LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden ook eens konstant virussen toegestuurd gekregen van een bekende persoon die mij lastig viel. Ik heb toen chello gevraagd om een ander mailadres maar dat was onmogelijk. Chello heeft wel voor mij de provider van die persoon benadert en toen was het plots afgelopen met die virusmails. Ik zit nu eenmaal aan dit abonnement vast en verder heb ik gelukkig geen klachten over mijn kabel aansluiting van chello(classic). Chello fungeert nu sinds een paar maanden ook als virusscanner en plukt gelukkig alle virussen eruit.Mijn Norton is nu ''werkeloos'' wat virusonderschepping betreft. :lol: Bedankt voor de uitleg betreffende de virusmailtjes.

Caveat Emptor

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Caveat Emptor »

wie nu nog niet heeft opgelet......... 1 :idea: gebruik geen internet explorer als er een programma is waar de spyware op is afgesteld is het internet explorer. Moeiteloos komt het binnen, je merkt het niet eens 9 van de 10 keer. 2 :idea: gewoon iedere week een keer met een spyware verwijderaar je systeem schonen. Gebruik daar om Mozilla Firefox voor het surfen En gebruik spybot Search and Destroy om je systeem schoon te houden. http://www.mozilla.org/products/firefox/ http://www.safer-networking.org/en/index.html :lol: Ik gebruik zelf deze twee programmas en ben erg tevreden. :P ***************************** Caveat Emptor ***************************** :idea:

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

De nieuwste IE is al beter bewapend tegen de nieuwste spyware. De IE in Windows Server 2003 is nóg beter bewapend tegen spyware (alleen het surfgemak is niet echt lekker daardoor). Vooralsnog raden wij ook aan om op FireFox over te stappen of in ieder geval de allernieuwste Internetnet Explorer op http://www.windowsupdate.com op te halen :!: Wij zien nog zoveel mensen met IE 4.0, 5.0 en 5.5 surfen dat we er bijna bang van worden.. IE 6.0 mensen :arrow:

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 30 Oct 2004 12:14 door Joost01 -------------------------------------------------------------------------------- het is zo dat de meeste spyware, leuk of niet, meestal niet geheel verwijderd kunnen worden, het is tegenwoordig al zo ver dat een pop up uit zichzelf een programma op jou computer kan installeren zonder toestemming. vervelend, vooral als je een nieuwe computer hebt maar eigenlijk nog niet goed weet wat t is. De meeste spyware kun je herkennen aan bestanden die eindigen op .dll de meeste "spyware killers" heb je niks want die verwijderen alleen een klein deel van 't bestand of verwijderen t tijdelijk en houden het in quarantaine. Norton System Works 2003 2004 of een andere recente versie kan echter wel die bestanden verwijderen. je kunt eens zoeken in je computer of je veel .dll bestanden hebt bijvoorbeeld met ad-aware, maar die zal ze niet kunnen verwijderen, eveneens als je t zelf probeert zal je computer zeggen: Kan bestand niet verwijderen, controleer of uw schijf wel of niet bijveiligd is tegen het schrijven van bestanden. je kan ze zelf ook al neit verwijderen!! Ik raad norton system works aan ook al kost het je een beetje geld, het werkt toppie, ook al download je elk spyware kill programma bestaat wat gratis is, ze worden steeds slimmer en alleen norton weet tot nu toe alles buiten je computer te houden met optimale bescherming, zorg dan ook altijd dat je minstens een firewall hebt. Veel suc6, als er nog iemand tips heeft hoor ik die graag. Joost,

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

He hallo zijn er hier geen moderatoren? Wat vriend Joost hier o.a. mensen zal laten doen is het verwijderen van .dll bestanden die programmas nodig hebben om te kunnen functioneren. Er staat een test in de PC-active over een aantal anti-spyware programmas en daarbij kwam Norton niet als beste uit de test.

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

De meeste spyware kun je herkennen aan bestanden die eindigen op .dll
:shock: wat is dat voor onzin :!: DLL bestanden zijn BELANGRIJKE Windows bibliotheek bestanden die je NIET zomaar weg mag gooien :!: Verder is norton geen spyware verwijderaar. Het is een virusscanner, die tegenwoordig ook spyware wil weghalen.

