LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone's Femtocell

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door Radar »

Een telefoongesprek dat wegvalt, een sms die te laat aankomt, een internetverbinding die verbroken wordt: iedereen heeft wel eens last van slecht mobiel bereik. Maar wat als je in je eigen woonplaats nérgens fatsoenlijk te telefoon kunt gebruiken, doordat je in een zogenaamde blinde vlek woont?

Verschillende Vodafone-klanten ondervinden dit probleem. Daarom komt de provider nu met een oplossing: een zogeheten femtocell. Dankzij dit apparaatje behoren verbindingsproblemen tot het verleden. Dat klinkt mooi, maar is het dat ook?

Maandag 12 november in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door kokka »

Ik hoop dat het werkt en dat KPN ook met zo'n femtocell komt. ik heb( net als al mijn buren) totaal geen ontvangst binnen. zodra ik met mn telefoon meer als 30 cm van het keuken raam ben is het afgelopen.
ik zie dus ook heel vaak buren buiten staan met hun mobieltje.

KPN ontkend overigens glashard dat het een probleem is.

noradevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2012 20:45

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door noradevries »

Ach, al woon je niet in een dorp of ergens in zuid-Limburg; zelfs in de stad is er geen bereik met Vodafone. Binnen niet, buiten niet, in de stad niet, nergens. Vodafone is de meest waardeloze provider die ik ooit heb gehad. Ik baal er zó van dat ik een abonnement bij dit bedrijf heb. Zodra ik kan opzeggen, ben ik weg.

Tip: blijven klagen, en iedere minuut dat je verbinding en/of 3G netwerk wegvalt; noteren. En blijven mailen en klachten sturen en 'dreigen' met Radar en Kassa. Ik heb eens 15 euro korting gehad op mijn maandbedrag, ter compensatie.

Andere tip: neem gewoon geen abonnement bij deze vreselijke provider.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door kss »

ik hoor de vodafoon mevrouw doodleuk vertellen dat het retourbeleid is verlengd naar 14dagen, maar het echte verhaal is dat je een contract op naam aangaat met vodafone voor minimaal een gegarandeerde levering op je thuis adres, dat is zowel binnen als buitenshuis, als dat stelselmatig niet mogelijk blijkt heb je wettelijk ALTIJD recht op ontbinden.

jeroensteenhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2012 21:04

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door jeroensteenhuis »

In Steensel hetzelfde probleem met slecht bereik met Vodafone, meerdere mensen in het dorp klagen er over ben ik inmiddels te weten gekomen.

Voor ik mijn abonnement afsloot heb ik gebeld met de klantenservice van Vodafone met de vraag hoe het bereik zou zijn in mijn woonplaats. Bellen zou binnen en buiten perfect zijn en internet goed. Het tegenovergestelde is waar, bellen of internetten binnen is niet mogelijk en internet buiten (2g) is te traag om te gebruiken om dat er geen 3g dekking is.

Een femtocell lost het probleem absoluut niet op omdat ik dan alleen thuis bereik heb en niet bij vrienden in het dorp. Tevens moet ik dan zelf elektra kosten voor dit kastje gaan betalen en als ik bel moet ik ook nog het "normale" gsm tarief betalen. En de gsm als backup voor als de stroom of internet verbinding uitvalt is dan ook tevens uitgesloten.

Vodafone heeft mij misleid. Ook op de dekkingskaart op hun website staat dat het signaal goed moet zijn in mijn woonplaats. Later vond ik de site umtsmasten.nl waarop blijkt dat de masten van Vodafone gewoonweg te ver weg staan om goed bereik te kunnen leveren.

Momenteel wacht ik op reactie van Vodafone op basis van de aangetekende brief die ik heb verstuurd naar Vodafone om hun in gebreke te stellen op advies van mijn rechtsbijstandverzekering. Indien Vodafone het probleem niet oplost zal er via de rechtsbijstand getracht worden tot een oplossing te komen.
Laatst gewijzigd door jeroensteenhuis op 19 nov 2012 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

jeroensteenhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2012 21:04

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door jeroensteenhuis »

kss schreef:ik hoor de vodafoon mevrouw doodleuk vertellen dat het retourbeleid is verlengd naar 14dagen, maar het echte verhaal is dat je een contract op naam aangaat met vodafone voor minimaal een gegarandeerde levering op je thuis adres, dat is zowel binnen als buitenshuis, als dat stelselmatig niet mogelijk blijkt heb je wettelijk ALTIJD recht op ontbinden.
Dat is mooi! Waar kan ik dit zwart op wit vinden? Als Vodafone mijn/hun probleem niet oplost binnen een aantal weken dan ga ik hier gebruik van maken. Ik zal het tevens doorsturen naar alle andere mensen die hier last van hebben.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door sadfly »

Enigste wat ik er bij denk.
Weer een irritante stralings bron er bij.
Tijd dat huizen van staal rondom gebowut worden, lekker HF dicht.

Keesp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:55

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door Keesp »

Tja een aantal maanden verder( sept), geen werkende femtocel
kleine 100.- euro aan kosten voor abonnement etc,
nauwelijks kunnen bellen en slecht bereikbaar,
de femtocel heeft gewerkt, en toen was ik er ook erg blij mee, na een storing bij Vodafone stopte hij er voorgoed mee
Vodafone blijft volhouden het probleem ligt bij u, en heeft voor mijn gevoel niet echt geluistert,
aan gegeven dat de femtocel wel de aanleiding was om een abonnement af te sluiten,
en aangegeven dat er misschien een 2e uitzending van Radar zou moeten volgen op de eerste over de femtocel.
dat ze dus ook veel problemen hebben met de werking,
toen was de opmerking ik kon mijn abonnement beëindigden en de femtocel retour sturen,
ook deze afhandeling liep niet bepaalt snel
jammer Vodafone een nieuwe klant die gelijk weer helemaal klaar is met jullie

ultimtext
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2013 11:01

Re: Vodafone's Femtocell

Ongelezen bericht door ultimtext »

Op 13 november 2012 heb ik online een SignaalPlus Femtocel besteld bij Vodafone. Ik heb via mijn credit card 85 euro betaald. Begin december heb ik met de klantenservice gebeld waar mijn bestelling blijft, het antwoord was "hij komt er aan", zonder informatie wanneer dan wel. Op 15 januari 2013 nog maar eens gebeld. Nu kon ik geen enkele concrete informatie krijgen, anders dan dat de levertijd lang is. De medewerkster was erg empathisch en was het met mij eens, dat dit een slechte service van Vodafone is. Maar ook daar schiet ik niets mee op, want de ontvangst van mobiele telefoon en internet is in mijn woonkamer onveranderd belabberd. En ondertussen "zit" Vodafone al twee maanden op mijn geld. Bij de belastingdienst krijg je tenminste rente voor geld dat ten onrechte in hun handen is geweest, zou het niet eens tijd worden om bedrijven te verplichten, dit ook te doen?

Gesloten