LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorg- chaos

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Y3hjdl

zorg- chaos

Ongelezen bericht door Y3hjdl »

De chaos, die voorspeld werd, is m.i. in volle gang :roll: Ik wil wel overstappen naar een andere zorgverzekeraar, maar kom niet op websites, kan niet bellen..... aldoor overbelast. Men adviseert steeds het op een later tijdstip weer te proberen, maar dan krijg je hetzelfde verhaal. Toen ik uiteindelijk wel op een website kon komen, kon ik toch de offerte aanvraag niet versturen..... overbelasting...... !
Ik wacht dus nog meer een week of wat. :wink:
Daarbij kreeg ik van Menzis (waar ik GEEN klant ben) een brief, met excuses, dat er per ongeluk bedragen van mijn rekening waren afgeschreven. Toen ik dit nakeek, bleken de afschrijvingen niet van Menzis, maar van GEOVE, waar ik een jaar geleden uitgestapt ben! :twisted:
WIJ zitten nu bij UNIVE, maar mijn man en ik kunnen ons collectief verzekeren bij de SPD ( Stichting Patientenverengigng Defensie) omdat mijn man ooit 6 jaar in beroepsdienst geweest is. Deze SPD biedt ons zeer gunstige voorwaarden, vooral op alternatief gebied, waar wij nogal eens gebruik van maken. Zodra er enige rust terugkeert, zullen we zeker overstappen. Bij de Unive duren ons het terugbetalen van declaraties ook veel te lang en bij de SPD kunnen we bijna alles op alternatief gebied door de verzekeraar rechtstreeks laten betalen. Ook gunstig dus. :lol:
De voorspelde chaos wordt m.i. ook nog een vergroot door de alarmerende berichten in de krant, dat de premis volgend jaar met 18% omhoog moeten. Worden we nu beduveld of straks? En hoe worden dan de tekorten bij de mensen gecompenseerd?
Balkellende verzekerde ons, dat we er niet op achteruit zouden gaan. Nou.... hij kan niet rekenen! :twisted: Alle gepensionneerden, die in het ziekenfonds zaten, zijn er fors op achteruit gegaan.
Mijn man en ik hebben elk een eigen inkomen; bij elkaar opgeteld komen we niet in aanmerking voor zorgtoeslag. Mijn man gaat er per maand uiteindelijk € 62 op achteruit en ik zelfs € 68,--. Hoezo koopkracht behouden? :evil:
Onze dochter, die een hoge functie heeft bij de gemeente, was particulier verzekerd en gaat er nu € 110,-- per maand op vooruit!
Deze regering bevoordeelt alleen de mensen met flink boven-modale inkomens. Wij redden het wel, maar al die andere gepensionneerden met kleine pensioentjes, die toch al moeite hadden om rond te komen??? En dit zijn juist de mensen van de generatie, die kei en keihard heeft gewerkt.

tienepien

Re: zorg- chaos

Ongelezen bericht door tienepien »

Menzis = Geove + Amicon + nog eentje

Daarnaast heb ik gisteren nog een polis aangevraagd via internet, na op alle sites te kijken naar offertes. Geen enkel probleem.

Ik denk dat we moeten oppassen dat we ons die chaos niet aan laten praten.

Tot slot wil ik graag opmerken dat ik erg moe wordt van opmerkingen als :maar wij hebben al die jaren zo hard gewerkt. Natuurlijk. (En ondertussen het milieu verpest, de staatsschuld opgebouwd en ons opgezadeld met een enorme vergrijzing, maar dat geheel terzijde) En waar heeft deze generatie dat voor gedaan? Toch ook voor volgende generaties? Door eerder bedoelde opmerkingen zou je haast gaan denken dat ze dat alleen voor zichzelf gedaan heeft. Of dat ze er nooit zelf van geprofiteerd heeft.
Ik ben studente en ik ben erg dankbaar dat ik de mogelijkheid heb om een opleiding te volgen en ik besef goed dat dat een generatie eerder veel moeilijker was. Maar verdiend die eerdere generatie dan ineens meer? Is het een verdienste om in een bepaalde periode geboren te worden?
Natuurlijk moet ervoor gezorgd worden dat ook oudere mensen een fatsoenlijk leven kunnen leiden. Maar niet omdat zij toevallig in de periode na de oorlog geboren zijn. Wel omdat zij mensen zijn en een mens een fatsoenlijk leven verdiend.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Al die mensen samen hebben er voor gezorgd dat jij nu studente bent...snappie :shock:

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ergens ben ik het wel met Tienepien eens moet ik zeggen. De oudere generatie heeft veel voor ons en dit land gedaan, dat zal niemand ontkennen. Maar ook ik wordt een beetje moe van het constant herhaalde verhaaltje over dat ze zo hard gewerkt en wat meer respect verdienen etc etc

we hebben het allemaal moeilijk op dit moment, er is geen reden om een bepaalde groep hiervan uit te zonderen om wat voor reden dan ook.

Gesloten