LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Codex Alimentarius

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Cryptocheilus
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 mei 2008 11:10

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Cryptocheilus »

@ Puma73
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=#759897
Je wordt gemist!
http://cryptocheilus.wordpress.com/

@hiptobehealthy
Labiele mensen die overal intrappen
Leg mij eens uit waarom u niet labiel zou zijn. Omdat u er zogenaamd niet 'intrapt'? En u in een zin op dezelfde hoogte stelt als de 'bijzonder intelligente en geleerde mensen, allen extreem succesvol' die u in het vervolg aanhaalt?
Waar is de nazi geschiedenis?
Gefeli met de Godwin. Werkt altijd! Voor labiele mensen that is.
We slapen, we kijken TV en eten kant-en-klaar maaltijden. Zolang wij vermaakt worden en lekker, goedkoop en gemakkelijk kunnen eten, zijn wij tevreden. Het is zo oud als het concept van de Caesar: geef het volk brood en spelen. En je hebt geen kind aan ze.
Wat is daar nu mis mee?

Zijn wij slimmer dan de Romeinen, Egyptenaren, Chinezen? Waarom zouden mensen nu zoveel beter zijn. En niemand in de westerse "beschaaafde" wereld meer instaat tot daden vergelijkbaar met die van de Nazis?
Uw tweede Godwin. Herhaling werkt. Voor labiele mensen that is.

En dan begint u over chinese kruiden en heksenjachten.
Bigpharma en artsen die bedrijgt (sic) worden. Uit hun ambt gezette kwakhelden die aangeklaagd en zwartgemaakt worden.

En u durft te stellen dat mensen die zich zorgen maken niet paranoia (sic) zijn?
Laat u nakijken!

Met vrienden als u heeft de anticodexbeweging geen vijanden nodig

Cryptocheilus
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 mei 2008 11:10

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Cryptocheilus »

maar het is een kwestie van tijd dat die info net zo vertrouwenswaardig is als de huidige TV media
That'll be the day Rob.
Voorlopig is het nog zo dat ze elkaar allemaal napraten. De copypaste-generatie.
Bovendien is het natuurlijk helemaal niet interessant op je site te zeggen dat het allemaal wel goed is. De rel-generatie.

Er worden bij het minste of geringste enorme hype's gecreeëerd. Die dan in deze digitale wereld regelmatig, zelfs als ze al jaren zijn ontkracht of onwaar zijn gebleken, hun 'ugly head' weer opsteken.
Met dank aan Google! En de labiele hypers natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Cryptocheilus op 20 mei 2008 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door puma73 »

tnx Cryptocheilus

Aloysius-kruiden
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008 00:25

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Aloysius-kruiden »

Wat wel waar is van de negatieve benadering van alternatieve voeding en natuurgeneeswijzen leest u in het artikel dat eerder in 3 delen in het blad Spiegelbeeld verscheen:

NB van de moderator: dit artikel is verwijderd vanwege de grote lengte. Volgens onze gedragsregels zijn te lange posts niet toegestaan, zeker niet als deze off-topic gaan. De auteur is door ons in de gelegenheid gesteld om een link naar het artikel te plaatsen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2014 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Aloysius-kruiden
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008 00:25

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Aloysius-kruiden »

dit betrof trouwens de Klad-versie; zonder correcties:
de definitieve versie stond in het blad Spiegelbeeld;
www.spiegelbeeld.nl voor contact met de redactie;
overigens staat er deze maand een artikel in over de Heksenjacht op natuurlijke geneeswijzen

Rob

mdjat
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:19

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door mdjat »

