LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Melkonderzoek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat die 9 van de 10 keer toch niet zo onafhankelijk zijn als ze zeggen.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Te gek voor woorden dat ik eigenlijk reageer.De hoeveelheid reacties over melk dat vermoedens bevestigd worden dat melk slecht zou zijn enz.Wat zijn we eigenlijk een eigenaardig volkje.Hoezo melk niet gezond?Hoezo onnatuurlijk?Het is toch weer eens duidelijk dat wij tegenwoordig met andere dingen bezig zijn dan gewoon te leven en te genieten van wat we hebben.Mensen die leven zullen ook kunnen beamen dat het niet zo onnatuurlijk is als het wel lijkt,het melk drinken.Simpel voorbeeld.Katten en honden,jong of oud.Als ze de kans krijgen zullen ze zeker elk druppeltje melk oplikken wat op hun weg komt.Maar dit geld volgens mij voor elk zoogdier.Om maar dicht bij huis te blijven,koeien moet je van de melk af wennen.Kijk maar goed naar de koeien in de wei.Als je naar koeien kijkt die eigenlijk nog geen koe zijn ,zul je zien dat er zijn die een beugeltje met tandjes in hun neus hebben.Dit gebeurt omdat deze bijna koeien nog wel eens een poging ondernemen om bij een andere koe nog melk te bemachtigen.Ook vogels die in de gelegenheid zijn hebben dit gedrag.Dat wij zelf melk drinken en niet intolerant zijn heeft een oorzaak die ver,ver,ver terug ligt in onze evolutie maar daar wil ik niet verder op ingaan.Daarbij ben ik zelf vroeger zwaar astma patient geweest.In mijn jeugd bijna wekelijks wel een dag geheel van de wereld vanwege de benauwdheid.2jaar verbleven in een astmacentrum.Nu ruim 30 jaar later nog steeds zuivel gebruiker zelden verkouden,in 25 jaar zijn de ziektedagen op 1 hand te tellen.Dus alstublieft praat me niet van melk is ongezond.Wat mij betreft ligt de oorzaak bij de mensen zelf.Te steriel leven en ongezond .Ons natuurlijke afweer systeem wordt door de steriliteit onvoldoende geprikkelt.Daar gaan we aan kapot.Mensen denk hier maar eens over na Laughing Razz
Eindelijk duidelijke taal!!

http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1064

Reinoud

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Reinoud »

Omdat die 9 van de 10 keer toch niet zo onafhankelijk zijn als ze zeggen.
Oh vertel eens??????

Reinoud

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Reinoud »

Waarom onderzoekt TNO de melk niet, zodat wij onze kinderen de juiste info mee kunnen geven over ons voedingspatroon. Kleine moeite toch?
Hoe had je dat dan in gedachte?
Evenjes een onderzoekje naar de melk en klaar is Klara???

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »

Die website heb ik ook gezien. En die staat VOL met onzin. Ik kan zo'n beetje alle punten onderuit halen.
De mens is niet met een koe te vergelijken, omdat de koe een grazer is en vier magen heeft!
En dat is precies de reden dat de mens geen koemelk kan drinken en een koe wel, melk is namelijk gemaakt voor het vier magen stelsel en een koe heeft vier magen.

