LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] giro 555
Re: giro 555
Het is inderdaad schandalig, dat je geld geeft voor een goed doel en dat dan blijkt, dat het totaal niet op de plaats van bestemming komt, misschien een tip stuur geld via EO Metterdaad 300300, dat komt zeker aan, is mijn ervaring, 555 is veeeeeeeeeeeeeel te massaal/succes/Gary
P.S. Goed dat zulke programma's als Radar en Kassa bestaan, zeker nu Ook dat nog er niet meer is
P.S. Goed dat zulke programma's als Radar en Kassa bestaan, zeker nu Ook dat nog er niet meer is
oh wat is dit erg zeg!
die mensen daar hebben al zoveel mee moeten maken, zoveel dingen gezien, zoveel moeten missen, familieleden, mensen, dierbaren zien verdrinken, kwaad op de natuur, de vraag stellend: waarom? waarom moest dit gebeuren.
en dan is er geld ingezameld, veel geld, genoeg geld. en dan doen ze niks, waar is dat geld vraag ik me af, zijn we nog menselijk op deze wereld, of zijn we echt allemaal hebberige, ongevoeloze monsters aan het worden!
ik vind dit echt heel erg, en hoop dat de organisatie heel snel met een duidelijk antwoord komt! want het vertrouwen van de mens wordt wel er beschaamd hierdoor! en als er straks weer zoiets gebeurd, dan worden de mensen wantrouwerig en geven ze niks meer! en dat is toch echt niet de bedoeling. we moeten er voor elkaar zijn, OP HET EIND ZIJN WE ALLEMAAL GELIJK EN ZIJN WE ALLEMAAL MENSEN!
laten we maar hopen op het beste, en dat het toch nog goed komt!laten ze maar een documentaire maken, dat heel nederland het met eigen ogen kan zien, dat er IETS gedaan wordt voor die mensen daar!
die mensen daar hebben al zoveel mee moeten maken, zoveel dingen gezien, zoveel moeten missen, familieleden, mensen, dierbaren zien verdrinken, kwaad op de natuur, de vraag stellend: waarom? waarom moest dit gebeuren.
en dan is er geld ingezameld, veel geld, genoeg geld. en dan doen ze niks, waar is dat geld vraag ik me af, zijn we nog menselijk op deze wereld, of zijn we echt allemaal hebberige, ongevoeloze monsters aan het worden!
ik vind dit echt heel erg, en hoop dat de organisatie heel snel met een duidelijk antwoord komt! want het vertrouwen van de mens wordt wel er beschaamd hierdoor! en als er straks weer zoiets gebeurd, dan worden de mensen wantrouwerig en geven ze niks meer! en dat is toch echt niet de bedoeling. we moeten er voor elkaar zijn, OP HET EIND ZIJN WE ALLEMAAL GELIJK EN ZIJN WE ALLEMAAL MENSEN!
laten we maar hopen op het beste, en dat het toch nog goed komt!laten ze maar een documentaire maken, dat heel nederland het met eigen ogen kan zien, dat er IETS gedaan wordt voor die mensen daar!
Ik vind het goed dat mensen kritisch zijn en niet willen dat er veel geld aan de strijkstok blijft hangen. Maar door al deze negativiteit naar de goede doelen toe gaan de mensen minder doneren, waardoor dit letterlijk levens kan kosten!!
Niet alle goede doelen zijn onvoorzichtig met geld! Hoe kan het anders dat sommige doelen al tientallen jaren bestaan, een CBF keurmerk hebben en bewezen hebben allerlei goede projecten te hebben! Dit is ook zo met de organisaties die binnen de SHO zitten, waaronder Rode Kruis en Unicef. Ze zouden wel gek zijn om het geld op onvoorzichtige manier uit te geven, bij de volgende ramp hebben ze immers weer de hulp van het NL'se publiek nodig.
Ik hoop van harte dat men (waaronder Radar!!) daar eens over nadenkt, voordat ze weer bekritiseren en het halve land tegen de goede doelen opzet.
Niet alle goede doelen zijn onvoorzichtig met geld! Hoe kan het anders dat sommige doelen al tientallen jaren bestaan, een CBF keurmerk hebben en bewezen hebben allerlei goede projecten te hebben! Dit is ook zo met de organisaties die binnen de SHO zitten, waaronder Rode Kruis en Unicef. Ze zouden wel gek zijn om het geld op onvoorzichtige manier uit te geven, bij de volgende ramp hebben ze immers weer de hulp van het NL'se publiek nodig.
