LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] megapool
Re: megapool
Wat een gezeur allemaal. Kijk op de website van Megapool.... Dien je verzoek voor terugbetaling van aanbetaald geld, je nog bij megapool zijnde reparatie etc. in bij de curator en stuur een kopie mee van je kassabon en wacht af! Klagen hier heeft geen zin en voor de toekomst...NIET MEER AANBETALEN !!!!!!!!
Volgens mij is niet de consument de dupe, maar vooral het personeel!!
-
Alle artikelen die gekocht zijn bij Megapool en waar u na 8 april 2004 problemen mee krijgt kunt u aanbieden bij een vestiging van Modern Electronics. Zij nemen de gehele garantie over van Megapool. Ook als u een Plus-garantie heeft afgesloten, dan kunt u terecht bij een Modern vestiging. U betaalt het bedrag eerst aan Modern Electronics en claimt dit daarna terug bij de Fortis. Voor meer informatie kunt u bellen met een Modern filiaal in de beurt of het hoofdkantoor van Modern Electronics onder telefoonnummer 013-5945100.
Na dit forum doorgekeken te hebben moet me toch iets van het hart. Het spijt mij voor de consument die aanbetalingen, reparaties of andersoortige spullen heeft uitstaan bij Megapool. Ook bij mij hebben mensen op 3 april nog spullen besteld en aanbetaald, die nog niet uitgeleverd waren. Persoonlijk vind ik dit heel vervelend, omdat er toch sprake is van een vertrouwensrelatie. Wij verwachten hierdoor dat de klant terug komt om zijn spullen te halen, en de klant verwacht dat wij de goederen voor hem vast houden. Zoals gezegd vind ik dit heel vervelend, maar ik wil er wel bij zeggen, dat het personeel van te voren ABSOLUUT niet geweten heeft dat er een sluiting te wachten stond. Dit wisten wij namelijk ook pas na 7 uur toen de koerier 'de brief' kwam brengen (een enkeling wist het op de één of andere manier eerder, omstreeks 4 uur). In deze brief kregen wij zelf ook het vervelende bericht dat MP surceanse aan ging vragen. Lekker hoor, zondagavond om (in mijn geval) 19.30 uur. Zit je rustig te eten, wordt er aangebeld: of je wil tekenen voor ontvangst. Ik ga d'r verder maar niet op in wat ik van deze werkwijze van de directie vind. Goed: wat ik kwijt wilde is vooral dat wanneer wij ook maar op wat voor manier hadden geweten dat dit is wat er zou gaan gebeuren, had er niemand met een aanbetaling de winkel uitgegaan. Ik zou dat mezelf namelijk heel erg kwalijk nemen. Ook al weet je dat het niet zo goed gaat met het bedrijf, dit hebben wij op de winkelvloer niet zien aankomen. Ik wens iedere gedupeerde - consument of personeel - heel veel sterkte toe in het terugkrijgen wat hem/haar toekomt. Voor de consument vooral vwb zijn reparaties of aanbetalingen, voor het personeel leuk werk en fijne collega's. Misschien dat via de eventuele doorstart een gedeelte van ons toch nog weer aan de slag kan. Ik moest dit even kwijt. Een werknemer uit de regio Rotterdam.
Nou ik heb een paar weken geleden diverse spullen gekocht en daar zat een actie bij van een graits stofzuiger. De spullen heb ik maar die stofzuiger kon ik op 31 mei pas ophalen werdt mij verteldt bij megapool. maar wat nu? ken ik aanspraak makenop die stofzuiger en bij wie moet ik dan wezen, de megapool zaak is gesloten.

