LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scarlet
Scarlet
Scarlet heette voorheen One Tel, waar ik voor een aantal jaren terug een contract heb afgesloten voor internet via de telefoon. Eind juni 2005 heb ik dit contract schriftelijk opgezegd omdat ik nu via de kabel op het net zit. Op 6 juli j.l. krijg ik een schriftelijke bevestiging dat mijn contract van voordeelbellen! beëindigd is, het kan dus wel snel! Vervolgens wordt er op 23 september j.l. € 10,- afgeschreven door Scarlet voor de internetkosten! Dit bedrag heb ik overigens weer terug laten boeken op mijn rekening. Op 28 september j.l krijg ik van een incassobureau het verzoek om, na herhaalde verzoeken van Scarlet, nog twee maanden te voldoen, te weten augustus en september 2005. Na telefonisch contact met Scarlet werd mij verteld dat mijn contract voor het bellen beëindigd is, maar niet voor internet. Duidelijk gemaakt dat ik niet via hun bel en ook nooit gedaan heb. Het zou uitgezocht worden en krijg hierover nog bericht! Zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren.
Re: Scarlet
Dit verhaaltje klopt toch niet helemaal, geloof ik, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk...?? U zegt over One.tel:
"waar ik voor een aantal jaren terug een contract heb afgesloten voor internet via de telefoon". (maar u zit nu via de kabel op het net...)
Dan krijgt u een bevestiging dat mijn contract van voordeelbellen! beëindigd is...???
Vraagje: Wat heeft "voordeel-bellen!!" nou weer met internetten te maken..?? Dat gaat dan toch wél over BELLEN hoor..??
Daarna zegt u weer: "Na telefonisch contact met Scarlet werd mij verteld dat mijn contract voor het bellen beëindigd is, maar niet voor internet... Duidelijk gemaakt dat ik niet via hun bel en ook nooit gedaan heb...?? Hoezo had u dan "Voordeel"-bellen..??
Bij internetten spreekt men over een surf-pakket, heb ik zelf ook nu, maar voordeel-bellen, dan vraag ik me af of u niet toch via hun belde..??
Maar zoals gezegd, ik kan het ook helemaal verkeerd lezen, vind het bijzonder verwarrend in ieder geval.... Succes ermee..!!
"waar ik voor een aantal jaren terug een contract heb afgesloten voor internet via de telefoon". (maar u zit nu via de kabel op het net...)
Dan krijgt u een bevestiging dat mijn contract van voordeelbellen! beëindigd is...???
Vraagje: Wat heeft "voordeel-bellen!!" nou weer met internetten te maken..?? Dat gaat dan toch wél over BELLEN hoor..??
Daarna zegt u weer: "Na telefonisch contact met Scarlet werd mij verteld dat mijn contract voor het bellen beëindigd is, maar niet voor internet... Duidelijk gemaakt dat ik niet via hun bel en ook nooit gedaan heb...?? Hoezo had u dan "Voordeel"-bellen..??
Bij internetten spreekt men over een surf-pakket, heb ik zelf ook nu, maar voordeel-bellen, dan vraag ik me af of u niet toch via hun belde..??
Maar zoals gezegd, ik kan het ook helemaal verkeerd lezen, vind het bijzonder verwarrend in ieder geval.... Succes ermee..!!
Re: Scarlet
Zo moelijk is het toch niet en ja u vergist zich, het verhaaltje klopt echt wel!
De naam One Tel is overgegaan in Scarlet. Via One Tel had ik een contract voor, jawel, een surfpakket, zoals u dat noemt, maar dan via de telefoon. (inbellen noemen ze dat, erg ouderwets). Hierbij stel je een inbelnummer in via de pc, zodat KPN mij geen extra tikken hiervoor in rekening kan brengen (het bellen naar anderen verliep via KPN).
Wat voordeelbellen met internet te maken heeft, weet ik ook niet, ik werk niet bij Scarlet, gelukkig! Kennelijk zit er intern iets niet goed. En nee, ik heb toch echt niet via Scarlet gebeld!
De naam One Tel is overgegaan in Scarlet. Via One Tel had ik een contract voor, jawel, een surfpakket, zoals u dat noemt, maar dan via de telefoon. (inbellen noemen ze dat, erg ouderwets). Hierbij stel je een inbelnummer in via de pc, zodat KPN mij geen extra tikken hiervoor in rekening kan brengen (het bellen naar anderen verliep via KPN).