Ik hoop van harte dat men (waaronder Radar!!) daar eens over nadenkt, voordat ze weer bekritiseren en het halve land tegen de goede doelen opzet.
Vanaf het begin dat ik overwoog of ik ook zou bijdragen heb ik ook mijn twijfels gehad.Natuurlijk wilde iedereen die het kon missen zijn bijdrage leveren.Ik heb het niet gedaan en ben daar nu blij om.Altijd weer de vraag: waar blijft het geld.Dat is toch een logische vraag of niet?De andere vraag: aan welke strijkstok blijft het meeste geld kleven?
Op deze discussie komt bovenop de berichtgeving dat de goededoelen geen openbaarheid van verslagen willen geven.Ook dat geeft te denken.En onze overheid slaapt rustig verder.Kalf is toch nog niet verdronken?Al is geprobeerd om een vinger te krijgen achter de bestedingen van de postcodeloterij?Ook daarvan krijg ik visioenen van hele dikke kleefstokken.Om je extra storting laatst voor onze koningin te annuleren moet je nog zelf actie ondernemen anders ben je het gewoon kwijt.Ikke dus bijvoorbeeld.Maar ja, niet meedoen met de postcodeloterij is not done.Van geen enkele loterij zul je nooit weten of je prijs zou hebben gehad als je mee had gedaan.Behalve bij de postcodeloterij.Goh joh,heb jij niet meegedaan?kon je dat niet betalen?Pech,nou heb jij geen zoveel toneuro te besteden.Waardeloos toch?
Op deze discussie komt bovenop de berichtgeving dat de goededoelen geen openbaarheid van verslagen willen geven.Ook dat geeft te denken.En onze overheid slaapt rustig verder.Kalf is toch nog niet verdronken?Al is geprobeerd om een vinger te krijgen achter de bestedingen van de postcodeloterij?Ook daarvan krijg ik visioenen van hele dikke kleefstokken.Om je extra storting laatst voor onze koningin te annuleren moet je nog zelf actie ondernemen anders ben je het gewoon kwijt.Ikke dus bijvoorbeeld.Maar ja, niet meedoen met de postcodeloterij is not done.Van geen enkele loterij zul je nooit weten of je prijs zou hebben gehad als je mee had gedaan.Behalve bij de postcodeloterij.Goh joh,heb jij niet meegedaan?kon je dat niet betalen?Pech,nou heb jij geen zoveel toneuro te besteden.Waardeloos toch?
Ik vind het ronduit belachelijk dat de ruim 200 miljoen euro zo goed als verdwenen is. Met al dat geld had een hoop gedaan kunnen worden, en zou de bouw van huizen, scholen e.d. een stuk verder zijn als de organisaties wel degelijk wat zouden doen en de waarheid vertellen.
De organisaties kunnen zelf geen antwoord geven en amper bewijs. De eerst volgende keer dat dit gebeurt zal ik echt wel 10x nadenken voordat ik geld geef. Het geld is gegeven om de mensen in de getroffen gebieden te helpen, niet om de organisaties te sponoseren!!
De organisaties kunnen zelf geen antwoord geven en amper bewijs. De eerst volgende keer dat dit gebeurt zal ik echt wel 10x nadenken voordat ik geld geef. Het geld is gegeven om de mensen in de getroffen gebieden te helpen, niet om de organisaties te sponoseren!!
