LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixmania

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Pixmania

Ongelezen bericht door Radar »

Radar kreeg de afgelopen weken tientallen klachten binnen over Pixmania.
Pixmania is een elektronische website winkel. Die is opgericht in 2000, ze hebben meer dan 25.000 producten en zijn via internet actief in 26 landen. Het hoofdkantoor zit in Frankrijk, veel mensen hebben daar geen erg in, want ze hebben een Nederlandse domeinnaam. De meeste voorkomende klachten zijn; communicatie, lange levertijden, kapotte,- en defecte producten. Radar heeft contact gezocht met Pixmania en juridisch advies gevraagd aan een advocaat.

Maandag in Radar, 20.30 Ned1

dikv
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2007 17:13

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door dikv »

Oktober 2007 een Panasonic camera DMCTZ3 gekocht bij Pixmania. Prima prijs ,supersnelle levering,wordt perfect op de hoogte gehouden hoe het met de levering gaat etcetera. Door goede ervaringen heeft een collega ook een toestel gekocht en is ook vol lof over pixmania.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jor »

Natuurlijk zal het ook wel eens goed gaan maar dit in Parijs gelegen bedrijf scoort hopeloos slecht op tweakers.net. Daar is een overzicht van de grote lijst van klachten. Een belangrijk punt is het dat als er om welke reden dan ook ( defecten/ruilen ) hele hoge verzendkosten worden berekend! Ook het bellen gaat heel vaak verkeerd.Het feit dat het bedrijf kennelijk een adres in Nederland heeft doet niets af aan het punt dat retouren dus naar Frankrijk moeten. Lees de grote hoeveelheid klachten en je begrijpt waarom de Tros er aandacht aan gaat besteden.

http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html


Mvg Jor.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Ook besteld bij pixmania maar geen problemen, snelle levertijd en product is goed.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jor »

Heel fijn natuurlijk als het goed gaat maar bij dit bedrijf gaat het erg vaak niet goed en dan word goedkoop ineens duurkoop. Hier bv een reactie in de shopsurvey.
Algemeen
de site ziet er enigzins overzichtelijk uit totdat de zoekmachine gebruikt wordt. dit is een zeer slecht afgewerkte site.
maar goed na veel zoeken eindelijk het product gevonden.
product was goed geprijsd (niet enorm goedkoop maar ook niet de duurste).
na telefonisch contact of het daadwerkelijk wel het goede type was (volgens de telefoonmiep wel) besteld.


--------------------------------------------------------------------------------

Verzending
twee WD MyWorld besteld. maar verpakt of het een afval was. geen stootkussens of niets. omdat de terugstuurvoorwaarden op de site zo goed leken toch maar aangenomen.
toch het verkeerde type gekregen. zelfs na contact was het nog te moeilijk voor Pixmania om de goede informatie te geven.


--------------------------------------------------------------------------------

Aftersales
niet zeer slecht maar k*tslecht..!
nadat ik de harde schijf voor 25 euro per stuk heb mogen verzenden naar Frankrijk (RMA afhandeling schijnbaar) heb ik vandaag nog steeds geen geld terug gezien. schandalig dus.
het gaat zich om € 600.00 en die zou ik toch wel graag terug willen hebben.
na verschillende verhalen van de verschillende (slecht Nederlands sprekende mensen) heb nog steeds niet de juiste informatie of mij geld terug.

* MENSEN LET AJB OP MET DIT BEDRIJF, MALEFIDE ALS DE PEST, BESTEL DUS NIETS HIER! *

grappig een dag nadat ik dit gepost heb krijg ik in eens bericht dat het geld overgemaakt is...
het verhaal lijkt me duidelijk. ik bestel hier niets meer.
En zo staan er werkelijk tientallen in de shopsurvey van tweakers.net.De link staat in mijn eerste reactie.

Mvg Jor

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door spambam »

Een keer videocamera gekocht en net binnen garantieperiode kunnen opsturen; verzendkosten retour gehad. Prima geregeld.

Andere keer scanner gekocht, bleek retourapparaat want was gebruikt en kabel ontbrak, plus scanplastic gescheurd. Na lange mailwisseling geen nieuw apparaat maar wel usbkabel gehad; mocht retour sturen op eigen kosten.

ESOER
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:19

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door ESOER »

Snap hier echt niks van, heb meerdere malen spullen besteld en uitstekend geleverd gekregen. o.a fototoestel van canon en een videocamera van jvc alsmede honderden fotoprints.
Altijd super op tijd en compleet.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Snap hier echt niks van, heb meerdere malen spullen besteld en uitstekend geleverd gekregen. o.a fototoestel van canon en een videocamera van jvc alsmede honderden fotoprints.
Altijd super op tijd en compleet.
Dat jij een goede ervaring hebt sluit inderdaad meteen uit dat iemand anders dikke ellende ondervindt met dit bedrijf...

