LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] www.nshispeed.nl
www.nshispeed.nl
De website van NS Hispeed is voor veel consumenten al jaren een doorn in het oog. Een treinreis naar het buitenland zou iets leuks moeten zijn, maar NS Hispeed weet deze ervaring te verpesten door een slecht functionerende website. Voordeeltarieven die niet te boeken zijn, aanbiedingen die niet lijken te bestaan…… Wat gaat NS Hispeed hieraan doen?
Maandag 3 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
Maandag 3 september in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1
-
Re: www.nshispeed.nl
Niet alleen is de site van nshispeed ondoorzichtig, maar tevens wordt de balie intenationale reizen van het station Eindhoven per 1 oktober gesloten.
En de NS snijdt zichzelf in de vingers want betalen met zakelijke creditcards van bijv. American Express kan gewoonweg niet, je moet persé een papieren ticket uitprinten etc. Allemaal redenen waarom ik al jaren van de baas bijv. absoluut niet mag treinen naar Parijs of Brussel, wat mij zeer aantrekkelijk lijkt. Minstens 12 keer per jaar zit ik in die plaatsen en naar Brussel pak ik dan de auto en naar Parijs noodgedwongen een vliegtuig, wat langer duurt dan de treinreis, duurder en minder comfortabel is.
Al vaker aangekaart bij de NS en gesteld dat boeken, betalen èn reizen per trein net zo simpel moet zijn als per vliegtuig - géén enkele respons!
Mij lijkt de Thalys helemaal top! Goed voor de zakelijke uitgaven, relaxend voor mezelf en nog beter voor het milieu ook maar het zit er blijkbaar niet in bij de oogklep dragende NS HiSpeed directie.
Al vaker aangekaart bij de NS en gesteld dat boeken, betalen èn reizen per trein net zo simpel moet zijn als per vliegtuig - géén enkele respons!
Mij lijkt de Thalys helemaal top! Goed voor de zakelijke uitgaven, relaxend voor mezelf en nog beter voor het milieu ook maar het zit er blijkbaar niet in bij de oogklep dragende NS HiSpeed directie.
Ook ik heb het een aantal malen geprobeerd en iedere keer is het mislukt, of de website liep vast of op 1 of andere manier was het gewoon niet mogelijk. Ik reis graag met de trein en alhoewel ik een auto heb heeft de trein mijn voorkeur.Vind het prettig om lekker ontspannen te reizen en fit aan te komen en na een dagje Parijs weer vrolijk op de Thalys naar Mokum te gaan.Niet dus en net als newmikey blijft op diverse verstuurde e-mails elk antwoord uit.Natuurlijk is het op het Centraalstation in Amsterdam ook te boeken maar waarom dan deze website?newmikey schreef: Al vaker aangekaart bij de NS en gesteld dat boeken, betalen èn reizen per trein net zo simpel moet zijn als per vliegtuig - géén enkele respons!
Ook ik heb slechte ervaringen met de website van HiSpeed.
En al helemaal over de enorme wachttijden bij de balies van NS HiSpeed.
Ik heb daar mensen gesproken die meer dan 30 MINUTEN moeten wachten voor een simpel kaartje.
Dan staan er 2 mensen om één computer heen, die beiden (volgens mij) het zelf allemaal niet begrijpen.
De 2 balies daarnaast zijn bezet, maar geen klanten en voor de HiSpeed balie staan 5 klanten 30-40 minuten te wachten; zelfs op station Amsterdam-Centraal is er rgelmatig een wachttijd van meer dan 30 minuten.
Schandalig! HiSpeed/LowService zou ik zeggen.
In de automaat kun je vaak geen kaartje kopen als de ICE niet op je bestemmingsstation stopt, terwijl je bij onze Oosterburen in het kleinste 'gat' een ticket kan kopen naar bijvoorbeeld Oss-West!!
Om je REIS te plannen kun je het beste naar de HAFAS website gaan; dit is een internationale reisPLANNER, waar je GEEN tickets kunt kopen, maar waar je uitstekende reisinfo krijgt! (Van het kleinste dorp in NL naar (bijvoorbeeld) het kleinste dorp in Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Zwisterland, Polen, of Frankrijk! EN: je kunt hem ook prima voor Binnenlands verkeer gebruiken! De site is ook in het Nederlands! Doe je voordeel er mee, dan hoef je alleen nog maar lang te wachten bij de balie, maar kun je gericht een reis boeken!
