LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Doorschenken in de kroeg
Doorschenken in de kroeg
Het verkopen van alcohol aan iemand die al dronken is, is in Nederland bij wet verboden. Uit recent onderzoek blijkt echter dat deze regel met voeten getreden wordt.
Radar gaat met verborgen camera en twee 'dronken' acteurs op stap en kijkt hoe makkelijk het is om 'ladderzat' een biertje te bestellen.
Live uitzending: maandag 22 december 2008, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: woensdag 24 december 2008, 15.25 uur, Nederland 1
Radar gaat met verborgen camera en twee 'dronken' acteurs op stap en kijkt hoe makkelijk het is om 'ladderzat' een biertje te bestellen.
Live uitzending: maandag 22 december 2008, 20.30 uur, Nederland 1
Herhaling: woensdag 24 december 2008, 15.25 uur, Nederland 1
Re: Doorschenken in de kroeg
Een goede kroegbaas ziet of iemand dronkenschap faked of dat het echt is. Als jullie acteurs nog drank kregen dan spelen ze hun rol slecht.
Ik heb niet vaak kritiek op de behandelde onderwerpen, maar gaat Radar nu ook al op de betuttelingstour? Alsjeblieft zeg.
En hoezo is dit trouwens een consumentenkwestie?
En hoezo is dit trouwens een consumentenkwestie?
ik ben het helemaal met big v eens , wat een gezeik
hier schiet radar zijn doel voorbij! hoog rouwvoet gehalte! nog twee van dit soort uitzendingen en jullie zijn heel wat kijkers kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dacht dat radar niet aan politiek deed!
maak je druk om nuttige dingen a.u.b
leroy
dacht dat radar niet aan politiek deed!
maak je druk om nuttige dingen a.u.b
leroy
Belachlijk dat er juist net in deze moeilijke tijden voor veel kroegbazen hier media aandacht aan besteed word.
Laat alcoholische dranken maar uit de schappen van de supermarkten!
Maar dan loopt de STAAT natuurlijk zijn accijns mis
Laat alcoholische dranken maar uit de schappen van de supermarkten!
Maar dan loopt de STAAT natuurlijk zijn accijns mis
Het roken is al (bijna) verboden, binnenkort worden alle besturen van natuurterreinen opgepakt wegens het illegaal kweken van paddenstoelen (die daar natuurlijk groeien, wat nu niet meer mag van Klink! Hij lijkt God zelve wel!) Op doordachte wetgeving heb ik deze regering nog niet betrapt.
En nu gaan jullie, langzaam proberen Nederland naar Iraans model om te vormen. Ik dacht dat jullie een consumenten programma waren. Maar ook dat blijkt snel te veranderen onder druk van deze regering.
Elke klant zeker, zoals al gesuggereerd werd, eerst laten blazen voor een volgende biertje. Big brother is watching you.
Zonde dat Radar zo is afgezakt naar de fundamentalistische hoek.
En nu gaan jullie, langzaam proberen Nederland naar Iraans model om te vormen. Ik dacht dat jullie een consumenten programma waren. Maar ook dat blijkt snel te veranderen onder druk van deze regering.
Elke klant zeker, zoals al gesuggereerd werd, eerst laten blazen voor een volgende biertje. Big brother is watching you.
Zonde dat Radar zo is afgezakt naar de fundamentalistische hoek.
Het wetsartikel is in eerste instantie al vreemd natuurlijk. Want hoe kun je objectief vaststellen of iemand zich in kennelijke staat bevindt? En wat is het criterium? En hoe kun je aan ongetrainde horeca-medewerkers vragen hierop te controleren?
Daarnaast vindt ik het nog een zaak van de persoon zelf, of hij teveel drinkt of niet. Zolang hij maar geen overlast veroorzaakt of met drank op achter het stuur gaat zitten, zal hij hooguit zichzelf ermee hebben de volgende dag.
Overigens, er mag best streng opgetreden worden als iemand overlast veroorzaakt. Maar dat is heel wat anders als dronkenschap en moet ook los van elkaar gezien worden.
Daarnaast vindt ik het nog een zaak van de persoon zelf, of hij teveel drinkt of niet. Zolang hij maar geen overlast veroorzaakt of met drank op achter het stuur gaat zitten, zal hij hooguit zichzelf ermee hebben de volgende dag.
