LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopieerheffing

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ Dubbelzout,
Ik heb helemaal niet gezegd dat jij naar Belgie moet voor videobanden, maar dat ik dat doe.
Dus jouw reactie is net zo dom en onrechtvaardig als de kopieerheffing.
Met vriendelijke groet,
acjzr1 8)

inge254
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 20:53

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door inge254 »

vwb kopieerheffing:


ik wil best kopieerheffing betalen, ik heb begrepen dat je voor
thuisgebruik een kopie van dvd of cd mag maken.

Maar elke cd en dvd die ik heb aangeschaft heeft kopieerbeveiliging, dus zonder (semi) ilegale software die de beveiliging omzeilt kan ik niet kopieren !!!!!

wel jammer, nu slijten de originele cd's in de wisselaar

mvg Inge

Buitenmolen
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2007 21:26

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door Buitenmolen »

Weer Onzin..een kopieerheffing wat is dat nou weer voor onzin. Vooral thuis kopie eigen gebruik. Dit kan gewoon niet. Hoe lang blijven cd of dvd goed. Mischien heel kort. En krijgen we dan betaalde cd/dvd een kopieer-heffing terug. Dat heeft niemand aangedacht. Levensduur van cd/dvd kan kort zijn. Weg met die kopieerheffing.......?

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door kpndrama »

Goedkope dvd's bestel je dan ook in duitsland bij een bedrijf dat gericht is op klanten in de benelux.
Scheelt gewoon veel geld

FredvZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2007 13:55

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door FredvZ »

@inge254:

De kopieerheffing heeft alleen betrekking op muziekCD's en DVD's.

Films en software vallen onder andere wetgeving, wat er neer komt dat er géén kopie van mag worden gemaakt.

Verwarrend: ja.
Maar dit was al zo het geval bij de invoering. Blijkbaar ontbreekt het bij de Nederlandse overheid aan het kennis over deze materie.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door Shine »

Weet je dat zeker Fred?
Als ik Brein lees:

ik voor iemand anders kopieën maken van cd's, MP3-bestanden of van andere muziek en films?
Nee. Beeld en geluid mag u uitsluitend voor uzelf 'thuiskopiëren'. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' zelf een kopie maken van bv. een cd of een MP3-muziekfile. Daar betaalt u ook een kleine heffing voor wanneer u een blanco drager koopt. Meerdere kopieën maken om deze uit te lenen, te verhuren of verkopen is niet toegestaan zonder toestemming van de rechthebbenden. Deze uitzondering geldt niet voor computersoftware, waaronder ook computerspellen. Die mogen dus helemaal niet zonder toestemming gekopieerd worden.


Mag ik kopieën maken van mijn computerspellen en andere interactieve software?
Nee. Computerspellen mogen niet zonder toestemming worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur 'voor eigen oefening, studie of gebruik' of een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Kopieerheffing

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als ik heffing betaal mag ik dus ook voor eigen gebruik copieren. Het is onzin dat je niet mag copieeren zolang je een heffing betaald. Anders kan het CJIB je wel boetes sturen om dat je een auto hebt en je hiermee te hard kunt rijden.

Gesloten