Laten we enkele feiten op een rijtje zetten. De mens is in staat om verschillende voedingsproducten te transformeren. Granen en rijst kunnen we niet rauw eten. Dieren kunnen wel rauwe voedingsproducten eten. Zo kauwen we niet de hele graan- of rijstkorrel die zo van het land komt. Het wordt vermalen om er pannenkoeken, brood en andere dingen van te bakken.Er zijn culturen op deze aarde die wel melk gebruiken en ze hebben ontdekt dat je melk ook kan bewerken tot boter, kaas, karnemelk en dergelijke. Er zijn ook nomadenvolken die melk gebruiken van kamelen en geiten. We kunnen er wel raar tegenaan kijken maar er zijn ook volken die insecten, mieren en larven eten. Dat doen ze om aan hun eiwitten te komen. In dit opzicht vinden we melk acceptabeler.
Wat dit precies met melk te maken heeft ontgaat me. Er zijn ook culturen die ontdekt hebben dat je van coke bladeren wakker blijft. Moeten we allemaal coke bladeren eten dan???
Melk, en dan hebben we het over volle melk, heeft veel goede eigenschappen
Melk bevat eiwitten en vitamines
Melk bevat het Caseïne eiwit wat we niet goed kunnen verteren, de vitamines komen voor in fruit en vis. Bovendien bevat Fruit en vis géén vetten (wat volle melk wel bevat).
Het versterkt de lichaamsweefsels. Melk werkt verzachtend. De smaak is licht-wrang en zoet. Het is goed voor de ontlasting, de spijsvertering, is goed voor het hart, het verzacht het teveel aan vuur in het lichaam, het werkt tegen vergiftiging, houdt het lichaam voldoende vettig, is goed tegen vermoeidheid en chronische koorts.
Waar baseerd hij dat in op? Ik ken vele onderzoeken waaruit blijkt dat het tegenovergestelde waar is (zie whitepoison.tk) en hij geeft geen enkele bron.
Er wordt door tegenstanders gesteld dat melk slijm produceert. Met verse melk is dat niet het geval. Melk versterkt juist de beschermende slijmvliezen. Slijm treedt alleen een beetje op bij oude melk en gepasteuriseerde melk
Ten eerste verkopen ze in de winkel alleen maar gepasteuriseerde (en gesterilisseerde) melk, en dus geen verse melk! Ten tweede zorgt het caseïne voor slijm omdat het moeilijk te verteren is (wij hebben geen vier magen). Ten derde geeft hij weer geen enkele bron, wordt een beetje zielig artikel op deze manier... Ik kan ook schrijven dat roken gezond is voor je longen, maar of het waar is valt te betwijfelen.


Melk bevat chi (levenskracht). In de ayurveda heet dat ojas.
Hierom moest ik toch wel even lachen. De koe brengt dus chi in de melk? Heb het nog nooit op de verpakking zien staan :wink:
Karnemelk is goed voor de lever, hart en spijsvertering. Roomboter is goed voor de spijsvertering en alle organen, zorgt voor vitaliteit en is goed voor de ogen en het geheugen. Roomboter is licht te verteren, margarine is zwaar te verteren. Yoghurt is goed voor de spijsvertering, lever en darmen.
Waar o waar is de bron? Overigens heeft yoghurt inderdaad goede bacteriën voor de spijsvertering.
Melk en zuivelproducten moet je echter nooit combineren met fruit, vlees en vis, groenten en zout.
Over het laatste stukje heeft hij gelijk, dit komt omdat de resorptie door de slijmvorming niet goed meer mogelijk is. Voedingsmiddelen worden dus minder goed opgenomen.
Volle melk bevat onder anderen vitamine C, A, D, E, K, B2, pantotheenzuur en in lichte mate B. Verse en volle melk bevat bovendien alle aminozuren. Magere- en halfvolle (halflege) melk zijn zodanig verarmd dat mensen die dit consumeren zichzelf tekort doen. Om van alle magere toetjes, wel of niet met fruit erdoor, maar niet te spreken
Nogmaals eet vaker vis en fruit, dan krijg je dit ook binnen, maar dan zonder vet en slijmvorming.

Ik denk dat ik nu wel voldoende heb laten zien dat dit artikel pure onzin is. Voor meer informatie: www.whitepoison.tk Vanaf daar kun je op links drukken, waar je een heleboel extra info vind.

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Waarom vertrouw je een organisatie, die zegt onafhankelijk te zijn, niet?
Bewijs eerst maar eens onafhankelijk te zijn. Dat kan voedingscentrum niet echt. Er zouden daar gewoon mensen uit de industrie in zitten.
En kijk eens naar hun website. Ze prijzen overal melk en vlees als eerste voedingsbron aan... voor elke stof bijna. Terwijl dat zeker niet het geval is. (even er buiten gelaten of melk wel of niet goed opneembare voedingsstoffen bevat).

Je ziet daarnaast nog wat tekenen. Kijk naar de tabellen. Daar gaan ze voorbeelden geven van stoffen in bepaalde producten. Melk/zuivel vaak boven aan in een grotere verhouding. En dan bepaalde producten in een kleinere verhouding, waardoor men lijkt te denken dat melk gewoon altijd meer bevat. Dat is het creeeren van gezichtsbedrog.

