LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkonderzoek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Jarenlang had ik last van buikpijn, oprispingen, buikkrampen gevolgd door hevige diarree en benauwdheidsaanvallen en een intolerantie voor heeeel veel voedingsmiddelen. Toen de huisarts aankondigde een maag/darm-onderzoek te willen laten uitvoeren (waar ik nogal van schrok) ben ik eerst eens gaan bekijken waar het bij mij aan zou kunnen liggen. Ik ben toen accuut gestopt met het consumeren van melkproducten, omdat ik al het vermoeden had dat het daar mee temeken had. Al de genoemde klachten verdwenen zijn in de maanden daarna verdwenen.
Ik kan iedereen aanraden die bovengenoemde klachten herkend: STOP MET HET CONSUMEREN VAN MELKPRODUCTEN
Melk moet absoluut niet. Ik ben nu 40 maar voel me stukken gezonder dan toen ik 20 was en melk dronk.
ik ben al jaren alergiech voor noten dus noten zijn slecht voor iedereen?

toeps

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door toeps »

jaja en Radar is niet conercieel en let ook helemaal niet op kijkcijfers
Publieke omroep. Nee dus.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe die groeihormonen in de melk komen? Nou, via de koe! Het kalfje moet toch groeien?
idd in biest zitten veel groeihormonen voor het kalfje daarom word deze melk ook niet verkocht.

N@tascha*

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door N@tascha* »

helemaal mee eens de melk in amerika is echt anders als in nederland door het gebruik van groeihormonen, waar jullie zelf naar verwijzen als kanker verwekkers. wat ik gek vind is dat er dus blijkbaar niet naar gekeken is hoe deze groeihormonen in de melk komen maar er gewoon van uitgaan dat die altijd al in de melk zaten.
Dit is dus onzin! In melk zitten groeihormonen van nature. In alle moedermelk (dus ook die van koeien) zitten groeihormonen, omdat de kindjes moeten groeien. Het gaat hier dus niet over toegevoegde of verboden groeihormonen, maar over de hormonen die van nature voorkomen in melk.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat hier dus niet over toegevoegde of verboden groeihormonen, maar over de hormonen die van nature voorkomen in melk.
dus hormonen die van nature in melk voorkomen verwekken wel kanker bij mensen en niet bij kalfjes??

Heropa
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 22:08

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Heropa »

Heb het altijd al vreemd gevonden dat we melk drinken van andere beesten. Het zou dus best wel eens waar kunnen zijn dat het niet goed. Wat betreft die obesitas, is het niet gewoon beter om niet zoveel te eten ipv melk produkten tot je te nemen.

toeps

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door toeps »

dus hormonen die van nature in melk voorkomen verwekken wel kanker bij mensen en niet bij kalfjes??
Kalfjes drinken geen melk meer als ze volwassen zijn hoor. Wel eens een volgroeide koe bij een andere koe aan de uier zien hangen? Verder is de melk voor hen bestemd, en niet voor ons. Hebben wij hetzelfde eten nodig als een kalf? Lijkt me niet.

N@tascha*

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door N@tascha* »

Morgen kunnen er zoveel boeren extra sluiten en moeten zuivelorganisaties weer nieuwe technieken bedenken om al melk minderent Nederland aan de zuivel te houden.
Tja, we moeten dus allemaal een potentieel ongezond product blijven gebruiken omdat dat goed is voor onze economie? Laten we dan ook allemaal maar blijven roken, ook heel goed voor de economie en de staatskas.

donsly

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door donsly »

Prima gedaan Radar!

Ik was 10 jaar geleden al op de hoogte van deze materie.Een groot gedeelte van de informatie klopt echt wel. Ben verbaasd dat het zo lang geduurd heeft tot het eens massaal onder de aandacht gebracht is.De discussie zal wel op gang komen maar of er veel mee opschieten is nog de vraag.Het zal wel weer in de doofpot komen. Nederland leeft van melk.
Trouwens moedermelk. Misschien niet te geloven maar ik had een moedermelkallergie. (Vanwege het hoge vetgehalte, vetten van allerlei aard kan ik zeer moeilijk omzetten).Deze diagnose is 55 jaar geleden door de artsen gesteld. Dat bestaat dus ook.

