LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Test speelgoed 22-11-2004
Test speelgoed 22-11-2004
Hier schrik ik toch echt van! Laat Radar te jonge kinderen speelgoed , nota bene, IN OPDRACHT, kapot maken. De normen en waarden zakken inderdaad wel erg hard onderuit. Controleren op veilig speelgoed-Ja. Te jonge kinderen laten spelen met speelgoed en vervolgens opdracht geven dit zo goed als maar mogelijk is kapot te maken, grenst aan het ongelofelijke. Radar, moeten jullie op die manier gaan scoren? Ik geef een kind van vier jaar ook geen video camera of een fototoestel in zijn of haar handen. Kapot krijgen, o ja daar zullen ze ongetwijfeld binnen vijf minuten in slagen als ze ermee mogen gooien en op gaan trappen. Wees eens wijzer en doe het echte onderzoekswerk waarvoor jullie mene te zijn en houdt op met deze gemanipuleerde flauwekul!!!
Re: Test speelgoed 22-11-2004
Heb mij zeer zitten ergeren aan de speelgoedtest waarbij kleuters speelgoed kapot mogen maken! Zelf geef ik les in een kleutergroep en daar leer ik juist hele andere dingen dan speelgoed kapot te trappen of staarten uit paarden te trekken. Je leert ze juist voorzichtig te spelen met speelgoed! Zoiets doe je toch niet met kinderen! Geef het speelgoed liever aan anderen dan het moetwillig kapot te zitten maken.Heb altijd met plezier zitten kijken naar het programma maar dat plezier is mij nu toch echt ontnomen.
Daarnaast moet het team van radar beter weten. De test is nergens op gebaseerd. Het ene kind is nu eenmaal sterker dan het andere en daardoor zal het ene kind ook meer kapot krijgen dan het andere kind. Als een kind het speelgoed gooit, moeten alle kinderen dat doen. Als een kind op speelgoed trapt, dan moeten allle kinderen dat met het speelgoed doen. Alleen dan krijg je een eerlijk onderzoek!
Daarnaast moet het team van radar beter weten. De test is nergens op gebaseerd. Het ene kind is nu eenmaal sterker dan het andere en daardoor zal het ene kind ook meer kapot krijgen dan het andere kind. Als een kind het speelgoed gooit, moeten alle kinderen dat doen. Als een kind op speelgoed trapt, dan moeten allle kinderen dat met het speelgoed doen. Alleen dan krijg je een eerlijk onderzoek!
De test die u op tv hebt laten zien vind ik ronduit belachelijk.
Ouders laten hun kinderen niet expres speelgoed kapot maken en geven er dus ook geen opdracht toe.
Als kinderen willen voetballen nemen ze daarvoor een voetbal en niet een brandweerauto of paard met koetsje.
Dit is werkelijk aanzetten tot vernielzucht en heeft niets met spelen te maken.
Slecht onderzoek en niet van toepassing op normale kinderen.
cora van pelt
Ouders laten hun kinderen niet expres speelgoed kapot maken en geven er dus ook geen opdracht toe.
Als kinderen willen voetballen nemen ze daarvoor een voetbal en niet een brandweerauto of paard met koetsje.
Dit is werkelijk aanzetten tot vernielzucht en heeft niets met spelen te maken.
Slecht onderzoek en niet van toepassing op normale kinderen.
cora van pelt
de manier waarop de brandweerauto's z.g. getest werden slaat natuurlijk nergens op
deze test is tros radar niet waardig
Dit is aanzetten tot vernieling
deze test is tros radar niet waardig
Dit is aanzetten tot vernieling
mensen ik vind dat jullie wel onwijs aanstellen zeg!
de test heeft perfect resultaat, okay in opdracht kapot maken maarja het gaat toch wel vaak kapot of het nou in opdracht of niet is.
het laat goed zien hoe bestendig dat speelgoed is. als je een truck voor 20 euro koopt waar nniks mee is gebeurd omdat het bijna uit 1 geheel bestaat vind ik een behoorlijk verschil met een truck van 35 e die uit 300 deeltjes bestaat. Kinderen willen spelen, geen modelbouw! naja hier dan.
ik vind het een perfecte test
en wil graag meer zien!! ~nostalgie~ meer kapot speelgoed heerlijk!
met bv. prodigy-firestarter eronder hehehehe ofzo !!