Er is ontzettend goed werk gedaan door de hulpinstanties, mijn man en ik wonen in Hikkaduwa/Sri Lanka dus spreek ik uit ervaring. Ik ben 28 april j.l. teruggekomen naar Nederland. Sri Lanka is een ontwikkelingsland met een corrupte regering. Hulp verlenen in zo,n land is heel moeilijk. De locale bevolking is arm ook voor de Tsunami en iedereen wil een graantje meepikken. Alle materialen die door "blanke mensen" worden aangeschaft zijn 2 tot 3 keer zo duur. Afspraken worden niet nagekomen. Alle locale instanties ( lees burgemeesters) etc. mogen geen beslissingen meer nemen. Dus ook geen toestemming geven voor het bouwen van projecten, dus zijn vaak niet eens op de hoogte wat er in hun omgeving gebeurd. 22 april ben ik zelf nog naar een tentenkamp gereden vlakbij Baddegama zo'n 8 kilometer van Hikkaduwa vandaan, 500 meter voordat we er waren hebben we locale mensen gevraagd : weet u het tentenkamp waar 700 mensen zitten uit Hikkaduwa, niemand heeft ons kunnen vertellen waar het was.Ook daar was een hulporganisatie bezig om een wel te graven om water te krijgen. Jammer genoeg weet ik niet welke organisatie dat was. Het is eigenlijk wel heel kwalijk dat Radar in 10 minuten tijd zoveel onrust teweeg brengt bij de mensen die misschien 25-100 Euro hebben gegeven om hun schuldgevoel af te kopen en nu geld terug eisen. Ook alle hulpverleners moeten onderdak hebben en eten op zijn tijd, dat kost ook geld. Wij hebben kunnen constateren dat er huizen gebouwd zijn, tenten neergezet, voedsel verstrekt, waterputten gebouwd en dat medicijnen weer te krijgen zijn. Vissersboten zijn weer hun vis aan het vangen. Het is ook lange termijnwerk, veel mensen die indirect slachtoffer zijn, bijvoorbeeld door verlies van werk moeten weer aan het werk. Werkgelegenheid is erg belangrijk, dus allemaal naar het prachtige Sri Lanka. Alle toeristen brengen geld binnen, dus de restaurants hebben het drukker, de hotels komen weer vol. En de vissers krijgen het weer drukker met vissen vangen, want nu liggen de prachtige nieuwe bootjes aan de kant. Het is erg gemakkelijk kritiek te hebben vanuit comfortabel Nederland, maar ik neem mijn petje af voor al die mensen die uit vrije wil, de puinhopen daar hebben opgeruimd, de lijken opgegraven hebben, de identificaties hebben gedaan met geldelijke steun van de hulporganisaties, dus door 555! Ik vind de berichtgeving te eenzijdig en vind dat er tekort gedaan is aan alle mensen die daar gewerkt hebben. Het was misschien beter geweest deze mensen die vrijwillig of uitgezonden door een organisatie te vragen wat ze in Sri lanka hebben bereikt. Wat me opviel in het programma van Radar dat ze niet naar de Oostkust zijn afgereisd om te kijken wat daar allemaal aan hulp is verleend. Voor degene die dit lezen kan ik alleen maar zeggen dat alle hulporganisaties met open armen ontvangen zijn, de mensen dankbaar waren en hoop hebben gegeven met het opbouwen van Sri Lanka.
TV Flevoland heeft een reeks documentaire uitgezonden van particulieren initiatieven uit de Flevopolder. Iedere Flevolander kom zo zien wat deze mensen voor werk hadden verricht en wat er met hun bijdragen was gedaan. SHO zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Kabinet Balkenende en daaronder hangende ambtenaren zijn altijd erg druk met het bedenken van regels en wetgevingen, misschien kunnen ze ook eens bedenken om, organisaties die afhankelijk zijn van donaties, te verplichten het (nederlandse)volk te informeren met wat er is gebeurd met hun giften.
Net in Thailand met vakantie geweest en het eiland Ko Lanta bezocht. Daar wordt met man en macht gewerkt om de verschillende 'resorts' weer op te bouwen, of het nou houten hutjes zijn of wat luxere huizen. Met tranen in m'n ogen gezien wat een ellende het daar nog is. Maar de mensen gaan door, ze moeten wel, blijven positief, en het enige wat je kan doen is daar juist naartoe gaan en op deze manier de mensen financieel helpen.
Een van de eigenaren vertelde dat ook vanuit de Thaise regering geld beloofd wordt, maar "nog niks gezien, gehoord of ontvangen. Met onze inkomsten proberen we de boel hier weer een op te bouwen". Echt, ga er naartoe als toerist, je bent zo ontzettend welkom en je weet tenminste dat je geld goed gebruikt zal worden.
Een schande schande schande dat er uberhaupt een discussie moet ontstaan over waar het geld van giro 555 naartoe gaat. Organisaties als het Rode Kruis en Terres des hommes die niet waar kunnen maken wat ze pretenderen te financieren, in feite liegen over met welke projecten ze bezig zijn, waar de locale bevolking niets vanaf weet. Walgelijk en onbegrijpelijk. Ik hoop van harte dat het grootste gedeelte van het geld goed terecht komt. En heb weer wat minder vertrouwen gekregen in sommige goede doelen....