vitaal

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door vitaal »

[
i]Trouwens moedermelk. Misschien niet te geloven maar ik had een moedermelkallergie. (Vanwege het hoge vetgehalte, vetten van allerlei aard kan ik zeer moeilijk omzetten).Deze diagnose is 55 jaar geleden door de artsen gesteld. Dat bestaat dus ook.[/i]
Moedermelk allergie ontstaat ook doordat de moeder melk van de koe consumeert.

mmaan

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door mmaan »

de bewering dat een kalf binnen een jaar 10 * zijn geboorte gewicht moet wegen bewijst hoe onkundig radar bezig is
Volgens mij zeiden ze 3 tot 3.5 keer zo groot in de uitzending....

NVV03
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2005 22:27

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door NVV03 »

Gezondheid is natuurlijk belangrijk, maar er zijn nog meerdere redenen om zuivel te bannen.

Op www.zuiveloffline.nl worden uitgebreid allerlei minder bekende, negatieve aspecten van het zuivelgebruik voor mens, dier en milieu belicht. Daarnaast worden er volop plantaardige alternatieven gegeven voor zuivel.

Peter 2

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Ik heb me altijd al geërgerd aan die reclamecampagnes met "melk moet". Niks moet! Als kind heb ik al geweigerd melk te drinken omdat ik er van walgde. Ik heb mijn hele leven nooit meer melk gedronken en ik voel me nog steeds prima. De reacties van die Nederlandse 'deskundigen' zijn voorspelbaar, goed dat er nu eens aandacht wordt besteed aan de nadelen van melkconsumptie.

connie+

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door connie+ »

Met stijgende vreugde bekeken wij de uitzending. Ons gezin (2 volw. +3 kinderen) is al jaren zuivelvrij. Wat niet aan bod kwam:het effect van zuivel op mensen met Astma. 3 gezinsleden hebben vanaf de geboorte last van Astma waarvoor heel wat medicijnen moesten worden gebruikt.
Sinds we op aanraden van een Chinese arts volledig zijn gestopt met zuivel zijn alle klachten verdwenen!! We zijn dus met ALLE medicijnen gestopt (ontstekingsremmers, luchtwegverwijdende middelen etc).
Nu voelen wij ons weer super fit!
Het lijkt ons belangrijk dat ook hier eens naar gekeken wordt.

Boer Harm

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Boer Harm »

Van iemand die rechten heeft gestudeerd had ik een minder gekleurd en dus opjectief programma verwacht. En niet een eenzijdig gekleurd verhaal over dat melk kankerverwekkend is van een een of ander commerciele onderzoeker uit het buitenland!!!
De bijwerkingen van het toedienen van de niet van nature aanwezige groeibevorderaarhormoon BST is nog niet bekend. Nu krijgt de zuivel de schuld van kanker in Amerika.
Lijkt me terrecht als eerst de bijwerkingen van BST worden onderzocht, en dan komt eruit wat ik met mijn boerenverstand allang weet. De BST veroorzaakt kanker en allergieen enz en NIET de NEDERLANDSE ZUIVEL!!!
De Nederlands economie draait op de agrarische sector. Zuivel producten is al lang niet meer het glas melk met room rechtstreeks vanaf de boer.
Neem bijvoorbeeld Campina wat werd aangehaalt bij de intro:
Vleesvervangers uit zuivel: gezond, lekker, innovatief
IJs, toetjes pap in de light varianat. Hoe zo ongezond door eiwitten. Eiwitten vanuit de zuivel zijn essentiele stoffen in ons afweermechanisme tegen griep enz.
Melk is ook een katalysator die giftige stoffen bint en zo dus uitscheidt uit het lichaam, zoals bijv uitlaatgassen, nicotine lucht van rokers, smok enz.
Kortom Melk is goed voor Elk en laten we de trots van Nederland onze agrarische sector promoten en proberen in stand te houden ipv lasten en regelverzwaring en dubieuze onderzoeken te presenteren.

