LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
mattie

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Dat is niet de eerste persoon in de voetbalwereld waar Scheringa problemen mee heeft!
Google maar op KRO Report..Het ware gezicht van Dirk Scheringa!

Tja hij kan dr wat van....

groeten Mattie

mattie

Beste Gaal1944

Ik moest me ff geestelijk voorbereiden :( want als ik die papieren voor de dag haal word ik een beetje niet goed...Ik probeer dus ook zo weinig mogelijk ernaar te kijken..een beetje struisvogelpolitiek om niet in een depressie te zakken.

Ik heb dus Hollands Welvaren Select(daar betaal ik dus een bedrag voor)...
en een---Krediet Rekening?? dit was dus de Spaarlening(Daarvoor het grootste bedrag,daar los ik dus blijkbaar niets op af?)
---- daarnaast betaal ik maandelijks nog een ander bedrag voor???(is dit de aflossing op de spaarlening?)

Ik heb dus gevraagd om een lening die ik snel wou inlossen..advies was spaarlening...deel rente..deel aflossen..dit zou ik krijgen..is mij beloofd!
Het is allemaal in gedeeltes..en het is mij nu nog steeds niet duidelijk hoe het zit.

Ik weet dus dat ik 3 bedragen betaal..maar ik kom er totaal niet uit als ik de contracten inkijk!

Groeten Mattie

gaal1944

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Mattie, dat ga ik je proberen uit te leggen:
bedrag 1: Je moet een akte van Verpanding hebben! Daarin staat als het goed is het bedrag in wat je geleend hebt! hiervoor betaal je een bedrag, maar dat is de rente van je lening, hiermee lost je niet je lening af!
bedrag 2: Is Hollands Welvaren Polis, daar betaal je per maand een premie voor en is bedoeld om je lening mee af te lossen! Voor elke maandelijkse storting koopt DSB fracties (belegd jouw geld in aandelen) die fracties vertegenwoordigen een geldbedrag, nu de koersen zijn laag dus je fracties zijn op dit moment niets waard! met als
nadeel dat je lening steeds duurder wordt!
bedrag 3: Is een verzekeringpremie die DSB bij geldleningen verplicht stelt, daar kom je niet onderuit!
Dus samenvattend, 2 van de 3 betalingen leveren je niets op en zijn kosten die bovenop je leenbedrag komen!
Dat is ook waar al de huiseigenaren tegen aan lopen. Ik ga nog wel even kijken hoe dat met Holland Welvaren Select
zit, mijn kennis heeft een Hollands Welvaren polis.

Mamavan4

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

http://www.dsbbank.nl/over-dsb-bank/dsb ... ypotheken/

Sorry maar dit is toch echt een ziellige reactie op de klachten!
hier hebben de gedupeerde niks aan !

gaal1944

Kijk Mamavan4, hiermee probeert hij alvast terug te slaan.
Ik kijk eigenlijk nooit naar Hart van Nederland, maar heb gisteren even gekeken, omdat ik dat toch zou doen! Ik hoop dat jouw probleem in dit programma goed tot zijn recht komt! Waarom probeer je Pauw en Witteman ook niet, daar heeft Scheringa zitten liegen!

mvg

Flash100

Ongelezen bericht door Flash100 »

Wat een onzin die tevredenheidsgarantie!
Dit is voor mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten.(Die zullen overigens ook eerst wel uitkijken alvorens in zee te gaan met DSB na al die negatieve publiciteit)
Nee, help eerst demensen met de bestaande probleemhypotheken maar eens uit de put!!! :evil: :evil: :evil:

Beertje Colargol

Ongelezen bericht door Beertje Colargol »

Mooi filmpje op de site van DSB. Ik zag dat sinds vanmorgen ook een filmpje met een liedje op de site van dsbramp.nl staat.
Een "ludieke wraakactie" van weer een ontevreden klant van DSB. Overigens zonder "tevredenheidsgarantie".

Even over het filmpje, met deze keer mister DSB himself Dirk Scheringa. En weer wordt het interview afgenomen door Klaas Wiltink, viel mij op. Mag Hansepansekevertje niet meer op de buis van de grote baas?

De tevredenheidsgarantie. Tsja, als alle ellende pas begint na het 1e half jaar, kan je makkelijk een "tevredenheidsgarantie" afgeven, want na het 1e half jaar is die niets meer waard en berg je dan maar.
AL met al dus weer iets waar niemand een steek mee opschiet, alleen DSB.

Dus mensen trap niet in deze doorzichtige verkooppraktijken.
Allereerst moet men bij DSB het oud zeer oplossen en de wereld uit helpen, voor ze verder gaan met deze lachwekkende vertoningen.

DSBRamp

Ongelezen bericht door DSBRamp »

@ Gaal1944 herhaalde oproep

Gaal, wil je a.j.b. contact opnemen met dsbramp.nl. Wij willen jou iets vragen. Hiervoor kan je het volgende e-mailadres gebruiken [email protected]

ww00ww

Ongelezen bericht door ww00ww »

Hallo, Afgelopen Zondag heb ik via e-mail mijn klacht bij de DSB Bank en de AFM gedeponeerd, kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat de DSB reageert.