Een van de eigenaren vertelde dat ook vanuit de Thaise regering geld beloofd wordt, maar "nog niks gezien, gehoord of ontvangen. Met onze inkomsten proberen we de boel hier weer een op te bouwen". Echt, ga er naartoe als toerist, je bent zo ontzettend welkom en je weet tenminste dat je geld goed gebruikt zal worden.
Een schande schande schande dat er uberhaupt een discussie moet ontstaan over waar het geld van giro 555 naartoe gaat. Organisaties als het Rode Kruis en Terres des hommes die niet waar kunnen maken wat ze pretenderen te financieren, in feite liegen over met welke projecten ze bezig zijn, waar de locale bevolking niets vanaf weet. Walgelijk en onbegrijpelijk. Ik hoop van harte dat het grootste gedeelte van het geld goed terecht komt. En heb weer wat minder vertrouwen gekregen in sommige goede doelen....
Ik wil 1 ding zeggen....ik ben blij dat ik niets gegeven heb, ondanks
dat iedereen in mijn omgeving mij dat kwalijk nam!!!
Daar wordt nu wel anders over gedacht.
dat iedereen in mijn omgeving mij dat kwalijk nam!!!
Daar wordt nu wel anders over gedacht.
Ik heb met verbazing en afschuw het programma bekeken. Waar is het geld gebleven? Ik heb er geen woorden voor; je voelt je zo machteloos dat je niets kan doen. Het is weer die bekende burocratie waar je tegen aanloopt; ook bij deze organisaties. Wanneer je zoiets hoort en leest word je bang om nog iets te geven. Bang dat het geld terecht komt waar het niet hoort terecht te komen. Ik wil zo beslist niet denken. Ik hoop dat het geld komt waar het thuis hoort... bij de slachtoffers van de ramp. [/b]
haha..sukkels..
dit gaat al jaren zo ..
was met de inzameling voor Afrika...etc...
van al de inzameling komt hoogstens 10% aan....
je moet nooit!!!!!!! wat aan die graaiers geven
dit gaat al jaren zo ..
was met de inzameling voor Afrika...etc...
van al de inzameling komt hoogstens 10% aan....
je moet nooit!!!!!!! wat aan die graaiers geven
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die nog goedpraten wat al jaren krom is, namelijk het verkeerd omgaan met het geld wat gegeven wordt aan de "goede doelen"
Het is toch niet de eerste keer dat het fout gaat, het gaat al jaren fout en iedere keer wordt de voorgaande fout weer vergeten en geven mensen weer geld aan het "goede doel" en komen er weer achter dat hetb geld niet goed besteed wordt!!
Dus van nu af aan maak met jezelf de afspraak die ik al jaren geleden heb gemaakt: "IK GEEF NOOIT MEER AAN "GOED DOELEN"
Niemand brengt mij meer op andere gedachten, welk "bewijs" er van een goede besteding ook wordt gegeven.[/b]
Het is toch niet de eerste keer dat het fout gaat, het gaat al jaren fout en iedere keer wordt de voorgaande fout weer vergeten en geven mensen weer geld aan het "goede doel" en komen er weer achter dat hetb geld niet goed besteed wordt!!
Dus van nu af aan maak met jezelf de afspraak die ik al jaren geleden heb gemaakt: "IK GEEF NOOIT MEER AAN "GOED DOELEN"
Niemand brengt mij meer op andere gedachten, welk "bewijs" er van een goede besteding ook wordt gegeven.[/b]
Alleen is het jammer voor de mensen die het zo hard nodig hebben dat er dan van zulke egoistische graaiers moeten bestaan.
ik vind het hartstikke leuk dat er zo veel geld is ingezameld alleen ik wist al vanaf het begin zoon beetje dat het geld niet goed terecht zou komen.. dat zie te vaak daarom heb ik niks gedoneerd en een ander reden is dat er per dag netzoveel mensen dood gaan in afrika aan honger en aids en mensen zijn dat gaan vergeten maar dat moet niet... geef je geld liever daaraan ofzo... maar ik kon je vertellen dit werd niets. of reis er zelf heeb huur eeen aannemer daar dan heeft hij geld een bewoner een huis en het geld is goed aangekomen... wat wil je nog meer?? zo mensen doe dat ofzo en mee heb ik niet te zeggen...