No milk today

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door No milk today »

@Cheese,
het is een beetje verwarrend met dat groeihormoon, maar het gaat niet om toegevoegd groeihormoon, maar om natúúrlijk groeihormoon, dat in elke melksoort zit! Dat ervoor zorgt dat een konijntje héél snel kan groeien en een mens langzaam (in verhouding).
Zelf gebruik ik met mate zuivelproducten, melk vermijd ik liefst helemaal (terwijl ik het wél graag lust).
Goed dat Radar hier aandacht aan heeft besteed, hopelijk morgen ook veel aandacht in de gedrukte media!!!

Klaas de B

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Klaas de B »

Jammer dat de vragen wat suggestief gesteld werden. Voor de rest maakt een wetenschapper die alleen wat aannames en mogelijkheden ventileert op mij weinig indruk. Vet en prote:ine zijn de boosdoeners? Twee glazen VOLLE melk (= 400 ml) keer 4.5% vet en 3.5% eiwit is resp. 18 gr vet en 14 gr eiwit. Daar gaat een Big Mac toch makkelijk overheen? (Oh nee toch, nou vergeet ik de gezonde sla)

AlexRisa

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRisa »

Met stijgende vreugde bekeken wij de uitzending. Ons gezin (2 volw. +3 kinderen) is al jaren zuivelvrij. Wat niet aan bod kwam:het effect van zuivel op mensen met Astma. 3 gezinsleden hebben vanaf de geboorte last van Astma waarvoor heel wat medicijnen moesten worden gebruikt.
Sinds we op aanraden van een Chinese arts volledig zijn gestopt met zuivel zijn alle klachten verdwenen!! We zijn dus met ALLE medicijnen gestopt (ontstekingsremmers, luchtwegverwijdende middelen etc).
Nu voelen wij ons weer super fit!
Het lijkt ons belangrijk dat ook hier eens naar gekeken wordt.
In sommige onderzoeken was volle melk juist beschermend tegen astma, dankzij de vitamine A.
En in Traditional Chinese Medicine is melk een "lung tonic".
Het is gewoon niet so simpel. Niets is 100% goed of slecht.
(Thee verhoogt bijv. het risico op blaaskanker, maar verlaagt her risico op andere vormen van kanker.)

En het is individueel.
Melk is goed voor sommige mensen, en slecht voor andere mensen.
Anderen hebben weer meer baat bij volle of magere melk, rauwe of gepasteuriseerde melk, geitenmelk of koemelk..

EKO-zuivel is overigens wel lekkerder en beter voor mens en dier.

Isis/V

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Isis/V »

Wat opviel was dat het geheel gebracht werd als zijnde "nieuw"
wij hebben op onze http://veganisme.pagina.nl al soortgelijke artikelen staan over melk en over de vele botbreuken van Joris Driepinter.

Wat jammer was, dat het alleen over de ongezondheid van melk ging.
Helemaal weggelaten werd dat er eerst kalfjes geboren moeten worden om de uier van de koe vol met melk te krijgen.

Mensen drinken de melk op van het kalfje,
het kalfje krijgt kunstmatige poedermelk,
mag nog de eerste 8 weken na zijn geboorte in een kist staan
(tot 2007 nog niet verboden)
daarna wordt ie uit de kist gehaald en vetgemest voor zijn vlees.
Het gruwelijke lot van de "bijzaak" van melk: Het kalfje.

Jammer maar uiteraard zijn we blij met het laten zien van de
zuivellobby.



Isis

N@tascha*

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door N@tascha* »

Boer Harm....bent u veeboer? Als u werkelijk denk dat melk van een koe zo gezond is voor een mens, dan daag ik u uit... Laat eens een kalf opgroeien op mensenmelk, ben heel benieuwd naar de effecten op de gezondheid van het beestje, zou u het aandurven? of weet u als boer zo zonder experiment ook wel dat een kalf koemelk nodig heeft om gezond op te groeien.

Het is niet dat deze onderzoekers iets nieuws te melden hebben hoor, ook al trekt u hun woorden in twijfel. Dit is al lang bekend, maar ja, economische belangen wegen vaak veel zwaarder dan de gezondheid van mensen. Dat wilt u graag zo houden lees ik. Jammer denk ik dan, ik zelf doe liever materieel een stapje terug om gezond te kunnen leven.

Gesloten