LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
SMGcGjV3

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door SMGcGjV3 »

:) Ik was bij de FBTO verzekerd. Eerst particulier, toen ziekenfonds. Beviel prima. Kreeg half december een offerte van de FBTO voor 2006. Zeer overzichtelijk en doordat ik een hoog eigen risico nam en, behalve de tandarts en module buitenland, geen andere modules nam kwam ik op € 88,87. Dus dat viel wel mee. € 35.- hoger dan 2005.... Mijn man zou van zijn werk een collectieve aanbieding krijgen van CZ, maar ja dat duurde zo lang dat ik de FBTO koos voor mijzelf. Het is nu 7 januari en hij heeft nog geen aanbieding ontvangen. Het schijnt dat de oude zorgverzekeraar, de Amersfoortse, dwars ligt. Wel heeft hij de collectieve aanbieding ergens vanaf kunnen plukken en het blijkt dat ik bij deze verzekeraar op € 79.- kom. In de bijlagen van FBTO stond dat ik binnen 14 dagen na ontvangst van de polis de nieuwe verzekering weer kon opzeggen. 2 dagen voordat de verzekering definitief zou worden heb ik hem weer afgezegd. Niets gehoord, tot vandaag. Ik kreeg keurig van FBTO een bericht dat het bedrag van € 88,87, wat inmiddels van mijn rekening was afgeschreven voor de maand januari 2006, weer wordt teruggestort. Compliment voor FBTO!!

michael1

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door michael1 »

Via een aanbod van mijn werkgever overgestapt naar VGZ, scheelt bijna 30 euro in de maand met Agis en ik krijg een deel vergoed bij mijn salaris door mijn werkgever.
Net zo verzekerd als bij Agis alleen het dubbele aan fysio, medisch gymnastiek etc.
Geen wachttijden, ook niet aan de telefoon.Geweldig

Lil@

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Lil@ »

Wij blijven bij VGZ ik ben daar collectief verzekerd en vanaf dit jaar kunnen partners zich ook voor aanmelden vorig jaar was de tandarts verzekering daar nog belabberd maar nu is dat beter je moet wel een vragenlijst en foto's opsturen om je voor de luxe tand aan te melden. Heb dit een aantal weken geleden opgestuurd wacht nog af :roll: tot nu toe is het geld afgeschreven zoals hun voorstel was wordt vervolgd

sjef

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sjef »

Ik ben overgestapt van Ohra naar CZ omdat zij een 50-plus aanvulling hebben. Bovendien Ohra kwam met het duurste pakket als alternatief voor mijn ziektekosten verzekering. In mijn speurtocht naar de juiste verzekering voor mij kreeg ik steeds meer de indruk dat de klanten niet serieus zijn genomen. CZ vond ik een positieve uitzondering vandaar mijn keuze.

hondarydster

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hondarydster »

ik heb er van begrepen dat zieken fonds en partuculier 1 wordt
maar ik snap niet wat nou de bedoeling is van deze nieuwe zorgstelsel
wat ik er van merk is dat de rijke mensen rijker worden en de mensen dien bij na geen cent te makken heeft er op achteruit gaat
zou dit 2de amerika worden??????

ik zit bij anderzorg voor dat de nieuwe zorgstelsel kwam betaalde ik 75 euro in de 2 maanden incl. tandarts verzekering
nu moet ik 83 euro betalen en dat zonder tandarts en met tandarts 95 euro na mijn berekening is dat bijna 200% om hoog gegaan

hoe komen mensen die onder het minimum zitten uit de schulden op deze manier??????

BT

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door BT »

Ondanks alle prachtige reclames op radio en TV is mijn ervaring dat op al mijn offerte aanvragen onvoldoende adequat is gereageerd, al die toeters en bellen heb i niets aan.
Via mijn werkgever is na het shoppen toch weer de huidige verzekeraar als goedkoopste en beste dekking, heb zelfs iets betere genomen.
Enkele zinnige offertes kreeg ik via de Tros/Radar Independer site. Ook de second opinion van Independer was correct.
Pluim op deze organisaties.