En nu ook weer... als ze onafhankelijk waren geweest, dan hadden ze niet gereageerd op tros radar. Anders hadden ze ook eerder al moeten reageren op andere wetenschappelijke artikelen die gepubliceerd is.
En wat is hun reactie nu? Niks. Alleen maar blabla. Maar geen verwijzing naar wetenschappelijke artikelen. Alleen maar verwijzingen naar die gezondheidsraad. Hetzelfde bij de zuivelbureau. Dat verwijst weer naar voedingscentrum.

Als ze echt wat te zeggen hebben kunnen ze documenten geven naar onderzoeken enzo. Dat is toch wel heel zwak dus van voedingscentrum...

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Die website heb ik ook gezien. En die staat VOL met onzin. Ik kan zo'n beetje alle punten onderuit halen.
Quote:
De mens is niet met een koe te vergelijken, omdat de koe een grazer is en vier magen heeft!
En dat is precies de reden dat de mens geen koemelk kan drinken en een koe wel, melk is namelijk gemaakt voor het vier magen stelsel en een koe heeft vier magen.
Als je je dan toch aan het verdiepen bent, ga je je dan ook eens echt verdiepen A.U.B.
melk is namelijk gemaakt voor het vier magen stelsel en een koe heeft vier magen.
:? Melk geef je alleen aan kalfjes en komt alleen maar in de lebmaag terecht, gaat niet eens naar de andere 3 magen!! En waar lijkt de lebmaag op??? Op onze eigen maag!! :roll:

sonja61

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door sonja61 »

wie moet je nou in vredesnaam nog geloven, ik weet het niet meer. :cry:

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat ik nu wel voldoende heb laten zien dat dit artikel pure onzin is. Voor meer informatie: www.whitepoison.tk Vanaf daar kun je op links drukken, waar je een heleboel extra info vind.
Ik heb even een blik geworpen op je site :D
Vetten (cholesterol).
Melk is bedoeld als zuigelingenvoeding, een kalf komt in twee jaar tijd ongeveer 600 kilo
aan door deze voeding. 66% van het vet in melk is verzadigd. Verzadigde vetten zijn de
meest ongezonde vetten. Melk blijkt vaak één van de boosdoeners van een hoge bloeddruk te
zijn.

Hahahahahahaha :lol: 2 jaar aan de melk :roll:
wie moet je nou in vredesnaam nog geloven, ik weet het niet meer. Crying or Very sad

Vertrouw op je gezonde verstand!! :wink:

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Oeps, dat quoten ging even mis, even voor de duidelijkheid!


Quote:
Ik denk dat ik nu wel voldoende heb laten zien dat dit artikel pure onzin is. Voor meer informatie: www.whitepoison.tk Vanaf daar kun je op links drukken, waar je een heleboel extra info vind.
Ik heb even een blik geworpen op je site
:D
Quote:
Vetten (cholesterol).
Melk is bedoeld als zuigelingenvoeding, een kalf komt in twee jaar tijd ongeveer 600 kilo
aan door deze voeding. 66% van het vet in melk is verzadigd. Verzadigde vetten zijn de
meest ongezonde vetten. Melk blijkt vaak één van de boosdoeners van een hoge bloeddruk te
zijn.
Hahahahahahaha :lol: 2 jaar aan de melk :roll:


wie moet je nou in vredesnaam nog geloven, ik weet het niet meer. :cry:
Vertrouw op je gezonde verstand!! :wink:

AlexRomijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 apr 2005 00:43

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Hahahahahahaha Laughing 2 jaar aan de melk
En hoe lang zat jij aan de moedermelk..... hoe langer je de borst kreeg hoe beter het voor je is trouwens. Tegenwoordig moet het kind maar snel van de borst af... beter is het langer eraan te houden. 2 a 3 jaar was het voor mensen het beste geloof ik.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Melk is bedoeld als zuigelingenvoeding, een kalf komt in twee jaar tijd ongeveer 600 kilo
aan door deze voeding. 66% van het vet in melk is verzadigd. Verzadigde vetten zijn de
meest ongezonde vetten. Melk blijkt vaak één van de boosdoeners van een hoge bloeddruk te
zijn.
Een kalf groeit niet in 2 jaar van 30 - 50 kg. naar 600 kg. Onzin, na 3 mnd gaat ze van de melk af en groeit verder met hooi, gras, kuilgras, mais en biks!

