LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketverzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Radar »

Veel verzekeraars bieden pakketverzekeringen aan. Als consument heb je daarmee lekker handig bij één verzekeraar alles geregeld. Met een pakketkorting van rond de 12% denk je bovendien een goede deal te hebben gesloten.

Maar is dat ook zo? Radar zoekt uit hoeveel euro’s je kunt besparen als je je verzekeringen bij verschillende maatschappijen onderbrengt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee of het duurder is of goedkoper maar ik vind het
wel erg gemakkelijk en duidelijk om alles bij 1 verzekeraar te hebben.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Een nadeel van pakketverzekeringen is dat je vrij gemakkelijk onnodige verzekeringen afsluit.

Ik heb jaren geleden een pakketverzekering bij de ING (toenmalige Postbank) afgesloten die aansprakelijkheid, inboedel en ongevallen dekt.
Aangezien mijn inboedel meer emotionele dan economische waarde heeft (veel tweedehands spul) vraag ik me af of het wel zin heeft om die te verzekeren, ik ben bang dat het bedrag dat uitgekeerd wordt als ik schade zou hebben vrij laag is terwijl ik er wel een paar tientjes premie per maand voor betaal.

Ik moet het binnenkort eens een keer opnieuw uitzoeken en de kans is best groot dat ik er dan voor kies om alleen voor aansprakelijkheid (en misschien ongevallen) een verzekering af te sluiten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Klaas

Denk ook aan je kleding enz he,stel dat er brand uitbreekt!
Ik weet niet precies hoe zoiets werkt,maar misschien hebben je buren dan schade? Weet niet of jij dan ook aansprakelijk bent,althans je verzekering..
Lekkage,echt je moet dat goed overdenken hoor! Inboedelbedoel ik he.
Kleding,je pc? Pff alles de kleinste dingen

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Er zijn ook inboedel en opstalverzekeringen, die geen bovengrens hanteren.
Aegon heeft een zgn Comfortpakket, welke ruim € 830, /jaar kostte, inderdaad met een niet veel gebruikte annuleringsverzekering en rechtsbijstandverzekering (beperkt) Eerst werd er wel een korting aangeboden, welke dit jaar plotseling werd ingetrokken en eigenlijk aanspoorde om te gaan shoppen.

Uiteindelijk bij de Hema terechtgekomen en alles kunnen verzekeren tegen betere voorwaarden voor 15 euro per maand (exc. rechtsbijstand en ann.verzekering, maar zonder een maximumbedrag van woningwaarde en inboedelwaarde) Dat scheelt toch wel een slok op een borrel. Dus de basis (inboedel, WA en opstal) zeer goed verzekerd tegen een veel lager tarief.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door boef530 »

Grappige vraag van trosradar net nu de assurantiebelasting omhoog gaat met 12 procent. In een pakket betaal je over het gehele pakket veel minder belasting dan losse verzekeringen die per product navenant duurder worden. Pakketpolissen zijn veel goedkoper omdat er niet per product assurantiebelasting wordt geheven. Dan nog, er is berekend dat een gemiddeld huishouden 800 euro per jaar aan verzekeringpremie's betaald kan niet kloppen, stemmingmakerij van consumenten organisaties die de samenleving echt niet snappen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boef530 schreef: Dan nog, er is berekend dat een gemiddeld huishouden 800 euro per jaar aan verzekeringpremie's betaald kan niet kloppen, stemmingmakerij van consumenten organisaties die de samenleving echt niet snappen.
Welk bedrag had je zelf in gedachte dan ?