de test heeft perfect resultaat, okay in opdracht kapot maken maarja het gaat toch wel vaak kapot of het nou in opdracht of niet is.
het laat goed zien hoe bestendig dat speelgoed is. als je een truck voor 20 euro koopt waar nniks mee is gebeurd omdat het bijna uit 1 geheel bestaat vind ik een behoorlijk verschil met een truck van 35 e die uit 300 deeltjes bestaat. Kinderen willen spelen, geen modelbouw! naja hier dan.
ik vind het een perfecte test
en wil graag meer zien!! ~nostalgie~ meer kapot speelgoed heerlijk!
met bv. prodigy-firestarter eronder hehehehe ofzo !!
w
at een belachelijke test laten jullie uitvoeren
agressie is er al genoeg in de wereld
had het programma altijd erg hoog in mijn vaandel
maar hier heb ik weinig waardering voor.
dit slaat nergens op.
at een belachelijke test laten jullie uitvoeren
agressie is er al genoeg in de wereld
had het programma altijd erg hoog in mijn vaandel
maar hier heb ik weinig waardering voor.
dit slaat nergens op.
Ik zou aangifte wegens vernieling moeten doen!
Dit is geen testen maar moedwillige vernieling.
Dit heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Schande zo'n vertoning!
Dit is geen testen maar moedwillige vernieling.
Dit heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Schande zo'n vertoning!
[b
Ik ben het zeer eens met de reactie van Mast01. Het is ronduit belachelijk om kinderen zo met hun speelgoed om te laten gaan!
Slopen is zelf nieuwe kopen!!
]Wel eens van normen en waarden gehoord??[/b]
Ik ben het zeer eens met de reactie van Mast01. Het is ronduit belachelijk om kinderen zo met hun speelgoed om te laten gaan!
Slopen is zelf nieuwe kopen!!
]Wel eens van normen en waarden gehoord??[/b]
Wat een waardeloos onderwerp en wat een ontzettend waardeloos idee om kinderen speelgoed moedwillig te laten slopen. Wat moeten die kinderen nu niet denken en bovenal bewijst het helemaal niks! Ik had van een consumentenprogramma meer inhoud en waarde en normen verwacht. Radar daalt in aanzien!
bij mij stijgt dit programma! heerlijk! meer!
ik vind dat de mensen hier zich niet zo moeten aanstellen...!
heerlijk killa peuters. jullie nemen het allemaal veel te serieus.
Hoe hadden ze dit anders kunnen testen? tuurlijk zijn er meer manieren, maar voor vermaak zou ik dit ook kiezen.
ik vind dat de mensen hier zich niet zo moeten aanstellen...!
heerlijk killa peuters. jullie nemen het allemaal veel te serieus.
Hoe hadden ze dit anders kunnen testen? tuurlijk zijn er meer manieren, maar voor vermaak zou ik dit ook kiezen.
Dit is natuurlijk de gekheid ten top, want kinderen krijgen zoiets om mee te spelen en niet om te zien wat het eerste kapot is.
Natuurlijk wordt er wel eens iets vernield, maar dit slaat totaal nergens op.
Geef ze allemaal een breedbeeld tv of een computer en ga die tegen de muur gooien om te zien of die het dan nog doet dan doe je er ook dingen mee waar het niet voor is bestemd.
Test van niks, Radar, ben beter gewend
Natuurlijk wordt er wel eens iets vernield, maar dit slaat totaal nergens op.
Geef ze allemaal een breedbeeld tv of een computer en ga die tegen de muur gooien om te zien of die het dan nog doet dan doe je er ook dingen mee waar het niet voor is bestemd.
Test van niks, Radar, ben beter gewend
Reactie op gast 'zand'
U moet wel een heel slechte jeugd hebben gehad of behoorlijk gefrustreerd zijn, of behoorde u tot die jongetjes of meisjes (want ik weet niet wat u bent) die toen ik nog jong was er ook waren en die altijd jouw speelgoed kapot maakte als ze kwamen spelen? Ik denk dat u zelf geen kinderen hebt anders zou u wel anders reageren. Maar in principe gaat het om het feit dat je vier-jarigen niet laat spelen met speelgoed die voor ouderen bedoeld zijn, dat vindt ik nog de grootste fout van Radar.