Wat voordeelbellen met internet te maken heeft, weet ik ook niet, ik werk niet bij Scarlet, gelukkig! Kennelijk zit er intern iets niet goed. En nee, ik heb toch echt niet via Scarlet gebeld!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 okt 2005 16:39
Re: Scarlet
Scarlet, da's een internationaal probleem
Alhoewel we als Nederlanders in België wonen en het probleem wat wij hebben gehad met Scarlet zich ook hier afgespeeld heeft, wil ik mij toch in deze discussie betreffende Scarlet, in België voorheen One Tel en NetNet, mengen. Dit om te laten zien dat het niet alleen een Nederlands probleem is maar net zo goed in België aan de hand is
Nadat wij een tijdje via Belgacom gebeld hebben zijn we op het veel goedkopere OneTel overgegaan.
Over het product wat men aanbood waren wij niet ontevreden, het betrof alleen vaste telefonie.
Eind 2003 kregen we een briefje van Scarlet dat er problemen waren bij het innen van de nota’s.
We gingen op onderzoek uit wat dat dan wel kon zijn, want dat deelde Scarlet ons niet mee.
We ontdekten dat Scarlet de nieuwe einddatum van onze kredietkaart niet had gekregen.
Meteen hebben wij per fax hen die informatie gegeven en gevraagd de achterstallige nota’s alsnog via die weg te willen innen.
Tot onze verbazing bleek dat Scarlet ook toen het de juiste gegevens had om de nota’s te kunnen innen, dat niet deed. Wij hielden hen natuurlijk scherp in de gaten en hebben wel een keer of 6 opnieuw via zowel fax als e-mail hun de gegevens opnieuw doorgegeven. Eindelijk lukte het ons om telefonisch contact met hen te krijgen, dat was daarvoor hoewel we het probeerden steeds niet gelukt. Ons werd meegedeeld per telefoon en later ook nog per e-mail dat de gegevens nu bijgewerkt waren en dat alles in orde was. Niet dus.
Het ging gewoon zo door als eerder. Geen enkele nota werd geïnd via onze kredietkaart en onderaan elke ons toegestuurde maandnota stond doodleuk dat de nota betaald was.
Het incassogedeelte voor de bank was door hen onbruikbaar gemaakt.
Vanaf medio 2004 hebben wij Scarlet bestookt met meerdere faxen en e-mails of we alstublieft onze nota’s mochten betalen. Het is werkelijk te gek voor woorden dat het zo moest. Maar ons vertrouwen in Scarlet was tot nul gereduceerd.
Uiteindelijk rond Maart 2005 hebben wij de pre selectie van Scarlet laten stoppen door een andere provider te kiezen.
En geloof het of niet, de pre selectie was nog maar een paar dagen gestopt, of we hadden een brief van Scarlet in de bus met een.. raad eens? Ja echt, een eindafrekening!
Er werd door hen een betalingstermijn gesteld die wij niet overschreden hebben.
Wij hebben netjes betaald en raad eens wat er toen gebeurde?
Toen kregen we, nadat we al betaald hadden, een brief van een deurwaarderskantoor uit Antwerpen. Of wij maar heel snel al de achterstallige nota’s wilden betalen, plus een boete, plus deurwaarderskosten, plus renteverlies etc.
Het vreemde was dat de nota die de deurwaarder ons stuurde een heel ander totaal bedrag aangaf dan die Scarlet ons gestuurd had.
Wij weer aan het zoeken en.. ja hoor de deurwaarder had gelijk, Scarlet had weer het een en ander aan te betalen nota’s over het hoofd gezien. Scarlet en de deurwaarder putten hun informatie uit dezelfde bron en toch … Vreselijk is dat!
Daar valt je mond toch wagenwijd bij open of niet?
Wat eerst totaal onmogelijk was kon opeens wel toen de preselectie beëindigd was.
Je vraagt je echt af wat die mensen bij Scarlet op hun werk aan het doen zijn. Het lijkt er wel op of ze er op zitten te wachten totdat iemand het zo zat is dat hij niet meer via Scarlet wil bellen of internetten en dan worden ze ineens wakker en dan.. gaat het soms nog weer fout.
Wij weer een e-mail opgesteld waarin we Scarlet en ook het deurwaarderskantoor uitgelegd hebben wat er aan de hand was. De nota was reeds betaald voordat de betalingstermijn verstreken was. We vroegen Scarlet dan ook om de eis in de deurwaardersbrief in te trekken.
We hoorden niets, noch van Scarlet, noch van de deurwaarder.
