LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ron1 »

Dit is nog niks, het wordt nog veel erger straks met de km heffingen e.d.het mooiste moet nog komen hoor......kredietcrisis opgelost....ja voor de banken misschien...voor mensen die echt werken, jan ***. zeg maar, die van 9 tot 5 sukkeltjes zoals ik moet het leukste nog komen !!

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen stond op teletekst dat het inkomen van Nederlanders gemiddeld 3.3% gedaald is ten opzichte van vorig jaar omdat er meer pensioenpremie in werd gehouden.

Crisis? Welke crisis?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ron1 »

Wordt steenrijk over 5 jaar en volg nu de studie.....schuldhulpverlener...zomaar even een kleine tip tussendoor, er is veel vraag naar, betaald goed en de hulpvraag zal VRESELIJK gaan toenemen in NL........

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

TROS Radar schreef:Zorgverzekeringen worden steeds duurder maar ze verzekeren steeds minder. Toch blijven veel mensen zitten. Is het verstandig over te stappen naar een andere zorgverzekeraar? Bent u oververzekerd? En wat wordt er aan u verdiend? Radar laat het vier grote vergelijkingssites uitleggen.

Naar het uitzenditem
Het wordt maar duurder en duurder, vervolgens kun je het niet meer opbrengen, en wat ben je dan? een wanbetaler!
Je wordt met allerlei incasso's gebombardeerd, en tenslotte beland je op straat.
Lang Leve Nederland en hun mensvriendelijke manieren.
Nederland is rot geworden!!

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou idd ,mijn man moest meer pensioen gaan betalen,had flink wat loonsverhoging gehad...ja right....gaat veel naar pensioen,nog een nw aanvullende verzekering voor de wia,dat we toch maar doen,ook al worden er niet veel meer afgekeurd maar hij heeft een zeer erfelijk ernstig gen dat stel.....
je er toch rekening mee moet houden.
puntje bij paalje...geweldige verhoging.....en dan zijn er nog mensen die dat niet hebben...
ik had met het uwv 2 euro....wao dan he...
idd straks km vergoeding,ja we gaan er opvoorruit,als ze dat zeggen is het meestal de andere kant op,niet dus...
ja we klagen nu wel...kijk naar haiti...maar ja...
men klaagt heeft het slehct maar als je ziet wat er op gehaald wordt?
ik heb ook wat gestort ,krijg he niet over mijn hart...

gr marietje

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Shine »

Samenvattend:
- De vrije zorgverzekeringsmarkt heeft haar doel gemist
- De verzekeringsprijzen rijzen de pan uit
- Is het toekomstbeeld dat minder bedeelde niet, of iig onderverzekerd zullen zijn omdat de premies niet meer te betalen zijn.

Ik voorzie dat het ziekenzorgstelsel (na de invoering) straks in de USA uiteindelijk toch nog beter geregeld is, dan in Nederland. In Nederland lijkt steeds meer het motto te worden: Ieder voor zich, God voor ons allen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

En nu adviseert het College voor Zorgverzekeringen om de pil weer uit het basispakket te halen voor vrouwen boven de 21.
Mag ik even opmerken dat zo lang als ik via de basisverzekering betaal voor de kraamzorg terwijl ik geen kinderen wil, ik mijn pil vergoed wil?

"Wij vinden dat we alleen zaken moeten verzekeren die mensen niet zelf kunnen betalen", verklaart een CVZ-woordvoerder.
De instantie, die de minister adviseert over wat wel en niet moet worden opgenomen in het basispakket van de zorgverzekering, wil een uitzondering maken voor vrouwen onder de 21 jaar. "Uit onderzoek is namelijk gebleken dat zij wél opzien tegen de betaling van de pil", aldus de woordvoerder.


Ik zie daar ook tegen op, maar dat geld natuurlijk niet.
Bron:Klik

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Shine »

Wij vinden dat we alleen zaken moeten verzekeren die mensen niet zelf kunnen betalen
Wie bepaald waar de grens ligt wat mensen wel/niet zelf kunnen betalen?
Even omrekenend.. (slik zelf geen 'de pil' dus even natte vingerwerk). Per maand: ongeveer 5,- (?)
12x5=60,= per jaar.
Aangezien we te maken hebben met een eigen risico van 165,-, betaalt de gebruiker welbeschouwd al helemaal zelf voor dit recept.
Los daarvan: je zal maar minima zijn. Moet je wéér minimaal 60,- ergens vandaan zien te toveren.
Krijgen we straks een verhoogd aantal abortussen. Wie betaald deze extra kosten? Hoezo besparing!

Trouwens opmerkelijk dat verloskundige zorg en kraamzorg niet onder het eigen risico valt! Laten ze daar dan ook wat aan doen. Per slot kiest de persoon zelf om zwanger te worden en daarmee dus voor een kind! Daar mag dan ook wel wat eigen risico tegenover staan.
Of wat te denken van IVF/ICSI! Notabene 3 behandeling zitten in het basispakket! Dit mag er wat mij betreft dan ook wel uit.
Kom op zeg, het mes snijdt aan twee kanten. Gelijke monniken, gelijke kappen dacht ik in deze zo.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door marietje224 »

de pil migrogynon kost iets van 18 zoveel voor 6 maanden..is wel te betalen,daar gaat het niet om.
zal wel weer in het aanvullende pakket zitten...wat blijft er nog wel over?
ik heb ook geen kinderen gehad,maar ik betaal ook mee aan kraamzorg en heel de ratteplan ,besnijdenis,flaporen corrigeren en weet ik veel wat..
het wordt steeds minder..

nou als de pil er uit gaat ,laat ik me stelleriseren,als iedereen zo denkt kost het ze nog meer geld...
jongen tot 21?een groep waarin zeker meiden zitten die hem 10x in de maand vergeten dan nog zo sex hebben want hey ik gebruik toch de pil?
en nog een abortujes erbij,betalen wij ook?toch?
hebben ze daar uberhaubt overnagedacht?neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
er wordt steeds vaker onveilig gevreeen,dus alleen met pil.afschaffen dan voor iedereen...en dan moeten ze wel,zo niet abortus ook zelf betalen....
of moetd at al???

je kan zo link worden om die dingen
ik zat gisteren radar te kijken ,ging over anti deprisivia...dat er zoveel bijwerkingen zijn...die dingen worden wel vergoed...mensen hebben moordneigingen enz?heel erg sommige..en ik die een ontspanner gebruikt moet hem zelf betalen????hoe krom is het...
zal er ook wel uitgaan de anti depri....

ik weet niet wat ik zou doen als ik klink zou zien..denk dat ik helemaal uit mijn stekker ga....

Gesloten