LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin

Lenen

Ongelezen bericht door Radar »

Lenen kost geld. Iedere geldverstrekker moet dat in zijn reclames verplicht vermelden. Maar hoeveel geld? Dat is niet altijd even duidelijk. Banken, warenhuizen, autodealers: ze stunten allemaal met volgens hen voordelige leningen En wat blijkt? De consument kiest echt niet altijd voor de voordeligste lening. Radar laat zien hoe uw lening veel goedkoper kan.

Uitzending
: maandag 16 maart 2009 , Ned 1, 20.30 uur
Herhaling: dinsdag 17 maart 2009, Ned 2, 14.20 uur
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2009 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

sjorsie1982

Re: Lenen

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

gewoon niet lenen.

Geld lenen voor iets wat in waarde daalt is zo dom/stom/achterlijk en idioot. Die mensen verdienen het gewoon om in de problemen te komen.
Geld lenen om te investeren in iets wat later meer geld opleverd, dat heeft zin.

elcoripa

Ongelezen bericht door elcoripa »

Een goed persoonlijk advies wil ook wel eens helpen.
Bij de ING kun je al niemand meer persoonlijk spreken.
Afspraken worden gemaakt via callcentra voor een advies via de telefoon.
Vanwege lange wachttijden voor een persoonlijk advies ben je al snel geneigd over te stappen naar een andere bank, waarbij je dan misschien een iets hogere rente moet betalen.

janwvandongen

Ongelezen bericht door janwvandongen »

wat U beschreef in de aflevering over LASER heb ik dus andersom gehad ,ik sloot een doorlopend krediet bij prime line (volgens mij ook laser) af met een laag rente percentage en een aflossing van 1% van de uitstaande schuld,nu heeft prime line de rente dus gewoon in de loop van de tijd langsaam verhoogt tot zelfs zo hoog dat ik alleen maar rente betaalde en dus niks meer afloste.mijn schuld groeide dus alleen maar.
bel je hier dan over dan word na heel lang aandringen de rente ineens weer iets verlaagt ,maar ze doen daar dus maar wat,als je niks zegt dan verhogen ze de rente steeds verder.
en je kan ook niet zomaar weg omdat je ergens anders haast geen 1% aflossingspercentage`s hebt.

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

Tros radar durft zeg :shock: In de uitzending zeggen dat DSB een van de goedkoopste is. Wanneer benoemen jullie DSB toch eens. Het heeft er alle schijn van dat Herzenberg BV gesponsord wordt door Independer en nog veel erger DSB. Hoeveel reacties moeten er nog komen voor Radar aandacht aan DSB gaat schenken. :shock:

ikwashierniet

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Ja ik denk ook dat de DSB Bank , en tevens de stichting Verliespolis en Woekerpolis Tros Radar sponseren

arro_95

Ongelezen bericht door arro_95 »

Verbaasd was ik, na de uitzending van Radar gezien te hebben. Voor mijn hobby help ik anderen om hun financiën op orde te krijgen.
Ik heb eens gezocht naar een goedkoop doorlopend krediet.
Nu...die vind je genoeg bij Independer. Maar als je vervolgens een offerte aanvraagt, dan is mijn ervaring, dat de goedkope rente, die geboden wordt, in de praktijk niet waar is. Geboden wordt: 6,7 of iets in de 7 procent en in de praktijk ligt het rentepercentage dan toch ergens in de 8 of 9 procent of nog hoger.
Vragen om uitleg levert alleen vage antwoorden.
In Radar laten zien, dat je tegen 6,7% rente kan lenen, vind ik misleidend.

groeten,
arina
Laatst gewijzigd door arro_95 op 17 mar 2009 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

mvans

Ik zou nu wel eens een reectie van de redactie van Radar willen zien. Want zo onafhankelijk zijn jullie kennelijk niet. Sterker nog durf nu wel te stellen dat jullie zo corrupt als wat zijn. Wat jullie een ander kwalijk nemen doen jullie zelf.

debeurd

Ongelezen bericht door debeurd »

schandalig, ik heb hier geen woorden voor. Deze hele site staat vol met verhalen van gedupeerden van dsb en haar dochterondernemingen en dan dit...

Mevrouw Heksenberg, door wie laat u zich voor het karretje spannen??

Walgelijk!

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Mrt 2009 17:56 door sjorsie1982

gewoon niet lenen.