[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

ik ben blij dat het eindelijk zover is want waarom moest ik in het verleden veel meer premie betalen als iemand die net onder de grens zit. ik ben dan nu wel iemand die nu meer dan 50% minder premie betaald als vorig jaar toen moest ik betalen voor mijn vrouw en mijn twee kinderen wat neerkwam op ongeveer €530,- .
nu in het nieuwe stelsel betaal ik voor een beter pakket €240,-[/u]

JollyClown

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door JollyClown »

Twee dingen of vragen:
1. Welke prijsverhogingen kunnen we over pakweg een jaar verwachten als we eenmaal vastgespijkerd zitten aan onze gekozen verzekeraar?
2. Behalve de prijzen moeten we in onze vergelijkingen van de zorgverzekeraars natuurlijk ook meenemen de kwaliteit van hun dienstverlening en die van de ziekenhuizen waarmee ze contracten hebben. Dat is dus heel moeilijk zoniet onmogelijk.

c.verhaaff

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door c.verhaaff »

Als gepensioneerde val je niet een collectieve verzekering van een werkgever. Maar, wanneer je lid bent van de Rabobank kun je bij Interpolis een korting krijgen van 7,5% op de basisverzekering en 10% op de aanvullende verzekeringen. De vergoedingen zijn bij Interpolis ook redelijk tot goed te noemen in vergelijk met de anderen dus ik ben overgestapt van CZ naar Interpolis. Al was CZ mij best wel bevallen qua reacties en snelheid. Maar ik kies nu voor de centen.

piecon

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door piecon »

Ik ben verzekerd bij het Zilveren kruis en mijn man bij het Trias. Heb alles via offertes en internet nagekeken en ja, je kan iets voordeliger uitzijn, maar dan moet je toch maar weer afwachten wat er gebeurt met machtigingen die je had, gaan ze daar moeilijk over doen. Voor die paar euro per maand is me dat de ellende niet waard. We hebben het niet breed, maar zowel met Zilveren Kruis als Trias zijn we heel tevreden dus lekker blijven zitten waar je zit is mijn motto.

huismuis

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door huismuis »

Ik blijf ook gewoon bij menzis. Kijk alleen maar eens naar de aanvullende tandartsverzekering. Menzis is bijna de enigste die bijna alles voor 100% vergoed zonder max. de rest heeft allemaal een max. bedrag per jaar die ze vergoeden. Over de zorgtoeslag wil het volgende kwijt. Ik heb de inkomensgrenzen opgezocht voor de zorgtoeslag en ben persoonlijk van mening dat mensen die er geen recht op hebben, niet echt moeten klagen. alleenstaanden hebben recht tot een inkomen van 25.000 bruto per jaar en en getrouwden of samenwonenden tot 40.000 inkomen per jaar. ter vergelijking: ik en mijn partner hebben 19.000 per jaar omdat alleen ik werk. Dus niet klagen dat je geen toeslag krijgt met een best riant inkomen. :-)

1941trosradar

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door 1941trosradar »

:roll:
Wat heet? Ik ben al vanaf begin december bezig om de zaken te vergelijken.Als ik kijk naar alle reclame die er is gemaakt, bekruipt me toch een vreemd gevoel. De eerste 210 euries zijn inmiddels van mijn rekening afgeschreven. Dat waren er eerst 95,80. Wel heb ik 65 euries als sigaar uit eigen doos ontvangen van ons duo/ vriend zalm/hoogervorst. Het wachten is nu op de veranderingen in mijn netto inkomsten. Dat verschil kan niet zo groot zijn, want we hadden maar 950 euries in de maand. Of....gebeurt er toch nog een soort wonder in de vorm van een lagere woonbelasting of een daling van de energiekosten? Door hard werken een eigen huis, ja daar zijn we heel blij mee. Lekker wat hypotheek erop, dus belasting betalen we haast niet, maar we eten nu onze eigen poen op.Nou ja, beter dan dat een ander het doet. Je zal maar een ramp meemaken zoals in Pakistan en je bent alles kwijt. Vroeger heb ik houtjes gezocht op het strand in Zandvoort. Dan zaten we lekker warm. Moeder zat in de schemering voor te lezen bij het lichtje van het theewarmhoudgeval. We hadden een oude fiets en deden overal heel lang over.Als ik aan die dingen denk, wordt ik nog warm.
Up en down kan het gaan in het leven, gelukkig put ik mijn levensvreugde uit de enige bron, die nooit leeg raakt. Ik blijf vergelijken, vind ik wel leuk. Maar ik ben blij dat ik niet in de regering zit en ik niet hoef te scoren met al die plannetjes, die er iedere keer uit de kokers komen. Als die lieden op de buis komen, moet je gewoon eens opletten wie de mensen nog recht durft aan te kijken. Dan zie je wie echt zijn en wie nagemaakt zijn. UIteindelijk krijgen we allemaal de gelegenheid om alles uit te leggen en dan kun je je nergens meer achter verschuilen, dus zet je radar allemaal maar aan en probeer het echte gevaar te zien aankomen.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Jolanda »

Ik ben in afwachting of het nog iets wordt van het aanbod voor een collectieve verzekering bij Zilveren Kruis via CAO Universiteiten. Het eerste aanbod was erg goed, alleen is er onenigheid ontstaan en moet er verder onderhandeld worden. Indien het aanbod blijft staan dan zal ik overstappen naar deze collectieve verzekering.

