LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonteam 08-12-2008

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin

Telefoonteam 08-12-2008

Ongelezen bericht door Radar »

Ook deze week zit Wim er weer klaar voor om samen met het telefoonteam al uw consumenten problemen te behandelen.

Uitzending: maandag 20.30 uur
Herhaling: woensdag 15.25 uur

g.j. Lijster

Re: Telefoonteam 08-12-2008

Ongelezen bericht door g.j. Lijster »

Sinds dat wij eredivisie live op ons digitale kastje hebben (half okt 2008)
Hadden wij nog meer last van de digitale decoder van HUMAX van Ziggo.
Na allerlei telefoontjes konden wij de dig. decoder eindelijk opsturen. 5 nov. 2008 per TNT post met hun "speciale Sticker"naar hun techn. dienst in Waddinxveen. Ook werd in hun brief met sticker vermeld dat binnen 5 werkdagen er naar gekeken werd en dat als het niet gerepareerd kon worden een nieuwe digigtale kastje ons zou worden opgestuurd!!?? Na vele telefoontjes en klachtenformulieren te hebben ingevuld, hebben wij nog steeds geen nieuw of gerepareerd kastje. Wij krijgen steeds te horen dat we maar moeten afwachten en dat wij teruggebeld zouden worden. Het is nu 5 weken verder. Geen dig. televisie, geen ere divisie live.. Maar er wordt wel alvast geld van de rekening afgeschreven voor het abonnement "Ere divisie Live"wat wij niet hebben!!???Allerlei telefonisten van Ziggo zetten ons heel lang in de wacht (20 min) en daarna komen ze met de mededeling dat ze verder niets voor ons kunnen doen en dat het bij een andere afdeling ligt waarmee ze niet door kunnen verbinden. Iedere keer krijgen we een andere smoes.

Koopsen

Ongelezen bericht door Koopsen »

Hierbij reageer ik op Uw oproep betreffende Continuon over de transportkosten van electriciteit.
Wij hebben een lift en een Hydrofoor en moeten in plaats van €.377,00 per jaar nu naar Ca. €. 1000,00 per jaar.
Als U mij aangeeft waar ik de brief van Continuon naar toe moet sturen, dan doe ik dat graag.
Groeten van P.Koopsen
[email protected]

abmartijn

Ongelezen bericht door abmartijn »

Het complex van onze VVE bestaat uit 8 appartementen met één lift. De kosten van transport in de NUON-nota bedroegen tot nu toe ca. € 500 per jaar. Volgens de brief van Continuon gaat dit bedrag in 2009 naar € 1550 per jaar. Vermindering kan volgens de brief alleen door verlichting van de capaciteit (3*63A) van de installatie. Dit wordt echter door onze installateur ten sterkste afgeraden omdat dit problemen kan veroorzaken bij piekmomenten. De lift zou bijv. bij een verhuizing kunnen vastlopen. ([email protected])

janmenke

Ongelezen bericht door janmenke »

Wij hebben een brief van Essent ontvangen met de mededeling, dar door de berekening van het capaciteitstarief wij als VVE 3 x zoveel betalen aan transportkosten tw. van 500 naar 1450 Euro.
onze aansluitwaarde is 3 x 63 amp. en kan volgens onze installateur niet teruggebracht worden. Ik heb hierover ook Eigen Huis ingelicht en zij geven aan ,dat hierover kamervragen zijn gesteld.Ikzou graag ook uw reactie willen horen.
[email protected] :evil:

ingegerritsen

Ongelezen bericht door ingegerritsen »

Ook ik heb een brief gehad van Continuon. Ik ben in hun termen een "kleinverbruiker" en de capaciteit van mijn meterkast is in verhouding tot mijn verbruik te groot. Hierdoor zou ik op jaarbasis 500 euro meer gaan betalen aan capaciteitstarief, doordat de transportkosten verdwijnen. Ik mag op eigen kosten de capaciteit laten verlagen en heb mij hiervoor dan ook wel aangemeld omdat 500 euro veel geld is, maar heb tot op heden nog niks gehoord. Mijn vraag is of dit zomaar kan, het zijn belachelijke tarieven die abnormaal hoog zijn. Mag dit zomaar?