Ik heb dit forum ff doorgelezen en ik wil ook ff iets kwijt. Ok, het is vervelend als je door het Faillissement van MegaPool een "dingetje" bent kwijtgeraakt, de één een DVD speler, de ander een wasmachine en weer een ander een koelkast of zo. Big deal!! Jullie zijn alleen maar een stukkie materiaal kwijtgeraakt, **** happens! Die 900 werknemers zijn hun BAAN kwijt, dit is volgens mijn bescheiden mening niet echt te vergelijken met een stukkie witgoed of een DVD spelertje!! Stop lekker met janken, ga sparen en koop een nieuw apparaat. Jullie hebben een probleempje wat gewoon niet in verhouding staat met het probleem van die 900 nieuwe werklozen. Voor de duidelijkheid, ik ben geen (ex)wernemer van MegaPool
Het gaat er niet om wie meer kwijt is dan de ander. Iedereen heeft zijn eigen verhaal. Ja, je baan verliezen is erger dan het verlies van een DVD speler en erger dan de 2000 Euro die ik verlies etc. Dan nog, iedereen heeft het recht om te klagen als je wat verliest. Het is geen vergelijk...en het is geen wedstrijd...er zijn alleen maar verliezers in dit spel.
Ik wil hier ook nog even op reageren. Er zijn inderdaad alleen maar verliezers... Ik vind niet dat je tegen elkaar af kan gaan wegen wat erger is. Iedereen die wat koopt heeft hier hard voor gespaard en hard voor gewerkt, en als je dat dan kwijt bent baal je gewoon.Dan mag je daar toch wat over zegen?? En de 900 werknemers die hun baan kwijt zijn, dat is ook verschrikkelijk. Die hebben zich ook voor 100% ingezet voor hun bedrijf en hard gewerkt... er zijn mensen die gezinnen moeten onderhouden en nu geen inkomen meer hebben. Zo heeft ieder zijn problemen en zo zal het altijd zijn in de maatschappij...maar je hoeft elkaar niet belachelijk te gaan maken omdat je over wat materieels "klaagt"... Een ieder heeft zo zijn eigen reden om hier te reageren en daar is een forum toch ook voor bedoeld?
Mijn mening is dat het voor iedere gedupeerde vervelend is. Zowel voor consument, die zijn geld of apparaat kwijt is, als voor het personeel. Wat ik niet heb willen doen is zeggen dat het personeel meer getroffen is dan de consument. Mijn reactie was bedoeld om mijn visie op het verhaal te geven. Sommige mensen lijken het namelijk het personeel kwalijk te nemen, en daar wilde ik mij enigszins tegen verzetten. Personeel is net zo benadeeld als de consument. Het probleem zit hem in het management. Uiteindelijk hebben die onze spullen/banen van ons ontnomen! Een ex-werknemer uit de regio Rotterdam
-
Goedemiddag, Ik heb telefonisch een bestelling gedaan. Ik heb niets aanbetaald. Blijft deze bestelling wettelijk gezien bestaan,ook voor een nieuwe eigenaar of vervalt deze. Als ik een nieuw artikel koop,moet ik natuurlijk niet hebben dat over 3 weken ineens,"Jantje vlug boven"voor de deur staat met mijn bestelling. bij voorbaat dank voor uw reactie roberto
Aangetekend briefje (zelf kopie bewaren!) naar de curator dat je hebt begrepen dat er niet geleverd gaat worden, dat je hem de nog een week de tijd geeft alsnog te leveren en dat je anders de overeenkomst ontbindt. Als na een week niet is geleverd, ben je vrij om bij een ander te gaan bestellen.
