Precies ik kan het betalen. Mij gaat het erom dat de files opgelost worden en dat al die auto's van jaren oud van de weg afgehaald worden.
Mensen moeten hun schulden aflossen en niet de maatschappij ervoor laten opdraaien. Er zijn te veel klaplopers in dit land. Hopelijk ziet een nieuw kabinet dat ook.
Voor mij mogen alle subsidies zoals, huursubsidie, hypotheekrente aftrek etc. meteen afgeschaft worden. Om de criminaliteit te beperken mag voor mij de doodstraf weer ingevoerd worden. Mensen die niets te zoeken hebben in dit land stuur maar weg enz.
Ook weer off topic maar toch. waarom moeten bedrijven persé naar de randstad? Nederland is veel groter dus ruimte voor industrie is er genoeg. de noordelijke provincies kampen met grote werkloosheid terwijl ons wegennet het toelaat om vrachtverkeer te kunnen handelen. Heeft allemaal niets met de benzine prijs te maken maar een eerlijke verdeling in werkgelegenheid is er niet. Zo dwingen werkgevers ons wel de auto in want het ov kan het niet aan.
1. Ook met uw inkomen kan u de klos worden. Niets is vanzelfsprekend en gegarandeerd.
2. Zelfs gezinnen met een boven modaal inkomen kunnen niet zomaar uit eigen zak even een nieuwe auto kopen, laat staan de gezinnen met mindere inkomens.
Dat bedoel ik dus als je een lening afsluit voor een auto dan ben je al verkeerd bezig komt er ook nog een hoge hypotheek bij en je raakt zonder werk dan ben je dubbel de klos.
Kijk maar om je heen de 1 na de ander gaat failliet zowel privé als zakelijk. Mensen weten niet meer wat eigen verantwoordelijkheid inhoudt.
Goed, verantwoordelijkheid, sparen en niet lenen is waar het om gaat. Maar laten we daarbij ook absoluut niet vergeten, ongeacht welke meningen we hier allemaal er ook op na houden:
De steeds hoger wordende onderhoudskosten, hogere zorgkosten, hogere benzineprijzen, lagere uitkeringen, loonbevriezingen e.d. maken het er niet makkelijker op en zeker niet voor de mensen onder het modale inkomen. EN, dit mag ook zeker niet vergeten worden, die mooie reclames op TV en advertenties in de tijdschriften gaan gewoon keihard door, he...
Ik roep al jaren dat je het fileprobleem kan oplossen door werkgelegenheid over het hele land te spreiden, economisch een heel goed plan maar roepen in de woestijn wordt niet gehoord. Auto leningen afschaffen lost niets op want sterft het wagenpark uit. en krijgen we wrakken zoals voor de apk verplichting. Maar dit is politiek en daar zijn we als burger geheel niet bij betrokken.
Maar dit is politiek en daar zijn we als burger geheel niet bij betrokken.
De politiek is niet geïnteresseerd in simpele oplossingen. Immers, als een oplossing simpel is, hoeft er niet eindeloos vergaderd te worden waarbij iedere deelnemer (en dat zijn er een hoop) het gevoel heeft een zinvolle bijdrage te leveren aan het bestuur van het land.
Dat is ook de reden dat er naar de burger niet geluisterd wordt, immers, als de burger met een goed idee komt, gaat dat ten koste van het gevoel van de ambtenaren dat ze zo goed bezig zijn. Immers, de burger wist het beter dan de ambtenaar. En dat steekt.
En dus wordt er in de politiek maar eindeloos geouwekwekt zonder dat er oplossingen komen.
We hebben het allang niet meer over dit topic, de olieprijs weten jullie nog? maar er komen wel een paar goede ideeën uit. Helaas kunnen we die niet ventileren in de politiek en stemmen op balkenende zoveel lost ook niets op. Het kabinet is verworden tot een speelpop van het bedrijfsleven en valt op marginale onenigheden. Goede sier maken in de Europese unie en de bevolking voor de missers laten opdraaien.
Wie bepaalt de wereldpolitiek...door wie worden we werkelijk geregeerd..... en wie komt het beste uit de verf.....als je de antwoorden weet op deze vragen...dan heb je het leven door. Nu heb ik het dus niet over Nederland maar o.a. over de beleidsbepalers van het zwarte goud.
reeds vele jaren geleden werden we verblijd met de oudejaarsconference van Wim Kan. Van hem is de legendarische uitspraak: allemaal een auto voor de deur, maar hij moet daar wel blijven staan. M.a.w. tijden veranderen niet.
Waarom houden we die olie boeren nog steeds in stand want er zijn allang goede alternatieven maar ja dan word de staatskas ook niet meer gespekt..
Maar ja alle groete machnaten houden elkaar de hand boven het hoofd dus wat wil je er aan doen..
De hoge prijzen worden mede veroorzaakt door de oliehandelaren die volle tankers op de Noordzee laten liggen in afwachting van een hogere olieprijs, meestal liggen er zo'n 20 stuks buitengaats.
De benzineprijs is niet rechtstreeks gekoppeld aan de prijs van ruwe olie maar aan de internationale marktprijs voor benzineproducten (of in het geval van diesel, aan dieselproducten). Ruwe olie zelf is namelijk niet geschikt als benzine of diesel. Ondat ruwe olie een mengsel is van honderden verschillende stoffen moet het eerst verwerkt worden in een raffinaderij. Hierdoor ontstaan allerlei (eind)producten zoals diesel, benzine, kerosine of bijvoorbeeld huisbrandolie. Voor al deze producten is er een vrije wereldmarkt. Door internationale marktwerking kan de prijs voor ruwe olie dus dalen terwijl de benzineprijs stijgt. Die internationale markt voor (eind)producten verklaart tevens waarom de benzineprijs soms stijgt terwijl de prijs van diesel daalt of gelijk blijft. Of zoals u wellicht begin 2008 heeft gezien, dat de dieselprijs sneller stijgt dan de benzineprijs. Als alleen ruwe olie een rol zou spelen, zou dit niet kunnen.
Natuurlijk gaan de benzineprijzen nu omhoog. De brandstofprijzen zijn immers gekoppeld aan de energieprijzen! De energieprijzen ijlen ongeveer een half jaar na. In de winter zullen de energieprijzen dus ook weer gaan stijgen! In de zomer verbruiken we weinig gas om ons huis te verwarmen. Dit wordt allemaal precies uitgekiend in Nederland. Het wordt helaas allemaal gebruikt als melkkoe van de staat. Emigreren een optie? Of allemaal zoveelmogelijk gaan fietsen!
Dat de prijs van Euro 95 nu bijna net zo hoog is als in 2008 toen de aardolieprijs dubbel zo duur was, geldt niet alleen voor Nederland.
Prijs in Nederland 2008 168 eurocent
Prijs in Nederland nu in 2010 158 eurocent
Prijs in Spanje 2008 119 eurocent
Prijs in Spanje nu in 2010 118 eurocent
Het verschil is echter dat ik in Spanje met plezier m'n tank vol gooi maar dat ik in Nederland elke keer het gevoel heb, dat me een poot wordt uitgedraaid. Maar dat geld niet alleen voor de benzine maar voor het autorijden in zijn geheel. In Spanje geen BPM, heel weinig wegenbelasting en de wegenbelasting voor dieselauto's is gelijk aan die van benzineauto's.