LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fruitdrankjes
Fruitdrankjes
Fruitdrankjes. Een portie groente en fruit in een piepklein flesje. Er gaan miljoenen in om maar zijn deze drankjes echt zo gezond als ze claimen te zijn. En hoe smaken ze?
We laten ze testen door de koks van Jamie Olivers restaurant Fifteen in Amsterdam.
U ziet het maandag 20 oktober, 20.30 uur, Ned.1
We laten ze testen door de koks van Jamie Olivers restaurant Fifteen in Amsterdam.
U ziet het maandag 20 oktober, 20.30 uur, Ned.1
-
Re: Fruitdrankjes
Ik snap niet dat Knorr voor de naam Knorr Vie heeft gekozen voor een vruchtendrankje. De naam is zo onsmakelijk. Als ik het flesje met de naam zie moet ik varkensvoer denken. Zelf koop ik deze drankjes niet omdat ik het veel geld voor weinig vind. Liever vers fruit en groenten.
Dit is geen onderzoek, maar een smaaktest. Er is helemaal niet onderzocht wat er echt in zit.
Hoe onafhankelijk is het vitamine informatie-centrum?
http://www.vitamine-info.nl/over_het_vib
Hoe onafhankelijk is het vitamine informatie-centrum?
http://www.vitamine-info.nl/over_het_vib
dat viel mij ook op jaDit is geen onderzoek, maar een smaaktest. Er is helemaal niet onderzocht wat er echt in zit.
ik heb wel eens iets gekocht, knorr vie, yakult en nog was, alleen om te proberen maar meestal maak ik het zelf, vers, met de blender
heeeeeeeeerlijk!!!!!!!!!!
En hoe representatief is zo'n smaaktest met maar 4 deelnemers?Dit is geen onderzoek, maar een smaaktest.
-Een van de deelnemers is een geweldige zoutekauw, die drankjes die stijf stonden van de zoetigheid met een 10 beloonde.
-deelnemers testen gezamenlijk, waardoor onderlinge commentaren worden opgepikt, dit kan beoordeling ook beinvloeden.
Het Vitamine Informatie Bureau heeft wel degelijk onderzoek gedaan naar de inhoud van deze groente- en fruitflesjes.
Hier staat het onderzoek:
http://www.trosradar.nl/fileadmin/redac ... hots_2.doc
Hier staat het onderzoek:
http://www.trosradar.nl/fileadmin/redac ... hots_2.doc
De algemene conclusie die getrokken wordt lijkt dat vers fruit over het algemeen beter is dan fruitdrankjes. Het probleem hierbij is dat HET fruit niet bestaat en daarom ook niet als gouden standaard kan gelden om mee te vergelijken.
De fruitdrankjes bevatten nog altijd de geprezen voedingsstoffen uit fruit. Gezien de lage inname van fruit verdiend stimulering van deze fruitdrankjes extra aandacht.
Vergelijken met vers fruit is bovendien niet eerlijk. De fabrikant heeft diverse beperkingen die ontstaan door het gemak dat de fruitdrankjes met zich meebrengen.
De fruitdrankjes bevatten nog altijd de geprezen voedingsstoffen uit fruit. Gezien de lage inname van fruit verdiend stimulering van deze fruitdrankjes extra aandacht.
Vergelijken met vers fruit is bovendien niet eerlijk. De fabrikant heeft diverse beperkingen die ontstaan door het gemak dat de fruitdrankjes met zich meebrengen.
lol
u bent zeker fabrikant?
u gaat me zeker vertellen dat vers fruit minder goed is dat die flut drankjes
mag ik even heel hard lachen
u bent zeker fabrikant?
u gaat me zeker vertellen dat vers fruit minder goed is dat die flut drankjes
mag ik even heel hard lachen
Nee, ik ben geen fabrikant.
In plaats van suggestieve opmerkingen te maken zou het contructiever zijn voor deze discussie om inhoudelijk in te gaan op een post.
Waar ben je het niet mee eens met wat ik gezegd heb en waarom ben je het daar niet mee eens?
Natuurlijk zijn fruitdrankjes niet beter dan vers fruit. Dat heb je ook niet uit mijn post kunnen opmaken. Maar ondanks de inspanningen die gedaan zijn en worden om fruitgebruik te stimuleren blijft het resultaat ervan beperkt. Wanneer mensen, die geen of te weinig fruit eten, kunnen worden overgehaald om fruitdrankjes te gaan drinken zie ik dit als een positieve ontwikkeling. Op gezondheidsgebied wordt er zo een netto-winst behaald.
In plaats van suggestieve opmerkingen te maken zou het contructiever zijn voor deze discussie om inhoudelijk in te gaan op een post.
Waar ben je het niet mee eens met wat ik gezegd heb en waarom ben je het daar niet mee eens?
Natuurlijk zijn fruitdrankjes niet beter dan vers fruit. Dat heb je ook niet uit mijn post kunnen opmaken. Maar ondanks de inspanningen die gedaan zijn en worden om fruitgebruik te stimuleren blijft het resultaat ervan beperkt. Wanneer mensen, die geen of te weinig fruit eten, kunnen worden overgehaald om fruitdrankjes te gaan drinken zie ik dit als een positieve ontwikkeling. Op gezondheidsgebied wordt er zo een netto-winst behaald.