LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jwhderksen
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door jwhderksen »

KPN is niet de enige die de consument hiermee misleid. UPC pleegt dezelfde misleidende reclame met hun 'Fibre to the home.' Hierbij wordt ook tot aan de wijkcentrale glasvezel geleverd en naar de huishoudens coax/utp.

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Er is altijd veel debat over de manier waarop de snelheid van een internetverbinding aangegeven moet worden. Wij nemen geen stelling in dit debat, maar zullen de resultaten van de test weergeven op twee manieren die veel gebruikt worden. Een voorbeeld van een resultaat is:

Dat is 1000 Kbps. (122 KB/Sec).

- Kbps wordt meestal door providers zelf gebruikt. Het staat voor Kilo-bit-per-seconde. Een Kilo-bit is hier 1000 bit.

- KB/Sec wordt veel door download programma's gebruikt. Het staat voor Kilo-Byte-per-Seconde. Het gaat hier dus om byte en niet om bit, een verschil van een factor 8. Een Kilo-Byte is hier 1024 byte.

Wees er op verdacht dat niet iedereen dit op dezelfde manier doet, en dat dus verschillen kunnen ontstaat die te wijten zijn aan de manier waarop de resultaten worden weergegeven.

http://www.coax.nl/tester/

https://www.ziggo.nl/#producten/

Upload is leuk voor bedrijven (e-mail). Een film downloaden, muziek etc. dan is snelle download interessant.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Allen die lezen,

ik heb nog nooit zo'n slechte uitzending van Tros Radar gezien.
Bestaat er ook iets tegen dit soort onkunde? Een klachtenlijn waarbij ik Tros Radar even kan doorlichten?
Beste Tros Radar,

een rectificatie op deze uitzending lijkt mij meer dan gepast.
Het feit dat uw onkunde danwel kennis tekort komt om in deze de gedaagte af te kraken lijkt mij niet de beste instelling voor een consumenten programma.

FEITEN:

1- in Nederland bestaan twee soorten Glasvezel netwerken ( FttC en FttH )
Fiber to the Curb ( tot in de wijkverdeler ) en Fiber To The Home ( tot in huis )

U bent in de veronderstelling dat FttC geen glasvezel is. Wat is het dan wel volgens u? ( sorry als deze hard aan komt )
Bij FttC is het weldegelijk een glasvezel aansluiting. Echter, en nu kom het, mag KPN niet van alle gemeentes waar zij KPN Glasvezel uitrollen, de straat open breken om het tot in huis aan te leggen.
Het is geen Coax aansluiting, maar de vertrouwde KPN lijn waar ook u mee belt.
De afstand tussen de wijkverdelers en de consument is hooguit 1000mtr. Daarna zal de metaal koper zijn rol als signaalremmer aannemen.
Echter, alle plekken waar FttC uitgerold wordt, wonen de meeste consumenten binnen die straal van 1000 meter.
Als het dan niet gelijk werkt kunnen het slechts 2 dingen betekenen:

* Er zit iets niet goed in de wijkverdeler
* Iets in de woning werkt niet/krijgt niet de kans om goed te werken.

2- in uw uitzending worden deze twee compleet door elkaar gehaald.
Dat het laatste stukje met een coax aansluiting werkt?? Ik weet niet wat voor laaggeschoolt personeel u in dienst heeft, maar de zowel KPN als Online, Vodafone, Concepts, Tweakers etc etc, maken enkel en alleen gebruik van de KPN lijn ( voor u vertaald DE TELEFOONVERBINDING ). Welke beginneling heeft u deze interressante info gegeven?

Daar zou ik dan wel eens een babbel mee willen maken!

3- ik heb tot op heden de ondervraagde klanten enkel maar zien bellen naar de KPN.
Dit terwijl er ook KPN winkels en Informatie Centra beschikbaar zijn.

