LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijden op plantaardige olie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Gerben

Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door Gerben »

Hallo,

Ik ben een beetje geboeit door het feit dat een diesel-auto op plantaardige olie (PLO) kan rijden. Ben daar een beetje op gaan zoeken, en ik kwam via google op een Radar-uitzending van 17 September 2001 over dit onderwerp.
Het ziet er allemaal zeer belovend uit, en ik ben dit zelf ook een beetje aan het proberen op het moment. Zoals in de uitzending blijkt kun je voor 80% op PLO en de rest diesel rijden. Dit lijkt me wel een erg positieve stelling, want ik denk dat het werkelijke veilige getal ietsje lager ligt (zeker met dit weer)
Ik gooi nu zelf steeds verhoudingsgewijs wat meer PLO in m'n tank.

De vraag is of er inmiddels al wat meer bekend is over de gevolgen van PLO. Kan dit schade aan je motor aanbrengen?

De PLO word dikker door kou waardoor de auto er moeilijker op kan rijden direct na het starten.
Als de olie te dik is door kou, kan je spruitstuk (of hoe dat ding die het vernevelt ook heet...) niet kapot gaan door de grotere druk die er op uitgeoefend word?

Kijk, als de auto eens een keer niet start heb ik daar geen problemen mee, maar als ik motoronderdelen sloop door het gebruik van PLO ben ik verder van huis.
Ik wil het doen voor het milieu, maar toch zeker ook wel voor m'n portomonnee!

Bij voorbaat dank voor een/het antwoord!

Gast

Re: Rijden op plantaardige olie

Ongelezen bericht door Gast »

Oja, en komt dit onderwerp ooit nog weer eens in en nieuwe uitzending?

Gesloten