Hier word wel meer betaald dan 800 euro op jaarbasis maar dat is dan wel incl. auto verzekeringen.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

boef530 schreef:Grappige vraag van trosradar net nu de assurantiebelasting omhoog gaat met 12 procent. In een pakket betaal je over het gehele pakket veel minder belasting dan losse verzekeringen die per product navenant duurder worden. Pakketpolissen zijn veel goedkoper omdat er niet per product assurantiebelasting wordt geheven.
Eh, nog een keer? :o 12 procent is 12 procent, het maakt niet uit of je dat over het totaal berekent of over de losse onderdelen.
boef530 schreef:Dan nog, er is berekend dat een gemiddeld huishouden 800 euro per jaar aan verzekeringpremie's betaald kan niet kloppen, stemmingmakerij van consumenten organisaties die de samenleving echt niet snappen.
Laat me eens even rekenen, ik betaal per maand het volgende aan verzekeringen (zorgverzekering niet meegerekend):

- Inboedel, aansprakelijkheid, ongevallen € 17
- Auto € 16

Totaal betaal ik (als alleenstaande) € 33 euro per maand aan verzekeringspremies, en een keer per jaar geef ik een tientje uit aan een reisverzekering. Dus in totaal betaal ik € 406 per jaar aan verzekeringen.
Een gezin is waarschijnlijk meer kwijt aan een inboedel/aansprakelijkheidsverzekering en de kans is ook wel aanwezig dat een gezin een grotere auto heeft dan ik, dus dat een gezin in de buurt van de € 800 komt klinkt mij niet heel gek in de oren.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Het is slechts een voorstel - een ballonnetje- . Het wetsvoorstel moet nog door de Tweede kamer en daarna door de Eerste kamer. 1 januari 2013 gaan ze sowieso niet halen.

Een gemiddel gezin 800 euro? De gezinnen, die ik ken, zitten er minimaal 50% boven. Dus is geen onzin, wel onzin is dat je in een pakket minder assurantiebetaling zou betalen. 1+1 blijft 2!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb destijds gekeken wat de losse verzekeringen deden. Die waren allemaal goedkoper bij 1 verzekeraar en daar heb ik toen dus een pakket genomen, waarbij ik nog voordeliger uit kwam. Uiteraard heb ik dat pakket ook vergeleken met andere pakketten.

Het voordeel van alles bij 1 verzekering is dat je nooit als een pingpong bal heen en weer gegooid kan worden: Nee, dat moet uit de inboedelverzekering en dat heb je niet bij ons afgesloten. Je gaat naar de verzekeraar van je inboedelverzekering en die zegt: Nee, je moet bij je andere verzekering zijn, want daar moet het uit vergoed worden.
En dan?
Met een pakket zoeken ze zelf wel uit onder welke verzekering het valt..

Laatst heb ik die verzekeringen weer door genomen, maar die zijn echt toren hoog geworden!! Zelfs als ik als nieuwe klant bij mijn verzekeraar zou komen, zou ik veeel meer betalen als ik nu doe..

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door boef530 »

Het is wel noodzakelijk om de verzekeringen die je hebt onder de loep te nemen, zonodig aan te passen. Veelal is er sprake van oververzekering, de inboedel, auto waarvan de all risk verzekering te lang door loopt, begrafenispolis waar de hoofdprijs voor betaald wordt. Er is veel te besparen op verzekeringen als je een tussenpersoon hebt. Internet verzekeringen moet je verre van blijven weet ik uit ondervinding. Bij ASR was de WA premie voor een 1300 kilo zware auto in mijn geval 35 euro ex kosten per maand, in samenspraak met mijn tussenpersoon alle verzekeringen in één pakket onder gebracht bij ASR. Woonhuis dekking uitgebreid, WA personen, en WA mini casco voor de auto. Totale kosten per maand nog geen 33 euro. Internet verzekeren is zeker niet de goedkoopste manier van verzekeren.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

boef530 schreef:Internet verzekeringen moet je verre van blijven weet ik uit ondervinding. Bij ASR was de WA premie voor een 1300 kilo zware auto in mijn geval 35 euro ex kosten per maand,
Het idee van internetverzekeren is ook wel dat je dingen vergelijkt, niet dat je op de eerste de beste site op 'akkoord' klikt.
Bovendien zijn de premies voor autoverzekeringen de laatste jaren over de hele linie gedaald, dus best mogelijk dat dat ook deels verklaart waarom die tussenpersoon goedkoper was dan de internetverzekeraar een paar jaar daarvoor.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Men moet er ook rekening mee houden dat per 1 januari 2013 er wettelijk geen provisie meer betaald mag worden aan tussenpersonen, dus die gaan natuurlijk rekenen voor de gegeven adviezen. Ook wel iets om rekening mee te houden door te kiezen voor direct-writers en je eigen verzekeringen regelen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ex-beheerder schreef:Men moet er ook rekening mee houden dat per 1 januari 2013 er wettelijk geen provisie meer betaald mag worden aan tussenpersonen, dus die gaan natuurlijk rekenen voor de gegeven adviezen. Ook wel iets om rekening mee te houden door te kiezen voor direct-writers en je eigen verzekeringen regelen.
Betekend dit dat alle verzekeringen per 1 januari 2013 automatisch goedkoper worden?

