LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groente en fruit
Groente en fruit
We horen al jaren dat groente en fruit goed voor je zijn. Maar geldt dat ook voor de bestrijdingsmiddelen die erin zitten? Radar zoekt het aanstaande maandag uit.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2007 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groente en fruit
Goed wassen was het motto toch?
Ik eet mijn leven lang gewassen groente en fruit en ik leef nog steeds.
En nooit ziek dus.
Ik eet mijn leven lang gewassen groente en fruit en ik leef nog steeds.
En nooit ziek dus.
-
Is dit nu een consumentenprogramma wat een onafhankelijk en objectief prgramma predikt te zijn?
Stemmingmakerij, het continu onderbreken van de verdediging (de supermarkten in deze), het continu herhalen van de informatie van milieudefensie en het niet juist weergeven van een mening van wetenschappers.
Alles met het oogmerk om voor eigen parochie te preken.
Walgelijk gepresenteerd door mw. Hertsenberg.
Ik neem nog een "giftige paprika" uit Spanje, heerlijk.
Stemmingmakerij, het continu onderbreken van de verdediging (de supermarkten in deze), het continu herhalen van de informatie van milieudefensie en het niet juist weergeven van een mening van wetenschappers.
Alles met het oogmerk om voor eigen parochie te preken.
Walgelijk gepresenteerd door mw. Hertsenberg.
Ik neem nog een "giftige paprika" uit Spanje, heerlijk.
nee in dat fruit zitten alle geneesmiddellen al in verwerkt.
-
De woordvoerder van CBL vertelde dat alle telers gecertificeerd zijn. Wat hij er niet bij vertelde was dat die certificatie betekend dat een teler moet voldoen aan de regelgeving van het betr. land. Dit betekend dat bijv. paprikatelers uit Ned. en uit Spanje hetzelfde certificaat voeren. Deze paprika's liggen dus gebroederlijk naast elkaar in het schap onder hetzelfde certificaat. "klein" verschil: de paprika's uit Spanje zijn wel behandeld met bestrijdingsmiddelen welke in Ned. verboden zijn.
Om terug te komen op de meneer van het CBL; de supermarkten kopen inderdaad alleen van gecertificeerde telers. Daar is geen woord van gelogen.
Om terug te komen op de meneer van het CBL; de supermarkten kopen inderdaad alleen van gecertificeerde telers. Daar is geen woord van gelogen.
inderdaad: stemmingmakerij. Misschien moet dhr. Van Eck naar Duitsland verhuizen als hij het GFA hier onveilig vindt...
Even een reactie op Lucia-Anne: het feit dat een middel wel in Spanje is toegelaten, maar niet in Nederland, maakt het residu niet verboden.
Voor import worden zogenaamde "inporttoleranties" afgegeven, MRLs voor producten met niet in Nederland toegelaten stoffen. Deze MRLs worden getoetst aan de Nederlandse consument
Maar belangrijker, binnen de EU lidstaten bestaan lijsten met geharmoniseerde MRLs. Deze MRLs zijn gechecked op voedselveiligheid voor alle lidstaten!
Even een reactie op Lucia-Anne: het feit dat een middel wel in Spanje is toegelaten, maar niet in Nederland, maakt het residu niet verboden.
Voor import worden zogenaamde "inporttoleranties" afgegeven, MRLs voor producten met niet in Nederland toegelaten stoffen. Deze MRLs worden getoetst aan de Nederlandse consument
Maar belangrijker, binnen de EU lidstaten bestaan lijsten met geharmoniseerde MRLs. Deze MRLs zijn gechecked op voedselveiligheid voor alle lidstaten!
En zo krijgen we denk ik ook kanker, ons voedsel is bederft in Nederland. Soms denk ik weleens je kan tegenwoordig niets meer eten. Verder, hoe zit het met BIOLOGISCH voedsel?!
Dus al onze bejaarden hebben al jaaaaren gif binnen gekregen je wordt er dus wel oud mee...
geteerde schuren gaan het langst mee toch?
Of ik het nu eens ben met deze stelling of niet.. dit is natuurlijk een dooddoener. Zo ken ik er nog wel een.Dus al onze bejaarden hebben al jaaaaren gif binnen gekregen je wordt er dus wel oud mee...
"Sigaretten ongezond? Ik rook al zo lang als ik me kan herinneren en ik leef nog steeds."
Als we te schoon eten en er komt ooit een keer iets vies je lichaam in, dan word je pas ziek.
Met andere woorden: voortaan geen sambal, maar rattengif door de nasi?Als we te schoon eten en er komt ooit een keer iets vies je lichaam in, dan word je pas ziek.
Big-V begrijpt het niet helemaal geloof ik....
Ik begrijp het wel. Je bedoelt dat je, door ongezonde dingen te eten, weerstand opbouwt, zodat je "tegen een stootje kan". Ik geloof echter niet dat dit opgaat voor bestrijdingsmiddelen en gif.