De Alliance for Natural Health is een Europese organisatie die zich sterk maakt voor de keuzevrijheid van consumenten op het gebied van natuurlijke voedingssupplementen. Zij baseert zich op onbevooroordeeld wetenschappelijk onderzoek. Zij heeft in 2004 bij het Europese Hof in Luxemburg geprocedeerd en voor elkaar gekregen dat natuurlijke voedingsstoffen niet zonder meer verboden kunnen worden, wat wel de bedoeling was van de Europese Richtlijn voor Voedingssupplementen. De huidige bedreiging komt van een andere richtlijn, die de maximale dosis van vitaminen e.d. gaat beperken. Dat kan tot gevolg hebben dat natuurlijke vitaminen weliswaar nog verkrijgbaar zijn, maar niet meer in een werkzame dosis. Veel Europeanen helpen door hun bijdragen te zorgen dat de mogelijkheden om onze gezondheid met natuurlijke middelen te ondersteunen in stand blijven. De Codex Alimentarius ontwikkelt zich in dezelfde richting als de Europese regelgeving. Ook hier probeer de farmaceutische en voedingsindustrie haar machtspositie te gebruiken om de vrijheid van consumenten in te perken. Zonder dat iemand zicht heeft op de uiteindelijke consequenties. Voor verdere informatie zie http://www.alliance-natural-health.org/.

dinnyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:17

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door dinnyke »

Helaas heeft Radar me niet weten te overtuigen dat er niets aan de hand is. Verre van.

de dingen die me het meest verontruste kwamen helemaal niet eens ter sprake. wie Codex oprichtte, als zowel die gevaarlijke toxische stoffen die terug gebruikt mogen worden op ons fruit en groenten...

Radar heeft als je het mij vraagt niet diep genoeg gespit.
en één Europarlementaïr ( waarschijnlijk nog een bijbaantje in de farma industrie of zo, grapje hé ;) ) gaat mij niet wijs maken dat hij heel dat dik dossier grondig heeft onderzocht en niets vreemds is tegengekomen.

Komt nog wel een vervolg op in december 2009, als we ineens bepaalde dingen niet meer kunnen kopen :wink: of onze kinderen ziek worden van de chemicaliën op groenten en fruit die toch door de wereldvoedselorganisatie als onschadelijk gezien worden :twisted:


nog een hele interessante link als je wilt weten waar de MACHT zit :wink: http://www.rvu.nl/rvu.php?i=1&l=0&n=593
alleen op dit moment kan mijn realplayer hem niet afspelen, heb al een mail gezonden, of dat door mijn realplayer komt of dat de afleveringen ( van algemeen belang ) verwijderd zijn door weet-ik-veel-wie :wink:

heb ze ergens anders al gevonden waar ze wel werken !!! : http://www.flabber.nl/archief/019325.php
Laatst gewijzigd door dinnyke op 20 mei 2008 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Pijltje33
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2008 10:20

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Pijltje33 »

Bedankt voor alle informatie (die pleiten tegen Codex) en achtergronden.

Hopelijk wordt dit opgepakt door andere Actualiteitenrubrieken en wel serieus genomen. :idea:

Zet je handtekening tegen de Codex op: :D :D :D
http://www.eliant.nl/?action=behaviour& ... 15&lang=nl

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Ik had me al teruggetrokken uit de discussie omdat het er op leek dat de grootste schreeuwers de boel aan het overnemen waren. Inmiddels moet ik dynneke, mdjat, Aloysius-kruiden, Rob Hoogendoorn en hiptobehealthy bedanken voor hun zeer waardevolle bijdragen. Met name hiptobehealthy heeft m.i. zeer nuttige dingen te vertellen, waarvoor dank. Ook een zeer coole forumnaam die je hebt gekozen!

Interessant is telkens weer om te zien hoe mensen die iets verder kijken dan hun neus lang is dit doen op basis van kennis, informatie en argumentatie en uitgebreide posts plaatsen om een en ander toe te lichten, terwijl diegenen die niets anders doen dan anderen afschieten uitsluitend dingen roepen zonder zich eerst in de materie te verdiepen en dus letterlijk niet weten waar ze over praten.

