LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegtax
Re: Vliegtax
Denk niet dat het uigezocht hoeft te worden.
We kennen Bos nou wel zo'n beetje en hij moet
zijn belofte betalen.
Dus is het gewoon voor de schatkist net zo als
alle verhogingen.
We kennen Bos nou wel zo'n beetje en hij moet
zijn belofte betalen.
Dus is het gewoon voor de schatkist net zo als
alle verhogingen.
Re: Vliegtax
Gewoon een ordinaire belasting. Ook deze regering gaat eerst uitgeven en dan de gekste extra belastingen bedenken om de zaak te bekostigen.
Re: Vliegtax
Als Belgen maken wij in okt onze laatste vlucht via Nederland indien deze diefstal doorgaat.Wij zullen vanaf 2009 kiezen voor Duitsland, Frankrijk en waarom niet Belgie.
En wij zullen niet de enige zijn als ik mijn oor te luisteren leg in vrienden en kennisenkring!
En wij zullen niet de enige zijn als ik mijn oor te luisteren leg in vrienden en kennisenkring!
Re: Vliegtax
Volgens mij is de vraagstelling compleet verkeerd.
Zou m.i. moeten zijn:
Waarom gaan we het vliegen pas nu belasten?
Zolang ik mij kan heugen zit er bijvoorbeeld geen enkele accijns op kerosine. Milieu onvriendelijk gedrag is hiermee jaren gesubsidieerd. Hoe leg je dat volgende generaties uit? "we hebben de olie opgemaakt, maar we hebben er een paar boompjes voor teruggeplant...."
Zou m.i. moeten zijn:
Waarom gaan we het vliegen pas nu belasten?
Zolang ik mij kan heugen zit er bijvoorbeeld geen enkele accijns op kerosine. Milieu onvriendelijk gedrag is hiermee jaren gesubsidieerd. Hoe leg je dat volgende generaties uit? "we hebben de olie opgemaakt, maar we hebben er een paar boompjes voor teruggeplant...."
Re: Vliegtax
in Belgie en Duitsland belasten ze de tickets met andere opslagen, binnen de EU worden we geknipt en geschoren door de overheden (*-*)
Re: Vliegtax
@ 16again: inderdaad!
En wat betreft het topic: of de belasting nu direct of indirect in het milieu wordt geïnvesteerd doet er mij niet zo veel toe.
En wat betreft het topic: of de belasting nu direct of indirect in het milieu wordt geïnvesteerd doet er mij niet zo veel toe.
Re: Vliegtax
Madrid steekt Schiphol voorbij als vierde luchthaven EU
De invoering van de gecontesteerde vliegtaks doen de luchthaven van Schiphol terrein verliezen aan Europese concurrenten. Dit blijkt uit de publicatie van de jaarcijfers.
Sterke groei Madrid
Schiphol groeide vorig jaar nog wel, de omzet ging van 1,037 miljard euro naar 1,146 miljard en ook de passagiersaantallen stegen,met 3,8 procent tot 47,8 miljoen. Maar andere luchthavens groeiden veel sneller. Madrid passeerde Schiphol en is nu na Londen Heathrow, Parijs (Charles de Gaulle) en Frankfurt de vierde luchthaven van Europa.
Ook enkele andere luchthavens, waaronder München en Barcelona, kenden een sterk groei en kunnen Schiphol binnen enkele jaren in belangrijkheid voorbij steken.
45 euro duurder
Directeur Gerlach Cerfontaine noemde het gebrek aan capaciteit van de Amsterdamse luchtahven én invoering van de milieutaks per 1 juli als belangrijkste oorzaken van de tragere groei van Schiphol. Door de vliegtaks kost vliegen vanaf Schiphol naar verre bestemmingen 45 euro duurder dan elders. (hhm)
De invoering van de gecontesteerde vliegtaks doen de luchthaven van Schiphol terrein verliezen aan Europese concurrenten. Dit blijkt uit de publicatie van de jaarcijfers.
Sterke groei Madrid
Schiphol groeide vorig jaar nog wel, de omzet ging van 1,037 miljard euro naar 1,146 miljard en ook de passagiersaantallen stegen,met 3,8 procent tot 47,8 miljoen. Maar andere luchthavens groeiden veel sneller. Madrid passeerde Schiphol en is nu na Londen Heathrow, Parijs (Charles de Gaulle) en Frankfurt de vierde luchthaven van Europa.
Ook enkele andere luchthavens, waaronder München en Barcelona, kenden een sterk groei en kunnen Schiphol binnen enkele jaren in belangrijkheid voorbij steken.
45 euro duurder
Directeur Gerlach Cerfontaine noemde het gebrek aan capaciteit van de Amsterdamse luchtahven én invoering van de milieutaks per 1 juli als belangrijkste oorzaken van de tragere groei van Schiphol. Door de vliegtaks kost vliegen vanaf Schiphol naar verre bestemmingen 45 euro duurder dan elders. (hhm)
Re: Vliegtax
Veelzeggend: Zelfs een tragere groei is niet voldoende.oorzaken van de tragere groei van Schiphol
Helaas hebben dit soort lieden, die de cijfertjes van het afgelopen jaar en het komende jaar vergelijken, te weinig visie om echt vooruit te kijken....
Uiteraard kunnen belastingmaatregelen als hier besproken het beste vanuit Brussel geregeld worden. Wel zo eerlijk in de concurrentie tussen de luchthavens.
Re: Vliegtax
de groei en rek van Schiphol heeft niets met de ecotax te maken (*-*), de vliegbewegingen zitten al jaren over de limiet, de lawaaioverlast neemt alleen maar toe