuw, duurder model incl gratis verlengde garantie. Deze werkt gelukkig wel probleemloos.
In september 1999 hebben wij ook een Philips Breedbeeld 100Hz tv aangeschaft voor fl. 1.850. Na 7 maanden werd het zwart voor onze ogen. Reparateur haalt TV op en na 3 maanden!! bericht dat de beeldbuis vervangen moet worden. Garantie?. Ja gelukkig. na 4 maanden komt de reparateur met een nieuwe TV ( na ruggespraak met Philips). Nu na 3,5 jaar weer problemen met de beeldbuis?. Reparateur is onderweg. We hopen van niet, maar zijn er bijna zeker van. We houden u op de hoogte!. Met vriendelijke groet.
Gisteren heb ik m'n Philips televisie opgehaald met een nieuwe beeldbuis (had het na 3,5 jaar begeven). Kosten: 0 euro (ook geen reparatiekosten!!!!)
Ik heb in het verleden ook problemen met een breedbeeld gehad net na het verstrijken van mijn garantie periode, ik de bon weggegooid, later dus pech, beeldbuis werd meer geel dan wit, na de leverancier geweest, deze vroeg om de bon, ik zei die heb ik weggegooid, hij zij da's mooi dom, want op de beeldbuis zit meerdere jaren garantie, nou hij philips bellen wanneer de tv ongeveer was geleverdt vanuit de fabriek, kon men aan de productie nummer zien, hebben ze voorgestelt of te reparen, of een andere tv met extra korting, heb het laatste maar gedaan, aangezien die tv mooier was, helderder, en natuurlijk nieuwer, en daarbij toch weer extra garantie, ik vondt dat nog wel een redelijke deal van hun.
Goedeavond Tros Radar, Ook wij hebben onlangs onze beeldbuis moeten vervangen. Op 11 december 2001 hebben wij bij It's een Philips breedtelevisie type 12460 PH 24 PW 6006/01 gekocht. In februari jl. begon het beeld van de tv te verkleuren en sprong hij spontaan uit. Wij dachten in eerste instantie dat het te maken had met de voeding. Niet dus! De reparateur vertelde ons dat het ging om een kapotte beeldbuis wat blijkbaar een kenmerk was voor de Philips televisies van nu. Flinke **** dus. We hebben hem laten repareren voor € 295,00. Naar aanleiding van jullie uitzending, blijkt dat Philips met een coulance regeling komt. Wij gaan in ieder geval proberen nog iets van die € 295,00 terug te krijgen. In ieder geval wordt de volgende televisie geen Philips meer. Radar Tros in ieder geval bedankt voor jullie aandacht voor dit probleem. Met vriendelijke groet, Rachel van Dijk.
Ook wij zijn de pineut met onze televisie, hij is nu 4 jaar oud. het beeld wordt rood, dan weer lichtgroen en vanaf vandaag begint het beeld te flikkeren. ik heb philips een mail gestuurd met de vraag of ik de televisie niet bij hun kan laten reparen. want een televisie van 4 jaar oud moet toch langer mee kunnen, met deze verstandhouding hebben wij hem tenslotte gekocht. Van philips natuurlijk nog niets gehoord, maar geef niet op volgende week stuur ik weer een mail.
Ok wij hebben een breedbeeld tv van Philips en na 3 jaar en 3 maanden ging deze stuk. nadat deze al 5 weken bij de reparateur stond gebeld, deze vertelde ons dat de beeldbuis was doorgebrand en hierdoor ook de bijbehorende printplaat,tevens werd mij verteld dat dit garantie was en de tv wordt vervagen door een nieuwe. Maar plots moet ik 300 euro bijbetalen. kan ik de brief krijgen waarin ik vergoeding kan eisen van Philips, want via de link kom ik hier niet meer bij.