U moet wel een heel slechte jeugd hebben gehad of behoorlijk gefrustreerd zijn, of behoorde u tot die jongetjes of meisjes (want ik weet niet wat u bent) die toen ik nog jong was er ook waren en die altijd jouw speelgoed kapot maakte als ze kwamen spelen? Ik denk dat u zelf geen kinderen hebt anders zou u wel anders reageren. Maar in principe gaat het om het feit dat je vier-jarigen niet laat spelen met speelgoed die voor ouderen bedoeld zijn, dat vindt ik nog de grootste fout van Radar.
Normaliter reageer ik niet of nauwelijks op een forum maar nu wil ik wel even reageren en wat tips geven voor nieuwe tests aan de redactie van Radar.
1. Bij welk type tandpasta en met welke hoeveelheid gaat een kind overgeven na het doorslikken ervan.
2. Met welk speelgoed brengt een kind meer verwondingen toe aan een ander kind als ze ermee slaan.
3. Welk broodrooster is het meest kindonvriendelijk.
4.......en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ongelooflijk wat een bar slechte en ongeloofwaardige test hebben jullie laten zien op de publieke zender. Dat jullie speelgoed testen op duurzaamheid en om te kijken of ze tegen een stootje kunnen (laten vallen op bepaalde hoogte) dat lijkt mij een prima plan.
Het heet speelgoed en geen sloopgoed en daar lijkt het mij ook voor gemaakt, om mee te spelen. De vergelijking van een auto-crash test was ook een "zeer goede " vergelijking.
1. Bij welk type tandpasta en met welke hoeveelheid gaat een kind overgeven na het doorslikken ervan.
2. Met welk speelgoed brengt een kind meer verwondingen toe aan een ander kind als ze ermee slaan.
3. Welk broodrooster is het meest kindonvriendelijk.
4.......en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ongelooflijk wat een bar slechte en ongeloofwaardige test hebben jullie laten zien op de publieke zender. Dat jullie speelgoed testen op duurzaamheid en om te kijken of ze tegen een stootje kunnen (laten vallen op bepaalde hoogte) dat lijkt mij een prima plan.
Het heet speelgoed en geen sloopgoed en daar lijkt het mij ook voor gemaakt, om mee te spelen. De vergelijking van een auto-crash test was ook een "zeer goede " vergelijking.
Ik vond het amusant en de kinderen zo te zien ook. Wat een hoop moraalridders hier die meteen met Balkenendes normen en waarden en grote woorden als terrorisme komen smijten.
Zie ook eens ergens de lol van in, er bleven toch ook auto's heel in deze testhel voor speelgoed?
Ik zou het wel weten als ik zoiets moest kopen, keek ik toch even naar de degelijkste en dat is in de winkel (in de doos) vaak niet goed te zien.
Radar, ik vond het niet verkeerd!
Zie ook eens ergens de lol van in, er bleven toch ook auto's heel in deze testhel voor speelgoed?
Ik zou het wel weten als ik zoiets moest kopen, keek ik toch even naar de degelijkste en dat is in de winkel (in de doos) vaak niet goed te zien.
Radar, ik vond het niet verkeerd!
Radar? test niet verkeerd? Niet goed bij jullie hoofd zijn jullie!
Moraalridders zijn is denk ik van niemand de bedoeling. Bent u ook al zo'n ouder die het gewoon vindt als alles maar kapot gemaakt wordt en zich niet aangesproken voelt als men hier op wijst. Het is, zonder moralistisch te willen weten, gewoon niet normaal dat aan kinderen van LET WEL! 4 JAAR wordt gevraagd! om speelgoed kapot te maken. Dar heeft nog geen eens met normen en waarden te maken maar wel alles met psychologische kronkels om kinderen daartoe aan te zetten! Niet goed te praten!!!!
-
Ik werd ook heel boos over deze uitzending. Inderdaad in deze tijden van "fatsoen moet je doen" en "tegen zinloos geweld", is deze uitzending een smet op radars' blazoen.
Met hetzelfde argument, "wat is het beste huisdier voor jonge kleuters?" hadden deze kinderen misschien een jonge hond of kat de nek omgedraaid. Kinderen zijn nou eenmaal zeer vatbaar voor suggestie, en je kan ze werkelijk allerlei immorele zaken laten doen, omdat ouderen het zeggen. Lukt ook nog wel met voetbalvandalen, "welk busbedrijf is het meest hooligan-proof?"