Jij zou ze graag 2 á 3 jaar aan de melk zien, dat is heel wat anders dan wat hier beweerd word!

Die site staat trouwens bomvol met onzin! :?

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

De mens is niet met een koe te vergelijken, omdat de koe een grazer is en vier magen heeft!


En dat is precies de reden dat de mens geen koemelk kan drinken en een koe wel, melk is namelijk gemaakt voor het vier magen stelsel en een koe heeft vier magen.


whahahahahahaha hij is leuk, sterker nog het is zelfs belachelijk :lol:

Reinoud

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Reinoud »


En nu ook weer... als ze onafhankelijk waren geweest, dan hadden ze niet gereageerd op tros radar.


??? Tja, als we ze zo gaan redeneren is niemand die reageert op Tros Radar onafhankelijk, inclusief de Amerikaanse professoren. En hoe onafhankelijk zijn de mensen die op dit forum reageren? Misschien zijn dat dan wel geen mensen van de industrie, maar wel mensen met hun eigen ideeën en achtergrond....bijvoorbeeld natuurgeneeskunde, orthomoleculair, proefondervindelijk, autodidacten, etc. etc. etc.... of toch maar gewoon de WETENSCHAP?

En die wetenschap, die is prima terug te vinden, via Landbouw Universiteit Wageningen, Pubmed, Universiteiten in Engeland en de VS. Maar dan moet men die wel juist kunnen interpreteren en niet een beetje met een paar bronnen/onderzoeken gaan smijten. Uiteindelijk gaat het erom om de balans op te maken van alle onderzoeken die gedaan worden. Kijk bijvoorbeeld een op de website van de WHO. Of zijn die soms ook niet onafhankelijk?




[/quote]

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »

Een kalf groeit niet in 2 jaar van 30 - 50 kg. naar 600 kg. Onzin, na 3 mnd gaat ze van de melk af en groeit verder met hooi, gras, kuilgras, mais en biks!
HAHAHAH, ik heb het over de NATUURLIJKE toestand! En niet over het boernbedrijf.

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »

En niemand geeft inhoudelijk antwoord op de argumentie die ik gebruikte. Probeer eerst maar een een fatsoenlijk antwoord op te schrijven ipv "verdiep je er eens in" want ik kan je vertellen dat ik me er in heb verdiept.
Tenslotte moet het wel door alle 4 de magen gaan :). De voedingsstoffen worden namelijk opgenomen in de darm na de 4de maag. En dus NIET in de eerste maag.

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Tenslotte moet het wel door alle 4 de magen gaan Smile. De voedingsstoffen worden namelijk opgenomen in de darm na de 4de maag. En dus NIET in de eerste maag.
Ja, hahahahahahaha lachen hé, je zit er helemaal naast! Melk komt alleen in de lebmaag en vandaar verdwijnt het naar de darmen. Een pens kan niks met melk, dan gaat de melk rotten. Maar ja. jij hebt je verdiept zeg je!! (Not)

HAHAHAH, ik heb het over de NATUURLIJKE toestand! En niet over het boernbedrijf.
Hahahahahaha, het is wel lachen met jou :lol: Denk je nou zelf ook dat een kalf kan groeien in 2 jaar naar 600 kg. op alleen melk!! :shock:
Op een natuurlijke manier, wat je daar ook onder verstaat!! Tuurlijk niet! Hebben ze jou ook vroeger eerst 2 jaar aan de melk gehad voordat je over ging op ander voedsel??


Oja, en nog wat, ook van jou site! Van karnemelk krijg je echt geen jeugdpuistjes hoor, sterker nog, veel last van puistjes, ga dan juist aan de karnemelk, dat heeft een zuiverende werking! :) Echt waar!

Maar zoals ik al eerder zei, verdiep je eens wat beter!!