4- het lijkt er op dat de intellect van sommige ineens daalt als zij op TV mogen komen.
Als je een TV koopt bij de MediaMarkt ga je toch ook terug naar de winkel?
Ondanks dat het telefonisch is besteld heeft een bedrijf niet alleen leverplichten, maar een consument ook onderzoeks plichten.
Zover uw uitzending laat zien hebben de ondervraagde consumenten een groot deel van de onderzoeks plichten laten vallen. Ik hoor namelijk niemand zeggen dat ze even bij een Info Center of KPN winkel zijn langs geweest. ( waar de kansen behoorlijk aannemelijk zijn dat een dillemma naar behoren wordt opgelost )

5- ik ben het er mee eens dat er mogelijkheden zijn dat het ergens niet werkt, echter weet ik dat de KPN groot is geworden met oplossingen.
U heeft het over een nieuw product? Het staat al ruim 2 jaar in de markt! Over welke nieuwigheid heeft u het?

6- het is ook een zeer slechte zaak dat 1 monteur, die gefilmt wordt, zo slecht is. Maar om dan een heel bedrijf daarvoor te laten boeten?
Omdat u de enige bent op Tros Radar, die echt totaal nergens verstand van heeft en dan alleen maar te doen alsof, zeg ik toch ook niet dat de complete redactie van Tros Radar incompetente mensen zijn?

7- U heeft het over slechts 1200 ondervraagden.
Heeft u ook de overige duizenden gevraagd die gewoon tevreden zijn? Blijkbaar was dat getal groter dan u dacht.

Ik heb zelf KPN glasvezel (Goud Pakket) in Etten-Leur (Noord-Brabant). In het begin had ik een klein storinkje, was per ongeluk iets niet goed aangesloten. Na een check door een specialist was alles ineens opgelost
Ik haal de toegezegde snelheid continue, mijn downloads gaan super en ik haal met 1 tv op HD, 1 digitaal en een tel in werk nog steeds 26,3 mbits/sec
Is toch 95% voor een tot 30 mbits lijn.
Dat had ik met ADSL niet eens. daarbij zat ik op een 35% tot max 45% van de geleverde lijn.
Het hele huishouden is meer dan tevreden over het pakket.

8- wat betreft die vent die geen HD tv kijkt:
*Zorg eerst dat je devolo's sofware matig op elkaar aanmeld
*Neem vervolgens een ander stopcontact. Degene die ik op TV zag leek nogal behoorlijk op een doe-het-zelf fabricaat.

Ik denk dat u eens beter uw huiswerk moet doen. Uiteraard kan er iets verkeerds gaan, maar op het slechts op 1200 mensen te bazeren.

9- deze uitzending was zo slecht dat ik hem ben gaan waarderen om de humor die u heeft.

Mijn dank is groot.
Zeer vriendelijke groeten,

een uitermate tevreden KPN Glasvezel gebruiker!

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Wel een prima anti KPN reclame deze uitzending, heb verschillende KPN providers gehad in het verleden en ben nog nooit zo schofterig behandeld door ze.

List en bedrog.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

Zandink schreef: Upload is leuk voor bedrijven (e-mail). Een film downloaden, muziek etc. dan is snelle download interessant.
Wat is dit nou voor een opmerking???

Voor mij is de snelle download juist NIET interessant! Hoewel ik ook wel eens wat download (source code van OSS projecten, Linux distro's, en idd af en toe eens een film) kan ik dit ook prima op bv. 30 mbit doen (het goedkoopste abonnement bij Tweak of KPN).

Voor mij is JUIST de upload ook belangrijk, omdat dit mij nieuwe mogelijkheden biedt. Met name op het gebied van het benaderen van mijn media thuis op andere plekken, het uploaden van foto's naar afdrukservices, etc. GENOEG redenen om een snelle upload te willen.

Zolang kabelaars weigeren 30 mbit of meer aan uploadsnelheden aan te bieden voor een redelijke prijs, en alleen maar lopen te "hypen" op downloadsnelheid, en zich bovendien gesloten gedragen, bestaat er in dit land geen mooier gegeven dan de opkomst van FttH! Het liefst met zo veel mogelijk verschillende concurrenten naast elkaar op die netwerken.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Zandink schreef:Wel een prima anti KPN reclame deze uitzending, heb verschillende KPN providers gehad in het verleden en ben nog nooit zo schofterig behandeld door ze.