Ten tweede iedereen met een tweede hypotheek, met daaraan vast een kapitaalverzekering, weten jullie wel zeker dat deze vrijgesteld is na de looptijd. Ik bedoel hij lost het bedrag in die te boek staat als doorlopend krediet. Is deze dan wel vrijgesteld voor de fiscus en kan je hem wel koppelen aan de eigen woning, dat is wel een voorwaarde voor de vrijstelling. Of hebben we over 25 jaar nog steeds de naweén.

Kan iemand met verstand van fiscaliteit hierop reageren.

Groetjes.

Beertje Colargol

ww00ww

Tot voor kort zou ik zeggen, je hoort helemaal niets van DSB.
Nu weet ik het niet zo zeker, want DSB is natuurlijk behoorlijk in het nieuws en niet echt op een positieve wijze. Het zou dus zomaar kunnen zijn, dat je inderdaad iets van ze hoort. Maar hoe lang dat gaat duren?????

Dan de 2e hypotheek.
De premie voor een kapitaalverzekering is niet aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, tenzij het een pensioen of oudedagsreservering betreft. Als het dus goed is, heb je daar al belasting over betaald (niet afgetrokken voor de inkomstenbelasting) en hoef je daarover in een later stadium dus geen belasting meer te betalen. Als je de premie wel hebt afgetrokken voor de inkomstenbelasting, ben je in overtreding en mag je hopen dat ze daar niet op terugkomen. Anders ben je het zaadje en kan je alles terug betalen.

Tot zover mits ik het goed begrepen heb.

erikzijl

Ongelezen bericht door erikzijl »

De uitzending van Tros Radar over Hoge Hypotheken ligt inmiddels 4 weken (13 april jl.) achter ons. In de uitzending van 25 mei a.s. wordt er op terugkomen hoeveel dossiers van de stichting Hypotheekleed door DSB (naar tevredenheid?) zijn opgelost.

Ik weet dat mijn dossier hier ook bij zit. Maar tot vandaag heb ik nog steeds geen telefoontje of brief van DSB gehad. Het zal mij benieuwen of ik voor de 25ste een gesprek en een passende oplossing krijg aangeboden. Mijn geduld begint op te raken..met nog 2 weken te gaan tot de eerstvolgende uitzending.

Zijn er meer gedupeerden die nog steeds niets hebben gehoord?

Vr.gr. Erik ([email protected])

ww00ww

Merci beertje,

Maar heb toch nog twijfels, dit is zoals ik het heb begrepen.

Dat hij niet in aftrek genomen is wil niet zeggen dat het rentebestandsdeel niet wordt belast. Als hij gekoppeld is aan de eigen woning krijg je van de fiscus een vrijstelling dubbel bij partnerschap {fiscaal} of huwelijk. deze koppeling moet zowel door de bank als belastingplichtige worden aangegeven voor 1999 box 3 daarna vaak box 1, alleen dan heb je recht op de vrijstelling. de kapitaalverzekering gekoppeld aan de tweede hypotheek is bedoeld om het doorlopend krediet in te lossen en daar zit het probleem, voor de fiscus geen kapitaalverzekering eigen woning. Dus kan je er vervoegelijk van uitgaan dat het rentebestandsdeel {uitkering - inleg} belast gat worden mocht je deze tijdens de looptijd niet hebben opgegeven in box 3. En ik kan je vertellen daar wordt ik dus niet vrloijk van.

Overigens navraag gedaan bij de DSB Bank of hun hebben doorgegeven of de kapitaalverzekering gekoppeld is aan de eigen woning en geplaatst dient te worden in Box 3. De dame aan de tafel zou het uitzoeken, zo'n drie weken geleden. ik weer bellen, andere dame meneer maakt U zich maar geen zorgen. Kijk als een dame van de DSB bank dat zegt, begin ik me grote zorgen te maken. Op mijn vraag hoe bedoelt, nou dat zoeken we voor u uit en nemen dan contact met u op hoezo een Deja Vú. Als je de basiselementen niet kent van de producten die je verkoopt, Verkoop ze dan ook niet, Nitwitz..

mattie

ww00ww

Erg is dat he..daarom bel ik DSB al jaren niet meer met vragen.
Of ze weten het niet..en wordt je het hele rijtje doorverbonden van Frisia perelaar etc etc..En je komt er later weer achter dat er geen hout van klopt van de antwoorden..en zit je weer met de gebakken peren omdat je het verkeerde advies opvolgt.