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Ratz »

Ook hier geen problemen met PIXMANIA gehad.
Enkele malen daar besteld(electronica), maar alles is prima verlopen.

newbar 93
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:35

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door newbar 93 »

Wij hebben ook regelmatig problemen met pixmania. We gingen gezamelijk met vakantie, wij hadden een Canon fototoestel van Pixmania bij, de ander een Canon van de fotozaak. Bij ons was om de haverklap de batterij leeg, ik denk dat er in 1 vakantie zeker wel 10 batterijen doorheen zijn gegaan.
Contact gehad met pixmania en aangetekend het toestel opgestuurd (kosten!). We kregen het toestel naar een paar weken terug met franse uitleg erop. Wij kunnen geen frans. dus na veel moeite contact kunnen krijgen met Pixmania, om te vragen of ze die zin kon vetalen. Nou na 15 minuten heb ik van ergernis de telefoon erop gegooid, ze luisterde niet, deed daar ook geen moeite voor, ging nergens over, ze moest van alles weten, wat niet van toepassing was, en na 15 minuten nog geen antwoord op me vraag of ze de zin in het frans kon vertalen. Daarna weer het toestel opgestuurd, enkele weken weg en weer een reactie in het frans terug. We gaan een weekendje weg, maken 6 foto's en ja hoor batterij helemaal leeg!!!
Later weer contact opgenomen, we wilden ons geld terug. We konden het toestel aangetekend weer opsturen (kosten!) Het geld zou op de rekening gestort worden. Fototoestel weer opgestuurd en wat denk je? Je krijgt het toestel na een aantal weken doodleuk weer thuisgestuurd!

jd1948
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:12

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jd1948 »

heb zelf problemen gehad met pixmania kocht een autoradio kwam in verpakking aan of het pakket onder een kist had gelegen
radio kapot teruggestuurd moet je ook nog eens 18 euro betalen voor het terugsturen het moet naar parijs gestuurd worden krijg je bericht duurt 40 dagen voor we geld terugstorten eerst kijken wat er kapot is aan de radio
zo werkt pixmania

MrDichter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2007 09:34

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door MrDichter »

heb bij pixmania een tv gekocht en binnen 4 uur deed ie helemaal niets meer.heb volgendedag gebeld(geen antwoordbandje) en hebben het KOSTELOOS op laten halen.kreeg bericht dat het 40 dagen kon duren en heb toen gemaild dat dat niet kon want geld trug kon binnen 7 dagen.heb toen andere gekregen.van levering 1 tot de 2 de levering duurde 14 dagen.vial mail en telefoon was cominucatie gewoon mogelijk

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door jor »

Het grappige is dat pixmania op tweakers.net nu ineens na talloze klachten feedback gaat geven, let wel, na de uitzending van de tros.Het aantal klachten is zo groot dat er van toeval geen sprake kan zijn.Natuurlijk gaat het ook vaak goed maar dat doet niets af aan de klachten van anderen.

http://tweakers.net/shopreview/3534/pix ... t-com.html

Seaward
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2008 18:03

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Seaward »

Mijn bestelling is nooit aangekomen. Pixmania geeft de transporteur (chronopost) de schuld en Chronopost heeft geen goed woord over voor Pixmania. Lekker om daar tussenin te zitten. Enfin, alles goed en wel, Pixmania is het bedrijf waar ik besteld heb en aan wie ik een betaling gedaan heb. Ik zit nu ruim 30 dagen te wachten op mijn geld. Ettelijke malen is mij beloofd dat het geld is teruggestort. Ik heb 4x een verklaring op erewoord toegestuurd alsmede een kopie van mijn identiteitsbewijs.
Vanavond stond het terug te storten bedrag nog steeds niet op mijn rekening. De manager van de service afdeling wenst mij niet meer aan de telefoon te krijgen, terugbellen doet hij ook niet. Als je als manager zelf al niet weet hoe je met klanten om moet gaan, zal je afdeling die je behoort te coachen ook nooit naar behoren gaan werken.
Er is ook een klacht gestuurd naar het e-mailadres dat via Radar bekend gemaakt werd. Ik kon mijn lachen eigenlijk niet meer inhouden toen ik een automatisch bericht kreeg "wegens afwezigheid kan ik helaas......enz."

Tha_Duck
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 22:26

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Tha_Duck »

Hier ook een prima ervaring met Pixmania. Besteld en paar dagen netjes in huis, goed verpakt en alles conform afspraak. Ofwel, ik ben tevreden.

Hoewel het bij veel mensen blijkbaar fout gaat vind ik dat je het ook moet zeggen als het wel goed gaat. Dus vandaar mijn reactie hier.

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Op 15 mei een fotocamera met geheugenkaart besteld en betaald voor mijn dochters verjaardag (22 mei). Volgens de site was alles op voorraad en zouden de goederen binnen 3 dagen geleverd worden.

Ik heb besteld want het hield in dat ik het toestel ruim op tijd binnen zou hebben. Zou er gestaan hebben dat het niet op voorraad was, dan had ik het toestel elders besteld.