Geld lenen voor iets wat in waarde daalt is zo dom/stom/achterlijk en idioot. Die mensen verdienen het gewoon om in de problemen te komen.
Wat is nu de zin van deze domme reactie? Een betweter zit niemand op te wachten.

masi

Ongelezen bericht door masi »

Nou mevr 'ik laat nooit iemand uitpraten en weet het altijd beter' Hertsenberg dit was weer een bijzonder fraai staaltje van niet objectieve en niet onafhankelijk advies.

De DSB show zou ik het willen noemen. Foei, waardeloos en om de ogen uit je hoofd te schamen. Of bent u 'vergeten'te melden dat men bij de DSB groep wel 5 x meer kan lenen dan bij de reguliere banken? ...of heeft Dirk weer een aardig bedragje overgemaakt?

WhyMe1978

Ongelezen bericht door WhyMe1978 »

De uitzending van 16 maart 2008 en dan voornamelijk het onderwerp lenen vond ik een heel oppervlakkige uitzending. Tuurlijk is het waar dat leningen goedkoper kunnen. Maar ook auto's, keukens, huizen, campers over alles valt te onderhandelen. En zoals op het eind gezegd werd ga naar een goede tussenpersoon en laat u uitgebreid informeren. Niet alle financieel tussenpersonen zijn "boefjes".

Daarnaast werd er gesproken over de verzekeringen, is dit nu echt zo schandalig. I heb een WA verzekering voor mijn auto, al 15 jaar, nog nooit gebruikt maar ik betaal wel premie....maar als er wat gebeurt ben ik blij dat ik er een heb. Ik denk at mensen die lenen en daadwerkelij in de WW komen of komen te overlijden blij zijn dat er zo'n verzekering loopt. Een tussenpersoon is wettelijk verplicht om de producten aan te bieden anders worden ze op de vingers getikt. Lijkt een beetje op het kip en het ei.

De oplossing om de discussie over kosten van deze verzekeringen en de hoge rentes te voorkomen is dat het advies omtrent een krediet op factuurbasis plaatsvindt, maar zit de kredietnemer daar op te wachten....
Wettelijk gezien mag dit ook weer niet.

Het is een boel geneuzel om niks. Laat je goed informeren en ga een beetje op je gevoel af. Zorg dat je alle informatie hebt zodat je late rniet voor verassingen komt te staan.

Ik ben het ook eens met veel andere reacties DEFAM en AFAB komen wel erg vaak goed naar voren of worden niet genoemd zij zijn toch de uitvinders van de KOPPELVERKOOP

CVeerman

Ongelezen bericht door CVeerman »

Ik heb toch even hartelijk gelachen om de volgende uitspraak van Antionette "independer"Hertsenberg. De leningen van DSB zijn vaak voordelig. HAHAHAHAHAHAHAHA. Lees we kunnen de reclamecentjes van Ome dirk niet missen. DSB is juist koploper met wat betreft het stiekem bijsluiten van verzekeringen dmv koopsommen. Tros dit was echt zielig.

krelis

Ongelezen bericht door krelis »

vertel mij niks over DSB qua duurte van leningen.
Ik heb mij in 1999 n doorlopendkrediet aan laten smeren met als vangnet een aandelen lease-pakket waarmee ik na 5 jaar minstens de helft in zou kunnen lossen vergeet t maar ikmoest zelfs 4000 euro extra aflossen en betaal nu nog steeds alleen maar rente!!
BEDANKT DSB!!!!

Andre112

Ongelezen bericht door Andre112 »

Hoe kan je je zelf in de spiegel kijken mevrouw Heksenberg. Jij die zogenaamd opkomt voor de gewone burger en hun wil behoeden voor al die criminele tussenpersonen, verzekeringsmaatschappijen, telefoonmaatschappijen etc. etc. Durf jij echt te beweren dat de Dsb bank meestal als voordeligste naar voren komt?

Heb je enig idee hoeveel gezinnnen in Nederland diep in de problemen zitten door de DSB bank?

Koppelverkoop van verzekeringen door Santander, maar de Dsb noem je niet?

Kijk eens naar deze link: http://www.google.nl/search?sourceid=na ... n+over+dsb

Weet je wat het is? De Tros wordt betaald door de DSB en daarom geen kwaad woord over hun dat kost te veel inkomsten.