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Mooi ik ben dus gelukkig niet de enige die wakker is :wink:

Predicador

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Predicador »

nouja, je kan best een paar .dll bestanden wissen... Weet je in ieder geval zeker dat dr geen spyware meer op je computer zit... Maar windows zal zelf ook niet echt bijster goed meer functioneren. DLL = Dynamic Link Library (dus bestand waarmee allerlei informatie wordt gekoppeld aan andere bestanden) Een bestand weghalen en het programma (Windows) stort als een kaartenhuis in. NIET VERSTANDIG DUS

connie

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door connie »

ik hadt ook last van spyware je moet gewoon spybot search en destroy downloaden ben je er zo vanaf

connie

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door connie »

is niet waar ik heb spybot ook gister gehaald en heb dr geen problemen mee

Oo

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Oo »

The requested URL /mijn/index.php was not found on this server. :roll: g0 h0me n00b

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Geplaatst op 30 Oct 2004 15:33 door Oo The requested URL /mijn/index.php was not found on this server. Rolling Eyes g0 h0me n00b
Waar heb je het over?

appel

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door appel »

Ik heb een zeer goeie Pest patrol die kan je dowloaden op downloads.com en daarna nog een hack op www.andr.net tis de beste die er is met adware had ik alles verweidert(dacht ik) nou ik op internet prutsen kom en pest patrol tegen ik scannen ermee 2000 :oops: !!!!!!!! adware en spyware dus allemaal verweidert nou hij loopt veel beter. :o

Inter(1)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Er staat een test in de PC-active over een aantal anti-spyware programmas en daarbij kwam Norton niet als beste uit de test.
Ik ben ook niet z`on Norton fan(vreet te veel geheugen ) maar dat is geen echte spyware verwijderaar. In alle virusscanners en firewalls is dat maar bijzaak. Wel de spamfilters en die zijn vaak zo slecht nog niet.. @appel Pestpatrol vind ik zelf heel goed werken . Verder goed dat iedereen waarschuwt om niet zomaar dll `s te verwijderen want zulk soort berichten blijven gewoon staan.

[jordihutjens1992@hotmail.]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door [jordihutjens1992@hotmail.] »

als je computer heel langzaam gaat dan moet je bij google ad-aware se intypen en dan op de 2 van boven klikken en dan staat er aan de zijkant download.co top 5 klik daarop en voor de rest weet je het wel als iemand mij op msn toe wil voegen mijn msn adres is [email protected] :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D 8) 8) :lol: :lol: :o :o :)

marleen Stevense [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door marleen Stevense [[email protected]] »

Hoe weet ik hoe spyware en dergelijke eruit ziet, als leek?? Wat kan er dan gebeuren? Had er wel van gehoord nadat ik een iets had gedownl. Het ging toen om een programma met allemaal emotions en andere plaatjes. met een alfabetische volgorde erin met allemaal onderwerpen. dan had je emotions op kantoor of tennisbaan, enz. Er werd toen geroepen dat het spyware was????? gr marleen

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

als je computer heel langzaam gaat dan moet je bij google ad-aware se intypen en dan op de 2 van boven klikken en dan staat er aan de zijkant download.co top 5 klik daarop en voor de rest weet je het wel als iemand mij op msn toe wil voegen mijn msn adres is [email protected] Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Cool Cool Laughing Laughing Surprised Surprised Smile
Laat me raden, 1992 is je geboortedatum :roll: .

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Hoe weet ik hoe spyware en dergelijke eruit ziet, als leek?? Wat kan er dan gebeuren? Had er wel van gehoord nadat ik een iets had gedownl. Het ging toen om een programma met allemaal emotions en andere plaatjes. met een alfabetische volgorde erin met allemaal onderwerpen. dan had je emotions op kantoor of tennisbaan, enz. Er werd toen geroepen dat het spyware was????? gr marleen
MARLEEN --> Kijk eens op http://www.antispywareoffensief.nl Daar staat in duidelijke taal precies wat het is en hoe je ervanaf kunt komen.

xx [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door xx [[email protected]] »

Download de volgende programma's: adaware spybot.. hiermee zal veel ellende van de pc verdwijnen

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Download de volgende programma's: adaware spybot.. hiermee zal veel ellende van de pc verdwijnen ===== Het lijkt me tochwel handig als de mensen ook weten hoe ze hiermee om moeten gaan, waar ze het kunnen downloaden etc. etc..

Gesloten