Maandag 19 mei werd de geheugenkaart geleverd. Omdat ik het vreemd vond dat alleen deze geleverd werd heb ik de status bekeken op de site en daar bleek dat het toestel helemaal niet op voorraad was, pas weer op 20 mei.

Ik de klantenservice gemaild, kreeg in eerste instantie een mail terug dat het pakket verstuurd was en als ik het niet ontvangen had dat ik bij de buren moest informeren of indien niet aangekomen een formulier invullen. Ik terug gemaild dat alleen de geheugenkaart verstuurd en geleverd was en dat ze op de website konden zien dat het toestel niet voorradig was en nog niet geleverd. Sindsdien heb ik elke dag gemaild...

Nu eindelijk, bijna een week NA mijn dochters verjaardag is het toestel onderweg. Hoop dat 'ie vandaag eindelijk wordt afgeleverd...

Ik ga echt nooit meer wat bestellen bij deze ballentent. Je wordt verleid met een scherpe prijs en uiteindelijk alleen maar ellende.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoewel ze de goedkoopste waren toch maar iets meer betaald,
Helaas kun je wel afhalen na betaling, ik wil dit alleen als het een nieuw product is na controle maar dat kan dus niet....
Dus koop ik voor zekerheid wel elders iets duurdere...

Dennis112
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 22:05

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Dennis112 »

Ook bij Pixmania iets besteld, namelijk een mini-set. Laten leveren via Kiala verzend (aanradar!) voor 5,95 waarbij ik in de veronderstelling was dat ik het product voor hetzelfde bedrag retour kon zenden. Voor die 12 euro durf ik de gok wel te nemen.
Levering is verder redelijk verlopen, duurde alleen bijna 2 weken langer dan geplnd. Verder OK.
Ben toch niet tevreden over miniset en wil het retourneren. Komt de aap uit de mouw dat ik het naar Frankrijk moet terugsturen voor tussen de 20 en 30 euro porto. Dit is ronduit bespottelijk en misleidend, want Pixmania presenteert zich als Nederlands bedrijf.
Mail aan klantenservice en aan Pixmania NL mogen niet baten. Wordt gewoon niet op gereageerd.
Ze moeten dit bedrijf verbieden!!!!

svleeuwe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 13:42

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door svleeuwe »

Bestel 22sept een fotocamera.
Betaal ruim € 13,00, zodat het binnen 24-48 uur geleverd wordt.
Oke geen garantie dat dat ook zo is, maar nu bijna vier weken later, heb ik nog geen camera/geld retour.
Wel ben ik vele telefoonkosten armer en frustraties verder!
Kijk dat er eens een bestelling kwijt raakt, oke, dat er dan een o/z gedaan wordt, oke. Alleen als dan in de mail staat dat, dat o/z tot 5 okt. duurt... Verwacht je 6 okt. toch wel een berichtje, dat er een nieuwe verstuurt wordt (of evt. je geld terug kan krijgen).
Maar nee, de klantenservice laat je frustraties gewoon hoger op lopen en geeft nergens duidelijkheid over. Iedereen 'leeft erg met je mee', en vinden het allemaal erg vervelend voor je, maar nee, je door verbinden naar de juiste persoon, dat kan niet. (Blijkbaar leven we nog in de pre historische tijd en heeft nog niet iedereen een telefoon...)
Oftewel je komt die klantenservice niet voorbij!
Uiteindelijk kreeg ik gisteren een mailtje dat gebleken is, dat het pakket verdwenen is. (Oh?! Die conclusie had ik nog niet getrokken, na 7 telefoontjes in 3,5 weken tijd!) Ik kon kiezen uit:geld terug, nieuwe bestelling of tegoed bon. Aangezien we heel graag de camera willen hebben (was nl een huwelijkskado, voor een bruidspaar die inmiddels al terug is van hun huwelijksreis...), heb ik hem opnieuw besteld. Krijg ik vandaag een mailtje dat de camera momenteel niet leverbaar is. :D Blijven lachen...
Wederom klantenservice gebeld, gevraagd naar ondergetekende van de mail. "Nee die kunen we niet zomaar bellen". Oh, ja da's waar ook , we leefden in de prehistorische tijd; niet iedereen heeft telefoon.
Kijk soms heb je gewoon pech en raakt er een pakket zoek, maar de manier van communicatie en het regelen van een oplossing is gewoon erg slecht!

Atreidespaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 10:16

Re: Pixmania

Ongelezen bericht door Atreidespaul »

Ik woon in Frankrijk en bestel regelmatig iets van pixmania
tot nu toe nooit problemen gehad maar nu was het ook bij mij mis gegaan

na lang geprobeert reactie te krijgen via de telefoon heb ik het via email geprobeert ook hier langzaam en onvolledige antwoord gekregen.

Toen vertelde me iemand dat er een pixmania forum was - had toch niks te verliezen daar me bericht gepost en binnen paar uur geholpen- ze hebben mijn bericht daarna wel verwijdert :roll: maar goed je kan het dus ook altijd proberen

lijkt trouwens wel heel nieuw .......
http://pixforum.eu/index.php

Gesloten