Giro 555 - Een schande, wie de uitzending heeft gezien, er zou vooraf 95-98 % van het geld besteed worden. Ja besteed door de bestuurders van deze zogenoemde organisaties, jullie zijn net zo corrupt als deze regering, de regering liegt en bedriegt maar, de hoger heren strijken smeergelden op van allerlei commissiariaten e.d.
Ik geef vanaf nu nooit meer iets aan giro 555 of ik ga persoonlijk naar het rampgebied toe met kleding e.d.
en de politiek doet er weer niets aan, huichelaars zijn het en nu weer mogen we weer voor een grondwet stemmen, we weten van niets, het gaat precies weer zo met de invoering van de euro, mooie dingen beloven en verder zoek het maar uit en wij maar betalen voor de zogenaamde achterstandslanden, zij hebben straks de meeste stemmen. De corrupte politiek verkoopt de heilstaat NEDERLAND aan Europa en zo gaat dat ook met Giro 555, geld van de Nederlanders, profiteurs zijn het deze bestuurders, opsluiten en dwangverpleging voor al deze gasten.
Ik geef vanaf nu nooit meer iets aan giro 555 of ik ga persoonlijk naar het rampgebied toe met kleding e.d.
en de politiek doet er weer niets aan, huichelaars zijn het en nu weer mogen we weer voor een grondwet stemmen, we weten van niets, het gaat precies weer zo met de invoering van de euro, mooie dingen beloven en verder zoek het maar uit en wij maar betalen voor de zogenaamde achterstandslanden, zij hebben straks de meeste stemmen. De corrupte politiek verkoopt de heilstaat NEDERLAND aan Europa en zo gaat dat ook met Giro 555, geld van de Nederlanders, profiteurs zijn het deze bestuurders, opsluiten en dwangverpleging voor al deze gasten.
Weer is het gelukt om goedgelovige en vrijgevige Nederlanders hun geld af te troggelen en weer worden ze besodemieterd.
Ikzelf geef nooit aan dit soort groot opgezette acties want ik weet waar het geld blijft.
Een voorbeeld:
Iedereen kan zich nog wel de ramp herinneren na de aardbeving in Gujarat (India) waarbij zo vele doden vielen in 2001.
Ik ben nu twee jaar achter elkaar in dit getroffen gebied (vooral Kutch) geweest.
Bijna alle huizen zijn weggevaagd en met de grond gelijk gemaakt.
Maar wat ik vorig jaar daar zag is werkelijk ongelooflijk.In de plaats Bhuj (De belangrijkste stad in deze regio) waren nieuwe huizen gebouwd welke in Wassenaar niet zouden misstaan.Naast deze huizen leefden nog steeds mensen onder plastic zeiltjes (dus al drie jaar).Ik heb de plaatselijke bevolking om uitleg gevraagd .Deze konden mij melden dat bijna al het geld dat door de organisaties is geschonken bij een select gezelschap overheidsdienaren is terecht gekomen en dat de mensen die het echt nodig hadden en nog steeds hebben geen rooie cent hebben gehad.In een zo corrupt land als India kun je dit soort dingen dus verwachten.
Bovendien zijn de salarissen van directeuren van ontwikkelingsorganisaties buiten proporties en zouden deze functies alleen moeten worden gegeven aan idealisten.
Dus : na een hele serie van "strijkstokken" komt er bijna niets aan op de plaats van bestemming : de echte behoeftigen.
Vandaar dat ik nooit aan dit soort grootschalige projecten meedoe maar hele kleine projektjes sponsor waarvan ik de resultaten zelf heb gezien of daar bewijs van heb gezien.
Een voorbeeld : http://www.duniya.org/ welke o.a. staaroperaties (>weinig geld > groot effect) en bruidschatslachtoffers en de problematiek daaromheen een betere wereld geven.
Conclusie: als jullie toch iets willen geven zoek dan kleine projekten en laat je goed informeren : foto's, begroting en info van betrokkenen.
m.vr.gr. Huub Verbeek. [/b]
Ikzelf geef nooit aan dit soort groot opgezette acties want ik weet waar het geld blijft.