Ik heb nog nooit een advies of antwoord van DSB gehad waar ik echt mee geholpen was..het was altijd in mijn nadeel.
Mattie

Nu Blij

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Wij hebben ook nog nooit een antwoord ontvangen alleen dat er niets aan de hand was. En vervolgens werden we daarna weer gebeld dat er een probleem was en als je dan weer navraag ging doen werd het weer ontkend, om gek van te worden toch.
Vervolgens zijn wij begonnen met het schrijven van brieven en wat denk je, er komt gewoon geen antwoord terug en als je dan belt wordt je uitgelachen dat je een brief hebt geschreven.
Nou wat moet je dan nog he. Van het kasje naar de muur gestuurd en nog weet je niet wat er aan de hand is.
Uiteindelijk krijg je bedreigingen dat je huis verkocht wordt en dat voor de kerst. Dus echt een leuke kerst gehad hmmmmm niet echt he je cover ophouden voor je gezin want je wil niet dat ze iets merken en je probeert het toch nog gezellig te maken.
Drama gewoon.

Beertje Colargol

ww00ww

Over ontvangen rente, boven een bepaalde grens, moet je altijd belasting betalen. Voor de IB is het tenslotte inkomen.

Als ik het goed begrijp, heeft de vrijsteling waar jij het over hebt te maken met vermogensbelasting, het verschil tussen bezittingen en schulden. Die vrijstelling bedraagt, geloof ik iets van €40000.00 voor een echtpaar of parners. Dat zal ik morgen even nakijken in het belastingwetboek. Alles boven die + € 40000.00 moet je dan vermogensblasting over betalen.

Een doorlopend krediet is in ieder geval niet aftrekbaar voor de IB.
Als je kan aantonen dat het krediet voor woningverbetering of onderhoud was. zou je de rente van de 2e hypotheek alsnog kunnen aftrekken voor de IB. Als je dat nog niet gedaan had!!

gaal1944

Dag allemaal,

http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ek-05.html op deze link vinden jullie de informatie over een eventuele vrijstelling van je Kapitaalverzekering! Het is namelijk afhankelijk van een aantal factoren!

DSB heeft voor bijzondere zaken een speciaal e-mailadres in 't leven geroepen te weten;
<[email protected]> ik weet niet of je dan antwoord onvangt, maar als je daarbij ook het e-mailadres <[email protected]> zet, onvang je in iedergeval een bevestigingsmail!

DSBramp ik ga jullie zo antwoorden!

mvg

gaal1944

Ik heb voor een kennis van mij nu ook bij DSB een klacht ingediend. Dat heb ik schriftelijk en per e-mail gedaan, daarbij ik heb 2 email adressen gebruikt en daar allebei een antwoord op gekregen. In iedergeval heb ik nu de bevestiging wanneer het dossier is door gestuurd naar het "Klachtenmanagement". Ze kunnen nu in ieder geval niet zeggen dat ze geen klacht hebben ontvangen! Maar misschien komt het ook wel door mijn achternaam dat ze reageren!

Ik heb wel een opmerking gemaakt over wat voor kwaliteiten je moet bezitten om op de afdeling "bijzonderbeheer" te mogen werken! Het was geen vriendelijke brief hoor, maar ze snappen er echt helemaal niets van en gaan gewoon op de oude voet verder. De Hollands Welvaren polis kon worden afgekocht en dat zou dan ongeveer een maandelijks bedrag zijn € 199,00! zonder verder uitleg zonder polis
alleen een handtekening in de brief onder zijn naam! Er stond zelf geen akkoord boven! Hoe "bijzonder dom" moet je zijn om op de afdeling bijzonderbeheer te mogen werken! De klacht ligt nu bij het "Klachtenmanagement". Dus ik doe vanaf nu voor mijn kennis met jullie mee als gedupeerde, hij heeft geen computer is gescheiden enz.

We wachten eerst af wat DSB voor antwoord gaat geven daarna gaat hij
mee in de gedupeerde molen! Dus nog een slachtoffer erbij!

mvg

mattie

T is wat...
De gekste dingen hoor je.
Sjakie en zn chocolade fabriek..zo zou hij moeten heten..en dan moet je niet te snugger zijn om er te werken..want dan zouden zn klanten er wel eens chocola van kunnen maken..en dat is niet de bedoeling.
Nee..het moet een toverfabriek blijven..compleet met verrassingen uit de hoge hoed. 8)

Welkom bij de club van Gaal.
Mijn printer is wijlen..dus ik moet naar het centrum om te copieëren.
Dus wat we afgesproken hebben komt nog!
Groetjes Mattie

ww00ww

Hallo Beertje,

Ik bedoel niet de vrijstelling box 3 op vermogen, maar wel de vrijstelling op kapitaalverzekering eigen woning {die is er ook}

Groetjes

gaal1944

Nu Mamavan4, dit wordt dus een spannend dagje voor je?
Ik ben zeer benieuwd hoor ik zit voor de buis?

Heel veel succes en ik hoop dat dit een positieve vervolg zal krijgen.

succes en we spreken je hier wel weer, want we zullen wel niet alles te zien krijgen wat jij hebt meegemaakt!

mvg gaal1944

Gesloten