LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] All You Need Is Radar
All You Need Is Radar
Radar is al in de kerststemming en gaat op pad om kijkers met een schrijnend probleem zorgeloos de feestdagen in te sturen. We gaan langs bij een gezin dat door een verzekeraar in de kou wordt gezet, en bij iemand wiens grootste wens, ondanks meerdere poginen, maar niet in vervulling gaat. Kan Radar het verschil maken?
Maandag 17 december in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Maandag 17 december in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Re: All You Need Is Radar
Of radar het verschil kan maken zal van het individuele geval afhangen lijkt me? in ieder geval kiezen de programmamakers er wel voor om over de ruggen van vermoedelijk goed gekozen gevallen, leuk scorende tv te maken. Ik weet niet, maar dat strookt voor mij persoonlijk nét niet helemaal met de barmhartigheid van de kerstgedachte. Begrijp me niet verkeerd, eerlijke probleemgevallen die tussen de wal en het schip vallen verdienen alle hulp die er is, maar ik zet ook geen youtube filmpje van mezelf op internet, elke keer als ik geld geef aan een collecte, of een donatie in de kerstpot van het leger des heils doe.
Nou ben benieuwd
Elk geval is er een minder, dus tja sjohie, jouw flimpje mag je houden
-
nou ben benieuwd!
-
Ik niet. Ik denk toch niet dat Radar kiest voor een probleem dat ze zelf ook niet op kunnen lossen. Dus de uitkomst staat eigenlijk al van tevoren vast.sephora30 schreef:Nou ben benieuwd
-
Lekker negatief weer.sjohie schreef:Of radar het verschil kan maken zal van het individuele geval afhangen lijkt me? in ieder geval kiezen de programmamakers er wel voor om over de ruggen van vermoedelijk goed gekozen gevallen, leuk scorende tv te maken. Ik weet niet, maar dat strookt voor mij persoonlijk nét niet helemaal met de barmhartigheid van de kerstgedachte. Begrijp me niet verkeerd, eerlijke probleemgevallen die tussen de wal en het schip vallen verdienen alle hulp die er is, maar ik zet ook geen youtube filmpje van mezelf op internet, elke keer als ik geld geef aan een collecte, of een donatie in de kerstpot van het leger des heils doe.
Ieder mens dat een voor hem/haar groot probleem opgelost ziet worden, iets wat zij zelf niet voor elkaar krijgen, is toch mooi?
Ik maak zelf ook wel mee dat ik soms tegen een muur van onwil/onkunde aanloop.
Ik heb gelukkig een redelijk assertief karakter en kan ik dat op een niet vijandige manier brengen.
Maar niet iedereen kan dat, dus die blijven in de trope zitten.
En daar word je niet vrolijk van.
Als een tv-programma daarbij kan helpen is dat toch alleen maar fijn voor die mensen?
En dat is nou barmhartigheid, een ander helpen.
Dat dit op tv komt, is best logisch, aangezien het hier een tv-programma betreft.
Mijn advies: zet je tv en internet lekker uit als je er niet tegen kunt!
-
Nou idd als er tv bij komt ,komen een hoop mensen een stuk verder
Ben benieuwd welke mensen ze kunnen helpen!
Hoop iemand die het echt niet meer ziet zitten en waar het zonnetje weer eens voor kan gaan schijnen
Ben benieuwd welke mensen ze kunnen helpen!
Hoop iemand die het echt niet meer ziet zitten en waar het zonnetje weer eens voor kan gaan schijnen
Precies, niks mis mee, in ieder geval dan weer een stel mensen , die ook effe gelukkig zijn.Als een tv-programma daarbij kan helpen is dat toch alleen maar fijn voor die mensen?
Je ziet wel vaak in programma`s dat mensen zelf al heel veel moeite hebben gedaan om iets op te lossen maar dat zodra de tv eraan te pas komt het probleem ineens in notime opgelost is.witte angora schreef:Ik niet. Ik denk toch niet dat Radar kiest voor een probleem dat ze zelf ook niet op kunnen lossen. Dus de uitkomst staat eigenlijk al van tevoren vast.sephora30 schreef:Nou ben benieuwd
Denk ook dat de problemen die ook niet door de programma`s niet op te lossen zijn, niet worden uitgzonden.
-
Tuurlijk zenden ze het niet uit als het niet lukt.sephora30 schreef:Je ziet wel vaak in programma`s dat mensen zelf al heel veel moeite hebben gedaan om iets op te lossen maar dat zodra de tv eraan te pas komt het probleem ineens in notime opgelost is.witte angora schreef:Ik niet. Ik denk toch niet dat Radar kiest voor een probleem dat ze zelf ook niet op kunnen lossen. Dus de uitkomst staat eigenlijk al van tevoren vast.sephora30 schreef:Nou ben benieuwd
Denk ook dat de problemen die ook niet door de programma`s niet op te lossen zijn, niet worden uitgzonden.
Anders schiet de uitzending zijn doel een beetje heel erg voorbij of niet?
Natuurlijk komen ze met een "succes story", anders is er toch geen programma? En ook natuurlijk, uitzendingen zoals, ik noem maar een boom in het bos, bonje met de buren of Familie diner; als die mekaar de tent uitvechten krijgen we dat niet te zien. 't Moet natuurlijk wel een happy end krijgen. Hoewel, ik ben vals genoeg om ook eens een miskleun te zien, maar ja, daar geeft men dan geen toestemming voor. Sorry, ben ook maar eens mens.
Mwoa, soms zie je ook bedrijven aan de haren bij radar en consorten aan de tafel zijn gesleept, waarvan overduidelijk is dat de klant (deels) fout zit, maar men onder druk van de eigen PR afdeling en de publieke opinie maar toegeeft. Leuk voor de klant en voor de kijkcijfers, maar op de lange duur zorgen dit soort acties in mijn ogen nou niet echt voor meer weerbare en beter ingelichte consumenten. Eigenlijk lijkt het in het abstracte wel wat op de banken en verzekeraars, snel scoren voor de bonus (kijkcijfers), maar zonder een lange termijn visie..VioletPrue schreef:Lekker negatief weer.sjohie schreef:Of radar het verschil kan maken zal van het individuele geval afhangen lijkt me? in ieder geval kiezen de programmamakers er wel voor om over de ruggen van vermoedelijk goed gekozen gevallen, leuk scorende tv te maken. Ik weet niet, maar dat strookt voor mij persoonlijk nét niet helemaal met de barmhartigheid van de kerstgedachte. Begrijp me niet verkeerd, eerlijke probleemgevallen die tussen de wal en het schip vallen verdienen alle hulp die er is, maar ik zet ook geen youtube filmpje van mezelf op internet, elke keer als ik geld geef aan een collecte, of een donatie in de kerstpot van het leger des heils doe.
Ieder mens dat een voor hem/haar groot probleem opgelost ziet worden, iets wat zij zelf niet voor elkaar krijgen, is toch mooi?
Ik maak zelf ook wel mee dat ik soms tegen een muur van onwil/onkunde aanloop.
Ik heb gelukkig een redelijk assertief karakter en kan ik dat op een niet vijandige manier brengen.
Maar niet iedereen kan dat, dus die blijven in de trope zitten.
En daar word je niet vrolijk van.
Als een tv-programma daarbij kan helpen is dat toch alleen maar fijn voor die mensen?
En dat is nou barmhartigheid, een ander helpen.
Dat dit op tv komt, is best logisch, aangezien het hier een tv-programma betreft.
Mijn advies: zet je tv en internet lekker uit als je er niet tegen kunt!