Een voorbeeld:
Iedereen kan zich nog wel de ramp herinneren na de aardbeving in Gujarat (India) waarbij zo vele doden vielen in 2001.
Ik ben nu twee jaar achter elkaar in dit getroffen gebied (vooral Kutch) geweest.
Bijna alle huizen zijn weggevaagd en met de grond gelijk gemaakt.
Maar wat ik vorig jaar daar zag is werkelijk ongelooflijk.In de plaats Bhuj (De belangrijkste stad in deze regio) waren nieuwe huizen gebouwd welke in Wassenaar niet zouden misstaan.Naast deze huizen leefden nog steeds mensen onder plastic zeiltjes (dus al drie jaar).Ik heb de plaatselijke bevolking om uitleg gevraagd .Deze konden mij melden dat bijna al het geld dat door de organisaties is geschonken bij een select gezelschap overheidsdienaren is terecht gekomen en dat de mensen die het echt nodig hadden en nog steeds hebben geen rooie cent hebben gehad.In een zo corrupt land als India kun je dit soort dingen dus verwachten.
Bovendien zijn de salarissen van directeuren van ontwikkelingsorganisaties buiten proporties en zouden deze functies alleen moeten worden gegeven aan idealisten.
Dus : na een hele serie van "strijkstokken" komt er bijna niets aan op de plaats van bestemming : de echte behoeftigen.
Vandaar dat ik nooit aan dit soort grootschalige projecten meedoe maar hele kleine projektjes sponsor waarvan ik de resultaten zelf heb gezien of daar bewijs van heb gezien.
Een voorbeeld : http://www.duniya.org/ welke o.a. staaroperaties (>weinig geld > groot effect) en bruidschatslachtoffers en de problematiek daaromheen een betere wereld geven.
Conclusie: als jullie toch iets willen geven zoek dan kleine projekten en laat je goed informeren : foto's, begroting en info van betrokkenen.
m.vr.gr. Huub Verbeek. [/b]
Onderstaande vraag/antwoord staat op de site van Terre des Hommes:
Vraag:
Kunt u laten zien dat er gestart is met huizen- en botenbouw?
Antwoord:
Terre des Hommes heeft sinds 1989 een Nederlandse vertegenwoordiging ter plaatse die de voortgang van de projecten volgt. Verder is directeur Ron van Huizen eind april naar Sri Lanka geweest om de voortgang te bekijken. Hier is een verslag van gemaakt door een onafhankelijke producent. Dit filmmateriaal zal op 4 juni en in herhaling op 5 juni in de vorm van een documentaire uitgezonden worden. Ook is er fotomateriaal beschikbaar.
IB: => Gezien dit feit, dat er dus weldegelijk bewijsmateriaal is van de projecten van Terre des Hommes in Sri Lanka, dan kan het 'arrogante gedrag' van de directeur dan ook worden verklaard als 'irritatie' naar de journalist. Als de journalist blijft doorhameren over projecten die niet zouden bestaan of daar niet bekend zijn, terwijl de directeur er net zelf is geweest en er filmmateriaal klaarligt, dan is het heel begrijpelijk, dat er dan antwoorden komen als "Dat zegt u nu al de hele tijd...'; "Dat is niet waar. Ik heb het zelf gezien..."; "Dan doen de mensen daar hun werk niet goed..." Als deze antwoorden achter elkaar worden gemonteerd, dan komt hij inderdaad heel anders over.
IK ROEP DAN OOK IEDEREEN OP OM TE KIJKEN NAAR DE DOCUMENTAIRE:
'NA DE RAMP' OP ZATERDAG 4 JUNI OM 17.00 UUR OP RTL5.
Vraag:
Kunt u laten zien dat er gestart is met huizen- en botenbouw?
Antwoord:
Terre des Hommes heeft sinds 1989 een Nederlandse vertegenwoordiging ter plaatse die de voortgang van de projecten volgt. Verder is directeur Ron van Huizen eind april naar Sri Lanka geweest om de voortgang te bekijken. Hier is een verslag van gemaakt door een onafhankelijke producent. Dit filmmateriaal zal op 4 juni en in herhaling op 5 juni in de vorm van een documentaire uitgezonden worden. Ook is er fotomateriaal beschikbaar.