Ik heb nog de volgende kijkcijferverhogende programma's voor radar op de plank liggen:
-in welke provincie protesteren de vrouwen het minst tegen groepsverkrachting? (er zijn en blijven mannen die willlen verkrachten, als ze nou allemaal naar die ene provincie verhuizen doen we een ander het minste pijn).
-In welke provincie kan de gemiddelde cafebezoeker het meeste messteken in zijn borst verdragen? (Dit voor de moordlustigen onder ons in het uitgaansleven. Ga naar die provincie en je wandaden lopen misschien met een sisser af).
-Van welk bleekwater drinken gaat uw kind het eerst dood?
-Welk electriciteitsbedrijf geeft de pijnlijkste schok uit het stopcontact?
-Welk condoom is het best geschikt voor minderjarigen? (met door radar gefinancierd prostitueebezoek voor minderjarige jongens). Dit met het idee dat de jonge mannen van onderen nog niet geheel volgroeid zijn. Sex gebeurt nou eenmaal ook onder de 18.
-Welke drug is het minst schadelijk voor jong volwassenen? (Jong volwassenen zijn heel nieuwsgierig, dus na deze vergelijkende test van radar onder alle soft- en harddrugs weet u nu wat u ze dan maar het beste mee kunt geven naar een weekendje Pinkpop).
Enzovoort, enzovoort.
Antoinette's verweer dat er nou eenmaal nieuwe auto's in puin worden gereden in crashtests, is geen verweer. Radar zette kleuters aan tot immoreel gedrag. We gaan ook niet kijken hoe vandaalbestendig auto's zijn. Ieder product delft op deze wijze het onderspit.
Hoe zou Antoinette het vinden als anderen haar kinderen ophitsen om haar interieur van haar huis te testen op vernielzuchtige kleuters? Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Met hetzelfde argument, "wat is het beste huisdier voor jonge kleuters?" hadden deze kinderen misschien een jonge hond of kat de nek omgedraaid. Kinderen zijn nou eenmaal zeer vatbaar voor suggestie, en je kan ze werkelijk allerlei immorele zaken laten doen, omdat ouderen het zeggen. Lukt ook nog wel met voetbalvandalen, "welk busbedrijf is het meest hooligan-proof?"
Ik heb nog de volgende kijkcijferverhogende programma's voor radar op de plank liggen:
-in welke provincie protesteren de vrouwen het minst tegen groepsverkrachting? (er zijn en blijven mannen die willlen verkrachten, als ze nou allemaal naar die ene provincie verhuizen doen we een ander het minste pijn).
-In welke provincie kan de gemiddelde cafebezoeker het meeste messteken in zijn borst verdragen? (Dit voor de moordlustigen onder ons in het uitgaansleven. Ga naar die provincie en je wandaden lopen misschien met een sisser af).
-Van welk bleekwater drinken gaat uw kind het eerst dood?
-Welk electriciteitsbedrijf geeft de pijnlijkste schok uit het stopcontact?
-Welk condoom is het best geschikt voor minderjarigen? (met door radar gefinancierd prostitueebezoek voor minderjarige jongens). Dit met het idee dat de jonge mannen van onderen nog niet geheel volgroeid zijn. Sex gebeurt nou eenmaal ook onder de 18.
-Welke drug is het minst schadelijk voor jong volwassenen? (Jong volwassenen zijn heel nieuwsgierig, dus na deze vergelijkende test van radar onder alle soft- en harddrugs weet u nu wat u ze dan maar het beste mee kunt geven naar een weekendje Pinkpop).
Enzovoort, enzovoort.
Antoinette's verweer dat er nou eenmaal nieuwe auto's in puin worden gereden in crashtests, is geen verweer. Radar zette kleuters aan tot immoreel gedrag. We gaan ook niet kijken hoe vandaalbestendig auto's zijn. Ieder product delft op deze wijze het onderspit.
Hoe zou Antoinette het vinden als anderen haar kinderen ophitsen om haar interieur van haar huis te testen op vernielzuchtige kleuters? Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Ik weiger te geloven dat iedereen die hier op dit forum loopt zijn verstand zo ongelooflijk op nul heeft gezet, dat er nog mensen denken dat Radar een consumentenprogramma is.
Hoe diep kun je zinken als televisiekijker? Televisie is amusement en diegene die denkt ook maar één serieus item op deze vorm van massacommunicatie te kunnen ontdekken is niet goed bij zijn hoofd.