Jullie weten wie je bent als je in reactie hierop onmiddellijk weer iets negatiefs gaat roepen. Volgens mij eten jullie niet goed en is jullie denken daarom vergiftigd. De kans is erg groot dat jullie aan de 'medicatie' zitten voor bloeddruk-, hart-, depressie- of leverproblemen. Een ongezonde lever maakt je kwaad, angstig en negatief, wist je dat? Als je regelmatig Radar kijkt, moet je inmiddels weten dat er vele trucs zijn waarmee de farmaceutische bedrijven je aan de pillen weten te houden. Dat waren nl. WEL goede uitzendingen.

Mike

dinnyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:17

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door dinnyke »

ik heb inmiddels ook dr Rima Laibow aangeschreven via haar website, om te vragen of ze op de hoogte is dat er in Nederland een programma aandacht besteedde aan de codex.

en indien radar contact met haar zocht, waarom ze nul op het orkest gaf.

gewoon zodat ook haar point-of-view geuit zou kunnen worden hier op het forum ( misschien ijdele hoop van mij, maar you'll never know :wink: )

Debsy
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2008 12:52

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Debsy »

Hoi Dinnyke,
Wij hebben hier ookinfo verzamelt over de Codex, en er staat ook info over Dr Laibow.

http://alleskannatuurlijk.hyves.nl/foru ... mentarius/



En Bluefuzzguitar:
Maak je niet druk om die gasten. Het grootste gros van de mensen gaat nog gebukt onder groffe hersenspoeling. Het is omgekeerde wereld. Ze kunnen gewoon niet tellen, lees logisch nadenken.1+1 is gewoon te ingewikkeld voor ze.
Het bewijs ligt overal, t ligt letterlijk voor het oprapen. Je moet het alleen willen en durven zien. En tsja logisch na kunnen denken nogmaals. Je bent wat je eet is zo oud...

Hersenspoeling heeft tot gevolg dat de meeste het normaal vinden dat ze troep eten, of het kan ze simpelweg niks schelen.
Net nog een leuk programmaatje op Zembla over Corus in Wijk aan Zee. Als je die mannen van de GGD en VROM (lees overheidsinstanties) ziet praten is gewoon lachwekkend. Je kunt het programma terugkijken.

Het draait allemaal om winst/geld/economie en zelfverrijking.
Natuur/mens/dier/kinderen en gezondheid is ondergeschikt.

Mooie boeken hierover zijn.
-Nulpunt Revolutie/Psychologie van Benjamin Adamah
-100 jaar Medische leugens-hoe voeding en medicijnen uw gezondheid ondermijnen R Fitzgerald http://www.hundredyearlie.com/

Doordrukken EU grondwet, protest 80 europarlementariers niet in het nieuws geweest. Opstand Europarlement

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... TuCQ&hl=nl
Laatst gewijzigd door Debsy op 20 mei 2008 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.

jtermars
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 13:09

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door jtermars »

Beste mensen,

Het feit dat de EU boetes moet betalen voor het NIET toelaten van vuil vlees uit de US om de burgers van Europa te beschermen laat toch duidelijk zien dat die Codex niet deugt. Ik snap niet dat Radar hier zo luchtig overheen stapt en gewoon zegt dat het allemaal wel goed zit. De Amerikanen zijn boos omdat wij geen vuil vlees accepteren en in plaats van het terechtwijzen van de Amerikanen voor het produceren van vuil en ongezond vlees moten wij een boete betalen?! Halloooo!!!!!! Beetje omgekeerde wereld lijkt me.

ajkleinv
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 feb 2008 13:46

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door ajkleinv »

Ik deel de bezorgdheid van een aantal andere mensen op dit forum t.a.v. de codex alimentarius.
Maar op dit moment zitten we al met de nodige problemen, namelijk de toevoegingen, bijvoorbeeld die met de E-nummers, aan ons voedsel. Dit zal er met de invoering van de codex alimentarius zeker niet beter op worden.

Op deze website: http://www.smaakversterkers.eu/index.html vind je naast een aantal video's (Nederlands ondertiteld) de volgende introductietekst:

"De consument is gaan geloven dat de smaakversterker (MSG) een onmisbaar onderdeel van onze voedingsmiddelen is geworden. Al in 1969 meldde een wetenschapper dat de smaakversterker MSG hersenbeschadiging bij muizen veroorzaakte. Tot op dit moment maakt niemand zich druk over de enorme hoeveelheden MSG en andere smaakversterkers die aan onze voeding worden toegevoegd zonder dat er van een toelaatbare dagelijkse hoeveelheid (ADI) sprake is.

