LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erfbelasting-terugvragers SMCO met lege handen?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Robin81
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2014 12:05

Re: Erfbelasting-terugvragers SMCO met lege handen?

Ongelezen bericht door Robin81 »

Het gaat mij persoonlijk wel wat ver om het betreffende particuliere echtpaar nu de schuld te geven van de 'verloren' rechtszaak bij het Europese Hof. Een ieder is gerechtigd om op te komen voor zijn belangen in een gerechtelijke procedure: het monopolie hiertoe ligt niet bij een organisatie als SMCO.

Bovendien was de uitspraak van het EHRM m.i. voldoende gemotiveerd en vraag ik mij zeer af of het Hof anders zou hebben geoordeeld wanneer SMCO de procedure had gevoerd. Of er mede (angstige) politieke overwegingen aan de uitspraak ten grondslag liggen, lijkt mij op dit moment met name interessant voor complottheorie liefhebbers

Neemt natuurlijk niet weg dat het erf- en schenkbelastingsysteem in Nederland inderdaad als diefstal aanvoelt: de Staat vist (minstens) twee maal in dezelfde geldbuidel. Mogelijk dat hier in de toekomst verandering in komt, maar dat zal dan (helaas) te laat zijn voor de vele gedupeerden die zich hebben aangesloten bij SMCO.

jayk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:10

Re: Erfbelasting-terugvragers SMCO met lege handen?

Ongelezen bericht door jayk »

SMCO heeft vanaf het begin vooral ingespeeld op het bij velen levend sentiment tegen de erfbelasting en geprobeerd daar een slaatje uit te slaan. Een bussinesmodel waar velen met open ogen zijn ingetuind.
Inhoudelijk is haar zaak vanaf het begin door de echte deskundigen als kansloos betiteld.
Geen enkel belastingadvieskantoor dat hierin is meegegaan, terwijl juist zij er er voor hun klanten enorm veel mee te winnen zouden hebben. Dat geeft te denken.
SMCO schermt slechts met de mening van een "gerenomeerd" professor zonder deze met naam te willen noemen. Verder nu ook weer veel wollige taal om maar niet tot de vakinhoudelijke kern van zaak te komen.
Alles en iedereen heeft het fout gedaan behalve SMCO. Een zwaktebod van jewelste.

Het zou SMCO sieren, als zij werkelijk die moderne Robin Hood zijn, de ingelegde gelden terug te betalen aan haar klanten.
Het zal er uiteraard niet van komen, een groot deel van de inleg zal al zijn uitgegeven. Niet aan de voorbereiding van de procedure, maar aan de kosten van de TV-spotjes en advertenties.
Dat zal men bestrijden, maar openheid van zaken over haar eigen financiële handel en wandel (salaris van de heer Roet ?) valt niet te verwachten.

Gesloten