Gast

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk wordt er een complete uitzending besteed aan dergelijke onwaarheden en is absoluut complete onzin! Antoinette Hertsenberg is lid van wakker dier en zij zal er alles aan doen om boeren en hun producten negatief af te schilderen, zo was er een week of wat terug nog de uitzending over het varkensvoer waar niets van klopt. Verder kan ik jullie zeggen dat de melk bij een kalf alleen maar in de lebmaag komt en als ze geen goed drink refelx hebben komt het in de pens waar het zal verotten. Het wordt tijd dat de extremistische organisaties als wakker dier bij wet verboden worden. De dieren zijn ondergeschikt aan ons mensen.

Timmy
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 apr 2005 09:09

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door Timmy »

Wat een gezever zeg over de melk. Ik vind het heerlijk om ongeveer 3 tot 4 bekers melk per dag te drinken. Verder het gezever over hoe zielig de kalfjes enzo zijn komt me helemaal de keel uit. Ik vind het heerlijk om een lap kalfsvlees 's avonds op mijn bord te hebben of een lekker stukje lam, big, piepkuiken gaat er ook wel in. Al die vervangers voor het vlees en zuivel producten wie zegt dat die vervangers goed zijn? Is van die vervangers al uitgezocht wat de bijwerkingen op de langer termijn zijn? Het kan toch niet zo zijn dat soja goed voor een mens kan zijn? Als je dat eet dan worden je hersencellen volgens mij ernstig aangetast waardoor je complete onzin gaat uitkramen. De dieren worden goed behandeld hier in Nederland en ik vind dat we de Nederlandse boer moeten steunen en massaal hun producten moeten afnemen. Ik ken diverse boeren en allemaal gaan ze met veel liefde en zorg om met hun dieren.

Wat betreft het item van Antoinette Hertsenberg dat me het niet verbaast. Immers is deze mevrouw lid van stichting wakkers dier. Wakker dier is een extremistische (tegen terroristische) organisatie die er plezier in schept om hardwerkende boeren te kwellen met onwaarheden. Het is in Nederland zo vergekomen dat men het dierenwelzijn gaat verheven boven het menselijk welzijn. Het wordt tijd dat organisaties als wakker dier aanbanden worden gelegd of dat ze worden verboden gezien hun extremistische standpunten.

DannyS

Re: Melkonderzoek

Ongelezen bericht door DannyS »



Ja, hahahahahahaha lachen hé, je zit er helemaal naast! Melk komt alleen in de lebmaag en vandaar verdwijnt het naar de darmen. Een pens kan niks met melk, dan gaat de melk rotten. Maar ja. jij hebt je verdiept zeg je!! (Not)
Jij moet je er eens beter in verdiepen, vanaf de bek komt het voedsel van een koe of kalf eerst in de netmaag (dus NIET in de lebmaag) vervolgens gaat het voedsel in de pens (lopen in elkaar over) dan in de boekmaag en ten slotte in de lebmaag. Het voedsel (dus ook het melk) komt dus door alle 4 de magen (logisch want caseïne is gemaakt voor het viermagen stelsel). Daarna pas komt het in de twaalfvingerige darm en wordt dan openomen etc.
Overigens is de lebmaag inderdaad met onze maag te vergelijken, behalve dat het voedsel veel langer in de lebmaag blijft. Zo heeft het caseïne langer de tijd om uit elkaar te vallen (bij de mens is die tijd te kort).

Hahahahahaha, het is wel lachen met jou
Dat is wederzijds :D. Ik lach me ook rot :lol:
Denk je nou zelf ook dat een kalf kan groeien in 2 jaar naar 600 kg. op alleen melk!!
Op een natuurlijke manier, wat je daar ook onder verstaat!! Tuurlijk niet! Hebben ze jou ook vroeger eerst 2 jaar aan de melk gehad voordat je over ging op ander voedsel??
Een baby is niet te vergelijken met een kalf. Een kalf moet veel langer op alleen melk leven.
Oja, en nog wat, ook van jou site! Van karnemelk krijg je echt geen jeugdpuistjes hoor, sterker nog, veel last van puistjes, ga dan juist aan de karnemelk, dat heeft een zuiverende werking! Echt waar!

Maar zoals ik al eerder zei, verdiep je eens wat beter!!
Volgens mij schrijf ik dat je van melk jeugdpuistjes krijgt en dat karnemelk juist gezonder is dan melk.

Gesloten