LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Satésaus
Satésaus
Satésaus is bijna niet weg te denken uit de Indonesische keuken. Lekker bij een rijsttafel of gewoon voor door de Nasi Goreng. Geknoei in de keuken met pindakaas en melk is verleden tijd sinds er ook kant-en-klaar sauzen op de markt zijn gebracht. Een paar minuten in de magnetron, een beetje roeren, en smullen maar. Maar welke van deze praktische opwarmsauzen is het lekkerst?
Maandag 28 maart in Radar, 20.30 uur op Nederland 1
Maandag 28 maart in Radar, 20.30 uur op Nederland 1
Re: Satésaus
Nee geen opwarmsaus (satesaus) meer voor ons, geprobeerd maar ik vindt het niet lekker.
Geef mij die potten van wijko maar, aanmaken met wat melk of water en heerlijke satesaus.
Geef mij die potten van wijko maar, aanmaken met wat melk of water en heerlijke satesaus.
-
leuke tip, doe bij de pot van Wijcko wat citroensap en ketjap en het is nog lekkerder !!! (eventueel wat hete sambal er doorheen is ook lekker)
Zal het gaan proberen, dank je voor de tip Maureen.
Er gaat absoluut NIETS boven een zelfgemaakte satehsaus!
2 fijn gesneden sjalot, 3 tenen fijn gesneden knoflook fruiten in 2 el olijfolie.
½ el sambal mee fruiten en voeg 1 dl water toe, 1 el azijn, beetje zout.
4 el pindakaas,1 el bruine suiker en wat ketjap manis. 10 minuten werk!
2 fijn gesneden sjalot, 3 tenen fijn gesneden knoflook fruiten in 2 el olijfolie.
½ el sambal mee fruiten en voeg 1 dl water toe, 1 el azijn, beetje zout.
4 el pindakaas,1 el bruine suiker en wat ketjap manis. 10 minuten werk!
Ik gebruik al jaren de zakjes saus van Knorr. 2 in een doosje.
Geen andere vind ik lekker.
Ook handig omdat ik aan 1 zakje per keer precies genoeg heb.
Geen andere vind ik lekker.
Ook handig omdat ik aan 1 zakje per keer precies genoeg heb.
-
ik doe er dan nog een soeplepel surinaamse sambal bij
-
geef mijn maar wijcko vind ik het lekkerste
Zo zie je maar weer "smaken verschillen"(gelukkig wel) als iedereen hetzelfde zou willen wordt het wel eentonig.
Is satésaus nu het zelfde als pindasaus?
Denk het wel.
geef mij maar de satesaus die mn schoonvader maakt.. op traditionele wijze..
zo'n potje smaakt naar niks
zo'n potje smaakt naar niks
Geef mij maar de sate saus van suzi wan ,even opwarmen en klaar
Knorr heeft vele jaren geleden een consumentenonderzoek gedaan welke saus "wij" het lekkerst vinden en waarom. Sindsdien is de receptuur aangepast en vind ook ik deze het lekkerst. Soms doe ik er een flinke schep Calvé pindakaas en/of een beetje Conimex ketjap manis bij.
Ik ben hier in Frankrijk allang blij dat we pindakaas kunnen krijgen. Dat is effe zoeken, maar geeft gelukkig de mogelijkheid zelf satésaus te maken, heerlijk met een scheutje anis erin.
-
@killroy en maureen
die van jullie wil ik wel eens proberen!
ik heb altijd calve....wij houden niet van zoete pinda saus...meestal is dat indonesische ofzo,beetje saus met pit,
die van calve doe ik zelf altijd nog ketjap en sambal bij...
maar ga ook eens jullie recepten proberen,
ps die opwarm potten bv van ah vind ik helemaal niks...
die van jullie wil ik wel eens proberen!
ik heb altijd calve....wij houden niet van zoete pinda saus...meestal is dat indonesische ofzo,beetje saus met pit,
die van calve doe ik zelf altijd nog ketjap en sambal bij...
maar ga ook eens jullie recepten proberen,
ps die opwarm potten bv van ah vind ik helemaal niks...
Daar krijg je geen spijt van Rozemarijntje! Je kunt het zo heet maken als je zelf wilt. Overigens is Indonesisch over het algemeen pittiig (heet) en Chinees zoet. Let wel ik schreef over het algemeen.
Mijn probleem is dat ik een heftige reactie heb op Vetsin (E621), ook wel 'smaakversterker' genaamd.
In alle satésauzen die ik in de super kan vinden wordt dit toegevoegd. Weet iemand een merk die dat niet doet? Alvast dank!
In alle satésauzen die ik in de super kan vinden wordt dit toegevoegd. Weet iemand een merk die dat niet doet? Alvast dank!
-
ik dus dito hetzelfdeDante2002 schreef:Mijn probleem is dat ik een heftige reactie heb op Vetsin (E621), ook wel 'smaakversterker' genaamd.
heb daar het merk dessa voor gevonden
te koop bij oa bas v d heijden en de jumbo
is een okerkleur plastik beker met een palmboom er op
Volgens mij stonden er in de keuken van dat restaurant dat alle satesaus zelf maakt stapels met saus van Wijko, die keurig tweede werd. Wie het opgenomen heeft moet maar eens kijken: als het meisje de vierde saus warm maakt in de magnetron. Rechts onder in beeld meen ik een forse voorraad grote emmers Wijko saus te zien.