Overigens, er mag best streng opgetreden worden als iemand overlast veroorzaakt. Maar dat is heel wat anders als dronkenschap en moet ook los van elkaar gezien worden.
-
Naar aanleiding van het doorschenken van alcohol in horecabedrijfen wil ik het volgende opmerken.Het wordt in steeds meer bedrijven een gewoonte om toch maar zoveel mogelijk te verkopen.Het glas is nauwelijks leeg of de bediening staat al naast je met de vraag: u lust zeker nog wel een biertje.Als verkoop het belangrijkste is kijkt men helemaal niet meer naar de toestand waarin de klant verkeerd.
-
Zoals een heel mooi gezegde: Een goede kastelein voert zijn klanten niet dronken
Maar dat zal de kroegen/discotheken een zorg zijn, zolang hun maar geld binnenhalen zullen ze er niet om geven als hun klanten dronken worden/zijn, en als een dronken persoon de kroeg uitkomt en rotzooi schopt is dat ook de zorg van de kroegbazen niet, omdat "het buiten hun cafe gebeurd"
Ik las op internet een artikel dat er een aantal mensen waren die een test hadden gedaan door met z'n 2en de kroeg in te gaan, 1 die er al zat, en 1 die zogenaamd dronken binnenkwam, en om een "dronken biertje" vroeg aan de barman, achteraf werd gevraagd door de persoon die al aan de bar zat, of de barman doorhad dat zijn klant dronken was, het meerendeel wist dat, maar zei dat zolang de klant betaald hun dat weinig uitmaakte....
Maar dat zal de kroegen/discotheken een zorg zijn, zolang hun maar geld binnenhalen zullen ze er niet om geven als hun klanten dronken worden/zijn, en als een dronken persoon de kroeg uitkomt en rotzooi schopt is dat ook de zorg van de kroegbazen niet, omdat "het buiten hun cafe gebeurd"
Ik las op internet een artikel dat er een aantal mensen waren die een test hadden gedaan door met z'n 2en de kroeg in te gaan, 1 die er al zat, en 1 die zogenaamd dronken binnenkwam, en om een "dronken biertje" vroeg aan de barman, achteraf werd gevraagd door de persoon die al aan de bar zat, of de barman doorhad dat zijn klant dronken was, het meerendeel wist dat, maar zei dat zolang de klant betaald hun dat weinig uitmaakte....
-
Het is ook een taak van de ouders zoals het in westfriesland gebeurd.De meeste jongelui al half dronken in de kroeg komen omdat ze bij vader of moeder in de schuur of gewoon thuis al van meer dan een paar biertjes genieten.gr ferry
Radar, wordt nou svp géén moraalridder(s).
In tal van steden is alcohol drinken op straat ook verboden. Niettemin zie je tallozen met een blikje/flesje alcohol op straat drinkend rondlopen.
En de politie,...die doet overwegend niets.
Openbaar dronkenschap is überhaupt bij de wet verboden. Niettemin zie je ieder weekend velen ladderzat door de stad/dorp -naar huis- kuieren, zonder dat de politie hier iets aan doet.
Dronken op je fiets stappen is ook bij de wet verboden...
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het 'onderzoek' is een aanfluiting.
2 Nep ladderzatten (wat ik reuze vond meevallen) komen op een rustige weliswaar wat wiebelige manier de kroeg binnen. Vragen zelfs op een bijzonder nette en fatsoenlijke manier (u-vorm!) om een biertje. Ze (de ladderzatten) geven of veroorzaken totaal géén overlast.
Ik weet zeker dat wanneer dit 'ladderzatte' duo heerschap met veel tamtam en kabaal binnen zouden zijn gekomen, ze absoluut geen bier meer zouden hebben gekregen.
En wat ik vooral mis in dit zwakke onderzoek is wat er gebeurd wanneer het gezelschap een biertje wordt geweigerd en ze dan hoopjes tamtam in de kroeg veroorzaken omdat ze niks meer krijgen!
De kroeg uitzetten? Dan verplaats je deze dronken mensen en dus het probleem ook naar de straat. Alsof je hiermee wat oplost.