Ik heb een Tefal strijkijzer met generator ter reparatie afgegeven bij Megapool. Nu heb ik gebeld met Tefal en blijkt dat er een nieuw apparaat op 31 maart naar Megapool is gestuurd. Dit apparaat is toch van mij en heeft niets met Megapool te maken.[/b]
Yes ik mag misschien weer gaan werken. goed nieuws voor u consument die (sommige) apparaten hebben besteld of in reparatie hebben bij het voormalige megapool nu harense smid. Als ik u als vormalig megapoler en (ik hoop) toekomstig harense smid verkoper een tip mag geven. KIJK EERST OP WWW.MEGAPOOL.NL OF BE. Daarop staat informatie over u reparatie en/of bestelde artikelen. Rest mij om namens alle medewerkers (denk ik) u te bedanken voor alle steun en vertrouwen die U de consument zijnde in ons (de verkopers en NIET het hoofdkantoor) heeft getoond. En ik hoop dat u ook weer bij ons met de nieuwe eigenaar Harense smid het vertrouwen kan krijgen en dat u weer met plezier u aankopen komt doen. Tevens wil ik afstand doen van alle negatieve berichten die de pers naar buiten heeft gebracht. de echte waarheid zal helaas nooit boven water komen.
Yes ik mag misschien weer gaan werken. goed nieuws voor u consument die (sommige) apparaten hebben besteld of in reparatie hebben bij het voormalige megapool nu harense smid. Als ik u als vormalig megapoler en (ik hoop) toekomstig harense smid verkoper een tip mag geven. KIJK EERST OP WWW.MEGAPOOL.NL OF BE. Daarop staat informatie over u reparatie en/of bestelde artikelen. Rest mij om namens alle medewerkers (denk ik) u te bedanken voor alle steun en vertrouwen die U de consument zijnde in ons (de verkopers en NIET het hoofdkantoor) heeft getoond. En ik hoop dat u ook weer bij ons met de nieuwe eigenaar Harense smid het vertrouwen kan krijgen en dat u weer met plezier u aankopen komt doen. Tevens wil ik afstand doen van alle negatieve berichten die de pers naar buiten heeft gebracht. de echte waarheid zal helaas nooit boven water komen.
Op de site va Megapool is bekend gemaakt dat Harensesmid zowel 25 zaken zal gaan overnemen alswel de ter reparatie afgegeven goederen zullen gaan opsporen waarbij zaken die onder de fabrieksgaranatie vallen, kosteloos gerepareerd gaan worden. Voor al het overige zoals het verlengde garantie service plan zullen ze binnenkort op de site van Harensesmid informatie verstrekken. www.harensesmid.nl
Ik zit met met een bindend advies van voor het faill. ze moesten een nieuwe zonnebank leveren en door onwillig gedrag van mijn fijne rechtsbijstandsverzekaar, die zelfs een beroep op de garantiebepaling niet heeft geschreven heb ik een kapotte zonnebank thuis wie wil em hebben 

Voor alle Megapool klanten. Harensesmid heeft 25 vestigingen overgenomen. Tevens hebben ze alle lopende bestellingen, reparaties, garanties en....de plus garantie overgenomen van Megapool cklanten. Dit is eigenlijk een warme douche waard (als ze de belofte waarmaken natuurlijk). Een nieuwe eigenaar die alles netjes overneemt! Mo
Nu, met dit bericht ben ik heel blij. Had namelijk vorig jaar een home cinemaset gekocht met extra garantie. Morgen ff tjekke of Harensesmid ook Apeldoorn heeft overgenomen. Bedankt Mo, voor je bericht hier! An,
Ja An Apeldoorn: Stationsstraat 132! verder zijn de volgende megapool winkels overgenomen door Harense Smid: Amersfoort, Achter de Kamp 92; Arnhem Heerlenstr 65; Bussum, Landstr. 7; Den Haag, Megastores (vd Kunststr); Deventer, Essenstr 6; Dordrecht, Korte Parallelweg 159; Haarlem, Raaks 5; Hoofddorp, tuinweg 5; Hoogvliet, Cloese 201; Leiden, Lange gracht 5; Muiden, Pampusweg 2; Purmerend, Gedempte Singelgracht 7-13; Sittard, Bergerweg 51-53; Tilburg, Ringbaan-Zuid 11a; Zutphen, Stationsplein 25; Zwolle, Gasthuisplein 24. Zie ook www.harensesmid.nl Mo