LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playstation stuk binnen garantietermijn

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Icehorse

Playstation stuk binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door Icehorse »

Eind december 2003 hebben wij een Playstation 2 gekocht (silverline). Na nog geen drie maanden begon het euvel. Een heel storend tikkend geluid gevolgd door de melding dat de schijf niet meer gelezen kan worden. Het ligt absoluut niet aan het schijfje, deze is brandschoon. Het ligt evenmin aan het spel, want bij andere spellen loopt het apparaat ook vast. Ik heb geen huisdieren, dus dat kan ook niet de oorzaak zijn. Kortom: ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die al zo kort na de aanschaf van het apparaat al problemen hebben. In afwachting van reacties op de Radar-uitzending van 30 maart jl. hebben wij besloten de Playstation niet direct terug te brengen naar de winkel. :cry:

Chemist

Re: Playstation stuk binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door Chemist »

Ik ben er niet zo erg aan toe als sommigen, maar ik zit op mn 4de Playstation2 die ondertussen uit de garantie termijn van 3 maanden is. Ik heb voor mezelf al lang beslist geen 5de te kopen aangezien me dat weer 100 euro zal gaan kosten, net als de laatste 2. (de eerste kapotte viel wel in de garantie). De verklaring van Sony trekt op niets, aangezien ik bij mijzelf en anderen nieuwe spellen heb zien weigeren, waar echt helemaal niks op te zien was. Het ligt zeker weten aan de hardware van de Playstation2. Ik struin veel Playstation2 fora af en het is gewoon een enorm veel voorkomend probleem! En ook het intoetsen van 'Disk Read Error / DRE PS2' levert enorm veel hits op. Het ergste is nog dat het een probleem wordt dat vanzelfsprekend is...en dat kan echt niet! Ik zal kijken hoeveel lotgenoten ik nog meer kan aansporen om een mail te sturen met hun eigen gevallen.

ravian

Ongelezen bericht door ravian »

heb er 1 die het al 3 jaar uitstekend doet, en een paar kennisen van mij ook. ik denk dat sony ten dele gelijk heeft als beweerd wordt dat veel defecten te wijten zijn aan de gebruiker zelf. Heeft iemand wel eens gezien hoe die discjes eruit zien bij de videotheek? nou dan. en voor wat betreft stof: veel van die dingen staan op de grond op en dicht bij de grond,als er dan ook nog tapijt ligt EN er wordt gerookt, dan is het gauw bekeken. Overigens de bewering dat een PS2 10 jaar mee zou moeten gaan vindt ik op zijn zachts gezegd flauwekul. 5 jaar is nog redelijk maar daarna niet meer. Ik ken geen enkel ( computergerelateerd )product dat 10 jaar zonder problemen doormaakt.. zeker tegenwoordig niet meer, wel realistisch blijven he... in het geval dat zo'n ding toch 10 jaar mee moet gaan , verwacht ik nog HEEEEEL veel problemen met de XBOX want die hardeschijf gaat ECHT geen 5 jaar mee.

wanderer

Ongelezen bericht door wanderer »

ik heb in 2002 een ps2 gekocht en die deed al snel raar en wou nix meer afspelen. ik had nog geluk dat het nog net binne de garatie periode was. Ik heb een nieuwe gekregen en heb er nog steeds plezier van ik zit er dagelijks op te gamen en kijk er geregelt een dvd tje erop en ik hoop dat zeker nog minstens 5 jaar te kunnen doen of langer. ik ben het er mee eens dat een gameconsole er minstens 10 jaar mee moet gaan wij zijn ook nog in bezit van een sega en supernintendo en die doen het nog prima en volgens mij is dat wel rond de 10 jaar oud :lol: en ik hoop dat mijn ps2 minstens zo lang mee gaan als de rest van de verzameling. :!: :!: gegroet esther

masterblaster [[email protected]]

Ongelezen bericht door masterblaster [[email protected]] »

Hallo,ik ben zelf een monteur van playstation2 en ik werk ook in een winkel waar ik ze repareer. De klacht klopt,de zogenaamde pick-up arm slijt heel snel en deze dient vervangen te worden. Ook door stof wat door de koeling naar binnen word geblazen en op de lazer terecht komt veroorzaakt storingen. Als de lazer dan niet snel word schoongemaakt gaat deze zich raar instellen en raakt defekt en dient vervangen te worden. Sony behoort eigenlijk net als nintendo,2 jaar garantie te geven op hun produkt(europese richtlijn). TIP:Zet u ps2 rechtop zodat de stof van de lazer afvalt en niet erbovenop. Als u voor weinig wilt repareren kunt u altijd een mailtje sturen naar dit adres,waar ik u het adres geef van de winkels waar ze goedkoper dan bij sony repareren. [email protected]