Zowel het Voedingscentrum.nl [eerlijk over eten?], als de Consumentenbond beweren bij hoog en bij laag dat smaakversterkers u niet zullen schaden. Dat het gebruik van de smaakversterker MSG (E621) kinderen en volwassenen dik maakt (zie het artikel hierover) wil men het liefst niet onderkennen. Proefdieren (ratten en muizen) worden als proefneming dik gemaakt door ze MSG toe te dienen! Deze instanties en ook onze regering maken zich mateloos druk om het steeds dikker worden van onze bevolking. Ze stampen hele projecten uit de grond om kinderen meer aan het bewegen te krijgen.

Fabrikanten en voedingsdeskundigen beroepen zich op een klein aantal onderzoeken uit 2000 of later. Dat er voor die tijd honderden onderzoeken zijn geweest die de schadelijkheid aantoonden doet dan niet meer terzake. Dat is jammer, want zo probeert de voedingsindustrie de consument op het verkeerde been te zetten.

U kunt geen kant en klaar product kopen of er zitten smaakversterkers in. Sommige mensen zijn overgevoelig voor MSG en moeten alle etiketten zorgvuldig lezen om er zeker van te zijn dat ze geen smaakversterkers binnen krijgen. Gelukkig zijn er steeds meer fabrikanten die inzien dat smaakversterkers in hun producten eigenlijk geen zin heeft.

Dat het niet goed voor uw lijn is, is maar een bijkomstigheid. De gevolgen zijn vele malen erger."

hannah.vanbuuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 11:11

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door hannah.vanbuuren »

hoe vreemd kan een mens zich toch opsplitsen.....

natuurlijk zat ik gisteren met al mijn oogjes aan 'Radar' gekluisterd om te zien wat er over -ondertussen al wel 'ónze'- CODEX ALIMENTARIUS gezegd werd.

**Héél goed: de hysterie over 3 biljoen sterfgevallen werd zonder 1 woordje afgedaan,

**niet helemaal goed: de grove kleine hysterie dat we geen mineralen of vitamines zouden kunnen kopen na 31 december 2009 wàs niet helemaal (on-)waar: het worden alleen kleine doses, er mag al vitamine C op staan als er 5 % vitamine C in zit,- belachelijk natuurlijk, en geheel in overeenstemming met wat Moolenbergh schrijft: "ze mogen het al organisch en natuurlijk noemen als er één snufje rozenbottel in zit!', maar dat zei Radar er niet bij. Mensen dènken nu dat ze beschermd worden, maar ze worden in feite beknot doordat er in hun vitamine C nu nog maar 5 % zit,

**maar steil achterover viel ik van het volgende:USA dat zich op de Codex Alimentarius beroept wil hier vlees verkopen met sterke groeihormonen waar Europa niet aan wil. USA stellen een rechtszaak in, met als basis de CA, en winnen die, omdat de CA een dwingende richtlijn is. Europa blijft weigeren, en betaalt dus nu de boetes.

"En", zei de Radarmevrouw juichend: "dus de consument in Europa merkt er niks van!"

Het kind, sorry de consument ìn u niks, maar de ouder, sorry de belastingbetaler ìn u well! Zo subsidieert de Europeaan feitelijk de groeihormonenindustrie in de USA. Op basis van die CODEX ALIMENTARIUS.

Hóe gespleten zijn wij geworden........

-wat ik echt beklemmend vond? Die Vlaamse Europarlementariër, die hoogst oprecht uit z'n mond liet vallen dat de CODEX nog steeds niet in het openbaar wordt behandeld door het Parlement van Europa.