Uiteindelijk hebben we het heft zelf maar weer in handen genomen en contact gezocht met het kantoor van de deurwaarder. Het werd een belletje van nog geen halve minuut.
Toen ik mijn referentienummer had opgegeven was het meteen: “Mijnheer, Scarlet heeft die zaak ingetrokken” …
Maar niemand was zo fatsoenlijk ons dat te vertellen.
Het verschil tussen de nota van Scarlet en dat van de deurwaarder hebben wij zelf maar, onder duidelijke vermelding van het hoe en waarom, op hun rekening overgemaakt.
Sinds dien hebben wij rust!
Wat een puinhoop is het ook hier bij Scarlet in België.
Bezint eer ge begint met Scarlet!
Alhoewel we als Nederlanders in België wonen en het probleem wat wij hebben gehad met Scarlet zich ook hier afgespeeld heeft, wil ik mij toch in deze discussie betreffende Scarlet, in België voorheen One Tel en NetNet, mengen. Dit om te laten zien dat het niet alleen een Nederlands probleem is maar net zo goed in België aan de hand is
Nadat wij een tijdje via Belgacom gebeld hebben zijn we op het veel goedkopere OneTel overgegaan.
Over het product wat men aanbood waren wij niet ontevreden, het betrof alleen vaste telefonie.
Eind 2003 kregen we een briefje van Scarlet dat er problemen waren bij het innen van de nota’s.
We gingen op onderzoek uit wat dat dan wel kon zijn, want dat deelde Scarlet ons niet mee.
We ontdekten dat Scarlet de nieuwe einddatum van onze kredietkaart niet had gekregen.
Meteen hebben wij per fax hen die informatie gegeven en gevraagd de achterstallige nota’s alsnog via die weg te willen innen.
Tot onze verbazing bleek dat Scarlet ook toen het de juiste gegevens had om de nota’s te kunnen innen, dat niet deed. Wij hielden hen natuurlijk scherp in de gaten en hebben wel een keer of 6 opnieuw via zowel fax als e-mail hun de gegevens opnieuw doorgegeven. Eindelijk lukte het ons om telefonisch contact met hen te krijgen, dat was daarvoor hoewel we het probeerden steeds niet gelukt. Ons werd meegedeeld per telefoon en later ook nog per e-mail dat de gegevens nu bijgewerkt waren en dat alles in orde was. Niet dus.
Het ging gewoon zo door als eerder. Geen enkele nota werd geïnd via onze kredietkaart en onderaan elke ons toegestuurde maandnota stond doodleuk dat de nota betaald was.
Het incassogedeelte voor de bank was door hen onbruikbaar gemaakt.
Vanaf medio 2004 hebben wij Scarlet bestookt met meerdere faxen en e-mails of we alstublieft onze nota’s mochten betalen. Het is werkelijk te gek voor woorden dat het zo moest. Maar ons vertrouwen in Scarlet was tot nul gereduceerd.
Uiteindelijk rond Maart 2005 hebben wij de pre selectie van Scarlet laten stoppen door een andere provider te kiezen.
En geloof het of niet, de pre selectie was nog maar een paar dagen gestopt, of we hadden een brief van Scarlet in de bus met een.. raad eens? Ja echt, een eindafrekening!
Er werd door hen een betalingstermijn gesteld die wij niet overschreden hebben.
Wij hebben netjes betaald en raad eens wat er toen gebeurde?
Toen kregen we, nadat we al betaald hadden, een brief van een deurwaarderskantoor uit Antwerpen. Of wij maar heel snel al de achterstallige nota’s wilden betalen, plus een boete, plus deurwaarderskosten, plus renteverlies etc.
Het vreemde was dat de nota die de deurwaarder ons stuurde een heel ander totaal bedrag aangaf dan die Scarlet ons gestuurd had.
Wij weer aan het zoeken en.. ja hoor de deurwaarder had gelijk, Scarlet had weer het een en ander aan te betalen nota’s over het hoofd gezien. Scarlet en de deurwaarder putten hun informatie uit dezelfde bron en toch … Vreselijk is dat!
Daar valt je mond toch wagenwijd bij open of niet?
Wat eerst totaal onmogelijk was kon opeens wel toen de preselectie beëindigd was.
Je vraagt je echt af wat die mensen bij Scarlet op hun werk aan het doen zijn. Het lijkt er wel op of ze er op zitten te wachten totdat iemand het zo zat is dat hij niet meer via Scarlet wil bellen of internetten en dan worden ze ineens wakker en dan.. gaat het soms nog weer fout.