Nu zit ik ook bij Zilveren Kruis en ik zal daar zowiezo blijven. Alleen wil ik dan mijn man daar verzekeren via Unie KBO, want dat geeft toch meer korting en hij is ten slotte net 50+. :lol: (het scheelt ons dan circa 140 euro per jaar tov het huidige aanbod)

huppeltrutje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 11:16

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door huppeltrutje »

Ik was heel goed verzekerd bij VGZ (plus integraal),maar heb nu helaas al mijn aanvullende verzekeringen moeten op zeggen omdat het niet meer op te brengen is .Bedankt Hoogervorst. en naar een andere verzekering overstappen is ook al heel erg zinloos want volgend jaar betaal je zowiezo overal boven de 100 euro alleen voor de basis verzekering,dus de aanvullende verzekeringen zullen vast ook nog wel verder uitgemolken worden.Dus beter meteen alle aanvullende verzekeringen op zeggen dan maar want die betaal je nu alleen om de basis verzekering "betaalbaar" te houden want de verzekeraars leggen daar nu geld bij ,want ze willen toch klanten winnen.
Volgend jaar als ze de mensen hebben binnen gehaald komt de aap wel uit de mouw.

vader van 5

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door vader van 5 »

Ik heb voor mijn 5 kinderen alleen aanvullende verzekeringen afgesloten bij Anderzorg. De basisverzekering betaal ik niet heb er geen geld voor.

Ik zie wel als er wat gebeurt ik moet rondkomen van 1050 euro en de maandlasten zijn al meer dan 700 euro.

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb voor mijn 5 kinderen alleen aanvullende verzekeringen afgesloten bij Anderzorg. De basisverzekering betaal ik niet heb er geen geld voor.
Da's knap idioot want de basisverzekering is gratis voor kinderen (onder de 18 jaar). Wil je je eigen kinderen ziek of dood hebben of zo?

sarietje

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sarietje »

na veel verzekeringen on-line bekeken en de vergoedingenoverzichten uitgedraaid te hebben om alles te kunnen vergelijken was ik uitgekomen bij VGZ. Jarenlang Zilveren Kruis gehad, die én duur was én veel niet vergoedde. Ben blij daarvan af te zijn.
Toen United Consumers ook nog kwam met een korting van 10 % bij VGZ besloot ik naar VGZ te gaan. Toen kwam ook nog via de werkgever een aanbod voor collectief verzekeren bij VGZ met flinke korting en aanvullende vergoedingen.
Dus voor dochter van 18 via Un.Con. een VGZ-basisverzekering met Jongeren Extra aanvulling voor E 91,80 en voor ons gezin met 2 jongere kinderen een VGZ-basis met beperkte aanvullende verz. en een basis tand , p.p. E 95,30. Het buitenland gedeelte zit niet in de bep. aanv. verz. maar dat doe ik via de reisverzekering omdat dat veel goedkoper is.
Het was veel werk. Overleg met anderen was belangrijk om je mening te vormen.
Nu hopen dat de premies volgend jaar niet explosief stijgen.

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Dat begrijp ik ook niet helemaal. Kinderen onder de 18 hoeven zich toch niet te verzekeren?

m.kramer

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door m.kramer »

Ik ben gewoon bij mijn oude verzekeraar gebleven omdat ik het allemaal erg onduidelijk vind wat er nou niet en wel meeverzekerd is. De polissen zijn wel erg uitgebreid. Waar ik mij wel zorgen over maak is het feit dat er in een intervieuw op het journaal is gezegd dat de verzekeraars de nieuwe polissen tegen DUMP prijzen hebben moeten aanbieden. Ik weet niet wat dump prijzen zijn maar als je ongeveer 100 procent meer gaat betalen kan je niet echt meer spreken over dump prijzen lijkt mij

sarietje

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sarietje »

Nee, p.p. is voor de twee volwassenen.

Gesloten