Fenke

Ongelezen bericht door Fenke »

Mag ik hierbij zeggen dat ik de uitzending over de playstation waardeloos vond en erg eenzijdig belicht. Radar liet zien en horen wat de mensen wilden horen en deed niet genoeg hun best om de andere kant te belichten. Erg jammer. Ik vond het vooral een groot gebrek dat er niet werd gevraagd wat de mensen met hun playstation hadden gedaan. Ik durf te wedden dat de helft van hen de playstation heeft omgebouwd, erg dom want dan weet je dat ie het zal begeven. Verder is een playstation geen gewoon speelgoed. Het is net als een computer iets wat je met zorg moet behandelen en niet ruw mee moet omgaan. Lijkt me niet meer dan logisch. Zelf heb ik al jaren een playstation 1 en ook al een hele tijd een PS2. Ik heb nooit klachten gehad. Had ik vragen dan kon ik altijd bij playstation terecht en werd ik altijd erg vriendelijk geholpen. Ik heb nu ook gebeld en kreeg te horen dat er wel degelijk een Nederlandse brief naar de redactie is gestuurd, maar het kwam de redactie natuurlijk beter uit om dat niet te vertellen. Goede journalistiek?.... nee (en dat zeg ik als collega journalist). Ik mag hopen dat Radar bij de volgende afkraak uitzending wat meer zorg besteedt aan hoor en wederhoor, en ook wat meer kritische vragen stelt bij de mensen die klagen. Er zijn namelijk zo veel mensen die alleen maar positieve dingen te melden hebben over playstation. Ik heb het programma altijd zeer gewaardeerd, maar dat is nu toch wat minder.

Ik kom nog even terug op de uitzending,waarin ze zeggen dat je een 2de hands ps2 krijgt van sony. Dit is absoluut niet waar,sommige onderdelen zijn wel gebruikt,maar defekte worden vervangen voor nieuwe onderdelen. Je kan niet verwachten dat ze voor dit geld van 101,= euro een kompleet nieuwe ps2 aan je geven. Vooral niet na die sterke prijsdalingen en grote concurrentie van xbox(microsoft)wat overigens een zeer goed machientje is. En de stof op de 2 aandrijfstangen van je lazer heeft geen invloed op het uitlezen,het tikken komt omdat je lazer op en neer gaat en tegen je cd/dvd aankomt omdat hij aan het instellen is maar niks ziet door de stof of omdat de lens zelf van slag af is(verkeerde frequentie). Als er dus te lang mee door word gespeeld gaat je lazer wel defekt. Overigens zet je ps2 nooit op je vloerbedekking,er komt dan zoveel stof in,dat hij met garantie kapot gaat. TIP:Heb je een beschadigde dvd/cd dan komt je lazer er niet meer doorheen(bodem cd/dvd is van kunstof)en zijn de krassen niet te diep dan kun je deze zelf maken. Op www.conrad.nl verkopen ze de zgn GAMEDOKTER,met dit apparaat kan je eenvoudig de krassen uit je cd/dvd polijsten.De polijst-wieltjes kan je altijd als ze versleten zijn weer bijbestellen.

Chemist

Ongelezen bericht door Chemist »

Kijk ik geloof best dat er mensen zijn bij wie die perfect werkt, gefeliciteerd. Maar van zulke mensen krijg je 9 vd 10 keer de reactie dat je niet goed met de PS2 omgaat, wat echt nergens op slaat. Mensen; als ie het bij ons niet meer doet betekent niet dat wij onze Playstation2 hebben omgebouwd, ermee lopen te smijten, dagelijks de cd-tray opendoen en er een asbak in leeg gooien, of de schuurmachine op onze cd's zetten... :x

