Vanaf de jaren ’90 hebben 6,5 miljoen Nederlanders voor 60 tot 70 miljard euro aan premie betaald voor beleggings-verzekeringen. Dit geld, bedoeld als aflossing van de hypotheek of voor een pensioen, wordt door verzekeraars in vaak slecht presterende fondsen belegd en de kosten die dit met zich meebrengt, kan de klant nauwelijks achterhalen. Aan de hand van een aantal beleggingsverzekeringen tonen wij aan hoe ernstig de situatie is.
Maandag 10 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekeraar belegt slecht voor klant
Re: Verzekeraar belegt slecht voor klant
daarom ben ik ook nooit aan beleggingsfondsen begonnen
dat is een ideale plek voor banken en verzekeraars om hun eigen verliesgevende producten te dumpen
dus altijd winst voor de bank ten koste van de winst voor de klant
dat is een ideale plek voor banken en verzekeraars om hun eigen verliesgevende producten te dumpen
dus altijd winst voor de bank ten koste van de winst voor de klant
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54
Re: Verzekeraar belegt slecht voor klant
Hoewel het woord helaas niet genoemd werd, hebben we het hier nog steeds gewoon over de woekerpolis affaire. We wisten het al, maar na gisterenavond helemaal zeker, dat voorgespiegelde rendementen bij beleggingsverzekeringen nooit haalbaar waren, vanwege de beleggingseffecten van ingehouden kosten. Fondskosten bij fondsen van fondsen worden ook nog eens volledig verborgen gehouden, terwijl ook die kosten bij de definitie van "kosten" horen.
Er werd ook nog eens scherp aan herinnerd dat een half procentje minder in het begin duizenden, zo niet tienduizenden kan schelen op einddatum.
Maar wat doen we er aan? Helaas verzuimd de TrosRadar redactie er op te wijzen dat actieve gedupeerden inmiddels al voor tienduizenden per polis schadeloosstelling hebben weten te bereiken.
Dat is behalve in de Panorama van deze week ook allemaal terug te vinden op het eigen TrosRadar forum "Woekerpolis": http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=66 voor alle rubrieken.
En: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458 voor alle hulp die er maar te krijgen is. Zie verder ook de Stichting ODIN http://www.stichting-odin.nl/14-95/voor ... enten.html
Er werd ook nog eens scherp aan herinnerd dat een half procentje minder in het begin duizenden, zo niet tienduizenden kan schelen op einddatum.
Maar wat doen we er aan? Helaas verzuimd de TrosRadar redactie er op te wijzen dat actieve gedupeerden inmiddels al voor tienduizenden per polis schadeloosstelling hebben weten te bereiken.
Dat is behalve in de Panorama van deze week ook allemaal terug te vinden op het eigen TrosRadar forum "Woekerpolis": http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=66 voor alle rubrieken.
En: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=121458 voor alle hulp die er maar te krijgen is. Zie verder ook de Stichting ODIN http://www.stichting-odin.nl/14-95/voor ... enten.html
Re: Verzekeraar belegt slecht voor klant
De uitzending van Tros Radar van 10 september 2012 is hier te zien:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... klant/?p=1
Deze uitzending heeft veel vragen opgeroepen en Silver advocaten uit Waalwijk, specialisten op het gebied van woekerpolissen, heeft e.e.a. samengevat op hun website.
Hier de link naar het onderwerp:
http://www.financieelrechtadvocaten.com ... ten/55.pdf
Groeten,
Piet
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... klant/?p=1
Deze uitzending heeft veel vragen opgeroepen en Silver advocaten uit Waalwijk, specialisten op het gebied van woekerpolissen, heeft e.e.a. samengevat op hun website.
Hier de link naar het onderwerp:
http://www.financieelrechtadvocaten.com ... ten/55.pdf
Groeten,
Piet