Ik fluister maar door: 'blijf alert!'

bl al bl al bl al bl al bl al bl al bl al bl al bl al bl al

dinnyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:17

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door dinnyke »

toch maar even Tegenlicht eens een mailtje sturen of zij er een reportage aan willen weiden, vind vpro toch nog best onafhankelijk genoeg, en hoop dat zij zorgvuldiger hier naar kijken.

sorry Radar, maar jullie zijn voor mij niet geloofwaardig ivm dit onderwerp.

@ Aloysius-kruiden

kan je nog eens die tekst geven van Spiegelbeeld, of de link naar die 3 uitzendingen, want ik vind hem nergens en vond hem toch interessant dat ik hem bij kan voegen bij alles wat ik bijhoudt over die CA

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door Meno »

" ...en dit was een uitzending van de overheid...." Er doorheengejast in nog geen tien minuten en dat voor zo'n ingewikkeld onderwerp. . Waar het onderzoek van Radar uit bestond is me in het geheel niet duidelijk. We hadden ook gewoon de website van de Codex Alimentarius kunnen lezen.
Wat een contrast met het uitstekende Tweeluik over de farmaceutische industrie !

-San-
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 22:35

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door -San- »

Ik kreeg vandaag het verzoek doorgestuurd om de petitie te tekenen, maar ik ben er niet zo van dit zomaar te doen, zonder het naadje van de kous te weten, dus ben me er wat meer in gaan verdiepen en kwam hier terecht. Dat naadje is dus nog lang niet in zicht en petitie dus ook niet getekend :-)

Ik ben er nog niet uit wat ik ervan moet denken. Ik probeer erachter te komen of ik het niet WIL weten, of dat ik simpelweg nog niet overtuigd ben van de vermeende slechte invloeden van de codex. Zo vond ik Radar best geloofwaardig, maar als ik sommige reacties hier zie, moet ik daar idd mijn vraagtekens bij zetten...

Wat mij bijv dwarszit: Als mijn voorstellingen juist zijn, wordt e.e.a. niet door een handjevol mensen bepaald, maar toch wel door grotere aantallen en die moeten toch ook weten waar ze mee bezig zijn. Ik kan (of wil :-)) me gewoon niet voorstellen dat al deze mensen, willens en wetens, bezig zijn om andere mensen (en uiteindelijk zichzelf en hun families en vrienden ook, lijkt me) ongezond te laten leven, te beperken en uiteindelijk zelfs ziek te maken, alleen vanwege economische redenen?! Dat er een enkeling is die zo leip is dat weet ik bijna zeker, maar lijkt me toch dat hier wel wat meer personen bij betrokken zijn die een verstand hebben...
Ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie hierover denken :-)

ajkleinv
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 feb 2008 13:46

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door ajkleinv »

Ik ben nieuwsgierig naar hoe jullie hierover denken
Ik vermoed dat de meeste mensen die met dit onderwerp bezig zijn, te goeder trouw zijn. Dat zij marionetten zijn in het grote poppenspel. Er wordt hen ook iets voorgespiegeld.
Ik denk dat weinig mensen de tijd en de energie hebben om 16.000 pagina's door te worstelen, op zoek naar iets dat zeer waarschijnlijk niet op de eerste pagina's zal staan en dan ook nog eens in bedekte termen verstopt zal zitten.

Het verbaast me overigens dat Europa een boete krijgt opgelegd vanwege het niet importeren van dat vlees uit de VS, terwijl men toch beweert dat de codex alimentarius alleen als richtlijn dient, en geen wetgeving is.
Als het geen wetgeving is, waarom dan die boete?

dinnyke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:17

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door dinnyke »


kaidon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 16:28

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door kaidon »

wij geven liever subsidie aan de usa zodat ze daar groeihormonen kunnen blijven gebruiken.

Geen wonder dat die amerikanen steeds dikker worden... uiteindelijk kunnen ze in hun eigen vet gaarbakken.

tenzij ze uiteindelijk veel minder vlees gaan eten, dat is dan weer goed voor het millieu, want vleesproductie is zeer millieuvervuilend.

interessant om dit proces te volgen, mede dankzij de codex!

Gesloten