List en bedrog.
Ik neem aan dat u in het verleden een dillemma heeft gehad met de KPN? Kan me zeer goed voorstellen dat het mogelijk in uw situatie wel een mindere zaak was.
Wat was er aan de hand dan?

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

insanity83 schreef:
Zandink schreef:Wel een prima anti KPN reclame deze uitzending, heb verschillende KPN providers gehad in het verleden en ben nog nooit zo schofterig behandeld door ze.

List en bedrog.
Ik neem aan dat u in het verleden een dillemma heeft gehad met de KPN? Kan me zeer goed voorstellen dat het mogelijk in uw situatie wel een mindere zaak was.
Wat was er aan de hand dan?
U geeft ook aan meerdere KPN providers te hebben gehad. Klaarblijkelijk geen XS4All. Ik ben ook zeer benieuwd naar uw zijde van de medaille

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Voor mij is JUIST de upload ook belangrijk, omdat dit mij nieuwe mogelijkheden biedt. Met name op het gebied van het benaderen van mijn media thuis op andere plekken, het uploaden van foto's naar afdrukservices, etc. GENOEG redenen om een snelle upload te willen.
Ja daar heeft u een goed punt wat belangrijk is voor de 1 etc.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leugens over beëindigen contracten geld eindeloos blijven incasseren rechtzaken die ze tegen je aanspannen en verloren hebben. Afspraken niet nakomen en je afsluiten van internet. Uiteindelijk hebben ze via de rechter een behoorlijk schadevergoeding moeten betalen. Voor mij nooit meer KPN !

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Zandink schreef:
Voor mij is JUIST de upload ook belangrijk, omdat dit mij nieuwe mogelijkheden biedt. Met name op het gebied van het benaderen van mijn media thuis op andere plekken, het uploaden van foto's naar afdrukservices, etc. GENOEG redenen om een snelle upload te willen.
Ja daar heeft u een goed punt wat belangrijk is voor de 1 etc.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leugens over beëindigen contracten geld eindeloos blijven incasseren rechtzaken die ze tegen je aanspannen en verloren hebben. Afspraken niet nakomen en je afsluiten van internet. Uiteindelijk hebben ze via de rechter een behoorlijk schadevergoeding moeten betalen. Voor mij nooit meer KPN !
Zeer vervelend voor u, was dat dan ook KPN Glasvezel?

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

dubbele post..srry
Laatst gewijzigd door insanity83 op 07 sep 2010 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Glasvezel hadden we in ons appartementen gebouw met 10 mensen van ze we zijn nu allemaal tot volle tevredenheid bij Ziggo .

Daarvoor had ik ADSL van ze via Het Net, Planet etc. Rekeningen die ze na een paar jaar nog probeerden te incasseren enz.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Zandink schreef:Glasvezel hadden we in ons appartementgebouw met 10 mensen van ze we zijn nu allemaal tot volle tevredenheid bij Ziggo .

Daarvoor had ik ADSL van ze via Het Net, Planet etc.
Daar ben ik blij voor u dat er een aanbieder is waaru tevreden mee bent. Maar ik begrijp dat de uiteindelijke zaak om ADSL ging? Hetzij dan wel via HetNet, Planet danwel KPN zelf?

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

En een rechtszaak door 10 mensen aangespannen met glasvezel beloven en beloven niets was goed ben blij dat we er niets meer mee te maken hebben.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Zandink schreef:En een rechtszaak door 10 mensen aangespannen met glasvezel beloven en beloven niets was goed ben blij dat we er niets meer mee te maken hebben.
Met glasvezel beloven? Zou u dat kunnen toelichten wat daarmee bedoelt wordt? Het komt nu namelijk over dat u wel glasvezel had aangevraagd, maar niet geleverd heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door insanity83 op 07 sep 2010 01:23, 2 keer totaal gewijzigd.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

dubbele post...

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Dat was in Amersfoort de wijk Nieuwland een appartement kostte 2 jaar geleden € 350.000,00 en alles zou geregeld worden door KPN. Het is een groot fiasco geworden.

