LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kalkproblemen op de Veluwe
Kalkproblemen op de Veluwe
Het water op de Veluwe is van nature schoon en kalkarm. Toch hebben veel bewoners in de regio Epe en Vaassen last van kalk - en dan hebben we het niet over de gebruikelijke schade. Warmwaterkranen lopen vast, geisers verkalken, de leidingen slibben dicht en boilers en hoogrendementsketels gaan stuk doordat onderdelen totaal verkalkt zijn. Wij zoeken uit wat hier aan de hand is. Waarom horen de bewoners niks van waterleidingbedrijf Vitens? Krijgen de bewoners een vergoeding voor hun schade?
Maandag 24 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Maandag 24 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Re: Kalkproblemen op de Veluwe
zo... in deze regio is het ook zeer sterk verkalkt.. maar heb nooit problemen met mijn machines gehad..
gewoon regelmatig schoonmaken
gewoon regelmatig schoonmaken
-
Heel erg benieuwd hoe ze dit uit gaan leggen
Lekker boeiend ik woon in Haaglanden
lijkt me onzin.... water wordt toch ergens uit de bodem getrokken en dan maakt het toch niet uit of de natuur kalkarm water heeft?
Ik woon ook op kalkarme zandgrond maar in onze regio hebben we het hardste water dat je maar kan krijgen.... niks geen ellende met machines, idd regelmatig even ontkalken.
Hoeveel klachten zijn er eigenlijk? Of hebben we het hier over 1 klager met een alu hoedje?
Ik woon ook op kalkarme zandgrond maar in onze regio hebben we het hardste water dat je maar kan krijgen.... niks geen ellende met machines, idd regelmatig even ontkalken.
Hoeveel klachten zijn er eigenlijk? Of hebben we het hier over 1 klager met een alu hoedje?
Zelf woon ik in Vaassen en wat mij opvalt is sterke klakvorming in en aan kranen. Steeds meer problemen met vaatwasser, klappen van leiding hiervan. Kan dit laatste ontstaan door kalk?
Dat waterbedrijf maakt lekkere indruk op me in die uitzending.
Met een bewoner was wel een regeling getroffen. Behalve een vergoeding kreeg deze bewoner geheimhoudingsplicht opgelegd. Lekker transparant. Heeft dat bedrijf iets te verbergen dan!
In ander geval volge een veroordeling bij geschillencommissie. Woordvoerdster van het bedrijf legde in de uitzending uit dat ze uit coulance schade vergoed hebben. Een uitspraak van geschillencommissie lijkt mij niets maar dan ook niets met coulance te maken te hebben.
Met een bewoner was wel een regeling getroffen. Behalve een vergoeding kreeg deze bewoner geheimhoudingsplicht opgelegd. Lekker transparant. Heeft dat bedrijf iets te verbergen dan!
In ander geval volge een veroordeling bij geschillencommissie. Woordvoerdster van het bedrijf legde in de uitzending uit dat ze uit coulance schade vergoed hebben. Een uitspraak van geschillencommissie lijkt mij niets maar dan ook niets met coulance te maken te hebben.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik gehoord heb van een
betonnen waterleiding.Dit op zich is al geklets.Heb wel gehoord
van een betonnen riool leiding.Bovendien dat stukje koperen pijp
wat ze lieten zien zat wel dicht aan het uiteinde want hij draaide
een stop eraf.En met zoveel schade had ik wel een ontharder tussen
mijn waterleiding gezet.Het hele verhaal is sterk overdreven en ik geloof
dat het waterleidingbedrijf er ook geen verstand van heeft.Beetje slap
geklets.Maar ja was weer een mooi item voor Radar.
betonnen waterleiding.Dit op zich is al geklets.Heb wel gehoord
van een betonnen riool leiding.Bovendien dat stukje koperen pijp
wat ze lieten zien zat wel dicht aan het uiteinde want hij draaide
een stop eraf.En met zoveel schade had ik wel een ontharder tussen
mijn waterleiding gezet.Het hele verhaal is sterk overdreven en ik geloof
dat het waterleidingbedrijf er ook geen verstand van heeft.Beetje slap
geklets.Maar ja was weer een mooi item voor Radar.