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Nee, reken er maar op dat alles duurder wordt.

tlentjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2012 11:28

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door tlentjes »

Simpele oplossing: vraag de onafhankelijke tussenpersoon op de hoek!!!!
Deze heeft contact met veel verschillende maatschappijen, qua premie betaal je niets meer en zij hebben een vinger in de pap bij de maatschappijen..


Daarnaast, er is niets mis met (woon)verzekeringen in een pakket, verschil zit meestal in autopolis!

tlentjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2012 11:28

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door tlentjes »

Nicky_The schreef:
Ex-beheerder schreef:Men moet er ook rekening mee houden dat per 1 januari 2013 er wettelijk geen provisie meer betaald mag worden aan tussenpersonen, dus die gaan natuurlijk rekenen voor de gegeven adviezen. Ook wel iets om rekening mee te houden door te kiezen voor direct-writers en je eigen verzekeringen regelen.
Betekend dit dat alle verzekeringen per 1 januari 2013 automatisch goedkoper worden?

Dit geldt alleen voor complexe producten als levensverzekeringen en niet voor woonverzekeringen!

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Voor alle juistheid volgens AFM:
Provisieverbod per 1 januari 2013

Vanaf 1 januari 2013 gaat de consument direct betalen voor financieel advies en bemiddeling bij financiële producten.

De financieel dienstverlener stuurt zijn klant voortaan een rekening voor zijn werkzaamheden bij advies en bemiddeling. Dit kan een vooraf afgesproken vast bedrag zijn, maar ook een tarief per uur. Hierover moeten adviseurs en bemiddelaars zelf redelijke afspraken maken met hun klanten.

Het provisieverbod betreft de volgende financiële producten:

Hypothecair krediet
Betalingsbeschermers
Overlijdensrisicoverzekeringen
Individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
Uitvaartverzekeringen
Dienstverlening onder het Nationaal Regime
Complexe producten

Is het al zeker dat het provisieverbod in 2013 ingaat?

Het provisieverbod treedt naar verwachting op 1 januari 2013 in werking. Ten aanzien van het Dienstverleningsdocument heeft de Minister aangegeven dat hij voornemens is deze op 1 juli 2013 in werking te laten treden. Het Ministerie van Financiën heeft al wel aangegeven op welke manier zij de consultatiereacties meeneemt in de definitieve wetsteksten. Dit document is te vinden op de pagina met consultaties. Op deze manier geeft de Minister nu al meer duidelijkheid aan de markt.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ja, maar wordt het dan vanzelf per 1 januari goedkoper? Of blijven de oude verzekeringen op de oude toer verder gaan? Of krijg je gewoon elke maand nog een extra rekening?

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Pakketverzekeringen

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Verzekering zullen echt niet goedkoper worden door het wegvallen van de provisies aan de assurantie-adviseurs. Het gaat hier om verzekeraars! Die betalen nooit, dus nu ook niet.

Wil je echter een advies over verzekeringen, dan dien je dit advies te betalen, zelfs bij een zeer eenvoudige begrafenispolis!

Dus wie wordt er alleen maar beter van?

Ik ben blij dat ik niet in de verzekeringen zit, weer een beroep wat zal uitsterven en zeker de kleinere assurantiebedrijven, die al traditiegetrouw hele families hebben verzekerd gedurende een aantal generaties. Maar ja, het grote graaien heeft wel meer verpest en de politiek wil af van de vroegere situaties en de heisa er omheen, denk aan: DSB, woekerpolissen, leaseplannetjes, et cetera.

Gesloten