IB: => Gezien dit feit, dat er dus weldegelijk bewijsmateriaal is van de projecten van Terre des Hommes in Sri Lanka, dan kan het 'arrogante gedrag' van de directeur dan ook worden verklaard als 'irritatie' naar de journalist. Als de journalist blijft doorhameren over projecten die niet zouden bestaan of daar niet bekend zijn, terwijl de directeur er net zelf is geweest en er filmmateriaal klaarligt, dan is het heel begrijpelijk, dat er dan antwoorden komen als "Dat zegt u nu al de hele tijd...'; "Dat is niet waar. Ik heb het zelf gezien..."; "Dan doen de mensen daar hun werk niet goed..." Als deze antwoorden achter elkaar worden gemonteerd, dan komt hij inderdaad heel anders over.
IK ROEP DAN OOK IEDEREEN OP OM TE KIJKEN NAAR DE DOCUMENTAIRE:
'NA DE RAMP' OP ZATERDAG 4 JUNI OM 17.00 UUR OP RTL5.
Giro 555 heeft voor mij en vele anderen die ik spreek, ben nb trauma arts, waarvan men verwacht dat je veel voor anderen over hebt. (Hoewel de meeste artsen zijn aso's) Bots vaak met collega's, mensen hebben een naam geen nummer etc. Maar om to the point te komen: als ik mijn donatie nog kon terugvorderen zou ik dit per direct doen.
Deze waardeloze actie bewerkstelligd dat andere goede doelen (deels) van mij en zo zullen er ook vele anderen zijn geen donatie's meer ontvangen.
Hoezo het vertrouwen schaden
Kijk eens naar Afrika, zoveel geld op giro 555, maar daar hoor je niets van de problematiek omtrendt de jarenlange droogte en aids problematiek etc, laten ze daar maar wat aan besteden, terug krijgen lukt toch niet (HELAAS!!!!!!!)
Deze waardeloze actie bewerkstelligd dat andere goede doelen (deels) van mij en zo zullen er ook vele anderen zijn geen donatie's meer ontvangen.
Hoezo het vertrouwen schaden
Kijk eens naar Afrika, zoveel geld op giro 555, maar daar hoor je niets van de problematiek omtrendt de jarenlange droogte en aids problematiek etc, laten ze daar maar wat aan besteden, terug krijgen lukt toch niet (HELAAS!!!!!!!)
Iemand die zich reallisseerd hoevel rente 200 miljoen dagelijks OPLEVERD ???
Zou het wel een dagje op mijn girorekening willen hebben staan die 200 MILJOEN
toen werd het stil .................................
Zou het wel een dagje op mijn girorekening willen hebben staan die 200 MILJOEN
toen werd het stil .................................
collecteer al meer dan 20 jaar voor het astmafonds
deze week het jaarverslag en de jaarrekening aangevraagd
blijkt dat er een voorzitter is sinds 2002 en in 2003 is er een lid van bestuur bijgekomen, deze 2 mensen ontvangen op jaarbasis een bruto jaarsalaris inclusief vak.geld van in totaal 215.000,-- euro, de brutolasten voor het ned.astmafonds bedragen 248.000,-- euro hierin is begrepen het werkgeversgedeelte van de sociale lasten (3%) en pensioenpremies (12%), er werken ca. 61 mensen fulltime!! en ook niet voor niks
misschien kunt u begrijpen dat ik niet meer ga collecteren voor het astmafonds, heb geen zin om iemands salaris aan de deur te gaan ophalen bij mensen die zelf haast niets hebben om te besteden
deze week het jaarverslag en de jaarrekening aangevraagd
blijkt dat er een voorzitter is sinds 2002 en in 2003 is er een lid van bestuur bijgekomen, deze 2 mensen ontvangen op jaarbasis een bruto jaarsalaris inclusief vak.geld van in totaal 215.000,-- euro, de brutolasten voor het ned.astmafonds bedragen 248.000,-- euro hierin is begrepen het werkgeversgedeelte van de sociale lasten (3%) en pensioenpremies (12%), er werken ca. 61 mensen fulltime!! en ook niet voor niks
misschien kunt u begrijpen dat ik niet meer ga collecteren voor het astmafonds, heb geen zin om iemands salaris aan de deur te gaan ophalen bij mensen die zelf haast niets hebben om te besteden