Mvg, Inge Gerritsen

sietseauke

Ongelezen bericht door sietseauke »

Ook wij kregen een brief dat de transportkosten volgend jaar omhoog gaan. Het verschil is bij ons €1000,00 per jaar. Wel gebeld met Continuon maar zij waren heel onduidelijk, net als hun brief overigens "ja mijnheer, wij hebben dit ook niet bedacht" was hun eerste reactie terwijl ik slechts om aanvullende informatie vroeg. Het is mij volslagen onduidelijk of dit zo maar mag. Ook zou ik graag willen weten of dan nu ook het voorschotbedrag wat wij aan NUON betalen per 1 januari wordt opgehoogd. Ook dit is niet duidelijk. Verwarring alom dus. Helaas kunnen wij niet zonder stroom maar dit gaat te gek. Wat moeten wij doen? Brief sturen, ok maar waarheen? Graag reactie.

theo savelkouls

Ongelezen bericht door theo savelkouls »

ik reageer op Uw oproep gedaan in de uitzending van maandag 8 dec. Ook wij hebben een brief van Essent gekregen mbt de invoering capaciteitstarief. De capaciteit van de aansluiting past niet bij ons jaarlijks verbruik. Wat verbruik betreft zijn wij een kleinverbruiker. De zekeringswaarde is 3x50A en dat leidt tot een kostenstijging van 1100 euro per jaar. De hoge zekeringswaarde is bepaald door een grote keramiek-oven. Wij hebben inmiddels besloten de grote oven te vervangen door een veel kleinere zodat de zekeringswaarde nu naar 3x25A kan, waar een kostenstijging van 250 euro bij hoort.
Wij hebben bij Essent een klacht ingediend vooral gericht op de hoogte van het capaciteitstarief, maar zijn met een nietszeggende brief (een algemeen verhaal over wettelijke invoering enz en indienen van klacht elders)afgescheept. Nergens is te achterhalen door wie de tarieven zijn vastgesteld en hoe hoog ze zijn.
Theo Savelkouls

brobin

Ongelezen bericht door brobin »

Hallo:
Ik vind het nogal flauw, die mensen die klagen dat ze verzendkosten moeten betalen bij de aanschaf van een gratis kalender van VistaPrint: ik bestel geregeld iets, en die verzendkosten worden duidelijk vermeld.
Ook laat ik de bestelling met de meest langzame (lees: goedkoopste) zending komen, en altijd heb ik mijn spullen binnen een week thuis.
Bovendien weet ik niet of dit de schuld is van VistaPrint of ECI :Dus neem niet meteen aan dat klagende mensen altijd gelijk hebben!
Verder een waardevol programma hoor.

Vve / GAIA

Ongelezen bericht door Vve / GAIA »

Onze VvE heeft ook een brief van Continuon gekregen. Het splitsen van het netwerk is voor de (kleine) VvE rampzalig. Op basis van de, in brief genoemde huidige aansluitwaarde (3*80A) dienen we voor 8 appartementen per 1 jan 2009 € 1600,- - . te gaan betalen. Op de jaarrekening van 2008 hebben we betaald aan vermogensvergoeding 3*80A € 227,--. Een verhoging van € 1373,-- per jaar.
N.a.v de brief de elektrische installatie gecontroleerd. Gebleken is dat sinds de oplevering (nov 1998) daadwerkelijk zijn geplaatst zekeringen met een aansluitwaarde van 3*63A. Gedurende 10 jaar hebben we dus te veel (vermogensvergoeding) betaald. De voor de kleine lift huidige zekeringen zijn automaat 3*32A daarna stoppen 3*50A en Continuon 3*63A.
Na advies gevraagd te hebben aan een installateur wordt de nieuwe situatie: automaat 3*32A; automaat 3*40A traag en Continuon 3*50A. Op basis van de aansluitwaarde 3*50A dient per 1 januari 2009 € 1000,-- te worden betaald. Naast een eenmalige investering voor de wijzigingen toch nog een verhoging van € 773,-- per jaar (afgerond per eigenaar € 96,-- per jaar) Ik ga een brief schrijven aan Nuon, met de vraag om restititie van de gedurende 10 jaar te veel betaalde (vermogens) vergoeding. Enige vragen aan de politiek zijn: Was deze verhoging bij de netwerk splitsing te voorzien? Was er een zodanig achterstallig onderhoud aan het netwerk die deze verhoging noodzakelijk maakt?.

Gesloten