LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
jona

zorgtoeslag?

Ongelezen bericht door jona »

Heb een uitkering en ben 43 (werk parttime vanwege gezondheid en heb aanvullend bijstand) en krijg zorgtoeslag 34 euro per persoon.Tegen mij was gezegd dat dit de hoogste was.Nu lees ik hier dat iemand 48 euro krijg per persoon,ook hoorde ik dit van mijn tante in Utrecht die een pensioen heeft.Wat is het verschil,ik met mijn 769 euro inkomen per maand of iemand met een aow (is die minder dan 769 euro).
Ligt het aan je leeftijd wat de zorgtoeslag is.Wie weet hoe dat zit.

Ben bij mijn verzekering gebleven,werkgever kan waarschijnlijk collectief iets voor ons regelen.Heb eigenlijk een uitgebreide polis nodig vanwege gezondheid maar ik heb mijn polis moeten veranderen omdat ik het anders niet meer kan betalen,betaal nu iets meer dan als eerst (zorgtoeslag eraf),maar krijg daar veel minder voor.Ben verzekerd bij zilveren kruis achmea had eerst 3 sterren aanvullend en 3 sterren tandarts en dat kostte me 66,45 per maand nu 1 ster aanvullend en 2 sterren tandarts en dat kost me 105,- euro - 34 euro= 71,-euro en dan hoop ik dat daar nog het collectieve af gaat zodat ik ook kom op ongeveer 65 euro.Maar dat is nog niet bekent.
Heb de polis ruim voor de kerst (2005) laten veranderen maar nog geen nieuwe gehad.Heb gebeld maar moest te lang wachten dus ze vandaag voor de tweede keer een email gestuurd.

wie weet het antwoord op mijn eerste vraag.alvast bedankt.

groeten joland

itsme

Re: zorgtoeslag?

Ongelezen bericht door itsme »

Die zorgtoeslag kan wel kloppen. Als alleenstaande krijg je het maximum en dat is inderdaad €34. Dat iemand €48 krijgt, komt omdat het een echtpaar/samenwonenden betreft.

Waarom? Dat weet ik niet.

lind@

Re: zorgtoeslag?

Ongelezen bericht door lind@ »

de aow is 580 euro per maand dus minder dan wat jij hebt
mijn ouders krijgen in totaal 88 euro zorgtoeslag per maand

Gesloten