LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39
simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Ik heb hetzelfde meegemaakt.... althans, zo'n beetje
Bij de Telfort winkel is mijn SIM-kaart gestolen uit mijn telefoon.. en de telefoon is weer netjes teruggegeven.
Die telefoon gebruikte ik niet, omdat ik een andere had, en wachtte alleen nog op de nummeroverzetting. En dáárvoor moest ik dus naar de Telfortwinkel...
Een maand later krijg ik de rekening: 1000 euri's verbeld naar Belgie, Marokko noem maar op...
En hoewel veel nummers te zien waren... nee, men wist natuurlijk van niets
Hoewel ik aangifte deed, kwam ik niet verder dan vermissing: Ik kon namelijk niet meer aantonen dat het gestolen is. (en dát het dus in die Telfortwinkel moet zijn geweest).
Jammergenoeg ik KPN níet zo klantvriendelijk als Telfort: Ik mag het volle pond betalen....
Bij de Telfort winkel is mijn SIM-kaart gestolen uit mijn telefoon.. en de telefoon is weer netjes teruggegeven.
Die telefoon gebruikte ik niet, omdat ik een andere had, en wachtte alleen nog op de nummeroverzetting. En dáárvoor moest ik dus naar de Telfortwinkel...
Een maand later krijg ik de rekening: 1000 euri's verbeld naar Belgie, Marokko noem maar op...
En hoewel veel nummers te zien waren... nee, men wist natuurlijk van niets
Hoewel ik aangifte deed, kwam ik niet verder dan vermissing: Ik kon namelijk niet meer aantonen dat het gestolen is. (en dát het dus in die Telfortwinkel moet zijn geweest).
Jammergenoeg ik KPN níet zo klantvriendelijk als Telfort: Ik mag het volle pond betalen....
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Ik vind het niet meer dan terecht. Jij bent verantwoordelijk voor je kaart, niet de telefoonmaatschappij. Vermist of gestolen is dan heel vervelend, maar dan moet je de boel meteen laten blokkeren. Zolang dat niet gebeurt is moet je opdraaien voor alle kosten.
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Tuurlijk! Zal jou ook niet gebeuren Karretje.
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Heb je mij dat horen zeggen? Als het mij overkomt zal ik ook op moeten draaien voor de schade, simpel zat.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Ja, dat is het argument van de KPN ook... ben er zélf verantwoordelijk voor.
Maar ja, je moet wél weten dat hij er niet meer is.... en daar kwam ik dus pas achter toen ik de rekening kreeg Je hele telefoon mis je sneller als dat je je telefoon in je handen krijgt en je simkaart zit er gewoon niet meer in... toch?
Vind het dus superklasse van die Telfortdirecteur dat hij het bij die ene meneer tóch kwijtscheldt!
Ik vroeg of KPN enige coulance wilde tonen, met als tussenweg dat ik dan alle roamingkosten zou betalen, en dat zij alle gebelde minuten van mij "af zouden trekken". In die zin, ik heb daar twee jaar lang een abonnement gehad, maar met geen mogelijkheid die minuten altijd opgemaakt. (hield er per maand zéker 100 over als het niet meer was).
Maar, zelfs dát wilden ze niet. Vind het gewoon jammer....
(misschien zijn ze ook wel minder coulant, omdat juist deze diefstal plaatsvond ten tijde dat ik van hun abonnement afwilde, en overstapte naar Telfort)... Maar leuk is het niet
Maar ja, je moet wél weten dat hij er niet meer is.... en daar kwam ik dus pas achter toen ik de rekening kreeg Je hele telefoon mis je sneller als dat je je telefoon in je handen krijgt en je simkaart zit er gewoon niet meer in... toch?
Vind het dus superklasse van die Telfortdirecteur dat hij het bij die ene meneer tóch kwijtscheldt!
Ik vroeg of KPN enige coulance wilde tonen, met als tussenweg dat ik dan alle roamingkosten zou betalen, en dat zij alle gebelde minuten van mij "af zouden trekken". In die zin, ik heb daar twee jaar lang een abonnement gehad, maar met geen mogelijkheid die minuten altijd opgemaakt. (hield er per maand zéker 100 over als het niet meer was).
Maar, zelfs dát wilden ze niet. Vind het gewoon jammer....
(misschien zijn ze ook wel minder coulant, omdat juist deze diefstal plaatsvond ten tijde dat ik van hun abonnement afwilde, en overstapte naar Telfort)... Maar leuk is het niet
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Klopt, formeel gezien ben je verantwoordelijk voor de simkaart. Maar de wereld zit anders in elkaar dan wat men formeel wil en doet.
Ik ben diegene waarover de warme douche gaat: ik begreep dat ik verantwoordelijk was voor de kaart, maar moreel gezien vond ik niet dat ik het hoefde te betalen... natuurlijk, Telfort is er niet bij gebaat wanneer iemand de negatieve media opzoekt in dit specifieke geval. Ik 'gokte' daarop: we namen 3.000 euro mee om mensen te helpen in sloppenwijken en vervolgens kregen we een rekening van 3.320 euro van een multinational omdat er een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.
Gaaf wat Telfort deed! Ik heb dat op de site van de stichting benadrukt: www.youngfocus.nl
Paul van Wijgerden
Ik ben diegene waarover de warme douche gaat: ik begreep dat ik verantwoordelijk was voor de kaart, maar moreel gezien vond ik niet dat ik het hoefde te betalen... natuurlijk, Telfort is er niet bij gebaat wanneer iemand de negatieve media opzoekt in dit specifieke geval. Ik 'gokte' daarop: we namen 3.000 euro mee om mensen te helpen in sloppenwijken en vervolgens kregen we een rekening van 3.320 euro van een multinational omdat er een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.
Gaaf wat Telfort deed! Ik heb dat op de site van de stichting benadrukt: www.youngfocus.nl
Paul van Wijgerden
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Ongelukkige samenloop van omstandigheden? Kan ik voortaan al mijn schulden op deze manier kwijt laten schelden?
Wat een geklets zeg, het is je eigen verantwoordelijkheid en dus moet je betalen. Jammer dat ik geen directeur Telfort ben, bij mij was je er niet zo makkelijk van af gekomen.
Wat een geklets zeg, het is je eigen verantwoordelijkheid en dus moet je betalen. Jammer dat ik geen directeur Telfort ben, bij mij was je er niet zo makkelijk van af gekomen.
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Dat is dan ook de reden dat je geen directeur van Telfort bent ......
Re: simkaart gestolen (zie uitzending 28-11)
Ik vraag mij af of Telfort ook de rekening vergoed zou hebben als het om de gewone burger gaat die daar gewoon op vakantie zou zijn geweest en zijn SIM was verloren. Zouden ze dan ook zo coulant geweest zijn om een rekening van ruim 3300 euro kwijt te schelden? Ik geloof het nooit... Het is puur eigenbelang geweest van Telfort. Ze boeken het bedrag vast onder de post 'goede doelen' zodat ze er ook nog belasting van terug kunnen ontvangen.