Nu er kinderen aan te pas komen is de hel los.
Volwassenen die zich als kinderen laten misbruiken, is daar niets mis mee? Niemand vorige keer naar de uitzending van Corendon gekeken. Een volle bijeengeraapte tribune, waardoor men probeerde te ontlokken dat er een enorme hoeveelheid klachten was. Puntje bij paaltje was er anderhalve klacht. Niet dat Corendon er niet meer had, maar de redactie kon niet meer mensen zo gek krijgen dat ze als amusementsobject op een tribune zouden plaatsnemen.
In Japan wordt momenteel een televisieprogramma uitgezonden waar jonge meisjes 'live' ontmaagd worden voor het publiek. Zodat u weet wat u de komende tijd nog te wachten staat.
Wordt er hier nu over speelgoed of over kinderen gescholden?
Iemand die zijn kinderen serieus wil opvoeden, laat ze in ieder geval geen televisie kijken.
Dus al die onzin over een 'foute' test, zit voornamelijk tussen de oren van de kijker.
P.S. ik heb de uitzending niet gezien. Vorige keer één keer gekeken en voor de eerst veertig jaar weer genoeg gezien.
Hoe diep kun je zinken als televisiekijker? Televisie is amusement en diegene die denkt ook maar één serieus item op deze vorm van massacommunicatie te kunnen ontdekken is niet goed bij zijn hoofd.
Nu er kinderen aan te pas komen is de hel los.
Volwassenen die zich als kinderen laten misbruiken, is daar niets mis mee? Niemand vorige keer naar de uitzending van Corendon gekeken. Een volle bijeengeraapte tribune, waardoor men probeerde te ontlokken dat er een enorme hoeveelheid klachten was. Puntje bij paaltje was er anderhalve klacht. Niet dat Corendon er niet meer had, maar de redactie kon niet meer mensen zo gek krijgen dat ze als amusementsobject op een tribune zouden plaatsnemen.
In Japan wordt momenteel een televisieprogramma uitgezonden waar jonge meisjes 'live' ontmaagd worden voor het publiek. Zodat u weet wat u de komende tijd nog te wachten staat.
Wordt er hier nu over speelgoed of over kinderen gescholden?
Iemand die zijn kinderen serieus wil opvoeden, laat ze in ieder geval geen televisie kijken.
Dus al die onzin over een 'foute' test, zit voornamelijk tussen de oren van de kijker.
P.S. ik heb de uitzending niet gezien. Vorige keer één keer gekeken en voor de eerst veertig jaar weer genoeg gezien.
Los van de onzinnige test, vind ik het opvoedkundig onverantwoord. Ik zou mijn kinderen nooit mee hebben laten doen aan zo'n "test". Kinderen zijn heel gevoelig voor allerlei zaken. Als je ze de ene keer vertelt dat ze iets stuk mogen maken en het de volgende keer verbiedt begrijpen ze dat niet.
Verder is Radar natuurlijk een programma dat alleen uit is op kijkcijfers en heeft het niets te maken met het opkomen voor de consument. Jammer dat niet meer mensen dat inzien.
Verder is Radar natuurlijk een programma dat alleen uit is op kijkcijfers en heeft het niets te maken met het opkomen voor de consument. Jammer dat niet meer mensen dat inzien.
wat een stelletje aanstellers hier op het forum zeg!!!
De test geeft aan waar het speelgoed tegen kan. Ooit een driftig kind gezien?? Nou die gooit en smijt met zijn speelgoed..... Met de test probeert Radar te laten zien wat veilig speelgoed is!!!! Speelgoed dat in 1001 stukjes uiteenvalt als het kind er (expres of perongeluk) boven op gaat staan is niet veilig.... Dus stel jullie niet aan, Radar wil alleen maar laten zien welk speelgoed er wel of niet veilig is voor jouw kinderen!!!!
De test geeft aan waar het speelgoed tegen kan. Ooit een driftig kind gezien?? Nou die gooit en smijt met zijn speelgoed..... Met de test probeert Radar te laten zien wat veilig speelgoed is!!!! Speelgoed dat in 1001 stukjes uiteenvalt als het kind er (expres of perongeluk) boven op gaat staan is niet veilig.... Dus stel jullie niet aan, Radar wil alleen maar laten zien welk speelgoed er wel of niet veilig is voor jouw kinderen!!!!