Heeft de politie e.d. dergelijke al geen tijd om controles uit te voeren, (luister reactie van STAP) hebben ze ook geen tijd om voor iedere dronkenschap en daaruit voortvloeiend probleem (in de kroeg of op straat) uit te rukken.
Nee, de vingerwijzing ade kroegbaas vind ik in deze té gemakkelijk en té eenzijdig.
Verantwoordelijkheid dragen we samen, dus niet alléén die kroegbaas/-bazin.
Kortom Radar, houdt a.u.b op met dit moralistische kinderachtige gedrag. Zoals gezegd, besteed uw uitzend- en onderzoektijds aan nuttige consumentenzaken.
In tal van steden is alcohol drinken op straat ook verboden. Niettemin zie je tallozen met een blikje/flesje alcohol op straat drinkend rondlopen.
Openbaar dronkenschap is überhaupt bij de wet verboden. Niettemin zie je ieder weekend velen ladderzat door de stad/dorp -naar huis- kuieren, zonder dat de politie hier iets aan doet.
Dronken op je fiets stappen is ook bij de wet verboden...
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het 'onderzoek' is een aanfluiting.
2 Nep ladderzatten (wat ik reuze vond meevallen) komen op een rustige weliswaar wat wiebelige manier de kroeg binnen. Vragen zelfs op een bijzonder nette en fatsoenlijke manier (u-vorm!) om een biertje. Ze (de ladderzatten) geven of veroorzaken totaal géén overlast.
Ik weet zeker dat wanneer dit 'ladderzatte' duo heerschap met veel tamtam en kabaal binnen zouden zijn gekomen, ze absoluut geen bier meer zouden hebben gekregen.
En wat ik vooral mis in dit zwakke onderzoek is wat er gebeurd wanneer het gezelschap een biertje wordt geweigerd en ze dan hoopjes tamtam in de kroeg veroorzaken omdat ze niks meer krijgen!
De kroeg uitzetten? Dan verplaats je deze dronken mensen en dus het probleem ook naar de straat. Alsof je hiermee wat oplost.
Heeft de politie e.d. dergelijke al geen tijd om controles uit te voeren, (luister reactie van STAP) hebben ze ook geen tijd om voor iedere dronkenschap en daaruit voortvloeiend probleem (in de kroeg of op straat) uit te rukken.
Nee, de vingerwijzing ade kroegbaas vind ik in deze té gemakkelijk en té eenzijdig.
Verantwoordelijkheid dragen we samen, dus niet alléén die kroegbaas/-bazin.
Kortom Radar, houdt a.u.b op met dit moralistische kinderachtige gedrag. Zoals gezegd, besteed uw uitzend- en onderzoektijds aan nuttige consumentenzaken.
wat maken jullie je druk over??, Tros is al tijden van het rechte spoor af, de ontwikkeling van Kassa gaat ze boven de pet
Dan vraag ik me eigenlijk wel weer af waarom alcohol drinken op straat is verboden. Zo lang een persoon geen overlast veroorzaakt of in staat van dronkenschap verkeerd, is er toch niets aan de hand?In tal van steden is alcohol drinken op straat ook verboden. Niettemin zie je tallozen met een blikje/flesje alcohol op straat drinkend rondlopen.
Zo werd ik afgelopen zomer, toen ik met een stel vrienden (tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal op het EK) met een (eerste) biertje door de binnenstad van Middelburg liep, bijna tegen de grond gewerkt door een stel overijverige agenten die ons even kwamen vertellen dat het volstrekt ongehoord en absoluut verboden is om alcohol te drinken in het openbaar. Ik ga al jaren uit in een andere stad in het zuiden van het land en had hier, werkelijk, nog nooit van gehoord.
We moesten de flesjes inleveren en mochten na een lang verhaal "gelukkig" zonder boete vertrekken. Ik vond dat nogal wat, vooral omdat we echt niemand tot last waren. Zeker niet gezien de hele markt van Middelburg vol stond met bier drinkende mensen die de wedstrijd van het Nederlands elftal aan het volgen waren.
Bovendien vraag ik me af hoe de verkoop van gekoelde alcoholische dranken op het station rijmt met een verbod op alcohol in het openbaar in het algemeen.
Al met al echt een onzinnig verbod.