Wij weer een e-mail opgesteld waarin we Scarlet en ook het deurwaarderskantoor uitgelegd hebben wat er aan de hand was. De nota was reeds betaald voordat de betalingstermijn verstreken was. We vroegen Scarlet dan ook om de eis in de deurwaardersbrief in te trekken.
We hoorden niets, noch van Scarlet, noch van de deurwaarder.
Uiteindelijk hebben we het heft zelf maar weer in handen genomen en contact gezocht met het kantoor van de deurwaarder. Het werd een belletje van nog geen halve minuut.
Toen ik mijn referentienummer had opgegeven was het meteen: “Mijnheer, Scarlet heeft die zaak ingetrokken” …
Maar niemand was zo fatsoenlijk ons dat te vertellen.
Het verschil tussen de nota van Scarlet en dat van de deurwaarder hebben wij zelf maar, onder duidelijke vermelding van het hoe en waarom, op hun rekening overgemaakt.
Sinds dien hebben wij rust!
Wat een puinhoop is het ook hier bij Scarlet in België.
Bezint eer ge begint met Scarlet!
Re: Scarlet
Hallo Catootje,
Ten eerste, ik ben niet "blond, je hoeft me niet uit te leggen wat een surfpakket is, want als je goed gelezen had, had je gezien dat ik zei:
"dat heb IK nu ook"..!!
Ten tweede, je schrijft wel degelijk een verwarrend verhaal, je hebt het over schriftelijk opzeggen van je surfpakket maar je schrijft:
"Op 6 juli j.l. krijg ik een schriftelijke bevestiging dat mijn contract van voordeelbellen! beëindigd is, het kan dus wel snel!"
Toen was MIJN vraag, wat heeft voordeelbellen met internetten te maken, want DAT contract zou nu toch beëindigd zijn..??
Is je dat toen dan niet opgevallen..??
Maar laat ook maar, je spreekt jezelf tegen, lees je eigen verhaal nog maar eens. en dan beschuldig je mij, in een ANDER topic nota bene, nog ervan, dat MIJN kwartje niet valt..??
Dat had je dan dus HIER neer moeten zetten..!!
Of zit je mensen overal te "volgen" en tegen mekaar op te hitsen..??
Maar laat ook maar, de verstandigste (IK) houd in dit geval zijn mond, ik lees de volgende reacties ook al niet meer, ik heb het het inmiddels ook helemaal gehad met Scarlet en ga nu (eindelijk...!!!) weer lekker verder met mijn leven...!!!
Om "hun" slogan te gebruiken: T O E D E L O E............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten eerste, ik ben niet "blond, je hoeft me niet uit te leggen wat een surfpakket is, want als je goed gelezen had, had je gezien dat ik zei:
"dat heb IK nu ook"..!!
Ten tweede, je schrijft wel degelijk een verwarrend verhaal, je hebt het over schriftelijk opzeggen van je surfpakket maar je schrijft:
"Op 6 juli j.l. krijg ik een schriftelijke bevestiging dat mijn contract van voordeelbellen! beëindigd is, het kan dus wel snel!"
Toen was MIJN vraag, wat heeft voordeelbellen met internetten te maken, want DAT contract zou nu toch beëindigd zijn..??
Is je dat toen dan niet opgevallen..??
Maar laat ook maar, je spreekt jezelf tegen, lees je eigen verhaal nog maar eens. en dan beschuldig je mij, in een ANDER topic nota bene, nog ervan, dat MIJN kwartje niet valt..??
Dat had je dan dus HIER neer moeten zetten..!!
Of zit je mensen overal te "volgen" en tegen mekaar op te hitsen..??
Maar laat ook maar, de verstandigste (IK) houd in dit geval zijn mond, ik lees de volgende reacties ook al niet meer, ik heb het het inmiddels ook helemaal gehad met Scarlet en ga nu (eindelijk...!!!) weer lekker verder met mijn leven...!!!
Om "hun" slogan te gebruiken: T O E D E L O E............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Scarlet
Kattekop,
Je doet je naam wel eer aan. Zit niemand te volgen en op te hitsen, jij kennelijk wel, door te reageren op reacties waar je geen weet van hebt. "De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet". Of moet ik die ook nog uitleggen!
Je doet je naam wel eer aan. Zit niemand te volgen en op te hitsen, jij kennelijk wel, door te reageren op reacties waar je geen weet van hebt. "De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet". Of moet ik die ook nog uitleggen!