Ik had je al niet hoog zitten maar je hebt nu zelf wel bewezen dat je zelf nog slechter bent dan de DSB.

camaro74

Ongelezen bericht door camaro74 »

Wij gingen bij DSB vragen naar een lening van 25000 euro, puur informatief. (hadden plannen voor aanschaf van een camper)
De lening was geen probleem maar bij de BKR werden we dan ingeschreven voor een bedrag van 40.000 euro !!!!!!!!!!!!!!
Er moest doodleuk voor 15.000 euro aan verzekeringen bij. Tegen alles wat je maar bedenken kan...... zo wil ik ook wel leningen verstrekken. DSB loopt 0.0 % risico over de rug van de consument.
Volgens mij moet je echt goed gestoord zijn wil je daar zo'n lening afsluiten.

Leones

Ongelezen bericht door Leones »

Zo graag zou ik komen uitleggen hoe de vork werkelijk in de steel zit. Ik zit te schuiven en te draaien op mijn stoel, tandenknarsend. En ik weet met mij vele collega financieel dienstverleners.

De marketing machine van DSB dwingt respect af. Zo slim, of beter gezegd zo sluw. Zelf Tros Radar weet men te gebruiken. Of Radar hier bewust aan heeft meegewerkt, ik weet het niet. Ik heb een vermoeden, maar hoe dan ook ontluisterend blijft het. Maar, niet alleen Radar, geen enkel actualiteitenprogramma weet door de facade van DSB heen te prikken. Dhr. Scheringa wordt iedere keer een podium geboden waar hij rustig mag vertellen hoe eerlijk en fijn de DSB bank is.

De praktijk is dat DSB de consument willens en wetens bedriegt. Er is geen andere woord voor. En de kosten die dit voor mensen met zich meebrengt overstijgen vele malen de kosten van het niet kiezen van de laagste rente.

Hopen doe ik dat Radar hier een vervolg aan durft te geven. Maar echt geloven doe ik het niet. Dus dan maar dit:

Voor alle mensen die dit lezen, een welgemeend en belangrijk advies:

Natuurlijk het vergelijken van rentes is belangrijk. Maar minstens zo belangrijk zijn de voorwaarden van de financiering en eventuele bijproducten die worden geboden. Lees zorgvuldig wat je tekent en bij twijfel, vraag om advies! Echt doen.

Leon.

mvans

Alleen al het feit dat Radar in deze discussie onzichtbaar is zegt mij al genoeg. Radar heeft zich gediskwalificeerd alszijnde onafhankelijk consumentenprogramma. De streken van DSB zijn erg maar nog veel kwalijker is het eigenlijk dat Radar hier vol in meegaat. Als DSB ooit aangepakt wordt wegens wanpraktijken is Radar op zijn minst medeschuldig danwel medeverantwoordelijk.

Andre112

Ongelezen bericht door Andre112 »

Wat radar niet zien vanwege de vele miljoenen die ze ontvangen aan sponsorinkomsten van de dsb, is nu eindelijk opgemerkt door deAFM. Deze stelt een onderzoek in naar de DSB wegens de vele klachten tegen deze bank. Ben benieuwd wat hier uitkomt.

HGJP

Ongelezen bericht door HGJP »

Graag keek ik altijd naar Tros radar en Antoinette, maar sinds ze in de uitzending meedeelde dat DSB toch een van de goedkoopstekrediet verstrekkers is , heeft Tros Radar voor mij alle geloofwaardigheid en onafhankelijkheid verloren.

Op dit forum staan honderden zo niet meer klachten over het "schurken"imperium van de heer S.

Ook ik voel me behoorlijk bedrogen door die club.
Ze belden me op, de rente kon veel lager (in 2001) ik zat toen op 8,7 zij konden het voor 3,9 doen met een eigenhuis krediet! Nou ik hoefde niks extra te lenen .. ( had een Krediet van 15.000) dus handtekening gezet. ( niet goed opgelet) door overlijden in de familie pas 2 maand later echt goed gekeken , wat bleek de hoofdsom was nu 18.600 ipv 15.000 3.600 dus erbij op voor allerlei verzekeringen en een koopsom polis. a 65 euro in de maand. ( die niks opbouwt) maar verliest.

Binnen 2 jaar zat te rente op 9,2 Kortom ik betaal dus nu zo'n 120 euro per maand meer dan eerder.

en ze blijven in de tv spotjes beweren dat ze de goedkoopste zijn en krijgen daarin dan ook nog eens steun van Tros Radar.

Heel erg bedankt TROS!
becam, Frisia, postkrediet, lenen.nl allmaal DSB kan nog meer slachtoffers maken nu.

Klantenbinding hebben ze inderdaad ( je komt nooit meer van ze af)

Gesloten