LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sollicitatieleed

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Pepe

Sollicitatieleed

Ongelezen bericht door Pepe »

Ik zie het al er is in die tussentijd weinig veranderd bij het bedrijfsleven. :(
Ruim dertien jaar geleden heb ik ook na een goede HBO-opleiding Informatica ruim vijf jaar werkloos gezeten. Iedere keer hetzelfde liedje van het bedrijfsleven (geen werkervaring, afstand woonplaats - bedrijf, e.d. onzin nog meer).

Uiteindelijke via GSD bij een WSW-bedrijf aan een baan gekomen.
Maar zie daar dan maar weer eens weg te komen. Als je solliciteert, krijg je van te horen "U zit toch goed bij de WSW". Terwijl de doelstelling van de WSW toch is doorstromen naar het reguliere bedrijfsleven.
Nou vergeet het maar.
De personeelsfunctionarissen zouden zelf eens in het schuitje van langdurig werkloosheid moeten staan om wat te kunnen begrijpen van het sollicitatieleed.

P. van PUtten

Re: Sollicitatieleed

Ongelezen bericht door P. van PUtten »

Gisteren de uitzending bekeken. Het ernstigste probleem vind ik niet het probleem dat de advertenties te lang op de site van het CWI blijven staan. Maar dat er zoveel nep advertenties in de krant etc staan. Diverse malen op advertententies gereageerd. Ik krijg dan een afwijzingsbrief en een week of twee later staat de advertentie er opnieuw in. Het is zelfs gebeurd dat ik op gesprek ben geweest en daarna een afwijzingsbrief kreeg (helaas krijg je ook altijd een afwijzingsbrief zonder reden waarom je wordt afgewezen)en de advertentie later weer in de krant stond.
Het zou ook heel prettig zijn als daar wat aan gedaan werd.

Radar
Site Admin

Re: Sollicitatieleed

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en kunt u op het volgende adres vinden:
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=25840

TROS Radar Internetredactie

Gesloten