Daar ben ik weer,de 50004 serie die pas word verkocht zit met een heel GROOT probleem.Ook de silverline is een 50004 serie(kijk maar achterop). Uit gegevens die gecontroleerd zijn en nagemeten blijkt dus dat sony bewust defecte playstations2 verkoopt. 1 op de 10 valt uit,van de 100 verkochte dus 10.(vermoedelijk) Er zitten namelijk defecte lazer-units in,waar de lijm van doorbrand op de koperen windingen. Zowel omgebouwd als niet omgebouwd zal hierdoor kapot gaan. We vermoeden dat sony dit bewust doet omdat ze een tekort aan lazer-units hebben,er zitten dus bewust mindere kwaliteit lazer-units in. Hierdoor gaat dus of je lazer kapot(brand door)of de sluiting slaat terug op je motor-chip(zorgt voor besturing van je cd/dvd ROM unit) Daarmee is je gehele ps2 defect en kan niet gemaakt worden(ik weet wel winkels waar ze dit doen,mail dus even). De motor-chip en de lazer dient dus gerepareerd(vervangen te worden). Dit gebeurt na enkele weken of na enkele maanden(ligt aan de inspanning van je lazer of het een goede kwaliteit cd/dvd is). Zolang je hem dus niet ombouwt hoef je niet bang te zijn,sony ruilt hem gewoon om aan de deur,en de service is echt wel goed,als je je eigen ps2 namelijk mee moet geven,duurt het echt lang voordat hij weer gemaakt is. Omruilen aan de deur,vind ik een beter systeem,je kan direct weer gaan gamen. En nogmaals je krijgt er een nette en verzorgde ps2 voor terug met nieuwe onderdelen. En er zijn ook winkels waar je hem goedkoop kan laten maken,mail dus maar even naar [email protected]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eind december 2003 hebben wij een Playstation 2 gekocht (silverline). Na nog geen drie maanden begon het euvel. Een heel storend tikkend geluid gevolgd door de melding dat de schijf niet meer gelezen kan worden. Het ligt absoluut niet aan het schijfje, deze is brandschoon. Het ligt evenmin aan het spel, want bij andere spellen loopt het apparaat ook vast. Ik heb geen huisdieren, dus dat kan ook niet de oorzaak zijn. Kortom: ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die al zo kort na de aanschaf van het apparaat al problemen hebben. In afwachting van reacties op de Radar-uitzending van 30 maart jl. hebben wij besloten de Playstation niet direct terug te brengen naar de winkel. Naar boven
sony kent voor het eerste jaar binnen de garantie een directe omruilgarantie. U kunt hiervoor contact opnemen met de helpdesk van sony/ playstation en dan wordt het apparaat binnen enkele dagen door een koerier omgeruild. Dit uiteraard wel alleen als de playstion niet omgebouwd is...

Gast

goedkoop is duurkoop. mensen willen steeds minder betalen voor electronica, en verwachten dan een service dat het apparaat binnen 2 uur thuis wordt gerepareerd. Dat gaat niet samen, leer er mee leven dat de service alleen maar slechter gaat worden als de marges nog lager worden op electronica. op sommige artikelen wordt zelfs verlies geleden, hoe kan je dan nog service geven. het wordt een weggooi maatschappij, repareren wordt te duur.

Gast

goedkoop is duurkoop. mensen willen steeds minder betalen voor electronica, en verwachten dan een service dat het apparaat binnen 2 uur thuis wordt gerepareerd.
Dit slaat nergens op, tuurlijk is de PS2 wat goedkoper geworden delaatste tijd. Maar je wilt niet weten hoe kapot ik was toen mijn eerste ermee kapte. Daar had ik dus mooi wel 1150 gulden voor neergelegd (een jaar een folder wijk voor gelopen), maar lange houdbaarheid ho maar!!

Tomara

Ongelezen bericht door Tomara »

Sony heeft de neiging Playstation snel op de markt te gooien, ook de oudere generaties van de Playstation (wordt nu verkocht als PSone) had veel problemen. Dat de kwaliteit nu nogsteeds zo tegenvalt is niet alleen slecht voor ons, maar ook voor hen. Er wordt vooral verdient op de software en de randapparatuur, op de console zelf wordt bijna niets verdient, het is zelfs mogelijk dat Sony er verlies opmaakt. Aangezien het hier gaat om een console die binnen de garantie valt lijkt het mij verstandig gebruik te maken van de garantie.

ps2 girl [[email protected]]

Ongelezen bericht door ps2 girl [[email protected]] »

ps2 girl een tip bel voor het aflopen garantie sony ze komen hem thuis omruilen en je kan weer spelen doe dit zo elke keer opnieuw en je hebt geen probleem omdat sony zegt in de garantie periode ruilen we zonder problemen om nou idiaal toch ze willen dit zelf anders moeten ze maar een goed product leveren :lol: [/b]

wj [[email protected]]

Ongelezen bericht door wj [[email protected]] »

Ik vroeg me af of er al nieuws is van sony over de klachten van de kapotte playstations??? Ik weet dat ze er al wel mee bezig zijn met radar, maar ik vroeg me af of er al iets bekend is over een mogelijke oplossing :idea: Groetjes

Gesloten