De site heet http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
En al helemaal over de enorme wachttijden bij de balies van NS HiSpeed.
Ik heb daar mensen gesproken die meer dan 30 MINUTEN moeten wachten voor een simpel kaartje.
Dan staan er 2 mensen om één computer heen, die beiden (volgens mij) het zelf allemaal niet begrijpen.
De 2 balies daarnaast zijn bezet, maar geen klanten en voor de HiSpeed balie staan 5 klanten 30-40 minuten te wachten; zelfs op station Amsterdam-Centraal is er rgelmatig een wachttijd van meer dan 30 minuten.
Schandalig! HiSpeed/LowService zou ik zeggen.
In de automaat kun je vaak geen kaartje kopen als de ICE niet op je bestemmingsstation stopt, terwijl je bij onze Oosterburen in het kleinste 'gat' een ticket kan kopen naar bijvoorbeeld Oss-West!!
Om je REIS te plannen kun je het beste naar de HAFAS website gaan; dit is een internationale reisPLANNER, waar je GEEN tickets kunt kopen, maar waar je uitstekende reisinfo krijgt! (Van het kleinste dorp in NL naar (bijvoorbeeld) het kleinste dorp in Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië, Zwisterland, Polen, of Frankrijk! EN: je kunt hem ook prima voor Binnenlands verkeer gebruiken! De site is ook in het Nederlands! Doe je voordeel er mee, dan hoef je alleen nog maar lang te wachten bij de balie, maar kun je gericht een reis boeken!
De site heet http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi&
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit moeite heb gehad met de site van ns-hispeed.
Ik reis bijna elke week daar Duitsland en vaak naar Belgie/Frankrijk en ook Engeland. Het is bij mij nog nooit voorgekomen dat de site haperde of dat de betaling om een of andere rede niet werkte. Tevens reis ik vaak voor het "actie"-tarief, wat in praktijk niks of nauwelijks scheelt met het volle mep. Reizen met de trein heeft voordelen maar ik denk dat de kosten daar niet een van zijn, vooral niet in de 1ste klas.
Veel mensen die de problemen met de site hebben gebruiken IE, en vaak ook nog een verouderde verie. Het probleem is dan een PICNIC, problem in chair not in computer.
Ter afsluitning wil ik melden dat ik geen banden met de NS heb, maar het simpel weg niet eens ben met iets wat niet waar is.
Ik reis bijna elke week daar Duitsland en vaak naar Belgie/Frankrijk en ook Engeland. Het is bij mij nog nooit voorgekomen dat de site haperde of dat de betaling om een of andere rede niet werkte. Tevens reis ik vaak voor het "actie"-tarief, wat in praktijk niks of nauwelijks scheelt met het volle mep. Reizen met de trein heeft voordelen maar ik denk dat de kosten daar niet een van zijn, vooral niet in de 1ste klas.
Veel mensen die de problemen met de site hebben gebruiken IE, en vaak ook nog een verouderde verie. Het probleem is dan een PICNIC, problem in chair not in computer.
Ter afsluitning wil ik melden dat ik geen banden met de NS heb, maar het simpel weg niet eens ben met iets wat niet waar is.
Het is buitengewoon prettig dat jijzelf nooit problemen hebt ervaren maar om dan de zaak maar meteen om te draaien is ook sterk! "Iets wat niet waar is"? Ik gebruik al jaren goede browsers op solide bestuurssystemen, boek en reis veel en vaak over de hele wereld. Als ik de site als onhandig ervaar of als ik duidelijk zie staan dat betalen met American express niet mogelijk is, moet dat voor jou géén reden zijn om er een PICNIC van te maken - lijkt me eerder een PEBCAK aan jouw kantalfa_X schreef:Veel mensen die de problemen met de site hebben gebruiken IE, en vaak ook nog een verouderde verie. Het probleem is dan een PICNIC, problem in chair not in computer.
Wat een grote onzin, omdat het bij jou wel goed gaat is de rest dom? Ik zou zeggen lees de website van Rover eens.Een kortzichtige reactie, mag hoor maar doe alsjeblieft niet of jij de wijsheid in pacht hebt.alfa_X schreef: Veel mensen die de problemen met de site hebben gebruiken IE, en vaak ook nog een verouderde verie. Het probleem is dan een PICNIC, problem in chair not in computer.
.
Ps, voor je met meer van dit komt. ik werk met FireFox 15 en IE9 oud hé.
http://www.rover.nl/index.php/actueel/p ... bsite.html