Glavezel was niet goed aangelegd niets werkte en luisteren naar klachten werd afgedaan als nonsens etc.

Tot zover maar de ervaringen met dit bedrijf !

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

Zandink schreef:Dat was in Amersfoort de wijk Nieuwland een appartement kostte 2 jaar geleden € 350.000,00 en alles zou geregeld worden door KPN. Het is een groot fiasco geworden.

Glavezel was niet goed aangelegd niets werkte en luisteren naar klachten werd afgedaan als nonsens etc.

Tot zover maar de ervaringen met dit bedrijf !
Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad een fiasco is geweest zoals u het aankaart.
Ikzelf ben woonachtig in een stad waar KPN Glasvezel echt een topper is.

Ik zie steeds meer mensen overstappen naar volle tevredenheid. Denk eerder een geval van enorme pech.
Zover bekend zijn er echt al duizenden overgezet. Immer als 1 automobilist de snelheid overschreid wil toch ook niet zeggen dat ALLE automobilisten snelheidsduivels zijn.
Ook hier praten we over complete appartementen complexen, zeer grote delen van de stad al voorzien zijn.

Ondanks alles veel succes toegewenst ;)

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Zandink »

Waar ik nu woon kunnen we nog geen glasvezel krijgen dus hoe het daar nu is weet ik niet. Ziggo heeft ook veel kritiek maar ze doen hier wat ze beloven.

Ik ga slapen tot genoegen en een goede nachtrust gewenst ;)

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door visliefhebber »

De kabelaars zijn ook niet gek en KPN zou haar image kunnen opvijzelen en niet zoveel hooi op de vork moeten nemen.

Maar glasvezel is wel de techniek van de toekomst zeg maar.

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

Ik heb lang getwijfeld of ik wel of niet zou moeten reageren op deze eenzijdige berichtgeving van RADAR. Uiteindelijk gedaan.

Ik heb me enorm gestoord aan hoe RADAR dit naar buiten heeft gebracht. Uiteraard gaan er dingen mis bij KPN en dat is zeer vervelend voor de gedupeerde mensen. Maar ik weet als geen ander, dat de medewerkers van KPN en KPN zelf dan hun uiterste best doen om dit probleem voor de klant op te lossen.

Het is natuurlijk goedkoop scoren door dit programma. Er zijn duizenden klachten, en elke klacht is jammer genoeg 1 teveel. Alleen een perfecte wereld is nog steeds een utopie. Maar het valt wel op dat RADAR steeds met berichtgevingnen komt als het negatief is, maar ze vergeten wel dat KPN miljoenen klanten naar tevredenheid bedienen. Daar hoor je RADAR niet over.

Hetzelfde wat ook wel leuk is, dat men een stukje reclame gebruikt voor hun uitzending wat eigenlijk niets met glasvezel te maken heeft. Het stukje met Albert Verlinden en die hond. Geachte radar, deze reclame is bedoeld voor IPB voor ADSL en NIET voor glasvezel...... Een blunder van jewelste, je kan het wel op itv van glasvezel gooien, maar dan schiet je toch je doel voorbij. Maar soit, we zullen deze blunder door de vingers zien.

Feit blijft dat er natuurlijk veel werk te doen is om dingen te verbeteren, maar KPN en mijn collega's doen hun uiterste best om alle klanten naar tevredenheid te helpen.

Maar goed, het is goed dat programma's als radar bestaan om ervoor te zorgen dat de consument 'beschermd' is, maar het mag echt wel een stuk minder eenzijdig en alleen maar belichten wat fout is gegaan. Er is echt een keerzijde aan deze medaille en dat zie je nergens terug. Jammer en heel goedkoop radar.

Verder hoop ik dat de problemen steeds minder zullen worden en dat iedereen in de toekomst met volle tevredenheid van KPN kunnen genieten en dat de mensen in de uitzending naar volle tevredenheid geholpen zullen worden (ik heb er in iedergeval vertrouwen in, dat het na verloop van tijd zeker zal gebeuren).

Gesloten